Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

14 órája, daykiller írta:

Az épp aktuális transzponder, amivel beindul a motor, azt kivenni a kulcsból és az immokarikára ragasztani. :)

Ezt a verziót ismerem de ennél azért valami profibbra gondoltam. Bundee szerint ha megvan a biztonsági kód, akkor techII-vel ki lehet ütni.

Mondjuk valami katyvasz már biztos volt vele, mert nem gyári a kulcsa, olyan hogy egy gomb van rajta, és azt nyomkodva nyit vagy zár a központi. És ez az egy kulcs van hozzá.

Őőő ez már visszadumál a lefalazott egr miatt igaz?

Link to comment
Megosztás:

34 perce, wookie írta:

Ezt a verziót ismerem de ennél azért valami profibbra gondoltam. Bundee szerint ha megvan a biztonsági kód, akkor techII-vel ki lehet ütni.

Mondjuk valami katyvasz már biztos volt vele, mert nem gyári a kulcsa, olyan hogy egy gomb van rajta, és azt nyomkodva nyit vagy zár a központi. És ez az egy kulcs van hozzá.

Őőő ez már visszadumál a lefalazott egr miatt igaz?

Nekem nem dumál vissza érte.

Amúgy igen, úgy is lehet, ha törlik az ECU-ból tech2-vel az összes kulcsot, akkor nem fog anyázni érte. Immo lesz, csak hatástalan. Eredetileg is gombos gömbölyű kulcs van hozzá, csak ugye az izzót táplál, hogy éjszaka megtaláld a kulcslyukat. :)

Egyébként valaki nem tud beszerzési forrást klímacsőrendszer csatlakozás tömítéshez? A zöld kis tömítő O gyűrűkre lenne szükségem. Kell legalább négy darab, ha jól számolom. A kompresszorhoz valót lehet venni cromaxban is (nem occsó) csak gyárit, csak nekem kellene a többi csatlakozáshoz is új tömítés. Jó lenne minél előbb kicserélnem a klímacsövet és feltölteni, mert jönnek a melegek.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, wookie írta:

Ezt a verziót ismerem de ennél azért valami profibbra gondoltam. Bundee szerint ha megvan a biztonsági kód, akkor techII-vel ki lehet ütni.

Mondjuk valami katyvasz már biztos volt vele, mert nem gyári a kulcsa, olyan hogy egy gomb van rajta, és azt nyomkodva nyit vagy zár a központi. És ez az egy kulcs van hozzá.

Őőő ez már visszadumál a lefalazott egr miatt igaz?

Ha legalább 1 db immo chip megvan akkor azt lehet másolni ,ha ninecsen akkor kell a pin kód ,természetesen az ecu pin kódja.A kódot az autóval adják,tehát ha már cseréltek valamikor ecu-t a kocsiban akkor szívás...

Link to comment
Megosztás:

7 perce, Szabadij írta:

Ha legalább 1 db immo chip megvan akkor azt lehet másolni ,ha ninecsen akkor kell a pin kód ,természetesen az ecu pin kódja.A kódot az autóval adják,tehát ha már cseréltek valamikor ecu-t a kocsiban akkor szívás...

Nem másolják, hanem az újat tanítják meg neki. Négy kódot tud tárolni az ECU. Az első a főkulcs, a többi pótkulcs.

Link to comment
Megosztás:

8 perce, Szabadij írta:

Ha legalább 1 db immo chip megvan akkor azt lehet másolni ,ha ninecsen akkor kell a pin kód ,természetesen az ecu pin kódja.A kódot az autóval adják,tehát ha már cseréltek valamikor ecu-t a kocsiban akkor szívás...

Szerencsére opel márkaszervízben dolgozok ausztriában, így elvilveg mindent vissza tudok keresni. De 82-ezer km-el nem valószínű hogy cserélték volna.
De nem akarok immot-, ki akarom kapálni a fenébe, csak önszopatás.
mondjuk ha SE-sítve lesz, akkor úgyis tökmind1.

Link to comment
Megosztás:

4 perce, daykiller írta:

Nem másolják, hanem az újat tanítják meg neki. Négy kódot tud tárolni az ECU. Az első a főkulcs, a többi pótkulcs.

Igen,ez így van,viszont én úgy tudtam,hogy lehet beszerezni szűz transzponder chipet,és ha van egy eredeti,akkor annak a tartalmát bele lehet másolni,ez az első generációs fix kódos chipeknél működik.

Természetesen,ha a kiiktatás a cél,akkor ez tárgytalan,mondjuk én nem értem,hogy miért kéne kiiktatni,tudtommal ez ritkán hibásodik meg,akkor is a chip vagy kulcs elhagyása szokott bekövetkezni.Ha csak egy kulcs van,akkor érdemes esetleg másikat is rátanítani,nehogy baj legyen.

Szerintem hasznos lehet az immo ,ha csak egy percre is feltartja a tolvajt,akkor már megérte,addig is izzad legalább az a tetű aki el akarja lopni a vasat...

 

 

Link to comment
Megosztás:

Ellophatatlan autó nincs, ami nincs bebetonozva azt viszik.

A tolvajok is megmondták, a mechanikus védelmekkel bíbelődnek a legtöbbet, az elektonikusak seperc alatt kiiktathatók.

Inkább teszek be valami rejtett kapcsolót, hasnolót, azt legalább gyorsan át tudom hidalni ha beszarik.
Napi 140km-t megyek Mo. és Ausztria között, plusz ingázok az ország két vége között heti szinten, nem szeretem a beépített hibákat, s eddig túl sokat olvastam már az immoval kapcsolatos problémákról. :)

Mondjuk kulcsot még életemben nem hagytam el, de ej új kulcsért nem vagyok hajlandó kiadni x ezer ft-ot, ha amúgy otthon magamnak ki tudom reszelni a nyerskulcsból, csak egy chip miatt. Főleg hogy bnőmnek van egy 3 éves gyerkőce, aki a legutóbb sikeresen eljátszotta az immochipet a keresztszülők b vectrájának a kulcsából.

Link to comment
Megosztás:

15 perce, wookie írta:

Ellophatatlan autó nincs, ami nincs bebetonozva azt viszik.

A tolvajok is megmondták, a mechanikus védelmekkel bíbelődnek a legtöbbet, az elektonikusak seperc alatt kiiktathatók.

Inkább teszek be valami rejtett kapcsolót, hasnolót, azt legalább gyorsan át tudom hidalni ha beszarik.
Napi 140km-t megyek Mo. és Ausztria között, plusz ingázok az ország két vége között heti szinten, nem szeretem a beépített hibákat, s eddig túl sokat olvastam már az immoval kapcsolatos problémákról. :)

Mondjuk kulcsot még életemben nem hagytam el, de ej új kulcsért nem vagyok hajlandó kiadni x ezer ft-ot, ha amúgy otthon magamnak ki tudom reszelni a nyerskulcsból, csak egy chip miatt. Főleg hogy bnőmnek van egy 3 éves gyerkőce, aki a legutóbb sikeresen eljátszotta az immochipet a keresztszülők b vectrájának a kulcsából.

Ahha ! Így már értem a probléma lényegét,viszont ebben az esetben ki kell programozni,mint ahogyan már leírták,amíg nem vagy tech2 közelben addig meg beragasztanám az immo chipet a karikába,ez nem szakos,de legalább low-cost.  :-)

 

Link to comment
Megosztás:

23 órája, Pingvin írta:

Szerintem lehet, hogy nem hozzávaló a hőgomba, ismereteim szerint kétfajta létezik.  Nekem óracsere után lefele csal, cseréltem is gombát újra, nem is változott semmi. (Lehet, ahoz az órához az a fajta való ami nekem lefelé csal. :)).  Ha csak a gomba miatt van, egy ellenállással be lehet állítani, hogy jó értéket mutasson.

hát nem tudom csak az a gáz hogy nem tudom mellik való hozzá . Az az ellenálásos téma hogyan mükszi honnantudjam meg hogy milyen ellenálás kell hozzá ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Izzó volt a baj. Ha már ott voltam, kicseréltem mindent smd ledre. A Km órában is ki akartam, de mint kiderült oda kellett volna ellenállás, így elfüstölt az óra hátulján a fólia amiben az áramkör van. (Pedig direkt kérdeztem az eladót, hogy kell-e valahova ellenállás.) 

Mind1 így jártam. Ha már ott voltam megnéztem a nagy csati 8-as pinjét, bennevan a zöld vezeték. Elképzelhető, hogy ez eredetileg fordulatszámmérős volt, csak egyszer már cserélték az órát? 

Most hiába keresek másik órát ami ford. mérős, olyat ami W1111-es, 100-ig skálázott a hőmérője és 50-ig a tankja, olyan nincs. Lehet hogy eredetileg W1102-es volt benne? 

Vagy van ilyenből W1111-es? 

Nem tudom mi tévő legyek. 93'-as Astra F sedan, C14NZ motorkód. Elképzelhető hogy amikor cserélték akkor rosszat raktak bele. És eredetileg a W1102-es kellene. 

Valakinek volna ötlete? Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ha nem csal a sebmérőd akkor jó az a w szám ami benne van, a zöld vezeték minden classic előtti szériában benne volt attól függetlenül, hogy fordmérős óra volt benne vagy sem. Minden led elé kell előtétellenállás, amatőr hiba volt, hogy nem raktál, de ilyenkor csak a lednek kéne elpukkannia. Ha találsz fordmérős órát ki lehet cserélni a km számlálós részét csak az útjeladó csatlakozása legyen azonos, akkor csak 4db t10-es torx kiteker-beteker esete.

Link to comment
Megosztás:

A fűtéskapcsolók környékére nem kellett, oda csak be kellett dugni a ledet, nem foglalatos. A kijelzőhöz is kellene ellenállás? 

Mivel bennevan a zöld vezeték így csak óracsere és menni fog a ford. mérő?

Ha az útjeladó csatlakozása nem ugyanaz, akkor is össze lehet rakni ugye? Csak akkor a számlálót kell tekergetni?

Most megyek óráért és ezen tanácsok alapján keresek.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Papszi írta:

A fűtéskapcsolók környékére nem kellett, oda csak be kellett dugni a ledet, nem foglalatos. A kijelzőhöz is kellene ellenállás? 

Mivel bennevan a zöld vezeték így csak óracsere és menni fog a ford. mérő?

Ha az útjeladó csatlakozása nem ugyanaz, akkor is össze lehet rakni ugye? Csak akkor a számlálót kell tekergetni?

Most megyek óráért és ezen tanácsok alapján keresek.

Köszi!

LED elé _mindig_ kell ellenállás.

A kmóra csereberélhető a fordulatszámos/nem fordulatszámos egységek között, max itt-ott reszelni kell a fenyvezeto plexin. Az útjeladó eltérő csatija sem áthidalhatatlan különbség. 

Link to comment
Megosztás:

22 órája, wookie írta:

Ellophatatlan autó nincs, ami nincs bebetonozva azt viszik.

A tolvajok is megmondták, a mechanikus védelmekkel bíbelődnek a legtöbbet, az elektonikusak seperc alatt kiiktathatók.

Inkább teszek be valami rejtett kapcsolót, hasnolót, azt legalább gyorsan át tudom hidalni ha beszarik.
Napi 140km-t megyek Mo. és Ausztria között, plusz ingázok az ország két vége között heti szinten, nem szeretem a beépített hibákat, s eddig túl sokat olvastam már az immoval kapcsolatos problémákról. :)

Mondjuk kulcsot még életemben nem hagytam el, de ej új kulcsért nem vagyok hajlandó kiadni x ezer ft-ot, ha amúgy otthon magamnak ki tudom reszelni a nyerskulcsból, csak egy chip miatt. Főleg hogy bnőmnek van egy 3 éves gyerkőce, aki a legutóbb sikeresen eljátszotta az immochipet a keresztszülők b vectrájának a kulcsából.

Apám autójában van immo. A 20 év alatt egyszer volt vele gond, de csak újra kellett tanítani. Valamitől elfelejtette a saját kulcsát. Azóta sincs semmi probléma vele. Csak ez olyan hiba, ami ha akár egyszer is előfordul, a szervizek 90%-ának (nem Opel szerviz) és a tulajoknak fogalma nincs mi a gond és hogyan kellene megoldani és ilyenkor elkezdenek cserélgetni mindent feleslegesen miközben nem lesz jó sehogy inkább ez a tudatlanság miatt nagy szívás sokaknak. Apám esetében se tudták a szervizben (nem Opel) mi a gond pedig elég lenne csak a kezelési útmutatót elolvasni, hogy miért villog a check control indítózáskor.

Link to comment
Megosztás:

23 órája, astrabandi írta:

hát nem tudom csak az a gáz hogy nem tudom mellik való hozzá . Az az ellenálásos téma hogyan mükszi honnantudjam meg hogy milyen ellenálás kell hozzá ?

Ezt párhuzamos méréssel lehet bejátszani.Kell egy másik hőmérő ami alkalmas erre és viszonylag pontosnak mondható.A motorban ezt elég körülményes kivitelezni de nem lehetetlen.Könnyebb,ha kiszerelve mondjuk egy kotla vízbe belelógatod a gombát,meg a másik hőmérőt és ott  egy potenciométerrel kikalibrálod.

Érdemes több hőfokon összehasonlítani,mondjuk egy turista gázpalackos melegítő jó szolgálatot tehet,ekkor a vas mellé kivezetékelve elvégezhető a kísérlet...

.A helyes érték megtalálásakor megmérve a potit már meg is van a szükséges ellenállásérték.Az a jobb,ha a kocsi órája felfelé csal,mert akkor csak sorba kell kötni az ellenállatot a gombával.

Én így csinálnám,de majd megmondják a többiek ,lehet ,hogy van egyszerűbb módszer is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. április 7. at 21:46, Szabadij írta:

Ezt párhuzamos méréssel lehet bejátszani.Kell egy másik hőmérő ami alkalmas erre és viszonylag pontosnak mondható.A motorban ezt elég körülményes kivitelezni de nem lehetetlen.Könnyebb,ha kiszerelve mondjuk egy kotla vízbe belelógatod a gombát,meg a másik hőmérőt és ott  egy potenciométerrel kikalibrálod.

Érdemes több hőfokon összehasonlítani,mondjuk egy turista gázpalackos melegítő jó szolgálatot tehet,ekkor a vas mellé kivezetékelve elvégezhető a kísérlet...

.A helyes érték megtalálásakor megmérve a potit már meg is van a szükséges ellenállásérték.Az a jobb,ha a kocsi órája felfelé csal,mert akkor csak sorba kell kötni az ellenállatot a gombával.

Én így csinálnám,de majd megmondják a többiek ,lehet ,hogy van egyszerűbb módszer is.

Jól beszélsz ;)

De általában lefelé csal az óra, ezért egy párhuzamos ellenállás kell a gombára. Így a skála is szétebb húzódik és pontos is lesz. Nekem 180 ohm kellett rá.

Annyi, hogy a méréshez huzalpoti kell mert a sima szénpályás elég.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, zotya975 írta:

Szerintem csak akkor büntetik az óratekergetést ha anyagi haszonszerzés érdekében csinálod. Ha meg előre tekered akkor ez ugye nem áll fenn. :)

Szerintem sincs ezzel semmi baj,sőt,ha nem tekered hozzá a régihez akkor a műszakin ba......nak érte.Én is amikor beletettem a fordulatszámmérős óracsoportot,akkor volt óraátállítás.Így tudom nyomon követni a szervízperiódusokat és magamat sem csapom be.Egyébként még sohasem csináltam ilyet mégis 3 perc volt csak a művelet a szétszedéssel-összerakással együtt.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 05. at 22:35, Pingvin írta:

Én is előre tekertem óracserekor a sajátom, de elvileg nem lehet bajod az óracseréből, és akkor sem lenne ha így hagynád ahogy van, csak ha eladnád akkor az adásvételin fel kell a csere tényét tüntetni, illetve, hogy a km óra állása és a valós futásteljesítmény eltér. Csak a haszonzerzés miatti mókolást díjjazza a btk, és a mechanikus és elektromos órák módosítását is eltérően jutalmazzák állítólag:

http://m.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/elfogadott_az_uj_btk_bun_a_kilometerora-porgetes-8017

Nem tudom miért, de mobilról most csak így tudtam elküldeni.:(

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Pingvin írta:

Nem tudom miért, de mobilról most csak így tudtam elküldeni.:(

Na és ha óracsere miatt pölö kevesebb a kilométer benne és nem nyúlsz hozzá, mert nem tekergetjük akkor műszakinál, eladáskor megkérdezik miért van benne pölö 100ezerrel kevesebb. Azt mondod kilométer órát cseréltél, amit senki nem fog elhinni. Ha viszont előre tekered a valós értékre, lehet hogy papír szerint csalást követsz el, de senki nem veszi észre, nem anyagi haszonszerzés miatt történt és mindenki boldog. Én ezt tettem.

Link to comment
Megosztás:

Egyetértek Zotyával, és mint írtam én is előre tekertem az enyémet a felesleges piszkálást elkerülendően. Szerintem ez is egy "jól" sikerült törvény, amivel a becsületes embereknek adnak gondolkodni valót, a kereskedésekben pedig azóta is tömegével bandáznak a lélektani Km határok alatti értékekkel rendelkező "megkímélt, hölgytulajdonostól, frissen szervizelt" autók. Minket lehet becsuknának érte mint a malacot, másnak napi rutin mint a fogmosás. Ezt addig nem is fogják sokan komolyan venni, még egy két embert tényleg hangzatosan be nem ültetnek a gondolkodóba.

Műszakin vagy szólnak érte vagy nem, a rendszer egyik hiányossága, hogy csökkenő km állás esetén is ugyanúgy engedi rögzíteni az értéket, még be sem kell írni semmi indoklást, bár vásárlás előtt azt lekérdezve ordít ha egy autó két évig csak tolatott.:)

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 04. 09. at 22:09, astrabandi írta:

lehet hogy valamit nem jól csináltam  De leírom itt az elektromos tropic 970 -dik oldalán fény képekkel le van írva .

Jól csináltad, tökéletesen. Csak az a sarus műszeregység, ez meg csatlakozós. És a leírásod alapján nem lehet szétszedni. Ez máshogy van összerakva.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.