Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok

Úgy látom mostanába téma ez a beázás. , most hogy voltak ezek a nagy esőzések és szinte végig állt a kocsi észrevettem hogy jobb hátul valahol beázik nekeim is ugyanis a jobb hátsó biztonsági övet ahogy húzom kifele rendesen vizes, illetve felette kicsit látszik a tetőkárpiton is de nem jövök rá hol ázhat be a csomagtartónál néztem ott elvileg nem gédereket szintén néztem ott se.
valamint elinduláskor is hallottam ahogy mocorog a víz, de ez csak az első ilyen ázás utánni elindulásnál éreztem.

Érdemes időnként leszedni a tetősín takarókat és alatta kitakarítani a nútot, ha könnyebben lefolyik a víz kisebb eséllyel ázik be. Caravannal a tetősín felfogató csavaroknál szokott bejutni, sedannal-5 ajtósnál szerintem nincs átfúrva, ott esetleg megrepedt a tömítés. Meg lehet nézni még a csomiajtó átvezető gumiharmonikát rendesen bent van-e a helyén.

2008524-20151021-wiWufH.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Úgy látom mostanába téma ez a beázás. , most hogy voltak ezek a nagy esőzések és szinte végig állt a kocsi észrevettem hogy jobb hátul valahol beázik nekeim is ugyanis a jobb hátsó biztonsági övet ahogy húzom kifele rendesen vizes, illetve felette kicsit látszik a tetőkárpiton is de nem jövök rá hol ázhat be a csomagtartónál néztem ott elvileg nem gédereket szintén néztem ott se.
valamint elinduláskor is hallottam ahogy mocorog a víz, de ez csak az első ilyen ázás utánni elindulásnál éreztem.

Ha az öv vizes, akkor szét kellene szedni megcsinálni + kiszárítani, mert a szerkezetét egy szivacs veszi körül a kaszniban. Az pedig valószínűleg már tocsog, így a rozsdásodás garantált.

Link to comment
Megosztás:

Ferdehátun a zárókat csak lenyomom és félretolom nem ? (és utána az alatt lesz valami rögzítő csavar ?) Mert nekem kézzel nyomva meg se moccan. (lefelé rugózik, de oldalra meg se moccan)

Igen, lenyomod és eltolod oldalra, próbáld befújni szilikonnal, ha régen volt használva szorul.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is a tetősín alatt ázott be. A sok dzsuva nem engedte elfolyni a víz és a tetőlemezek illesztésénél lassan szivárgott a víz befelé. A tetőkárpit emiatt mindkét oldalt ázott, itt-ott már lóg a textil. A tetősín csavarok alatt egyébként nekem nem ázott be, de hogy a takarólecet le tudd venni, a tetősínt is le kell venni. A takaróléc alatt tisztítása után az illesztésénél végig nyomtam gumiszilikonnal, meg azért a csavaroknak is adtam egy kicsit és azóta nem nedves a teteje :)

Egyébként a takaróléc alól sterimobbal ki lehet nyomatni a nagyja levelet.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is a tetősín alatt ázott be. A sok dzsuva nem engedte elfolyni a víz és a tetőlemezek illesztésénél lassan szivárgott a víz befelé. A tetőkárpit emiatt mindkét oldalt ázott, itt-ott már lóg a textil. A tetősín csavarok alatt egyébként nekem nem ázott be, de hogy a takarólecet le tudd venni, a tetősínt is le kell venni. A takaróléc alatt tisztítása után az illesztésénél végig nyomtam gumiszilikonnal, meg azért a csavaroknak is adtam egy kicsit és azóta nem nedves a teteje :)

Egyébként a takaróléc alól sterimobbal ki lehet nyomatni a nagyja levelet.

Nem kell levenni a tetősínt, elég rugalmas ahhoz a léc, hogy felhajlítva középen ki lehet bujtatni az egyik oldalt majd teljesen kijön. Csak arra kell vigyázni hogy ne karcolja meg közben a takaró léc vége a tetősín belső részét. Feljebb van egy kép ott is fent a sín a léc viszont már le van szedve.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Sajnos tört az autó. Segítséget kérek alkatrész ügyben, találnom kéne egy bal első sárvédőt, bal oldali ajtókat, üveggel tükörrel, minél jobb állapotban, hogy minél kevesebb karosszéria munka legyen. Az alap kérdés az lenne, hogy kell e figyelnem a bontott elemeknél arra, hogy milyen évjárat vagy nincs különbség közöttük? A színkódja Y269. Mindezt Budapesten lehetőleg. Szerintetek lehetetlen vállalkozás ilyet találni? Milyen összegre számíthatok az említett alkatrészek tekintetében? Ha nem találok, természetesen megveszem azt ami lesz, de kaméleont nem szeretnék csinálni belőle. Ha valakinek van esetleg ilyen eladó szóljon bátran! 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Sajnos tört az autó. Segítséget kérek alkatrész ügyben, találnom kéne egy bal első sárvédőt, bal oldali ajtókat, üveggel tükörrel, minél jobb állapotban, hogy minél kevesebb karosszéria munka legyen. Az alap kérdés az lenne, hogy kell e figyelnem a bontott elemeknél arra, hogy milyen évjárat vagy nincs különbség közöttük? A színkódja Y269. Mindezt Budapesten lehetőleg. Szerintetek lehetetlen vállalkozás ilyet találni? Milyen összegre számíthatok az említett alkatrészek tekintetében? Ha nem találok, természetesen megveszem azt ami lesz, de kaméleont nem szeretnék csinálni belőle. Ha valakinek van esetleg ilyen eladó szóljon bátran! 

Szerintem nincs eltérés a különböző évjáratok között, bármelyik karosszéria elem jó lesz. Egyedül a sárvédő esetén a classicnál van oldalindex a sárvédőbe építve a többinél nincs, de amúgy kompatibilis. Az oldalsó díszlécekben és visszapillantó tükrökben lehetnek eltérések 94 előtt és után és felszereltség függvényében, de a karosszériaelemek ettől még ugyanazok, szintúgy kompatibilisek egymással. A különböző karosszéria változatokra viszont figyelni kell pl. a 3 ajtós első ajtói nem egyezőek az 5 ajtóséval...stb. Színben nagy a választék, de ha ugyanolyan színűt akarsz akkor azért keresni kell. Sajnos a bontók a színkódot nem jegyzik, nálunk még nem jutott el a színvonal erre a szintre így egy kissé nehézkes pont ugyanolyat találni, de szerintem Budapesten és környékén egyáltalán nem lehetetlen ha nem valami ritka színről van szó. Árakat nem tudok, de ha interneten kicsit keresgélsz pillanatok alatt találsz árakat is.

Link to comment
Megosztás:

Valaki árulja már el nekem hogy mi a retek rögzítené az első sárvédő oldalát az astrán. Mertt hogy a vectrán van mindkét oldalt egy egy dupla fül, ami belecsúszik a helyére, és így még akkor is szépen áll a lökös, ha csak a két első nyolcas csavar fogja. De as astrán nincs semmi. 

Link to comment
Megosztás:

Valaki árulja már el nekem hogy mi a retek rögzítené az első sárvédő oldalát az astrán. Mertt hogy a vectrán van mindkét oldalt egy egy dupla fül, ami belecsúszik a helyére, és így még akkor is szépen áll a lökös, ha csak a két első nyolcas csavar fogja. De as astrán nincs semmi. 

Felül vannak csavarok, alul egy az ajtó előtt, oldalt kettő, elöl meg még egy.

2016819-20151029-UPqSsh.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

Nem vót semmi. BÁr ugye az enyémet nem annyira nagyon kell félteni. :) 

Aztán még kockáztattam, és leengedtem az ablakot (nem mindig lehet felhúzni) és az emelésnél használt fakockát betettem az ajtó sarkához, majd tekertem egyet a kereten is, hogy a felső sarka rendesen befeküdjön a kaszni síkjába. Amolyan Trabantosan:

https://www.youtube.com/watch?v=zBsPFI--muo

Link to comment
Megosztás:

27 minutes ago, wookie írta:

Nem vót semmi. BÁr ugye az enyémet nem annyira nagyon kell félteni. :) 

Aztán még kockáztattam, és leengedtem az ablakot (nem mindig lehet felhúzni) és az emelésnél használt fakockát betettem az ajtó sarkához, majd tekertem egyet a kereten is, hogy a felső sarka rendesen befeküdjön a kaszni síkjába. Amolyan Trabantosan:

https://www.youtube.com/watch?v=zBsPFI--muo

Az a baj hogy nem is annyira a lógás zavar hanem car úton a kotyogás, ahogy az ajtó lötyög a kopott zsanéron.:-(

Link to comment
Megosztás:

Én az  első ajtó kopogását úgy "orvosoltam", hogy a B oszlopon lévő "fület" (pontos nevét nem tudom) amire az ajtó zárja rázár, betekertem szigetelő szalaggal. Időnként cserélem, mert kopik, viszont nem zörög az ajtó. :-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

30 minutes ago, kacs írta:

Én az  első ajtó kopogását úgy "orvosoltam", hogy a B oszlopon lévő "fület" (pontos nevét nem tudom) amire az ajtó zárja rázár, betekertem szigetelő szalaggal. Időnként cserélem, mert kopik, viszont nem zörög az ajtó. :-)

na ezt megpróbálom

Link to comment
Megosztás:

15 hours ago, kacs írta:

Én az  első ajtó kopogását úgy "orvosoltam", hogy a B oszlopon lévő "fület" (pontos nevét nem tudom) amire az ajtó zárja rázár, betekertem szigetelő szalaggal. Időnként cserélem, mert kopik, viszont nem zörög az ajtó. :-)

Ezt kipróbálom én is, kösz a tippet!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.