Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

off, előre is bocsánat a szómenésért ...

Nekem is azt tette bele a néhai Olympia. Nem kár értük. Néha arra gondolok, hogy mennyire felesleges itt bármilyen fejlettebb eszköz. Annyira elmaradott itt a nép sok mindenben, hogy nekünk (nekem nem) sokkal jobb volt az átkosban. 10w-en mindenbe, trabi, zsiga, dacia szentháromság. Nem kell gondolkozni és legfőképpen _tanulni_ . Egyszeri (és egyszerű) szerelő kettessel átment a szakiskola "ótószerelő" 3 évén, és boldogan elvolt vele nyugdíjig. Nem kellett tanulni mindenféle úri huncutságot, kompjúter, meg változó szelepvezérlés. A 10-es villáskulcs mindent megoldott, amit meg nem, arra volt a 10 kilós samu kalapács. Ma iszonyú mák és szerencse találni egy jó szerelőt, aki hajlandó tanulni, szakkönyvet olvas, alapszinten ért angolul, hogy a neten fellelhető _minden_ szükséges infó birtokában tudjon diagnosztizálni és hibát elhárítani. Én már ott tartok, hogy érdeklődő laikusként azt keresem, hogyan tudom magam karbantartani a verdát, hogy kerüljem a szervizt a sok rossz tapasztalat miatt.

on

Trabantba ne töltsél 10W-s olajat. :D

Abba sem való, max 2T és hajtómű olaj. ;) Meg fékolaj, de semmi más.

Link to comment
Megosztás:

Mindegyik márkaszervíz 10-est rak bele.Nekem a Schiller tette bele a szervízkönyv szerint.

Nekem az első szervizen nem akartak bele 10W-t tenni (szüleimébe is 5W-30 került), igaz azok sem 100-ak, mert 4l-t töltöttek bele, s mondták nem probléma, ha magasabb mint a nívó, de én leszívattam velük, sztem engem meg szidtak. :D

Igaz őket sem ajánlanám, de nem 10W-s olajjal próbálkoztak.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az első szervizen nem akartak bele 10W-t tenni (szüleimébe is 5W-30 került), igaz azok sem 100-ak, mert 4l-t töltöttek bele, s mondták nem probléma, ha magasabb mint a nívó, de én leszívattam velük, sztem engem meg szidtak. :D

Igaz őket sem ajánlanám, de nem 10W-s olajjal próbálkoztak.

Ez eddig rendben is van. Egy első szervizes fiatal autóba ne is tegyenek. De más azért egy 11 éves 120ezret futott (nálam erre hivatkoztak, ezért mondták 2 helyen is a 10w40-et)....

Link to comment
Megosztás:

Az attól függ milyen kocsi. De azért 1 litert 1000 megenni az már elég kemszi.

De tuti, hogy megeszi?

Nem folyik el valahol?

Nincs látható olajfolyás a motoron (legalábbis annyi, hogy oda ennyi elfolyjon). Alatta sincs egy csepp sem. Nem teljesen tuti.

2 hónapja vettem, ők műszakiztatták, egy hiba miatt visszavittem 4 hete, akkor cserélték az olajat is (leengedték amit nekem az itten szakszerviz tett bele előtte két héttel). Akkor sajnos nem néztem frissen hogy meddig töltötték. Ha max-ig, akkor lehetséges hogy megette, mivel kb 600km után már csak a legalsó jelnél volt (a min szint feletti első jel), kb 5dl lett beletöltve hogy a max és min szakasz feléig érjen... (Gyűrű lesz ez vagy szelepszár szimering...)

Link to comment
Megosztás:

Oké, értem én, de mennyit esznek meg belőle egy olajcsere intervallum alatt???

Hát ez a baj a kereskedésekkel és az autószerelőkkel(tisztelet a kivételnek)és egyes "hozzáértő" emberekkel!

Ha eszi az olajat akkor basszuk bele a 15W40-es olajat mit számít hogy az nem is a motorba való!

Ha eszi a gyárilag előírt olajat akkor gyűrűzni kell vagy szelep szár szimeringet kell cserélni nem bele rakni a nem a motorba való olajat!

Azzal megoldódik a probléma hogy "sürübb" olajat rakunk bele és örülünk hogy az nem fogy??????

Nem is értem még most sem az ilyen hozzászólásokat!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát ez a baj a kereskedésekkel és az autószerelőkkel(tisztelet a kivételnek)és egyes "hozzáértő" emberekkel!

Ha eszi az olajat akkor basszuk bele a 15W40-es olajat mit számít hogy az nem is a motorba való!

Ha eszi a gyárilag előírt olajat akkor gyűrűzni kell vagy szelep szár szimeringet kell cserélni nem bele rakni a nem a motorba való olajat!

Azzal megoldódik a probléma hogy "sürübb" olajat rakunk bele és örülünk hogy az nem fogy??????

Nem is értem még most sem az ilyen hozzászólásokat!

Nézd, nem egészen vagyunk egy véleményen, ezzel nincs is igazából baj, de én azért megjegyeznék egy-két dolgot utólagos engedelmeddel:

- Vastagon túl van misztifikálva az emberek fejében ez az olajmizéria. Lassan jobban mint a téli gumi kérdése...

- Ha szerinted minden Ecotec motort meg kell gyűrűzni vagy szimeringezni ha a gyári előírástól többet csipeget az olajból, akkor csak kétfajta Ecotec fog tömegével futni az utakon: a már gyűrűzöttek és a gyűrűzésre várók... (Természetesen a kivétel erősíti a szabályt...)

- 15W40-es olajról valahol előrébb a poén kedvéért esett csak szó. (Még csak nem is én hoztam fel...)

- Egy bizonyos kopottsági szintig erősen mérlegelendő, hogy egy egyébként más szempontból jól teljesítő (lényegében hibátlan) bontatlan motort szétfűzz. Ha már döntöttél szét motort (vagy nézted már végig), akkor tudod jól, hogy egy ilyen darabokra szedés néha (sokszor) tud többet ártani mint használni. Ha már sokat látott motor, akkor pláne még több olyan egység is megadhatja magát, aminek piszkálás nélkül még rengeteg lenne hátra. Lehet hogy az összerakás után hibák tömkelege jön elő, olyanok, amik eddig nem voltak. Szóval azért ez a gyűrűzés dolog nem éppen két cigaretta közti művelet amit csak úgy rutinból lehet kezelni. Tisztességesen megcsinálni húzós mutatvány (persze lehet sufni megoldásokkal is, vagy összejön vagy nem)...

- Ezért lehetséges/elképzelhető, hogy pl egy olyan delikvensnek aki mondjuk megy évente 8-10ezer km-t, inkább ajánlanak bele egy kicsit vastagabb olajat, de azzal még hosszú-hosszú évekig gond nélkül elautózhat.

Arról lehet hosszasan elmélkedni, hogy ez mennyire szakszerű. Nem az.

Arról is lehet elmélkedni, hogy ez létezik-e a gyakorlatban. Igen, létezik. Sőt mindig is létezett és létezni fog (egy darabig biztosan).

Egyszóval: Szép estét! :-)

Link to comment
Megosztás:

Nézd, nem egészen vagyunk egy véleményen, ezzel nincs is igazából baj, de én azért megjegyeznék egy-két dolgot utólagos engedelmeddel:

- Vastagon túl van misztifikálva az emberek fejében ez az olajmizéria. Lassan jobban mint a téli gumi kérdése...

- Ha szerinted minden Ecotec motort meg kell gyűrűzni vagy szimeringezni ha a gyári előírástól többet csipeget az olajból, akkor csak kétfajta Ecotec fog tömegével futni az utakon: a már gyűrűzöttek és a gyűrűzésre várók... (Természetesen a kivétel erősíti a szabályt...)

- 15W40-es olajról valahol előrébb a poén kedvéért esett csak szó. (Még csak nem is én hoztam fel...)

- Egy bizonyos kopottsági szintig erősen mérlegelendő, hogy egy egyébként más szempontból jól teljesítő (lényegében hibátlan) bontatlan motort szétfűzz. Ha már döntöttél szét motort (vagy nézted már végig), akkor tudod jól, hogy egy ilyen darabokra szedés néha (sokszor) tud többet ártani mint használni. Ha már sokat látott motor, akkor pláne még több olyan egység is megadhatja magát, aminek piszkálás nélkül még rengeteg lenne hátra. Lehet hogy az összerakás után hibák tömkelege jön elő, olyanok, amik eddig nem voltak. Szóval azért ez a gyűrűzés dolog nem éppen két cigaretta közti művelet amit csak úgy rutinból lehet kezelni. Tisztességesen megcsinálni húzós mutatvány (persze lehet sufni megoldásokkal is, vagy összejön vagy nem)...

- Ezért lehetséges/elképzelhető, hogy pl egy olyan delikvensnek aki mondjuk megy évente 8-10ezer km-t, inkább ajánlanak bele egy kicsit vastagabb olajat, de azzal még hosszú-hosszú évekig gond nélkül elautózhat.

Arról lehet hosszasan elmélkedni, hogy ez mennyire szakszerű. Nem az.

Arról is lehet elmélkedni, hogy ez létezik-e a gyakorlatban. Igen, létezik. Sőt mindig is létezett és létezni fog (egy darabig biztosan).

Egyszóval: Szép estét! :-)

Páromnak is ilyen (z16xe) van, és az is elképesztő mennyiségű olajat képes elfogyasztani, 1500-2000km-enként 1L-t, kb... Amúgy teljesen jó, erős, se hidegen, se melegen nem füstöl, jó a fogyasztása, csak hát... szereti az olajat. Az is mindegy, hogy milyen, kipróbáltam sok fajtát (sokat megy,kb 3 havonta egy olajcsere...) a legrosszabb pont a 10W-40 Mobil2000-rel volt, de az 5W-50 Peak Life is csak 3-4000km-ig volt jó, aztán az is felvette az 1500-2000km/L ütemet. Dexos2-t is ugyanúgy bekajálja, nem válogatós. Szétboríttatni pont az előző hsz-ban foglaltak miatt nem akarjuk, ez van, legalább "rendesen le van kenve a hengerfal"... :D Néha nyakon löttyintjük egy kis házi tisztító löttyel, kicsit old a kokszból, aztán ennyi. Eddig még az AGR-rel sem volt probléma, pedig 40000km-t már mi is beletettünk...

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Nézd, nem egészen vagyunk egy véleményen, ezzel nincs is igazából baj, de én azért megjegyeznék egy-két dolgot utólagos engedelmeddel:

- Vastagon túl van misztifikálva az emberek fejében ez az olajmizéria. Lassan jobban mint a téli gumi kérdése...

- Ha szerinted minden Ecotec motort meg kell gyűrűzni vagy szimeringezni ha a gyári előírástól többet csipeget az olajból, akkor csak kétfajta Ecotec fog tömegével futni az utakon: a már gyűrűzöttek és a gyűrűzésre várók... (Természetesen a kivétel erősíti a szabályt...)

- 15W40-es olajról valahol előrébb a poén kedvéért esett csak szó. (Még csak nem is én hoztam fel...)

- Egy bizonyos kopottsági szintig erősen mérlegelendő, hogy egy egyébként más szempontból jól teljesítő (lényegében hibátlan) bontatlan motort szétfűzz. Ha már döntöttél szét motort (vagy nézted már végig), akkor tudod jól, hogy egy ilyen darabokra szedés néha (sokszor) tud többet ártani mint használni. Ha már sokat látott motor, akkor pláne még több olyan egység is megadhatja magát, aminek piszkálás nélkül még rengeteg lenne hátra. Lehet hogy az összerakás után hibák tömkelege jön elő, olyanok, amik eddig nem voltak. Szóval azért ez a gyűrűzés dolog nem éppen két cigaretta közti művelet amit csak úgy rutinból lehet kezelni. Tisztességesen megcsinálni húzós mutatvány (persze lehet sufni megoldásokkal is, vagy összejön vagy nem)...

- Ezért lehetséges/elképzelhető, hogy pl egy olyan delikvensnek aki mondjuk megy évente 8-10ezer km-t, inkább ajánlanak bele egy kicsit vastagabb olajat, de azzal még hosszú-hosszú évekig gond nélkül elautózhat.

Arról lehet hosszasan elmélkedni, hogy ez mennyire szakszerű. Nem az.

Arról is lehet elmélkedni, hogy ez létezik-e a gyakorlatban. Igen, létezik. Sőt mindig is létezett és létezni fog (egy darabig biztosan).

Egyszóval: Szép estét! :-)

Szia!

Igen nem leszünk sosem egy véleményen de jó is ez így!

Volt egy kis fogalmazási hiba a tegnapi hozzászólásomban! Természetesen arra értettem a gyűrűzést hogy ha már a gyári megadott érteken jóval felül fogyasztja az olajat!(0.5 liter/1000km) Igen szedtem már szét nem egy motort és nem csak Opelt! Abban is igazad van hogy ilyenkor nem egy olyan probléma keletkezik a megbolygatás miatt ami egyébként nem lenne,de10-15W(ásványi olaj) alkalmazása nem oldja meg a problémát!!! Attól az a motor még kopott lesz max nem eszik annyi olajat de a kopás még intenzívebb lesz a nem gyári előírás szerinti olaj használata miatt!

Igen sajna igazad van ez így működik Magyarországon ezért is ennyi hulladék használt autó van!

Link to comment
Megosztás:

T Alex75 !

A karbantartás elmaradásából ne csinálj életstratégiát!

Folyékony autószerelő nincs.

Nem eletstratégia, csupán kiváncsiság. Egyébként nem gondolom, hogy egy garantáltan 170.000-et futott motor nagygenerálos lenne, főleg, hogy a mérhető paraméterei is megfelelőek. Sokan inkább a tervezett laza illesztés (urban legend?) számlájára írják. Egyébként mondtam olyat, h létezik folyékony autószerelő?
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igen nem leszünk sosem egy véleményen de jó is ez így!

Volt egy kis fogalmazási hiba a tegnapi hozzászólásomban! Természetesen arra értettem a gyűrűzést hogy ha már a gyári megadott érteken jóval felül fogyasztja az olajat!(0.5 liter/1000km) Igen szedtem már szét nem egy motort és nem csak Opelt! Abban is igazad van hogy ilyenkor nem egy olyan probléma keletkezik a megbolygatás miatt ami egyébként nem lenne,de10-15W(ásványi olaj) alkalmazása nem oldja meg a problémát!!! Attól az a motor még kopott lesz max nem eszik annyi olajat de a kopás még intenzívebb lesz a nem gyári előírás szerinti olaj használata miatt!

Igen sajna igazad van ez így működik Magyarországon ezért is ennyi hulladék használt autó van!

Hát, tudod, azért ez korántsem csak Magyarországra jellemző gyakorlat. Ráadásul a "cigánykodás" nem is itt kezdődik és nem is itt ér végett. Azon társadalmakban, ahol a jövedelmi viszonyok rosszak, ott ugyebár pont a karbantartásokra/fenntartásokra nem jut elég pénz. Persze vannak nemtörődöm emberek is szép számmal (sajnos).

(A 10W egyébként nem részszintetikus? Egy jó alapolaj minőségű félásványi már lehet hogy a GM féle 5W tulajdonságait tudja...) Egyébként könnyen lehet, hogy ez jobb megoldás annak a motornak ami már eszegeti az olajat, mint szétdönteni és mondjuk egy nagyon kemény anyagú gyűrűt (pl Goetze) beletenni (ez a gyakorlat sajnos). Ugyanis, a pontos beállításhoz nagy gyakorlat és mérőberendezés szükséges. Ha nem sikerül jól, akkor a kemény gyűrű miatt vagy megszorul a motor vagy törik a gyűrű, ha csak kevésbé sikerült jól, akkor elkezdi rendellenesre hordósítani a hengert... Erről legalább is olvasni eleget más vonalon.

Link to comment
Megosztás:

Nulla, vagy nagyon keveset. Viszont 0 km óta precízen 10e km-ként olajcsere, ez alól nincs kivétel. Előtte 500-al már szólni kell a műhelynek.

Oké, legyen. Legalább hallani olyan Ecotec-ről is, ami nulla olajat fogyaszt (pláne 200k km felett)... Ehhez nem tudok mit hozzászólni, ez még az Opel tervezőmérnökének legmerészebb reményét is felülmúlja talán... :-)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.