Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Urak! Akkor most 5W-30, vagy 10W-40? :) Azt értem, hogy a futottabb X14XE-kbe inkább a 10W40 kell, de ebben valóban csak 60ezer van. :)

Jön a tél, előnyösebb lenne az 5w, főleg ha kint éjszakázik a kocsi, szerintem mindegy, hogy 30 vagy 40...:) Én a helyedben a dexos2 GM 5w30-at választanám, olcsó és bevált:)!

Link to comment
Megosztás:

Urak! Akkor most 5W-30, vagy 10W-40? :) Azt értem, hogy a futottabb X14XE-kbe inkább a 10W40 kell, de ebben valóban csak 60ezer van. :)

A kopott motorra nem megoldás a vékonyabb olaj, azaz a hideg viszkozitású oldali növelése... Nekem a 0W-30-ból nem fogyot semmi, de az 5W-30-as GM dexos2-ből volt amikor csipegetett a kocsi. (~13e km alatt 0.5l-t, de akkor amikor nagy meleg volt, és autópályán siettem...)

Link to comment
Megosztás:

Milyen gyakran cseréltek olajat?

Most olvastam, hogy ha az ember csak 10-15.000Km-t megy évente rövid távon, akkor érdemes 5-6.000Km -ként cserélni az olajat.

Szerintetek ez reális?Most 6 éves a kocsim, és én sem megyek csak 12--15000Km-t évente rövid távokon.Illetve nyaranként szokott lenni egy 3-3500Km-es utam.

Link to comment
Megosztás:

Milyen gyakran cseréltek olajat?

Most olvastam, hogy ha az ember csak 10-15.000Km-t megy évente rövid távon, akkor érdemes 5-6.000Km -ként cserélni az olajat.

Szerintetek ez reális?Most 6 éves a kocsim, és én sem megyek csak 12--15000Km-t évente rövid távokon.Illetve nyaranként szokott lenni egy 3-3500Km-es utam.

Én olyan 6-8000km közt megyek egy évben, többségében -sajnos- városi rövidtávok (tudom-tudom, ez a gyilkos üzem. Igen, azt is tudom, hogy ez talán még taxival/bérautóval is olcsóbb volna. Azonban szeretek autózni, szeretem -sajnos- az autó/im/, ezen belül is -talán- vesztemre épp az Opel márka -lehet hogy ez változik szép lassan, meglátjuk majd idővel- a legkedveltebb). Így én évente egyszer cserélem az olajat (tehát átlag 7000km), és szerintem a Te esetedben is -ennyi futás mellett- az évi egy olajcsere pont jó (persze ha több, az nem baj, bár kérdés hogy szükséges-e).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Milyen gyakran cseréltek olajat?

Most olvastam, hogy ha az ember csak 10-15.000Km-t megy évente rövid távon, akkor érdemes 5-6.000Km -ként cserélni az olajat.

Szerintetek ez reális?Most 6 éves a kocsim, és én sem megyek csak 12--15000Km-t évente rövid távokon.Illetve nyaranként szokott lenni egy 3-3500Km-es utam.

Mit értesz rövid táv alatt? Ha ez 1-2km-ekből áll, akor lehet, de ha már felmelegszik a kocsi, akkor már a 5-8 km sem rövidtáv...

Én a Gm olajat 15e-nél kevesebbnél lecserélem, de 12-15e között valamikor, amikor időm engedi....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mit értesz rövid táv alatt? Ha ez 1-2km-ekből áll, akor lehet, de ha már felmelegszik a kocsi, akkor már a 5-8 km sem rövidtáv...

Én a Gm olajat 15e-nél kevesebbnél lecserélem, de 12-15e között valamikor, amikor időm engedi....

Hát, pl az én esetemben ~2km oda és ~2km vissza az út ha csak a melóba jövök megyek... Ez télen nagyon nem jó (ez lesz az első telem a G-vel, az F-nél ki volt kartonozva az egész eleje emiatt, nem tudom hogy a G-nél szabad-e)... Havonta egyszer fixen van egy kb 250-300km-es út.

Az 5-8km-rel az a baj, hogy talán nyáron eléri a valós ideális üzem meleg állapotot. Azzal vigyázzunk, hogy ha a vízhőmérséklet 80-at mutat az csak a hűtőközegé. Valahol anno olvastam, hogy a valós -ideális- üzem meleg állapot +10 foknál 10km-en éri el egy átlagos (szívó) benzines, de az igazi a 20-25km. Ekkor melegszik ki kellően a motor, a katalizátor is, a kipufogórendszer is és a váltóban az olaj is ekkor éri el az ideális hőfokot. Ha tél van és mondjuk -5 fok (pláne ha egész éjjel állt a -8-10fokban), akkor ugyebár már más a képlet...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát, pl az én esetemben ~2km oda és ~2km vissza az út ha csak a melóba jövök megyek... Ez télen nagyon nem jó (ez lesz az első telem a G-vel, az F-nél ki volt kartonozva az egész eleje emiatt, nem tudom hogy a G-nél szabad-e)... Havonta egyszer fixen van egy kb 250-300km-es út.

Az 5-8km-rel az a baj, hogy talán nyáron eléri a valós ideális üzem meleg állapotot. Azzal vigyázzunk, hogy ha a vízhőmérséklet 80-at mutat az csak a hűtőközegé. Valahol anno olvastam, hogy a valós -ideális- üzem meleg állapot +10 foknál 10km-en éri el egy átlagos (szívó) benzines, de az igazi a 20-25km. Ekkor melegszik ki kellően a motor, a katalizátor is, a kipufogórendszer is és a váltóban az olaj is ekkor éri el az ideális hőfokot. Ha tél van és mondjuk -5 fok (pláne ha egész éjjel állt a -8-10fokban), akkor ugyebár már más a képlet...

Én 5Km-t megyek oda 5, vagy 10 vissza, attól függ hogy meló után még mi a dolgom.Márciusban szoktam olajat cserélni.

Akkor nem aggódom annyira a csere miatt.Bár lehet hogy inkább átállok a novemberi cserére, mert azt írta a szaki, hogy a hidegben jobb a friss olaj.

Link to comment
Megosztás:

Hát, pl az én esetemben ~2km oda és ~2km vissza az út ha csak a melóba jövök megyek... Ez télen nagyon nem jó (ez lesz az első telem a G-vel, az F-nél ki volt kartonozva az egész eleje emiatt, nem tudom hogy a G-nél szabad-e)... Havonta egyszer fixen van egy kb 250-300km-es út.

Az 5-8km-rel az a baj, hogy talán nyáron eléri a valós ideális üzem meleg állapotot. Azzal vigyázzunk, hogy ha a vízhőmérséklet 80-at mutat az csak a hűtőközegé. Valahol anno olvastam, hogy a valós -ideális- üzem meleg állapot +10 foknál 10km-en éri el egy átlagos (szívó) benzines, de az igazi a 20-25km. Ekkor melegszik ki kellően a motor, a katalizátor is, a kipufogórendszer is és a váltóban az olaj is ekkor éri el az ideális hőfokot. Ha tél van és mondjuk -5 fok (pláne ha egész éjjel állt a -8-10fokban), akkor ugyebár már más a képlet...

Ez ám a kényelem :icon1: Én 14km-t bicajozok melóhelyre odavissza mindennap,mert környezettudatos vagyok(és fitt) :D

Link to comment
Megosztás:

Ez ám a kényelem :icon1: Én 14km-t bicajozok melóhelyre odavissza mindennap,mert környezettudatos vagyok(és fitt) :D

Nem csupán kényelmesség kérdése. Ez sokkal komplexebb annál. Most kifejtem miért is: :icon10:

1, Párommal egy cégnél dolgozunk, egyszerre járunk munkába (nem műszakba dolgozunk, így együtt jövünk-megyünk). Továbbá olyan a munkakörünk, hogy nem igazán engedhetjük meg a "laza" öltözéket (ami kerékpáron működhet), továbbá a csapzottságot pláne nem (ha lever nyáron a víz a tekeréstől). Már mint én még csak-csak (a csapzottságot én sem), de a párom már nem (ha már környezettudatosság, Ő MIR-KIR mérnök).

2, Továbbá a helyben lakóknak nem igazán támogatja a városon belüli utazást a cég, tehát a két helyi járatos bérlet kb 12-13ezer/hó. A két bérlet ára helyett tankolom az autót (persze az egyéb járulékos költségek már más tészta).

3, Plusz van még egy csavar a történetben: mi a történelmi belváros szívében lakunk (kicsi élettér, de cserébe gyönyörű és minden közel van), nincs garázsunk (ha van is eladó, egy új Astra Classic III ára nagyjából), francia erkélye van a lakásnak, pincéből mindent visznek. Tehát a bringákat fel-le kellene cipelni a 4.-re minden nap (párom nem egy testépítő, nekem kellene ezt naponta kivitelezni). Ha ezt be is vállaljuk, akkor sincs hová tenni, erkély nincs, a lakás kicsi a tárolásukhoz (lassan a mi "tárolásunkhoz" is), a plafonra meg nem akarom felfúrni őket... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Én 10km-t megyek a melóba meg ugyanennyit vissza,ha nem megyek el asszonyért vagy csavarogni.Biciklivel is mentem néha,de hazafelé fáradtan elég szar.Ha egy irodában ülnék egész nap,még simán hazatekernék.10 óra trógerolás után néha örülök,ha egyedül betudok szállni a kocsiba:)Ha 20 foknál melegebb van reggel,akkor motorral járok.Én is kb 10-12 ezer km-t megyek 1 év alatt.10 ezrenként cserélek olajat.Már megszoktam a Vectránál:)

Link to comment
Megosztás:

Én 10km-t megyek a melóba meg ugyanennyit vissza,ha nem megyek el asszonyért vagy csavarogni.Biciklivel is mentem néha,de hazafelé fáradtan elég szar.Ha egy irodában ülnék egész nap,még simán hazatekernék.10 óra trógerolás után néha örülök,ha egyedül betudok szállni a kocsiba:)Ha 20 foknál melegebb van reggel,akkor motorral járok.Én is kb 10-12 ezer km-t megyek 1 év alatt.10 ezrenként cserélek olajat.Már megszoktam a Vectránál:)

Az én helyzetem hasonló. 10km-re van a cég. Próbáltam tavaly a bringát, hazafelé igen húzós emelkedők vannak, ráadásul megfájdult tőle a térdem. Én sem irodában dolgozom, ráadásul állandóan éjjel. Volt motor is, azt tavasszal eladtuk, kellett az ára. Most buszozom, ez olcsóbb jóval, mintha autóznék.

Évente így csak 6-7 ezret tekerek bele a kocsiba, nem is írom a kilométert, minden tavasszal cserélek olajat bármennyi van is benne.

Link to comment
Megosztás:

Ha lecserélték a váltó olajat, akkor azt már bizonyos időközönként cserélni kell ?

Mert úgy tudom, hogy ha nincs megbontva a váltó, akkor azt az olajat soha nem kell cserélni.

így igaz, nem kell...ha gyárival töltötték fel, eztán sem kell megbontásig

Link to comment
Megosztás:

És? Adva van egy zárt rendszer, benne egy szintetikus löttyel. Mi a különbség?

Az előírások! :D

Jelen esetben hogy kell-e cserélni vagy sem...

Ilyen szempontból egyetlen autó sem etalon, nem lehet úgy hozzáállni hogy ha a Passatban/BMW-ben/akármiben felesleges cserélni valamit, akkor az Opelban is, és vice versa...

Link to comment
Megosztás:

Aminél nincs előírás cserére,annál is élettartamra vonatkozik. Az mindig kérdés,hogy melyik gyártó mit ért élettartam alatt. (150-200ekm?)

Több százezer km alatt egészen biztosan keletkezik némi fémforgács (váltókarter aljáról szépen ki lehet törölgetni,hiába mágneses a leeresztő) és azt nem árt kivonni a rendszerből.szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudnátok mondani, hogy a Z14XEP motorkódú 2008-as G Astrámba milyen olajfilter kell, a rövidebb, vagy a hosszabb? MANN filtert szeretnék bele venni, de az ott megadott 19MA9235 motorszámot nem tudom értelmezni. Nekem 19RH5180 van írva, ez most akkor azt jelentené, hogy a 712-es filter, vagyis a rövidebb megy bele.

Jól gondolom?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudnátok mondani, hogy a Z14XEP motorkódú 2008-as G Astrámba milyen olajfilter kell, a rövidebb, vagy a hosszabb? MANN filtert szeretnék bele venni, de az ott megadott 19MA9235 motorszámot nem tudom értelmezni. Nekem 19RH5180 van írva, ez most akkor azt jelentené, hogy a 712-es filter, vagyis a rövidebb megy bele.

Jól gondolom?

19MA9235-től

a hosszú vékony kell bele

azaz neked is az kell

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.