Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

150ezerből gondolom csak a lakatolás volt meg. Az autóm szinte minden egyéb porcikája javítva, cserélve lett. Felújított kormánymű, váltórudazat kar, vezérműszíj, vízpumpa, olajteknő, gömbfejek, ültető rugó + koni gátlók, stb... Átgondolom mit csináljak a géppel, mert ahogy kiheverem a Corsa C megvásárlásának a sokkját, biztos újra égetni fogja a zsebemet a cselekvés:)

Azt, hogy érdemese lakatolni azt, tudom, NEM. De ez nekem nem csak egy darab vas.

Link to comment
Megosztás:

150ezerből gondolom csak a lakatolás volt meg. Az autóm szinte minden egyéb porcikája javítva, cserélve lett. Felújított kormánymű, váltórudazat kar, vezérműszíj, vízpumpa, olajteknő, gömbfejek, ültető rugó + koni gátlók, stb... Átgondolom mit csináljak a géppel, mert ahogy kiheverem a Corsa C megvásárlásának a sokkját, biztos újra égetni fogja a zsebemet a cselekvés:)

Azt, hogy érdemese lakatolni azt, tudom, NEM. De ez nekem nem csak egy darab vas.

Nem, a 150 most a fényezéssel együtt volt. Itt faluhelyen nem városi árak vannak ám! Egyébként a fényezést is a lakatos végezte, univerzális szaki. Persze telibe nem vállal fényezést, de javítást azt bevállal a saját munkáján. A minőséggel pedig elégedett vagyok. Különben ő tette rendbe a kocsimat a vásárlás után 2005-ben is. Akkor még csak lakatolt, és csak a munkadíj volt 110, + az anyagot én vettem hozzá. A fényezésre a javított részeken egy 50-est költöttem ( 3 sárvédő, 2 küszöb ) . Sajna az a fényező már nem él.

Veled ellentétben szerintem a karosszéria a kocsi legnagyobb értéke, ezért én érdemesnek tartom nagyon jó állapotban tartani, és nem csak érzelmi alapon. Nekem például erősen sanszos, hogy már másik kocsim nem lesz, nem is vágyom rá. Akkor pedig a körülményekhez képest legyen jó állapotban. Utálok rozsdás kocsival járni.

Link to comment
Megosztás:

Nincs ellentét. Az "érdemest" arra értetem, hogy gazdaságilag egy 20 éves autóba beleölni az autó árát nem "érdemes" . Lakatolni akkor "érdemes"..... nézzük csak, hogy írják az okosok:

Hol a legnagyobb baj a rozsda? A küszöbnél, illetve egyéb, csak vágással-hegesztéssel cserélhető helyeken, pl. a hátsó sárvédőíven, az első futóműnél a toronynál, a doblemeznél, a tanksapkánál, a fenéklemezen, stb. Ha ilyen helyeken jelenik meg, az autót érdemes a következő tél előtt lecserélni.

Sajnos, ilyenkor nem érdemes az autót megcsináltatni!

Bővebben:

http://www.autostitkok.hu/autos_cikkek_autovasarlas_1.html

Link to comment
Megosztás:

Nincs ellentét. Az "érdemest" arra értetem, hogy gazdaságilag egy 20 éves autóba beleölni az autó árát nem "érdemes" . Lakatolni akkor "érdemes"..... nézzük csak, hogy írják az okosok:

Hol a legnagyobb baj a rozsda? A küszöbnél, illetve egyéb, csak vágással-hegesztéssel cserélhető helyeken, pl. a hátsó sárvédőíven, az első futóműnél a toronynál, a doblemeznél, a tanksapkánál, a fenéklemezen, stb. Ha ilyen helyeken jelenik meg, az autót érdemes a következő tél előtt lecserélni.

Sajnos, ilyenkor nem érdemes az autót megcsináltatni!

Bővebben:

http://www.autostitk...vasarlas_1.html

Nincs ellentét köztünk.

Az idézett írás bizony elég elavult már, még abból az időből való, amikor az emberek után vágták az új kocsit 0 forintos előlegért hitelbe.... (Van olyan ismerősöm aki 0 forintos előleggel vett "sváci frankos" Honda Civic-et és 4 év után még mindig csak a kamatokat törleszti az őrző - védős portási fizetéséből és a tőkét még nem....)

Én meg nem "kereskedelmi értéket" vettem amikor kocsit vettem, hanem használati értéket. Így fordulhatott elő az, hogy vettem egy kocsit (a jelenlegit) 500 ezerért és a következő 1 hónapban még ráköltöttem ugyanennyit. Ebben aztán volt minden olyan hegesztés is amit az okos cikkíró a "már nem érdemes rákölteni" kategóriába sorol.

Igaz, hogy volt / van olyan jó, aranykezű falubeli lakatosom, akivel úgy sikerült a javításokat elkészíttetnem, hogy ugyanott azóta (7 éve) sem rohad a lemez. Idén az olyan rozsdásodásokat kellett kijavítani, ami a kocsi 20 éves korára jelent meg. Szerinte a mostani javítások a következő 10 évben ki fognak tartani. Remélem igaza lesz, és még én is megérem.

Különben a sokat majmolt "nyugaton" sem kolbászból van a kerítés, ahogy a bamba honfi képzeli, mert például a skandináv országokban több tizenéves kocsit lehet látni mint Budapesten. A németeknél meg az osztrákoknál viszont teli van a platz az 1 - 2 éves használt kocsikkal. Ott még megy rongyrázás.

Link to comment
Megosztás:

Nincs ellentét, mivel szinte majdnem azonos (enyém 5 ajtós) gépet hajtunk. Egyébként, ha jól körül nézzel Pesten egyre több a régi autó. Az Astrák is kezdnek részben vissza vándorolni és ez így van jól.

Zömében a céges autók az újabbak. Jövőre tervezem a lakatolást, mert ez autó még nekem többet ér, mint a piaci ára. Télire keresek neki valami búvóhelyet, hogy a csillag garázsban ne romoljon tovább.

Még egyszer gratula az autódhoz. Ha van kedved bemutatni az autódat szívesen felraknám a weboldalamra.

Link to comment
Megosztás:

Nincs ellentét köztünk.

Az idézett írás bizony elég elavult már, még abból az időből való, amikor az emberek után vágták az új kocsit 0 forintos előlegért hitelbe.... (Van olyan ismerősöm aki 0 forintos előleggel vett "sváci frankos" Honda Civic-et és 4 év után még mindig csak a kamatokat törleszti az őrző - védős portási fizetéséből és a tőkét még nem....)

Én meg nem "kereskedelmi értéket" vettem amikor kocsit vettem, hanem használati értéket. Így fordulhatott elő az, hogy vettem egy kocsit (a jelenlegit) 500 ezerért és a következő 1 hónapban még ráköltöttem ugyanennyit. Ebben aztán volt minden olyan hegesztés is amit az okos cikkíró a "már nem érdemes rákölteni" kategóriába sorol.

Igaz, hogy volt / van olyan jó, aranykezű falubeli lakatosom, akivel úgy sikerült a javításokat elkészíttetnem, hogy ugyanott azóta (7 éve) sem rohad a lemez. Idén az olyan rozsdásodásokat kellett kijavítani, ami a kocsi 20 éves korára jelent meg. Szerinte a mostani javítások a következő 10 évben ki fognak tartani. Remélem igaza lesz, és még én is megérem.

Különben a sokat majmolt "nyugaton" sem kolbászból van a kerítés, ahogy a bamba honfi képzeli, mert például a skandináv országokban több tizenéves kocsit lehet látni mint Budapesten. A németeknél meg az osztrákoknál viszont teli van a platz az 1 - 2 éves használt kocsikkal. Ott még megy rongyrázás.

Ahol dolgozok sok az f-astra meg kadett caravan melós-céges autó, nem cserélik le, mert minek? Tökéletesen üzemelnek , és ahhoz hogy eljárjon vele az emberke pölö füvet nyírni arra teljesen jók.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nincs valakinek kölcsönbe (2 napra) pár forint elelnében egy FEHÉR színű Astra F motorházteteje. (bontásból, stb.)

Az NKH a vizsgán belekötött a feketére matricázott mocitetőmbe, és vagy 6000Ft-ért új forgalmit csináltatok bejegyezve a matricát, vagy fehér mocitetővel lefotózzák, és megkapom a forgalmira a matricát.

Előre is köszönöm a segítséget!

Ákos

Link to comment
Megosztás:

sajna nekem bordó van és turcsi

egyébként miért van matricázva? jól néz ki?

Jól néz ki és a kövek ellen is véd.

Furcsa dolog ez, mert a matrica nem minősül tartós színváltoztatásnak, de az NKH szerint mégis be kell jegyezni a forgalmiba.

Ezzel nem is lenne semmi gond, de az okmányiroda ÚJ forgalmit akar kiállítani 6eFt-ért ahelyett, hogy kézzel bejegyezné, és 585Ft-ért adna egy matricát a rendszámra. (ami eleve lehúzás, mert azt a matricát az NKH-nál kifizettem már)

Az is érdekes, hogy ha összetört a kocsi (vagy csak sérült egy elem), és egy másik (eltérő) színű mocitetőt kap, akkor azt is be kell jegyezni!

Illetve ha időközben lefényezteti a tulaj a gyári színre, akkor kihúzzák a forgalmiból? Nem hinném...

Link to comment
Megosztás:

Jól néz ki és a kövek ellen is véd.

Furcsa dolog ez, mert a matrica nem minősül tartós színváltoztatásnak, de az NKH szerint mégis be kell jegyezni a forgalmiba.

Ezzel nem is lenne semmi gond, de az okmányiroda ÚJ forgalmit akar kiállítani 6eFt-ért ahelyett, hogy kézzel bejegyezné, és 585Ft-ért adna egy matricát a rendszámra. (ami eleve lehúzás, mert azt a matricát az NKH-nál kifizettem már)

Az is érdekes, hogy ha összetört a kocsi (vagy csak sérült egy elem), és egy másik (eltérő) színű mocitetőt kap, akkor azt is be kell jegyezni!

Illetve ha időközben lefényezteti a tulaj a gyári színre, akkor kihúzzák a forgalmiból? Nem hinném...

Ez egy f.szság. Ha az autó asszem' legalább 75 százaléka egy színű, akkor nem kell írni a forgalmiba semmit. Ennyi erővel minden üvegtető-fóliát, meg minden matricabombás sárvédőt is be kéne jegyeztetni... Egy kedves köszönés után, fejeld kettőbe azt a barmot, aztán kérd meg hogy küldjön valakit, aki nem akar hülyére venni :D De ha nagyon ragaszkodik a saját hülyeségéhez, akkor fehér szigszalaggal ragaszd át, ott előtte a tetőt, hátha megnyugtatja hogy vissza van matricázva...

Link to comment
Megosztás:

Ez egy f.szság. Ha az autó asszem' legalább 75 százaléka egy színű, akkor nem kell írni a forgalmiba semmit. Ennyi erővel minden üvegtető-fóliát, meg minden matricabombás sárvédőt is be kéne jegyeztetni... Egy kedves köszönés után, fejeld kettőbe azt a barmot, aztán kérd meg hogy küldjön valakit, aki nem akar hülyére venni :D De ha nagyon ragaszkodik a saját hülyeségéhez, akkor fehér szigszalaggal ragaszd át, ott előtte a tetőt, hátha megnyugtatja hogy vissza van matricázva...

Sztem jó az 51%nak is...

Link to comment
Megosztás:

Kerestem a jogszabályokban a színváltoztatásra vonatkozó passzusokat, de nem találtam. Pedig rászántam 3 estét.

Szóval a matrica elvileg nem minősül tartós színváltoztatásnak, így nem kell bejegyezni. DE, ha az NKH vagy bármelyik vizsgáztató feljegyzi a vizsgalapra, akkor már sajnos be kell írni a forgalmiba is. (illetve ha visszaviszem, akkor ugye csinálnak új papírt, de csak amíg nem voltam még az okmányirodában) Itt lehet annyi engedmény, hogy egyes helyeken új forgalmit adnak 6eFt-ért, máshol pedig ingyen beírják kézzel. Én most találtam egy okmányirodát ahol rögtön fogadtak és beírták kézzel, de 2500Ft volt. Ennyi még megért a dolog, de ha eltávolítom a fóliát, akkor azt is ki kell javítani a forgalmiban. (nevetséges!)

A megoldás a levelezős vizsga, de egy egyébként hibátlan autó esetén nem gondoltam volna, hogy ebbe belekötnek.

U.i.

Megjegyezném, hogy a soron előttem lévő renault kisteherautó amiben ránézésre is volt 16 év és 1 millió km 10 percet töltött a fékpadon mire értékelhető fékhatást tudtak mérni rajta!!! Egy lada 2 éve meg úgy ment át (lőtte a kék füstöt alapjáraton is), hogy az astrámat kétszer mérték meg a zöldkártyánál. Amikor kérdeztem, hogy ez mi volt, akkor azt mondták, hogy semmi, mehetek tovább. Hát a dúrva annyukat az NKH-soknak is!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok. Valaki cserélt már motorháztető nyitó bovdent? Az érdekelne, hogy a hűtőmaszkot levéve hozzá lehet-e férni, vagy hogyan férhetek hozzá könnyen? Illetve az utastérben hogyan kell rögzíteni a kart? Nekem nem volt rajta, csak egy kis drótkampó, mert valaki leszakította.

Link to comment
Megosztás:

Üdv elkezdtem takaritani a tetőkárpitot kárpittisztitóval! és ahol elkezdtem leváltt a kárpit :( Hogy lehet a kárpitot visszavarázsolni? Ki lehet szedni a tetőt komplett? v vmi?

Ez ugyebár Astra betegség én legalábbis úgy tudom, ha megnyugtat az a gondolat, hogy az enyém már majdnem leesett,szerintem már csak az a fél kiló ocsmány kárpitragasztó tartja amit előző nyugdíjas bácsi rákent. Meg az a fél tonna gombostű amit én szurkáltam bele míg megcsináltatom. Sajna ez van...én nem tok többet segíteni még annyi talán,hogy nekem 10 rugót mondtak rá napfénytetős változatra.

Amúgy a szélvédő tetején neked még ép a kárpit?

Link to comment
Megosztás:

Üdv elkezdtem takaritani a tetőkárpitot kárpittisztitóval! és ahol elkezdtem leváltt a kárpit :( Hogy lehet a kárpitot visszavarázsolni? Ki lehet szedni a tetőt komplett? v vmi?

Ugyanígy jártam én is, visszaragasztani tartósan (gyári minőségben) annyiért lehet mint amennyiért a bontott kárpit megy. A szövet és az üvegszálas váz közötti szivacsréteg mállik szét a nedvességre. Nem lesz egyszerű beszerezni másikat én fél évet vártam rá mire találtam egy hibátlant, 5000 Ft-ért! :) (napfénytetős)

Link to comment
Megosztás:

Ez ugyebár Astra betegség én legalábbis úgy tudom, ha megnyugtat az a gondolat, hogy az enyém már majdnem leesett,szerintem már csak az a fél kiló ocsmány kárpitragasztó tartja amit előző nyugdíjas bácsi rákent. Meg az a fél tonna gombostű amit én szurkáltam bele míg megcsináltatom. Sajna ez van...én nem tok többet segíteni még annyi talán,hogy nekem 10 rugót mondtak rá napfénytetős változatra.

Amúgy a szélvédő tetején neked még ép a kárpit?

Astrabetegség...kedvenc szavam...milyen jó is lenne ha egy 18 éves autónak semmi baja sem lenne....

Link to comment
Megosztás:

Simán lehet astra betegség, csak fertőző. Erősen. Fater ex-Volvoja is elkapta, meg haverom Escortja, meg kb minden 18-20 éves típus nagyrésze :D

Kedvencem a beltér párásodás mint astra betegség....aztán amikor megmutatom a 20 éves pollenszűrőt koromfeketén amiről azt mondta 3 szerelő hogy nincs benne....ajjj hát ez meg micsoda?

Link to comment
Megosztás:

Ez ugyebár Astra betegség én legalábbis úgy tudom, ha megnyugtat az a gondolat, hogy az enyém már majdnem leesett,szerintem már csak az a fél kiló ocsmány kárpitragasztó tartja amit előző nyugdíjas bácsi rákent. Meg az a fél tonna gombostű amit én szurkáltam bele míg megcsináltatom. Sajna ez van...én nem tok többet segíteni még annyi talán,hogy nekem 10 rugót mondtak rá napfénytetős változatra.

Amúgy a szélvédő tetején neked még ép a kárpit?

Nem csak a szélvédönél hanem körbe az egész gyönyörü (volt)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.