Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

sziasztok olyan kérdésem volna hogy a vezető oldal felől lejött a díszcsikom kérdés hogy ez patentos e mert ,valami szilós anyaggal volt odaragasztva., patentott lehet oda venni,ha igen hol?

Nem patentos.

Kétoldalú ragasztószalaggal van felrakva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy gyors kérdésem. Aki látja a GSI topikot, itt le van írva hosszabban.

A lényeg, hogy a jobb oldali motortartó bakom, konkrétan kiszakadt, kirohadt a nyúlványból!

Járt már valaki így? Vagy hallott ilyenről?

Megoldás? Esetleg konkrét szaki?

Bp. előnyben ;)

Az kemény! Láttam fészbúkon is, hogy kiraktad az alkatrészesbe. Ezt nem úszod meg szerintem. Vastagabb lemez odapötty, aztán kifúr, alapoz, fest, szárít és mehet vissza a tartóbak.

Link to comment
Megosztás:

Igen, kicsit fura a dolog, gsi topikban írta is johny, hogy könnyen lehet, hogy anyag fáradás, és abból lett rozsda.

Na mindegy. A amúgy is kellett volna egy kasznis, de így pláne.

Keresnem kell egyet...

aham, jó neked +XX lovacska van a motorodban, de annyit lett rángatva, hogy "kifáraszrotta"?

ez akkor terhelődik nem ha motor inog-binog(hirtelen gázadások)

vagy simán, ha mondjuk szar az út és gyorsan mész és "lőtyög" benne a motor?

most hirtelen nem fogom, hogy is van ez felfüggesztve

jah még mielőtt egy hirtelen gázadáskor nem önállósítja magát motor és elindul egyedül ki a motorháztetőn...... :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Olyan gondom van, hogy a két hátsó kerekem gumija beleér a sárvédő perembe akkor, ha legalább ketten ülnek hátul. (205/45 r16 gumik) Igazából régóta ilyen,de mivel nem igazán ültek hátul soha így nem zavart, de mostanában többször volt, hogy 4-en mentünk az autóval és bizony rosszabb úton, ahol jobban rugózott a hátulja beleért a gumi szélébe, de csak minimálisan, éppen a gumi szélét súrolja, de azért nem szeretném, hogy teljesen ledarálja a mintát és a feliratokat a gumi oldaláról. A furcsa az, hogy álló helyzetben ha alánézek, akkor éppen elfér a gumi a perem mellett, van kb 4-5mm hely, de menet közben mégis beleér. Többen mondták ismerősök, hogy vissza kellene peremeztetni, de arra is többen figyelmeztettek, hogy gyorsan fog akkor rohadni. Viszont többen mondták azt is, hogy ha nem volt gittelve a sárvédő sehol, akkor a görgős módszerrel szépen vissza tudják hajlítani a peremet anélkül, hogy a fényezés sérülne és rohadni sem fog ha kitöltöm a visszahajtott résznél lévő mélyedést mondjuk fbs-sel, így nem áll meg majd benne a víz és a sár. A másik dolog amit ajánlottak az pedig a hátsó rugók közé rakható gumibak, hogy ne rugózzon annyira. Így garantáltan nem fog rohadni, mert ugye nincs bántva a sárvédő perem, viszont pattogós lesz a hátulja, bár én úgy vagyok vele inkább pattogjon kicsit jobban, csak ne rohadjon. Kérdés bevállaljam a peremezést, mennyire fog rohadni, vagy inkább a gumibak?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan gondom van, hogy a két hátsó kerekem gumija beleér a sárvédő perembe akkor, ha legalább ketten ülnek hátul. (205/45 r16 gumik) Igazából régóta ilyen,de mivel nem igazán ültek hátul soha így nem zavart, de mostanában többször volt, hogy 4-en mentünk az autóval és bizony rosszabb úton, ahol jobban rugózott a hátulja beleért a gumi szélébe, de csak minimálisan, éppen a gumi szélét súrolja, de azért nem szeretném, hogy teljesen ledarálja a mintát és a feliratokat a gumi oldaláról. A furcsa az, hogy álló helyzetben ha alánézek, akkor éppen elfér a gumi a perem mellett, van kb 4-5mm hely, de menet közben mégis beleér. Többen mondták ismerősök, hogy vissza kellene peremeztetni, de arra is többen figyelmeztettek, hogy gyorsan fog akkor rohadni. Viszont többen mondták azt is, hogy ha nem volt gittelve a sárvédő sehol, akkor a görgős módszerrel szépen vissza tudják hajlítani a peremet anélkül, hogy a fényezés sérülne és rohadni sem fog ha kitöltöm a visszahajtott résznél lévő mélyedést mondjuk fbs-sel, így nem áll meg majd benne a víz és a sár. A másik dolog amit ajánlottak az pedig a hátsó rugók közé rakható gumibak, hogy ne rugózzon annyira. Így garantáltan nem fog rohadni, mert ugye nincs bántva a sárvédő perem, viszont pattogós lesz a hátulja, bár én úgy vagyok vele inkább pattogjon kicsit jobban, csak ne rohadjon. Kérdés bevállaljam a peremezést, mennyire fog rohadni, vagy inkább a gumibak?

Hello!

Nekem is volt ilyen problémám 5 személynél elég silány úton..

én sarokcsiszolóval 1-2 mm-t "kivágtam" lealvázvédőztem (előtte is alvázvédővel volt bekenve) és kész, jó lett.

Jah, és nem rohad.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Van ez a zseniális műsor a Discovery csatornán az autókereskedők. ;) Na ott az autószerelő mágus gyakran használ valami kencét a rozsdára ami "átalakítja" és utána már lehet rá dolgozni festékkel. Nem tudjátok mi lehet az? Kollégám Béla a Hammerite-ra esküszik ha rozsdásodik a kaszni. :goofy:

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Van ez a zseniális műsor a Discovery csatornán az autókereskedők. ;) Na ott az autószerelő mágus gyakran használ valami kencét a rozsdára ami "átalakítja" és utána már lehet rá dolgozni festékkel. Nem tudjátok mi lehet az? Kollégám Béla a Hammerite-ra esküszik ha rozsdásodik a kaszni. :goofy:

Köszi!

Az egyik ilyen szer a KORANT, Ferrokémia gyártja. Egy ideig meg lehet vele állítani a rozsdásodást, főleg ha víztől védett helyről van szó, akkor egész hatékony!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Van ez a zseniális műsor a Discovery csatornán az autókereskedők. ;) Na ott az autószerelő mágus gyakran használ valami kencét a rozsdára ami "átalakítja" és utána már lehet rá dolgozni festékkel. Nem tudjátok mi lehet az? Kollégám Béla a Hammerite-ra esküszik ha rozsdásodik a kaszni. :goofy:

Köszi!

a KORANT-ot én is használtam, nem rossz, de tényleg CSAK a rozsdán hat, szóval érdemes utánna mindenképp még rávinni valamit, én az eccerűsége miatt spay-s alvázvédőt szoktam ráfujni, de egyik ismerősőm esküszik a folyékony bitugélre, jó vastag anyag, az ajtók aljába én is azt kentem

Link to comment
Megosztás:

Az első lökhárító leszedésével küzdök éppen. Az oldalsó csavarokat már kivettem, a két középső nagyot viszont még nem sikerült.

Honnan lehet hozzáférni azokhoz a nagy csavarokhoz?

Alul van még 2-3 patentféle azokat majd kipattintom valahogy. Más nem tartja ugye? Ugyanaz a logikája, mint a hátsónak?

Link to comment
Megosztás:

Az első lökhárító leszedésével küzdök éppen. Az oldalsó csavarokat már kivettem, a két középső nagyot viszont még nem sikerült.

Honnan lehet hozzáférni azokhoz a nagy csavarokhoz?

Alul van még 2-3 patentféle azokat majd kipattintom valahogy. Más nem tartja ugye? Ugyanaz a logikája, mint a hátsónak?

Elölről alulról. Ha van szekunderlevegőszarod, akkor előbb vedd le azt.

A patentoknak meg a közepét húzd kifelé.

Link to comment
Megosztás:

Elölről alulról. Ha van szekunderlevegőszarod, akkor előbb vedd le azt.

A patentoknak meg a közepét húzd kifelé.

Köszi.

Az a szekunderszar jobb oldalon van a doblemez meg a löki között ugye? Kissé útban van, de szintén gőzöm sincs hogy kellene levenni. Majd megoldom valahogy, bár a legnagyobb bajom, hogy csak tapogatni tudok, nem látok be oda. És a szerszámaim sem nagyon férnek el, nem tudom elfordítani a csavarkulcsot.

Apropó, nincs véletlenül még egy pár gsi dobbetéted elfekvőben?:)

Link to comment
Megosztás:

Köszi.

Az a szekunderszar jobb oldalon van a doblemez meg a löki között ugye? Kissé útban van, de szintén gőzöm sincs hogy kellene levenni. Majd megoldom valahogy, bár a legnagyobb bajom, hogy csak tapogatni tudok, nem látok be oda. És a szerszámaim sem nagyon férnek el, nem tudom elfordítani a csavarkulcsot.

Apropó, nincs véletlenül még egy pár gsi dobbetéted elfekvőben? :)

Krovával próbálkozz inkább. A vezető oldalon van. Dobbetét nincsen, de majd lehet lesz. :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi.

Az a szekunderszar jobb oldalon van a doblemez meg a löki között ugye? Kissé útban van, de szintén gőzöm sincs hogy kellene levenni. Majd megoldom valahogy, bár a legnagyobb bajom, hogy csak tapogatni tudok, nem látok be oda. És a szerszámaim sem nagyon férnek el, nem tudom elfordítani a csavarkulcsot.

Apropó, nincs véletlenül még egy pár gsi dobbetéted elfekvőben? :)

8 szelepes motoroknak nincsen szekundersz.rjuk.

Link to comment
Megosztás:

8 szelepes motoroknak nincsen szekundersz.rjuk.

Akkor valami más volt az a jobb doblemez előtt, amibe folyton beleakadt a kezem. A légszűrőházhoz kapcsolódik azt hiszem. :huh:

Node mindegy, azért sikerült a csere. fenn van a gsi löki elöl, hátul. Ködlámpa még nincs benn, karcos és más színű a fényezés, és természetesen eláll a doblemez is. :D Megérte, mi?

Holnap a helyére faragom a hűtőmaszkot is, aztán kiderül, hogy összeáll-e végre...

Link to comment
Megosztás:

Akkor valami más volt az a jobb doblemez előtt, amibe folyton beleakadt a kezem. A légszűrőházhoz kapcsolódik azt hiszem. :huh:

Node mindegy, azért sikerült a csere. fenn van a gsi löki elöl, hátul. Ködlámpa még nincs benn, karcos és más színű a fényezés, és természetesen eláll a doblemez is. :D Megérte, mi?

Holnap a helyére faragom a hűtőmaszkot is, aztán kiderül, hogy összeáll-e végre...

A rezonátordoboz lehetett az ;)

Link to comment
Megosztás:

Na akkor képes beszámoló azoknak akiket érdekel.

.............................

Na most már nem rohadok.

De jó:) nem lett rossz anno a lakatolás,mert csak 2-3 hónapja "rohadok" újra. Az igaz, hogy nem kicsit. Érdekes volt, azért olvasni:)

Azóta nincs már szürke díszcsík a lökhárítón, sem sehol:)) Az első ajtóm pedig úgy lóg és zörög, hogy az csuda:) Az összes ajtóm alja is szépen megindult.

Ha normális munkát szeretnék, külső / belső küszöb csere + javító ívek, sőt, komplett hátulja:) A fényezés is szépen elszállt, lakk réteg a tetőn és csomagtartón szinte eltünt. (képeket linkeltem nem rég) . Már nem emlékeztem mikor gányoltam a gépet, jó volt vissza keresni.

Mindenkitől bocsi, a hosszú nosztalgiázó ömlengés miatt.

Link to comment
Megosztás:

De jó :) nem lett rossz anno a lakatolás,mert csak 2-3 hónapja "rohadok" újra. Az igaz, hogy nem kicsit. Érdekes volt, azért olvasni:)

Azóta nincs már szürke díszcsík a lökhárítón, sem sehol:)) Az első ajtóm pedig úgy lóg és zörög, hogy az csuda:) Az összes ajtóm alja is szépen megindult.

Ha normális munkát szeretnék, külső / belső küszöb csere + javító ívek, sőt, komplett hátulja:) A fényezés is szépen elszállt, lakk réteg a tetőn és csomagtartón szinte eltünt. (képeket linkeltem nem rég) . Már nem emlékeztem mikor gányoltam a gépet, jó volt vissza keresni.

Mindenkitől bocsi, a hosszú nosztalgiázó ömlengés miatt.

Én is szoktam "nosztalgiázni", persze csak a kocsik és a motorok miatt! Ha esetleg ez vigasztal, én 2005-ben költöttem a karosszériára egy zsák pénzt, aztán ami akkor kimaradt, azt most tavasszal javíttattam ki.

Így lett idén két új külső küszöböm, 3 ajtón új lemezből rohadás mentesítés, meg a hátsó ajtómon kellett egy kicsit egyengetni, mert egy beton oszlop nem átallott áprilisban nekem jönni hátulról.... :D

Ezzel most egy 150-es ugrott...

Viszont nagyon jó érzés egy rohadásmentes autóban ücsörögni! Ráadásul mióta a vezérműszíj, a vízpumpa meg az olaj is új benne, azóta a menés is gyönyörűség.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.