Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

Tervezett reklám <_<

Debrecenben pl nemsokára az egyik rádióban lesz. Meg megyünk a tuningshow-ra jövő hétvégén kiállítani is.

Valahogy csak tudatni kell az emberekkel, hogy létezik egy jó megoldás :angry:

Nem jó megoldás...hanem a tökéletes megoldás!!!

Nem összekeverni! :P

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Nem tudom hogy vagytok vele, de tegnap sikerült megint 600 km-t beletolni a kocsiba. Kifelé menet, csepeli kútnál tankolva, lőtte elég nyugis 100km után kb még 100 km pályán, 10 literes fogyival, vissza hasonló, (nálam a pálya 130-140 tempomat) így lett 10 alatti eredmény. Szerintem nem rossz.

Link to comment
Megosztás:

Az "etanol megeszi a gumialkatrészeket" tévhit tesztelését lezártam.

2007. december óta egy üvegben ázott a benzincső egy darabja ami 93-as Astra F-ből való, tegnap az autóban teljesen elöregedett a benzincső sok apró repedés volt rajta és már szivárgott is majdnem kigyulladt a verda.

Kicseréltem és egyúttal megnéztem az etanolban lévő darabot is. Semmilyen elváltozást nem találtam rajta egyetlen repedést sem ugyanolyan állapotban volt, ellenben az autóban lévő elöregedett gondolom a nagy hőingások miatt amit a motortérben kaphat. Egyik ismerősömnek 92-es Astra F-je van és kizárólag benzint tankol, nála tavaly nyáron kellett benzincsövet cserélni, ugyanúgy el volt öregedve neki ki is.

Link to comment
Megosztás:

Az "etanol megeszi a gumialkatrészeket" tévhit tesztelését lezártam.

2007. december óta egy üvegben ázott a benzincső egy darabja ami 93-as Astra F-ből való, tegnap az autóban teljesen elöregedett a benzincső sok apró repedés volt rajta és már szivárgott is majdnem kigyulladt a verda.

Kicseréltem és egyúttal megnéztem az etanolban lévő darabot is. Semmilyen elváltozást nem találtam rajta egyetlen repedést sem ugyanolyan állapotban volt, ellenben az autóban lévő elöregedett gondolom a nagy hőingások miatt amit a motortérben kaphat. Egyik ismerősömnek 92-es Astra F-je van és kizárólag benzint tankol, nála tavaly nyáron kellett benzincsövet cserélni, ugyanúgy el volt öregedve neki ki is.

Meg ugye a kocsiban lévő nyomás alatt volt állandóan SE-d van ha jól emlékszem.

Link to comment
Megosztás:

Ma visszaraktam a régi lambda-szondát.

A töfögés elmúlt és az injektor nyitási idők is visszaálltak 3,5 ms-ra.

Ami azt jelenti, hogy az "új" lamdba-szonda behalt. Érdekes, hogy a vezeték simán megfordul benne. Olyan mintha belül megszakadt volna.

A mostani szonda min és max jelei nem nagyon különböznek, de legalább nem vészüzemben megy a taliga.

Szerintetek érdemes az Autotéka 2000 Kft-vel próbálkozni garanciális csere ügyben? Mert EZT írják a garancia dologra... :angry:

Mert kicsit rossz érzés, hogy még 3 hónapig sem bírta...

Érdekes beszélgetést folytattam a forgalmazó cég alkalmazottjával.

Először kért egy beszerelési munkalapot és igazolást a lambda rossz működéséről.

Aztán mikor mondtam, hogy ez nehézkes lesz, mert magam csavartam be a szondát, erre azt mondta, hogy számítógéppel csináljak egy lapot, mintha szerelő cég írta volna. Úgy mondta, hogy ha az utcán kinézek egy céget, és azt írom rá, akkor úgy is jó...

Aztán elkérte az emilcímemet és hogy majd küld rá egy formanyomtatványt, amit kitöltve küldjek vissza neki a rossz lambdával együtt. Ezt mondta szó szerint: "Ez csak adminisztrációs okból kell."

Hát amint megkapom, már megy is vissza neki és cserélik. <_<

Link to comment
Megosztás:

Melyikben?

92.3 rádió1

2007. december óta egy üvegben ázott a benzincső egy darabja ami 93-as Astra F-ből való, tegnap az autóban teljesen elöregedett a benzincső sok apró repedés volt rajta és már szivárgott is majdnem kigyulladt a verda.

Kicseréltem és egyúttal megnéztem az etanolban lévő darabot is. Semmilyen elváltozást nem találtam rajta egyetlen repedést sem ugyanolyan állapotban volt, ellenben az autóban lévő elöregedett gondolom a nagy hőingások miatt amit a motortérben kaphat. Egyik ismerősömnek 92-es Astra F-je van és kizárólag benzint tankol, nála tavaly nyáron kellett benzincsövet cserélni, ugyanúgy el volt öregedve neki ki is.

Beszerelőknek is ki van adva, hogy 12 éves kor felett mindenképpen legalább szemrevételezéssel ellenőrizni kell az üa csöveket, mert

ilyen kor utána a benzintől már láthatóan mennek tönkre. E85 átépítés előtt szokták nézni, és bizony a 20 év közeli autóknál már nem egynél

volt rossz cső (csak benzinnel ment).

Link to comment
Megosztás:

Nem számolsz az esetleges környezetvédelemmel, azt meg elég nehéz forintosítani <_<

Nyilván nem az mostani idióta "vessünk mindenhová kukoricát mer' az most jó" hozzáállással hanem az ésszerű megoldással kellene csinálni, pl. energianövények, élelmiszeripari selejt, stbstb

Link to comment
Megosztás:

Nálunk 270 Ft/l az etanol és a benya 369 Ft/l.

100 km re vetítve: 7 liter benzin X 369 literár = 2.583 Ft/ 100 km

8 liter E85 X 270 Ft literár = 2.160 Ft / 100 km

ez aztán a biznisz....Fx-nél 423 Ft/100 km megtakarítás, nyáron ez még jobb lesz! <_<

Link to comment
Megosztás:

Lesz ez még jobb is, csak egy finomhangolást kell leegyeztetni... max 25%-ba bele kell férnie a túlfogyasztásnak ennél

az autónál :P Akkor meg ott van a közel 3ft/km megtakarítás. Mondjuk mifelénk több helyen is lehet 270 környéken

E85-öt tankolni, és 375 alatt még a metro kúton metro kártyával sem találsz benzint.

Autó ingyen van? Egyedül csak a cipőért kell fizetned. A többi csak kifogás <_<

Azért nem szeretném a napi legalább 100km köreimet gyalog megtenni :angry:

És nem krúzolni járok a városba, mert sok a szabadidőm :P

Link to comment
Megosztás:

Lesz ez még jobb is, csak egy finomhangolást kell leegyeztetni... max 25%-ba bele kell férnie a túlfogyasztásnak ennél

az autónál :P Akkor meg ott van a közel 3ft/km megtakarítás. Mondjuk mifelénk több helyen is lehet 270 környéken

E85-öt tankolni, és 375 alatt még a metro kúton metro kártyával sem találsz benzint.

Azért nem szeretném a napi legalább 100km köreimet gyalog megtenni <_<

És nem krúzolni járok a városba, mert sok a szabadidőm :angry:

Nem is írtad hogy nem nagy biznisz neked az etanol :P Mondjuk természetesen én se sétálnék...

Link to comment
Megosztás:

Ami a tavalyi futásteljesítményemet nézve spórolhattam volna 60 ropit... ok, nem, épp bejött volna az átalakító ára. Vagy ha mondjuk 2-3 éve lett volna, akkor 120-150e Ft felett évente... ami sztem egész csini összeg lévén bőven milla fölött volt az üzeköltségem egy évre :P <_<

Asszem karácsonyra meglepem fatert az A Omegára egy kütyüvel... Drusza készülj :angry:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Körülbelül egy hónappal ezelőtt írtam a fórumba a magas kompressziójú motor összehozásáról, Mivel kíváncsi voltam az etanol kompressziótűrés kiaknázására.

A motor egy hete lett kész.

-x16xel blokk, hengerfejtömítéssel.

-c14nz hengerfej, az összes sallangal.

-c18nz befecskendezőszelep.

- A kompresszióérték 1:14 körüli

A tapasztalatok (igaz eddig csak 350km mentem vele) a következők:

Erő tekintetében úgy 75Le és 120Nm max. fordulatszámot nem tudok, de szerintem tudja a szabályzási fordulatot.A motor járása szerintem finomabb mint a benzinesé.

Az előgyújtáson nem kellett állítani a benzinhez képest. (Nagyobb előgyújtásnál terhelés alatt már becsörgött.)

A motor körülbelül úgy melegszik mint benzinnel. A fogyasztásról még nem tudok biztosat de, vegyes használat mellett szerintem 7.5 alatt marad.

A hidegindítás is pozitív, igaz még eddig +7 volt a leghidegebb amiben próbáltam, de minden gond nélkül elindult. Pár kép: e85astra.freewb.hu oldalon.

A motor motor még tesztelés alatt van, a további tapasztálatokat még megírom.

Link to comment
Megosztás:

Éves szinten nem járok a kocsival sok 10 ezer km-t, így nálam se a megtakarítás a döntő érv az etanol mellett. Annál inkább számít viszont az, hogy dinamikusabb lesz a motor, miközben a havi üzemanyag költség nem nagyobb, mint benzin esetén. Mellé az pedig egy további pozitív tulajdonság, hogy a környezettel is kíméletesebb. Ez utóbbi se döntő szempont, de mégis jó a tudat <_<.

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.