Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Szerintem a szín alapján ne általánosítsunk. <_< Szinte bárhol lehet kapni Prelix Autoglykol-t, 1l 500-750Ft (ki-hol veszi), bekevert narancssárga (-35 fok) vagy zöld koncentrátum (-60 fok). Ezekre rá vagyon írva, hogy minden korszerű hűtésrendszerű autóhoz (géphez) ajánlott a használata, korróziógátló, "keni" a vízpumpát. Tehát ez nem rózsaszín... (Tudtommal a színezése bármelyiknek-bármilyen lehet, a Tesco-s gagyi is lehet rózsaszín ha arra színezték be, az összetétel a fontos.) A lényeg, hogy a Prelix "nitrit, amin, foszfát, borát, szilikát mentes korróziós inhibitorának köszönhetően kifejezetten ajánlott alumínium rendszerekhez és megfelel a legtöbb gépgyártói jóváhagyásnak,".

Valamint a Cromax-ban van 1literes gyári, kb 1500Ft, 1:1-es hígításban -30 fok környéke. Egyébként ez is narancssárga (ha jól emlékszem)... :icon1:

Ez lenne az?

https://cromax.hu/250000000-szelvedooldaluveg/250570000-elso-szelvedo-es-alkatreszei/250570187-elso-szelvedo-uveg-alkatreszei/143127-elso-szelvedo-uveg-alkatreszei-opel-astra-g-1998-2009

iggeeeeeen:))))

ez a rozsdásodás mondható astra g betegségnek, vagy baj van nálam?

Link to comment
Megosztás:

iggeeeeeen:))))

ez a rozsdásodás mondható astra g betegségnek, vagy baj van nálam?

Én még nem nézegettem ezen alkatrészt meg (hol van? ablaktörlő alatti rész?), de már olvastam másoktól is a korrózió megjelenését itt. Azt nem tudom hogy van-e és ha van akkor mekkora a jelentősége...

Link to comment
Megosztás:

iggeeeeeen:))))

ez a rozsdásodás mondható astra g betegségnek, vagy baj van nálam?

Nálam is korrodál, sőt ki is szakadt a végén egy 10 cm hosszan mikor cseréltem a spricniket és le kellett szedni. Fogtam FBS-el visszaragasztottam azóta úgy van. Sajnos típus, vagy inkább úgy mondom anyaghiba. Fórumon már többször előjött másoknál is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én még nem nézegettem ezen alkatrészt meg (hol van? ablaktörlő alatti rész?), de már olvastam másoktól is a korrózió megjelenését itt. Azt nem tudom hogy van-e és ha van akkor mekkora a jelentősége...

Pont a szélvédőhöz ér ez alatt van az ablaktörlő. Nekem feljött az egyik oldal gondoltam visszanyomom....nem ment, akkor nézzük meg, háát ott porladozott a kezembe....

Link to comment
Megosztás:

Nálam is korrodál, sőt ki is szakadt a végén egy 10 cm hosszan mikor cseréltem a spricniket és le kellett szedni. Fogtam FBS-el visszaragasztottam azóta úgy van. Sajnos típus, vagy inkább úgy mondom anyaghiba. Fórumon már többször előjött másoknál is.

Akkor szerinted ne cseréljem?

mit hivatott szolgálni az alkatrész?

Link to comment
Megosztás:

Akkor szerinted ne cseréljem?

mit hivatott szolgálni az alkatrész?

Talán arra szolgál hogy a szélvédő és az előtte lévő műanyag rész közötti rést eltakarja. Talán nem biztos, majd jönnek a többiek kijavítanak.

Nekem nem porladt szét, maga a gumi része jó volt csak a fém szakadt ki belőle, ezt ragasztottam vissza FBS-sel (mert pont ez van itthon). Felrakáskor szépen simult a szélvédőre, nem volt felpúposodva.

Link to comment
Megosztás:

Inkább azt kellene bele tölteni, ami benne van. Persze ha olyat öntesz hozzá, ami benne van, akkor nem szóltam.

Glicosan alu,vagy valami ilyesmi a neve.Vezérléscserénél ki lett cserélve a vízpumpával együtt.Vettem egy literrel,hogy legyen,de még nem kellett bele.A cégeskocsikba is olyat veszek ami G12-es,bár azokba senki nem tudja,hogy milyen van.Eddig nem szóltak a kocsik,hogy nem tetszik nekik :)

Link to comment
Megosztás:

Sorry, én legutóbb gyárit töltöttem bele, 5 literes kannából. Az rózsaszín volt, ebből gondoltam hogy a rózsaszín az jó. :blush:

Sziasztok. Ma meló után ráálltam aknára leenegdtem a régit.. Szerintem nem folyt ki belőle 5,2 liter én úgy tudom annyi kéne benne legyen, pedig szinten volt. De vissza se ment annyi.... Olyan 4-5,5 liter ment bele és egy cseppet a szint felett is van. Járattam egy kicsit, meg hazafelé be is melegedett rendesen a szint ugyan az.

Én tudom rosszul vagy valami hiba van? Én úgy tudom 5,2 liter kéne bele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Ma meló után ráálltam aknára leenegdtem a régit.. Szerintem nem folyt ki belőle 5,2 liter én úgy tudom annyi kéne benne legyen, pedig szinten volt. De vissza se ment annyi.... Olyan 4-5,5 liter ment bele és egy cseppet a szint felett is van. Járattam egy kicsit, meg hazafelé be is melegedett rendesen a szint ugyan az.

Én tudom rosszul vagy valami hiba van? Én úgy tudom 5,2 liter kéne bele.

A hűtőrendszerből nem lehet leengedni az összes vizet. Valamennyi mindig marad benne.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A hűtőrendszerből nem lehet leengedni az összes vizet. Valamennyi mindig marad benne.

Na de ilyen sok ? Közel egy liter megmaradt az 5 literes kannából. A fűtés full melegre volt állítva valahol olvastam így a radiátolból is ki tud folyni. NA mindegy nem egy nagy motor, ha azt veszem, hogy az 1.0es szuzukiba kell 3 liter valamennyi akkor az ezerkettes opelba a 4 valamennyi reális lehet. Majd figyelem a szintet naponta és kiderül.

Link to comment
Megosztás:

Na de ilyen sok ? Közel egy liter megmaradt az 5 literes kannából. A fűtés full melegre volt állítva valahol olvastam így a radiátolból is ki tud folyni. NA mindegy nem egy nagy motor, ha azt veszem, hogy az 1.0es szuzukiba kell 3 liter valamennyi akkor az ezerkettes opelba a 4 valamennyi reális lehet. Majd figyelem a szintet naponta és kiderül.

Így van figyelgesd egy pár napig, rövid időn belül a rendszer légteleníti magát, nekem 1-2 decit ha hozzá kellett öntenem... Egyébként tökéletesen nem tud kiürülni ahogyan Ricsi is írta, a leengedés után én egy rövid időre be szoktam indítani a motort, akkor a vízpumpa még valamennyit kinyom...:) De az az arányaiban kevés maradék (akár 1 liter) nem okoz gondot, szerencsére korántsem olyan dolog ez mint a motorolaj, ahol ha benne hagynánk 1 liter fáradt olajat a 3 liter új mellé, akkor már ismételhetnéd is meg az olajcserét.... ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szűkült a kör, ma megyek olajért és két lehetőség van jelenleg számomra:

1, GM 5w30

2, Castrol Magnatec 5w40 C3

Valakinek tapasztalat? GM olajat sosem használtam még, Castrol-ból az F Astra-ba 10 évig használtam a 10w40 Magnatec-et megelégedéssel...

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szűkült a kör, ma megyek olajért és két lehetőség van jelenleg számomra:

1, GM 5w30

2, Castrol Magnatec 5w40 C3

Valakinek tapasztalat? GM olajat sosem használtam még, Castrol-ból az F Astra-ba 10 évig használtam a 10w40 Magnatec-et megelégedéssel...

Köszi előre is!

GM 5w30, lassan 10.000 km-hez érek vele, 0 olajfogyás. Tökéletesen teszi a dolgát.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szűkült a kör, ma megyek olajért és két lehetőség van jelenleg számomra:

1, GM 5w30

2, Castrol Magnatec 5w40 C3

Valakinek tapasztalat? GM olajat sosem használtam még, Castrol-ból az F Astra-ba 10 évig használtam a 10w40 Magnatec-et megelégedéssel...

Köszi előre is!

Ha ez a kettő közül lehet választani, akkor szerintem is GM 5W30 (de megbízható helyről). Most nálam is ez van benne, és szintén közel a 10 000 km, semmi olajfogyás, szépen muzsikál.

Ha valamiért a Magnatec lenne a szimpatikusabb, akkor egy kevéssel még megtoldod, és Castrol Edge FST 5W40. Ár/érték arányban nagyon rossz választás a Magnatec, mert drágább, mint a GM (és szerintem biztos, hogy nem jobb), de alig olcsóbb, mint az Edge (ami biztos, hogy jobb).

Szerintem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha ez a kettő közül lehet választani, akkor szerintem is GM 5W30 (de megbízható helyről). Most nálam is ez van benne, és szintén közel a 10 000 km, semmi olajfogyás, szépen muzsikál.

Ha valamiért a Magnatec lenne a szimpatikusabb, akkor egy kevéssel még megtoldod, és Castrol Edge FST 5W40. Ár/érték arányban nagyon rossz választás a Magnatec, mert drágább, mint a GM (és szerintem biztos, hogy nem jobb), de alig olcsóbb, mint az Edge (ami biztos, hogy jobb).

Szerintem.

Nekem a GM olajat csipegetei, de csak ha pályán használom. Eddig 9e km-t mentem vele, és kb 4dl-t töltöttem utána.

Ez a 2. alkalom, hogy GM van benne.

Előtte Castrol Edge 0W-30 volt benne, abból nem fogyott semmi sem. Igaz az drágább sokkal, úgy hogy a GM is jó, ha úgy nézzük. Legalább néha kerül bele friss olaj. :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én össz. megyek évi 9k km-t, évente cserélek, ez az intervallum... Viszont 80% városi -extra- rövid távok (3km-3km), hidegindítás, emiatt nem bánnám ha több védelmet kapna. Az Edge FST nem DexosII-es, ezért gondoltam a C3-ra. Az pedig hogy mi jobb vagy sem... Inkább választanék most olyat ami valóban eleget tesz az előírásnak...

Továbbá mint írtam, az előző autóm csak Castrol Magnatec-et kapott, és amikor levettük a hengerfejet (szelepszorulás 172k km, 18 évesen), mindent amihez hozzáfértünk azt megnéztük. A 10-12 évből kb 4-et ilyen mostoha körülmények közt használtuk, de a mester szerint mintha egy 50-60ezret futott autó motorját látná, olyan jó/szép/tiszta/kopásmentes volt belül minden. Szóval azért a Magnatec-et ne írjuk le véleményem szerint... Azért mint látom, inkább a GM olajat csipegetik a gépek...

Link to comment
Megosztás:

Én össz. megyek évi 9k km-t, évente cserélek, ez az intervallum... Viszont 80% városi -extra- rövid távok (3km-3km), hidegindítás, emiatt nem bánnám ha több védelmet kapna. Az Edge FST nem DexosII-es, ezért gondoltam a C3-ra. Az pedig hogy mi jobb vagy sem... Inkább választanék most olyat ami valóban eleget tesz az előírásnak...

Továbbá mint írtam, az előző autóm csak Castrol Magnatec-et kapott, és amikor levettük a hengerfejet (szelepszorulás 172k km, 18 évesen), mindent amihez hozzáfértünk azt megnéztük. A 10-12 évből kb 4-et ilyen mostoha körülmények közt használtuk, de a mester szerint mintha egy 50-60ezret futott autó motorját látná, olyan jó/szép/tiszta/kopásmentes volt belül minden. Szóval azért a Magnatec-et ne írjuk le véleményem szerint... Azért mint látom, inkább a GM olajat csipegetik a gépek...

Az Edge FST 5W40 rendelkezik dexos2 minősítéssel, így nyugodtan használhatod e szempontból is GM motorban. Pl. itt is láthatod: LINK (nem itt a legolcsóbb), és a hivatalos honlap is: LINK

Az EDGE FST 5W30-nak nincs sajnos dexos2 jóváhagyása, de eleve az 5W40-et írtam.

Fabiában használtunk Magantec-et, 5W40-et, ott elégedett voltam vele. Én nem írtam le, eleve Castrol-párti vagyok, és szerintem is jó olaj, DE árban minimális a különbség az EDGE-hez képest (szerintem túlárazták a Magnatec olajokat), így nem érdemes "beérni" a Magnatec-el, mert az EDGE azért minőségibb olaj. És ahogy írod, a maximális védelmet szeretnéd megadni az autódnak, ezt elvileg az általad legjobbnak vélt olajjal tudod megtenni, amit időben lecserélsz:) Ha elfogadjuk a Castrol rangsorát, akkor a Magnatec az olcsóbb, középminőségű olajuk, még az EDGE a legmagasabb minőségű, prémium olajuk.

Megbízható helyen nézve a 4 liter EDGE FST 5W40 durván 1600 Forinttal drágább, mint ugyanott a 4 liter Magnatec 5W40 C3. Ekkora tétel nem szabad, hogy tétel legyen egy éves periódusra kivetítve, kemény 4 liter benzin. Ezért ajánlottam az EDGE-t.

Hogy kinek mit csipeget olajból, az nagyon változó. Nálam pl. semmit sem a GM 5W30-ból (pályán nagyon ritkán megy). A minimális olajfogyás normális és belefér, ha pedig nagyon sok fogy, azt más olaj (ha csak nem valami 15W40-es gépzsír) sem fogja megszüntetni, úgy hogy ne menjen a motor kárára).

Ha legjobbat akarsz, dexos2 minősítéssel, (PAO), hidegindításra is a legjobb, nyáron is nagyon bírja, akkor Mobil1 ESP 0W40, de ez már komolyabb összeg, kb. 13 000 a négy liter.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az Edge FST 5W40 rendelkezik dexos2 minősítéssel, így nyugodtan használhatod e szempontból is GM motorban. Pl. itt is láthatod: LINK (nem itt a legolcsóbb), és a hivatalos honlap is: LINK

Az EDGE FST 5W30-nak nincs sajnos dexos2 jóváhagyása, de eleve az 5W40-et írtam.

Fabiában használtunk Magantec-et, 5W40-et, ott elégedett voltam vele. Én nem írtam le, eleve Castrol-párti vagyok, és szerintem is jó olaj, DE árban minimális a különbség az EDGE-hez képest (szerintem túlárazták a Magnatec olajokat), így nem érdemes "beérni" a Magnatec-el, mert az EDGE azért minőségibb olaj. És ahogy írod, a maximális védelmet szeretnéd megadni az autódnak, ezt elvileg az általad legjobbnak vélt olajjal tudod megtenni, amit időben lecserélsz:) Ha elfogadjuk a Castrol rangsorát, akkor a Magnatec az olcsóbb, középminőségű olajuk, még az EDGE a legmagasabb minőségű, prémium olajuk.

Megbízható helyen nézve a 4 liter EDGE FST 5W40 durván 1600 Forinttal drágább, mint ugyanott a 4 liter Magnatec 5W40 C3. Ekkora tétel nem szabad, hogy tétel legyen egy éves periódusra kivetítve, kemény 4 liter benzin. Ezért ajánlottam az EDGE-t.

Hogy kinek mit csipeget olajból, az nagyon változó. Nálam pl. semmit sem a GM 5W30-ból (pályán nagyon ritkán megy). A minimális olajfogyás normális és belefér, ha pedig nagyon sok fogy, azt más olaj (ha csak nem valami 15W40-es gépzsír) sem fogja megszüntetni, úgy hogy ne menjen a motor kárára).

Ha legjobbat akarsz, dexos2 minősítéssel, (PAO), hidegindításra is a legjobb, nyáron is nagyon bírja, akkor Mobil1 ESP 0W40, de ez már komolyabb összeg, kb. 13 000 a négy liter.

Minden szavaddal egyetértek...

Nekem az 5w40 Magnatec C3 nem jött be az Astrában, korábban már leírtam miért... Igaz csak egyszer volt az autóban:)! A régi Suzukiba én is 10w40-es Magnatecet használtam, abba teljesen jó volt...

Egyébként attól az egy alkalomtól eltekintve újkora óta 5w30-as GM-et kap az autó, két csere között (áltában 12-15ezer km) nem tapasztalok látható olajfogyasztást, a motor is szép tiszta belül, mint ahogyan kiderült, mikor más okból volt leszedve egyszer a szelepfedél illetve a vezérműláncház... :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szűkült a kör, ma megyek olajért és két lehetőség van jelenleg számomra:

1, GM 5w30

2, Castrol Magnatec 5w40 C3

Valakinek tapasztalat? GM olajat sosem használtam még, Castrol-ból az F Astra-ba 10 évig használtam a 10w40 Magnatec-et megelégedéssel...

Köszi előre is!

GM 5w30 ról nincs tapasztalatom így nem mondom, hogy nem jó.

Magnatec 5w40 C3 van a kocsiban nyár óta, a család Merivájában(2007) is ugyan ez évek óta.

Mindkét kocsira jellemző a sok városi rövid táv, hideg indítás néha egy egy hosszabb út is. Nyár óta nálam olajfogyás pálca szerint semmi és kb 3000 megtett km azóta.(Merivánál sincs, legalábbis apu nem mondta, és ő se az a tipus aki lesz.rná) Nincs haboskávé a betöltő nyílás kupakján (Merivánál van) Motor csendesen jár. Nem mondom, hogy nincs jobb választás ennél. Tapasztalatot kértél, erről van. Két külön autó két külön vezetési stílus (én pörgősebben késöbb váltom el, apu hamar elváltja) Nálam bevált és szerintem tavasszal a Meriva is ezt kapja ismét.

Üdv!

Gábor

Módosítva : Tenky89
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szűkült a kör, ma megyek olajért és két lehetőség van jelenleg számomra:

1, GM 5w30

2, Castrol Magnatec 5w40 C3

Valakinek tapasztalat? GM olajat sosem használtam még, Castrol-ból az F Astra-ba 10 évig használtam a 10w40 Magnatec-et megelégedéssel...

Köszi előre is!

Nekem van mindkettővel, én a C3-at választottam. A GM nem jött be a Calibránál sem, igaz az 10W40-est kapott. Az Astránál is használtam egy szezont, hidegen erős lánchangja, és hidrotőke hangja is volt a motornak. Castrolt használva ez fokozatosan eltűnt, ma szinte olyan a hangja hidegen is, mint melegen. Elképzelhetőnek tartom, hogy az én motorom talán kopottabb mint azé, akinek jó a GM-olaj, ezért tapasztaltam mást.

Olajfogyás téren hasonlót tapasztaltam mindkettővel, városi használatban szinte nem fogy, tartós 3000-es fordulat feletti használatkor eszegeti.

Literenként 3-4 száz forinttal drágább a Castrol, szerintem ez nem nagy összeg, nekem mindenképp megér ennyit.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Castrol 5w40 C3 lett... Az Unix GM 5w30-at 9500Ft/5l vagy 7700Ft/4l adott volna, Cromax GM 5w30 7300/4l vagy 8300/5l. A C3-at 8400-ért tudtam venni (igen, hologramos), és ahova betérem olajos üzletbe, ott készleten FST nem volt, 11990Ft/4l lett volna ha van... A kis differencia miatt a GM helyett a Castrol-ra szavaztam. Meglátjuk majd...

Köszönöm mindenkinek aki hozzászólt a témához!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.