Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

Nem szeretném elkapkodni, de már jóóó lenne benne ülni...enni...aludni.......na jó wécézni azért kiszállok belőle, de odáig azért vele közlekedek majd :)

Jó irányba tereltetek, legalábbis nagyon remélem :)

Az biztos, hogy hülyeség volt eddig a részemről az internet mögé bújva leírásokat,teszteket és népítéleteket olvasgatva, képeket nézegetve akarni eldönteni, hogy mit is vegyek.

Ha 2 különböző márkában ülve nagyjából egyformán jól, kényelmesen érzem magam, pénzben sincs nagy különbség köztük, akkor lenne értelme a könnyebb döntés érdekében utánajárni a dolgoknak.Rengeteg órát pazaroltam el olyan márkák utánolvasására, amibe ma beülve kényelmetlenül éreztem magam és úgy szálltam ki belőle, hogy tudtam nekem ez nem kell.Ilyen volt pl:ma a OFF seat leon, chevrolet lacetti,valamint egy hatalmas csalódás az új ford focus. ON Az utóbbiban egyszerűen nem fértem el még annyira sem mint a lacsiban, vagy egy kis (új)corsában (ebbe csak kíváncsiságképpen ültem be a focus után).

Igaz, hogy 196cm vagyok,100kg , de a focustól nem ezt vártam...Kormány és ülésbeállítás után sem tudtam a fékre tenni a lábam a kormánytól és mindemellett mögöttem NULLA hely...PFFF!! Bocs az OFF-ért

Még mindig OFF, de mivel szülői segítséggel +pénz állt a házhoz, így felmerült bennem a H astra lehetősége is.

Mit érdemes inkább szerintetek, gondolom azért itt nem csak G-s fanok vannak, hanem úgy unblock Opel -fanok is.

Max.2 milláig egy fiatalabb G, vagy egy öregebb H???

Egyáltalán érdemes-e a H-ban gondolkodni, jobb-e annyival, vagy csak szebb nála (szerintem szebb legalábbis)...

Szervízigényeket megbízhatóságot, típushibákat figyelembe véve melyik?

Ma ültem opel szalonban mindkettőben, a külső-belső designt tekintve jobban tetszik a H és talán egy picit nagyobbnak is érzem, kényelmesebb stb... (de ez lehet, hogy placebo ):D

Alkudni fogok pofátlanul az biztos, ha meg sem próbálom akkor esély sincs (jóval) kevesebbért elhozni...

Feketéről meg már lassan hagyom magam lebeszélni, de maximálisan igazak az általad felsoroltak a kényességét illetően...

Vidék nekem húzós lenne, pláne ha már eladom addigra az F-et, akkor mivel megyek el megnézni?

Haver nem mindig ér rá, busz, vonat? pfff

Kereskedős:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra...winport-3392587

a h fejlettebb technika, de az alapok tök azonosak, futómű, a motorok, stb. kivétel a jól motorizált néhány kivitel, 6 sebességes váltóval. olyasmiket nézegetnék belőlük, az biztos. egy sima 1,6 vagy 1,4, 1,8 g-ben gyakorlatilag majdnem egyenértékű. (csak persze elavultabb forma)

Link to comment
Megosztás:

Nem írtam le teljesen ezt a rendszámcsere dolgot.

Kifizettem a foglalót a kereskedésben az autóra és ugye rögtön nem hozattam el mivel hiteles is volt a mutatvány, de azért még mielőtt eljöttem gondoltam vetek egy pillantást a gépre (még cikizett is a nepper, hogy: "nézd ám meg mégegyszer me lehet közbe eltűnt róla vmi").

Na mindegy ahogy ott nézelődök észreveszem, hogy nincs meg a matrica a szélvédőn, persze "barátunk" rögtön próbálta menteni a helyzetet... ott van az vhol, a kesztyűtartóban vagy valahol bent kallódik az autóban.

Persze nem lett meg és megígérték mire jövök az autóért (5 nap) addigra meglesz az új rsz.

és mi történt vala??

Az nap még négy órát vártam mire B.almádiból meghozták az új rsz.t... és még otthon utólag vettem észre, hogy még az árát is rámverték... nem baj.. remélem gyógyszerre költötték a zsét..

Ezé megfogadtam legközelebb Új autót veszek és én fingok bele először.. :)

Mi az, hogy nem volt érvényes rendszám az autón? Magyarországi volt?

Szélvédőcsere esetén, ha megvan az eredeti matrica (hitelt érdemlően lehet vele bizonyítani a rendszámot, az a része ép, mégha hiányos is) akkor nem kell új rsz, csak matrica. Egy kavicsfelverődés miatt tényleg nem kell újrapapírozni az egészet.

Ez tipikus nepper duma. Nem akarlak elkeseríteni, de az autódat lehet, hogy többől rakták össze. Szerintem szakértesd meg valahol...

Link to comment
Megosztás:

a h fejlettebb technika, de az alapok tök azonosak, futómű, a motorok, stb. kivétel a jól motorizált néhány kivitel, 6 sebességes váltóval. olyasmiket nézegetnék belőlük, az biztos. egy sima 1,6 vagy 1,4, 1,8 g-ben gyakorlatilag majdnem egyenértékű. (csak persze elavultabb forma)

Hát nem tudom, nekem H-ból max. a 3 ajtós, meg talán a Caravan, ami formailag elfogadható, de persze ez teljesen egyéni dolog (ráadásul egy 3 ajtós azért kevésbé kihasználható). jaygab! Azt írod, pénz áll a házhoz :) , ez esetben én a helyedben a fiatalabb G-k körül lesekednék, netán egy f.ngmentes új? :)

Link to comment
Megosztás:

Mi az, hogy nem volt érvényes rendszám az autón? Magyarországi volt?

Szélvédőcsere esetén, ha megvan az eredeti matrica (hitelt érdemlően lehet vele bizonyítani a rendszámot, az a része ép, mégha hiányos is) akkor nem kell új rsz, csak matrica. Egy kavicsfelverődés miatt tényleg nem kell újrapapírozni az egészet.

Ez tipikus nepper duma. Nem akarlak elkeseríteni, de az autódat lehet, hogy többől rakták össze. Szerintem szakértesd meg valahol...

Látom kolegák még mindig nem világos esetem számotokra: Az autó 2002-es, 2004-ben hozták be N.o.-ból, ennek megfelelően kapott J-s rendszámot, aaztán megtörték kicsinyt, aminek következtében szélvédőcserés is lett, vszínű ekkor tűnt el a rendszámhoz tartozó pakett (a törött szélvédővel együtt kidobhatták), és az akkori tulaj nem foglalkozott vele és így adta be a kereskedésbe a javítás után, ekkor jöttem én a képbe mint új tulaj és így kaptam K-s rszt.

Link to comment
Megosztás:

Látom kolegák még mindig nem világos esetem számotokra: Az autó 2002-es, 2004-ben hozták be N.o.-ból, ennek megfelelően kapott J-s rendszámot, aaztán megtörték kicsinyt, aminek következtében szélvédőcserés is lett, vszínű ekkor tűnt el a rendszámhoz tartozó pakett, és az akkori tulaj nem foglalkozott vele és így adta be a kereskedésbe a javítás után, ekkor jöttem én a képbe mint új tulaj és így kaptam K-s rszt.

Ezt mondom. Ezek a jelek amit leírtál, a tuti törés jelei. Ha tudtad, akkor sorry. Azt hittem eltitkolták előled.

Peace :)

Link to comment
Megosztás:

Dízelpárti vagyok!

Ezzel majdnem le is írtam mindent.

Egy negatív dolgot hallottam a Cdti-ről, ha bekrepál a nagynyomású gázolaj pumpa az oan 700 ropit kóstál.

A mai napon a cégünknél lévő 1-ik 1.7 CDTI Astra Caravan nagynyomású

gázolaj pumpája meghalt. 2 éves lesz az autó az év végén, 156EKm-er "szaladt" bele, szakszerűen szervizelve volt, végig márkaszervizben az autó mellett állva. Hétfőtől péntekig K.barcika-Gödöllő között ingázott, napi egy fordulóval, szinte csak autópályán használva 110-120-as tempóval, mivel itt fogyasztott a legjobban az autó (havi 20EFt üzemanyag visszatérítést kapott az 50 éves sofőr). Az autót szinte úgy kezeli, mintha a sajátja lenne. Mindene úgy néz ki mintha csak 56EKm-ert futott volna, egy nepper a százast simán visszatekerné az órán. Csak ő vezette, senki más, és csakis egy benzinkúton tankolta K.barcikán (a céges autóink csak ennél a kútnál tankolhatnak). A pumpa garanciális csere lesz, amúgy 380EFt-ba kerülne, felújítása pedig 150EFt lenne (ami nem biztos, hogy elmenne ennyit). Ezek miatt szerintem "legnagyobb biztonsággal" csak új dízel autót érdemes venni, a rengeteg km-er és az ezzel járó súlyos költségek és a kényes nagynyomású rendszer miatt. Én is lehet, hogy leteszek a dízel kombi astrákról és marad az 1.6-os benzines keresése. 1.4-es szerintem a kombi kasztnihoz kicsit gyengécskének tűnik.

Link to comment
Megosztás:

A mai napon a cégünknél lévő 1-ik 1.7 CDTI Astra Caravan nagynyomású

gázolaj pumpája meghalt. 2 éves lesz az autó az év végén, 156EKm-er "szaladt" bele, szakszerűen szervizelve volt, végig márkaszervizben az autó mellett állva. Hétfőtől péntekig K.barcika-Gödöllő között ingázott, napi egy fordulóval, szinte csak autópályán használva 110-120-as tempóval, mivel itt fogyasztott a legjobban az autó (havi 20EFt üzemanyag visszatérítést kapott az 50 éves sofőr). Az autót szinte úgy kezeli, mintha a sajátja lenne. Mindene úgy néz ki mintha csak 56EKm-ert futott volna, egy nepper a százast simán visszatekerné az órán. Csak ő vezette, senki más, és csakis egy benzinkúton tankolta K.barcikán (a céges autóink csak ennél a kútnál tankolhatnak). A pumpa garanciális csere lesz, amúgy 380EFt-ba kerülne, felújítása pedig 150EFt lenne (ami nem biztos, hogy elmenne ennyit). Ezek miatt szerintem "legnagyobb biztonsággal" csak új dízel autót érdemes venni, a rengeteg km-er és az ezzel járó súlyos költségek és a kényes nagynyomású rendszer miatt. Én is lehet, hogy leteszek a dízel kombi astrákról és marad az 1.6-os benzines keresése. 1.4-es szerintem a kombi kasztnihoz kicsit gyengécskének tűnik.

Az árat amit hallottam anno kicsit lehet túlspanolták, de ez még mindig húzós javítási tétel (most örülök, h az én traktorom "csak" adagolós), ettől függetlenül Még mindig szívesen lecserélném vasam 1 száz lovas CDTI-re.

Még egy dolog, előző kocsim is dízel volt(F Isuzu), kintről hoztam erősen bizonytalan km futással, és még beletoltam 150 ezret, mindenféle bizonytalan nemkutianyaggal.Olyan 350 lehetett benne mielőtt megváltam tőle(előtte volt egy 30ezres adagolójavítás), de ment mint a rakéta, nuku füst nélkül, nuku olajfogyasztással.

Kicsit elkalandoztam a témától, de Akkor is dízel párti vagyok mert tudom rengeteget kibírnak egy kis odafigyeléssel.

1.4-es benzinpusztítót meg ne vegyél mert nagyon forgatni kell, h menjen és a 90 paripa se éppen ideális egy 1300 kilós kasztnihoz.

Link to comment
Megosztás:

A mai napon a cégünknél lévő 1-ik 1.7 CDTI Astra Caravan nagynyomású

gázolaj pumpája meghalt. 2 éves lesz az autó az év végén, 156EKm-er "szaladt" bele, szakszerűen szervizelve volt, végig márkaszervizben az autó mellett állva. Hétfőtől péntekig K.barcika-Gödöllő között ingázott, napi egy fordulóval, szinte csak autópályán használva 110-120-as tempóval, mivel itt fogyasztott a legjobban az autó (havi 20EFt üzemanyag visszatérítést kapott az 50 éves sofőr). Az autót szinte úgy kezeli, mintha a sajátja lenne. Mindene úgy néz ki mintha csak 56EKm-ert futott volna, egy nepper a százast simán visszatekerné az órán. Csak ő vezette, senki más, és csakis egy benzinkúton tankolta K.barcikán (a céges autóink csak ennél a kútnál tankolhatnak). A pumpa garanciális csere lesz, amúgy 380EFt-ba kerülne, felújítása pedig 150EFt lenne (ami nem biztos, hogy elmenne ennyit). Ezek miatt szerintem "legnagyobb biztonsággal" csak új dízel autót érdemes venni, a rengeteg km-er és az ezzel járó súlyos költségek és a kényes nagynyomású rendszer miatt. Én is lehet, hogy leteszek a dízel kombi astrákról és marad az 1.6-os benzines keresése. 1.4-es szerintem a kombi kasztnihoz kicsit gyengécskének tűnik.

Ilyen hozzáállással nem a dízelről, hanem az autóvásárlásról kéne lemondani. Mindenre van példa, de egy esetből általánosítani dőreség.

A mi cégünk is CDTI-t használ G és H verzióban. Viszi boldog-boldogtalan és kutya baja (ha csak meg nem törik :) ).

Link to comment
Megosztás:

Urak, pár éves használt kombi Y20DTH vásárlása a cél (2.0L DTI) normál felszereltséggel (értd: bőr multikormány, elektromos ablakok, 4 vagy 6 légzsák, ABS, légkondi kötelező) másfél milla magasságában. Használtautót böngészve van választék, bár jó eséllyel céges autók, de ha arra is csak annyira oda van figyelve mint amennyire én a sajátomra figyelek (minden apró bizbaszt azonnal márkaszervizben javittatok, ugyis a cég finanszirozza alapon) akkor a nagy futásteljesitményen kivül tul sok baja nem lehet, igaz?

Azt már tudom, hogy ez láncos, de azt nem, hogy mennyi időnként kell cserélni a vezérműláncot? (valaki lenen olyan tündéri, és adna egy linket használati útmutatóhoz annak örülnék, egy szerelési kézikönyvem van, de az nem emliti)

Illetve szűrőkön és olajon kivül valami, amit érdemes azonnal cserélni átvétel után? Feltételezzük a 150-200 ezres futást (15 hónapos a fókám, 105.000 km van benne) nem autópályán. Ebből nekem futóműalkatrész ugrik be azonnal, de mi az, ami kényes? Csapágyak? Szilentek? A gyári 16-os felni mennyire eszi a futóművet? Izzítógyertya cserére lehet szükség? Hülyeségeket kérdezek? :)

köszi

Link to comment
Megosztás:

Urak, pár éves használt kombi Y20DTH vásárlása a cél (2.0L DTI) normál felszereltséggel (értd: bőr multikormány, elektromos ablakok, 4 vagy 6 légzsák, ABS, légkondi kötelező) másfél milla magasságában. Használtautót böngészve van választék, bár jó eséllyel céges autók, de ha arra is csak annyira oda van figyelve mint amennyire én a sajátomra figyelek (minden apró bizbaszt azonnal márkaszervizben javittatok, ugyis a cég finanszirozza alapon) akkor a nagy futásteljesitményen kivül tul sok baja nem lehet, igaz?

Azt már tudom, hogy ez láncos, de azt nem, hogy mennyi időnként kell cserélni a vezérműláncot? (valaki lenen olyan tündéri, és adna egy linket használati útmutatóhoz annak örülnék, egy szerelési kézikönyvem van, de az nem emliti)

Illetve szűrőkön és olajon kivül valami, amit érdemes azonnal cserélni átvétel után? Feltételezzük a 150-200 ezres futást (15 hónapos a fókám, 105.000 km van benne) nem autópályán. Ebből nekem futóműalkatrész ugrik be azonnal, de mi az, ami kényes? Csapágyak? Szilentek? A gyári 16-os felni mennyire eszi a futóművet? Izzítógyertya cserére lehet szükség? Hülyeségeket kérdezek? :)

köszi

Nem lesz könnyű dolgod!

Ezek az autók már min. 5 évesek, szarrá hajtva, visszapörgetve és az összes nyűgjük már ilyen futásnál tuti nálad fog előjönni.

Amúgy nem rossz autók, de az adagolójukra Nagyon oda kell figyelni!

Link to comment
Megosztás:

én dízelt elvből nem veszek, habár vivaro 100 lovas 1,9 cdti-m volt, és még mindig hibátlanul megy (most a cégen belül málhás kocsi, >200ezer km-rel). amelyik jól megy, az túl van húzva szvsz, a többi meg ugye nem megy jól. :)

hozzászoktam a rugalmassághoz és az alacsony fogyasztáshoz, nameg nem is szeretem pörgetni a motort (legyen az dizel vagy benzines) ez mind-mind a dízelek felé visz. nem cél, hogy "jól menjen", hidd el elég jó lesz a mostani 90Le/215Nm tdci fóka után a 101Le/230Nm aminek nyilván a fele már elszaladt az évek során (de hátha egy chip megoldja ezeket a problémákat is.) Az elveiddel pedig nem szeretnék vitatkozni :)

Nem lesz könnyű dolgod!

Ezek az autók már min. 5 évesek, szarrá hajtva, visszapörgetve és az összes nyűgjük már ilyen futásnál tuti nálad fog előjönni.

Amúgy nem rossz autók, de az adagolójukra Nagyon oda kell figyelni!

Igen, jórészük 5-6 éves, és fel vagyok készülve, hogy vissza van pörgetve mind. Sajnos ezt nem tudom elkerülni, ugy érzem aki anno ilyen autót vett, az használni vette. Nekem is éves szinten 30-40 ezer km a terv, igy nincsenek unrealisztikus elvárásaim, max belefutok a csodába.

De ugye a kérdésem arra vonatkozott, mi lehet a "nyűgje" ami ki fog jönni? Ezeket a nyűgöket, vagy a nagy részét már az elején csírájában fojtanám el ha van rá lehetőség.

szerk: ezekben VP44 van igaz?

Link to comment
Megosztás:

hozzászoktam a rugalmassághoz és az alacsony fogyasztáshoz, nameg nem is szeretem pörgetni a motort (legyen az dizel vagy benzines) ez mind-mind a dízelek felé visz. nem cél, hogy "jól menjen", hidd el elég jó lesz a mostani 90Le/215Nm tdci fóka után a 101Le/230Nm aminek nyilván a fele már elszaladt az évek során (de hátha egy chip megoldja ezeket a problémákat is.) Az elveiddel pedig nem szeretnék vitatkozni :)

Igen, jórészük 5-6 éves, és fel vagyok készülve, hogy vissza van pörgetve mind. Sajnos ezt nem tudom elkerülni, ugy érzem aki anno ilyen autót vett, az használni vette. Nekem is éves szinten 30-40 ezer km a terv, igy nincsenek unrealisztikus elvárásaim, max belefutok a csodába.

De ugye a kérdésem arra vonatkozott, mi lehet a "nyűgje" ami ki fog jönni? Ezeket a nyűgöket, vagy a nagy részét már az elején csírájában fojtanám el ha van rá lehetőség.

szerk: ezekben VP44 van igaz?

Az adagoló típusát nemtom (nekem 1,7-es van).

Szerény véleményem: ha most autót vennék, szóba sem jöhetne a 2.0Dti, mivel nem szeretném hátralévő életemet az aknában tölteni, ezért H Astrában gondolkodnék (80/100le) fiatalabbak is meg modernebb teknikájúak, igaz pár százezerrel drágábbak (meg ezekből is rengeteg volt ca.) de ezt az összeget úgyis apránként belelapátolod a Dti-be ha oat veszel, és így az ember legalább rengeteg tömény szopástól megmenekül.

Link to comment
Megosztás:

Az adagoló típusát nemtom (nekem 1,7-es van).

Szerény véleményem: ha most autót vennék, szóba sem jöhetne a 2.0Dti, mivel nem szeretném hátralévő életemet az aknában tölteni, ezért H Astrában gondolkodnék (80/100le) fiatalabbak is meg modernebb teknikájúak, igaz pár százezerrel drágábbak (meg ezekből is rengeteg volt ca.) de ezt az összeget úgyis apránként belelapátolod a Dti-be ha oat veszel, és így az ember legalább rengeteg tömény szopástól megmenekül.

nem sokkal fiatalabbak, és kb ugyanannyi lehet bennük, valamint a "pár százezer" árkülönbség az inkább 300 mint 100 :) és mind alap essentia felszereltség.

és kicsit félek is a nagynyomású közös nyomócsöves motoroktól

Link to comment
Megosztás:

Az adagoló típusát nemtom (nekem 1,7-es van).

Szerény véleményem: ha most autót vennék, szóba sem jöhetne a 2.0Dti, mivel nem szeretném hátralévő életemet az aknában tölteni, ezért H Astrában gondolkodnék (80/100le) fiatala

H-ban egyáltalán nem gondolkodnék, akkor már inkább maradnék a G-nél vagy megvárnám míg olcsóé elérhető az I...A H szerintem visszalépés a G után, nem volt meg az a lépcső amit az F és G között érezni lehetett...kb, mint a 3-4 Golf esete..5-t tuti nem vennék... :)

Link to comment
Megosztás:

H-ban egyáltalán nem gondolkodnék, akkor már inkább maradnék a G-nél vagy megvárnám míg olcsóé elérhető az I...A H szerintem visszalépés a G után, nem volt meg az a lépcső amit az F és G között érezni lehetett...kb, mint a 3-4 Golf esete..5-t tuti nem vennék... :)

I occsóé??

Majd 5 év múlva!!

én akkor is H-t vennék...

ízlések és... pénztárcák..

Link to comment
Megosztás:

Gyenge mint a harmat...csak mazochistáknak !!

A kocsi nehezebb, mint a G, a moci meg maradt 90LE / 125Nm.

Én gondolkodnék még a helyedben - VÁLSÁG VAN ! :)

Csak most szerencsére sikerült eladni a mocimat (így lassan télvíz idején) és egész jó áron vennék be Lujzát, bár akkor esetleg H-ból is maradna az 1.6-os, de ez még a jövő zenéje.....

Link to comment
Megosztás:

valakinek van elképzelése arról, hogy a Bosch VP44+PSG16 adagoló/ecu mikori forgalombahelyezéstől van a 2.0 DTi-kben? Illetve hogy az összes Y20DTH az ezzel az adagolóval van? (azaz inkább X20DTH-t keressek?) Ugy találtam 2003 körül jött a csere, de nincs biztos infóm róla.

egyfelől macerás a chiptuning, másfelől drága az egybeépített cucc még használt felújítottban is... köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.