Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hali!

Egyik haveromnak támadt kicsi gondja a motor kontrol lámpával :( , és szeretném kivillogtatni,csak:

16 pines, akkor ugye az 5-6 lábat kell összezárni, ez rendben, de a kódok melyik táblázattal egyeznek meg, mert ez egy x16xel motor 2000 vagy 2001 ,nem is tudom, és nem találtam ilyet itt:

http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/...fault_codes.htm

Köszöntem előre is.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Egyik haveromnak támadt kicsi gondja a motor kontrol lámpával :( , és szeretném kivillogtatni,csak:

16 pines, akkor ugye az 5-6 lábat kell összezárni, ez rendben, de a kódok melyik táblázattal egyeznek meg, mert ez egy x16xel motor 2000 vagy 2001 ,nem is tudom, és nem találtam ilyet itt:

http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/...fault_codes.htm

Köszöntem előre is.

Vectra x16xel. Én ezt szoktam nézni a fenti linken. Astranal nem sorolja fel az x16xel motort de szerintem a motortípus a lényeg.

Javítsatok ha nem így van.

Link to comment
Megosztás:

Lenne 1pár kérdésem riasztóbeszerelés okán: hol mennek hátra a kocsiban az elektromos kábelek az utastérben? Kellene behúznom még vezetéket, csak nem tudom, hol megy a gyári kábelköteg.

Másik kérdés: a központizár vezérlője merre található? Gondolom még a gyári van benne. Ha az eredeti vezérlő van benne, azon megvan a bemenet a riasztó számára, hogy tudja vezérelni a zárakat?

Link to comment
Megosztás:

Lenne 1pár kérdésem riasztóbeszerelés okán: hol mennek hátra a kocsiban az elektromos kábelek az utastérben? Kellene behúznom még vezetéket, csak nem tudom, hol megy a gyári kábelköteg.

Másik kérdés: a központizár vezérlője merre található? Gondolom még a gyári van benne. Ha az eredeti vezérlő van benne, azon megvan a bemenet a riasztó számára, hogy tudja vezérelni a zárakat?

A kábelköteg ha minden igaz a bal oldali küszöbben megy hátra. de ez nem biztos.. a vezérlő meg a jobb oldali a oszlopban van.

ő az: http://www.kep.tar.hu/laci4/50096083/13912247#2 ha visszább nézed a képeket, egyértelmüen be tudod lőni a helyét.

De nekem ha jól rémlik a riasztó központi vezérlését valahol a bal oldali kábelkötegen oldotta meg a szaki. (a riasztót is oda építette be)

A központival pont én is szívok... :?

Tom mert sóher vok, és nem viszem szervízbe :( :oops: 8)

Link to comment
Megosztás:

De mostmár nem is fogom, mert végre sikerűlt kinyitnom a központit.. aztán likvidálni, mert bezárás után megent nem nyílt... úgyhogy egyenlőre marad a kulcsos nyitás zárás.. de legalább már nem kell ablakon, vagy ülésen át megközelíteni az anyósüllést.

Még kicsit bogozgatom a dolgokat, és sztem meg is értem hogy müködik a rendszer..

(kinyitni is igy sikerült. a vezérlő csatiján két rövidzárral olyan szitut hoztam létre, mint ami a nyitás esetében van.)

Link to comment
Megosztás:

Vectra x16xel. Én ezt szoktam nézni a fenti linken. Astranal nem sorolja fel az x16xel motort de szerintem a motortípus a lényeg.

Javítsatok ha nem így van.

Ez azért nem jó, mert esetünkben 4 jegyűt villog : 1405 ez ha igaz akkor az EGR szelep ugye?

Link to comment
Megosztás:

hibát jelez....

Ezt már nem tudom mikor ki írta, de valamikor kimásoltam a fórumról az "okosságok" gyűjteményembe.

Megoldódott az F problémám! A kölső hőmérséklet jeladóm volt szakadt, kicseréltem azóta nincs F betü a BC-n betű!

Nézd meg, hátha... nem mutat hülyeségeket a kijelző? (hőmérséklet)

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Nem tudja valaki, hogy a beltérvilágításnál a fekete vagy a piros vezeték jön-e az ajtótól? :roll:

(most vettem egy késleltetőt 730-ért, ha nem fokozatosan alszik ki, akkor megy a csomagtartóba)

És azt, hogy hogy a francba kell bekötni ezt a kétvezetékes késleltetőt :x ?

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Nem tudja valaki, hogy a beltérvilágításnál a fekete vagy a piros vezeték jön-e az ajtótól? :roll:

(most vettem egy késleltetőt 730-ért, ha nem fokozatosan alszik ki, akkor megy a csomagtartóba)

És azt, hogy hogy a francba kell bekötni ezt a kétvezetékes késleltetőt :x ?

Az egyik szál tuti a testre megy a másikat most nem vágom, de azt hiszem a kapcsoló elé kell kötni, majd otthon megnézem, van hozzá egy jó kis leírásom.

Persze ha riasztód is van akkor az bonyolítja a helyzetet.

Link to comment
Megosztás:

Úgy néz ki, hogy kikapcsoltad a kódkérést, valamikor.

Sziasztok. Úgy gondolom, hogy én vagyok-e témában a legilletékesebb, mivel a delco rádiót mi gyártottuk az opelnek. :-) Ha kikódolod a TP gombbal, ahogy a leírásban van, és kikódolás után mégegyszer megcsinálod, akkor nem fog soha többet kódot kérni. A visszaállítása ugyanígy történik. Ha nem világos, akkor írjatok, é megpróbálom leírni. :(

Gee.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Úgy gondolom, hogy én vagyok-e témában a legilletékesebb, mivel a delco rádiót mi gyártottuk az opelnek. :-) Ha kikódolod a TP gombbal, ahogy a leírásban van, és kikódolás után mégegyszer megcsinálod, akkor nem fog soha többet kódot kérni. A visszaállítása ugyanígy történik. Ha nem világos, akkor írjatok, é megpróbálom leírni. :(

Gee.

Szia!

Köszönöm!

Már rendben van!

Ismerősöm elmondta, hogy ugyan úgy kell visszakapcsolni a kód kérését, mint amikor feszmentesítés után újra aktiválnám!

Nem a "TP" hanem Az "AS" gobbal.

Nem állítom hogy Te tudod, rosszul de nekem így működött:

1. Magnó kikapcs

2. Gyujtásnál "AS" megnyom majd rádió be és "AS"- és nyomva tart addig ameddig nem csippan

3. A rádió kód megadása

4. Újra "AS" nyomvatart ameddig újra nem csippan

Ez után a kijelzőn újboli rádió bekapcskor már megjelenik pár mácodpercre a "CODE" felirat! és feszmentesítés utánn kérte is a kódot!

Köszönöm mégegyszer mindenki segítségét

Link to comment
Megosztás:

Nem tudja valaki, hogy a beltérvilágításnál a fekete vagy a piros vezeték jön-e az ajtótól? :roll:

Egyik sem!

A piros az állandó pozitív, a fekete meg gyújtásplusz, a térképolvasó-lámpáknak. Az ajtótól szürke vezeték jön, az oszlopon lévő kapcsoló testet szakít meg.

A bekötés:

A késleltető tápját a pirosra, ha van gyújtásvezetéke, akkor azt a feketére kell kötni. Ez fogja megszakítani az időzítést, ha még ennek letelte előtt kapcsolsz gyújtást. A késleltetőnek kell test is, ezt valahova le tudod csavarozni a kasznihoz, ha nem találsz barna színű vezetéket. Az indító vezetéket az ajtókapcsolótól jövő madzagra kell kötni - azt megszakítva - a kapcsolt vezeték pedig ennek a folytatása lesz, megy az izzó felé.

Elvileg lehet más megoldás is, de a többség ilyen. Ja, és a színek persze gyári vezetékelés esetén érvényesek!

Link to comment
Megosztás:

A piros az állandó pozitív, a fekete meg gyújtásplusz, a térképolvasó-lámpáknak. Az ajtótól szürke vezeték jön, az oszlopon lévő kapcsoló testet szakít meg.

Köszi a hozzászólást! (Pistinek és Gabinak is!)

Nálam összesen két vezeték látható a lámpánál, egy piros jön és egy fekete megy (vagy fordítva), szürke, barna nincsen.

Sajnos elég láma vagyok ilyen téren :oops: !

Én azzal próbálkoztam, hogy a feketét letesteltem, a pirosat meg rákötöttem először a pirosra, majd a feketére. Eredmény: semmi.

Van a készülékhez egy kapcsolási rajz, az alapján próbálkoztam.

Link to comment
Megosztás:

Ha tudod, dobd fel valahova azt a rajzot, és kitalálunk vmit.

Egyébként valószínűleg azért csak két vezetéked, van, mert mint nekem is, "sima" lámpád van. (nincs benne kiegészítő, illetve elhalványoló időzítő.. vagy hogyan mondjam.. agyzsibbasztó meleg van...)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Segítséget kérnék!

Van egy 93-as 1.6 os C16NZ motoros alapAstrám.

Hibajelenség: Időnként fordulaton ledadog, alapjáraton lefullad a motor. Elektromos jellegűnek tűnik a hiba, ilyenkor mintha kimaradozna 1-1 henger gyújtása, de ez a a gyertyákon nem látszik.

A hiba 2 éve kezdődött, de csak nyári melegben kb. óránként egyszer, úgy 5-6 másodpercre. Az idén folyamatosan sűrüsödött a hiba és már néha télen a hidegben is jelentkezett, de most már nyáron minden második gázelvételkor leáll, percenként ledadog. Viszont, ha megy akkor simán és hibátlanul ketyeg.

Cseréltem gyertyákat, osztófejet-fedelet, gyújtáskábelt.

Mi lehet a hiba? Kérlek írjatok, ha van őtletetek.

RT

robitom@freemail.hu

Link to comment
Megosztás:

Köszi a hozzászólást! (Pistinek és Gabinak is!)

Nálam összesen két vezeték látható a lámpánál, egy piros jön és egy fekete megy (vagy fordítva), szürke, barna nincsen.

Sajnos elég láma vagyok ilyen téren :oops: !

Én azzal próbálkoztam, hogy a feketét letesteltem, a pirosat meg rákötöttem először a pirosra, majd a feketére. Eredmény: semmi.

Van a készülékhez egy kapcsolási rajz, az alapján próbálkoztam.

Egyet én is lefüstöltem a lámpához történő bekötéskor.

Most jól van bekötve az ajtókapcsolóhoz, de ez meg amolyan júzeres megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.