Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nem kell a mutatót leszedni, részegységenként kijön minden. A km-órát 4db torx csavar tartja, a tankszint és hőfok részt pedig 4db M7-es csavar és ha oldalról belenézel látni fogod mit kell tekerni amihez hátulról lesz a nyílás. A mutatókat süteményes villával lehet leszedni, általában törés előtt 1 pillanattal engedi el a tengelyt.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Papszi írta:

Sziasztok

Kb egy hónapja volt egy óracserém, itt beszélgettünk is róla, hogy mire kell figyelnem. A W szám stimmel, a vízhőfok skálázása stimmel, az üzemanyagszint 50l-ig van skálázva az is stimmel. Ez az óra annyiban más hogy fordulatszámmérős ami tökéletesen működik, mivel ez egy 93'-as autó, a vezeték be volt húzva.

A következő probléma lépett fel, amit nem tudok hová tenni és remélem illik az elektromos topicba. Ha nem, akkor kérlek segítsetek hol kérjek segítséget.

Na szóval. Valamelyik nap mentem le a postára és a padkára álltam félig. Az autó jobb oldala volt fent. Amikor kijöttem a postáról és menni akartam haza, az autó nem indult. Nem részletezem a dolgot a lényeg az, hogy kifogyott a benzin. De a mutató piros felett volt. Letoltuk egyenesre, öntöttünk bele kb 1 litert és már indult is. Másnap hoztam bele a kútról 10 litert, beleöntöttem és felment a mutató kicsivel 25 alá. Tehát rosszul mér az üzemanyagszint jelző. Van valakinek ötlete, hogy hol lehet a gond? Addig nem akarom megbontani, amíg nincs valami elképzelés. Lehet hogy az úszó akadt fent? Vagy rosszul van kalibrálva a műszer? Van valami állítási lehetőség az órán, vagy az úszón?

Köszönöm! 

Nincs összehorpadva a tank?

Link to comment
Megosztás:

Üdv Tisztelt Fórumtársak!

X14NZ motorkódú F Astrámba szeretnék utólag beszerelni vezető oldali légzsákot. Az lenne a kérdésem, hogy légzsák indítóból milyen típusúra van szükségem? Beszerelhetek e, egy olyan autóból kibontott indítót, amelyben jobb és bal légzsák is volt? 

Válaszaitokat köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Moldo írta:

Üdv Tisztelt Fórumtársak!

X14NZ motorkódú F Astrámba szeretnék utólag beszerelni vezető oldali légzsákot. Az lenne a kérdésem, hogy légzsák indítóból milyen típusúra van szükségem? Beszerelhetek e, egy olyan autóból kibontott indítót, amelyben jobb és bal légzsák is volt? 

Válaszaitokat köszönöm!

Elvileg nem, de nem tudok olyanról, aki próbált volna ilyet.

Link to comment
Megosztás:

22 órája, Gergőőő írta:

Nem kell a mutatót leszedni, részegységenként kijön minden. A km-órát 4db torx csavar tartja, a tankszint és hőfok részt pedig 4db M7-es csavar és ha oldalról belenézel látni fogod mit kell tekerni amihez hátulról lesz a nyílás. A mutatókat süteményes villával lehet leszedni, általában törés előtt 1 pillanattal engedi el a tengelyt.

Amikor állítani akartam a futott km-en, letört a mutató tövéről az a fekete kerek műanyag burkolat. Ott akadtam el azzal amúgy. Sütis villával csináltam, ahogyan a leírásban szerepel, de sajnos nekem nem működött. A műszeregység hátulját megnézem. arra gondoltam, hogy leengedem a benzint teljesen. Majd öntök bele mondjuk 5 litert és beállítom a mutatót, hogy akkor legyen a piros tetejénél. De ez sem lesz jó. 25 litert kellene beleönteni és akkor a 25-re állítani a mutatót. Talán úgy pontos lenne. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Papszi írta:

Amikor állítani akartam a futott km-en, letört a mutató tövéről az a fekete kerek műanyag burkolat. Ott akadtam el azzal amúgy. Sütis villával csináltam, ahogyan a leírásban szerepel, de sajnos nekem nem működött. A műszeregység hátulját megnézem. arra gondoltam, hogy leengedem a benzint teljesen. Majd öntök bele mondjuk 5 litert és beállítom a mutatót, hogy akkor legyen a piros tetejénél. De ez sem lesz jó. 25 litert kellene beleönteni és akkor a 25-re állítani a mutatót. Talán úgy pontos lenne. 

5 liternél még alig mozdul ki a mutató, nekem 10liter van benne amikor eléri a piros sávot.

Link to comment
Megosztás:

43 perce, Bundee írta:

Csak 5litert szerintem fel sem vesz az AC. Wookie tudna mesélni :hehe:

Ha nem hagyod kiürülni, akkor a dobozka miatt 1-2-literrel  is üzembiztosan tud működni, ha teljesen kiürül, és úgy öntöd bele hát akkor passz. Volt már úgy hogy elindultam a kútra, fekvő mutatóval, de azért beraktam a kannát 2-3 literrel. Az utca elején elkezdett rángatni, de még nem állt le, félreálltam ráöntöttem ami a kannában volt, és nem volt probléma.

Link to comment
Megosztás:

14 órája, zsolt5566 írta:

Kérdésem az volna 1.416v asrta a müszerfalon gyújtáskor nem jelez az olajnyomás lámpa mi lehet a gond.nem találom az oljgombát sem hol van.

Az olajszivattyú oldalán szokott lenni becsavarva azt pedig a motor vezérlés felőli oldalán alul kell keresni. A vezetékeket és a kontaktot kell megnézni először valamint a műszerfali izzót, mert nem biztos, hogy az olajnyomás kapcsoló a rossz.

Link to comment
Megosztás:

Tovább bontottam kifelé a kábeleket a kocsiból, elértem a hátsó lámpáig...de persze mikor vissza bandázsoltam akkor vettem észre hogy most is hagytam benne 2 plusz szálat...de ezek már maradnak.

2230571-20160522-OhuPfn.jpg

A leágazás a képen felfelé az AC-pumpa és a szintjelző kábelei.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

A múltkor egy erősebb záporban vettem észre, hogy az ablaktörlőm maximális sebességen nem működik, egyszerűen megáll a lapát, ha felkapcsolok. Van tippetek, hogy mi okozhatja? Nézzek körül a kapcsoló csatlakozásai körül esetleg?

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Nekem is hasonló gondom van, csak nem az ablaktörlővel. 

Ma reggel elromlott az indexem. Kinyomta a biztosítékot, egyik irányba sem megy, se kép se hang. se műszerfali visszajelzés se indexelés. 

A vészvilligó működik.
Beletettem egy másik biztit, de ahogy ráadtam a gyújtást azonnal kinyomta azt is. 

Van ötletetek vagy tippetek? 

Köszönöm szépen!

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Gabber írta:

Sziasztok!

 

Nekem is hasonló gondom van, csak nem az ablaktörlővel. 

Ma reggel elromlott az indexem. Kinyomta a biztosítékot, egyik irányba sem megy, se kép se hang. se műszerfali visszajelzés se indexelés. 

A vészvilligó működik.
Beletettem egy másik biztit, de ahogy ráadtam a gyújtást azonnal kinyomta azt is. 

Van ötletetek vagy tippetek? 

Köszönöm szépen!

 

1 óra, wookie írta:

Ha vonóhorgos, akkor nézd meg az utánfutó csatit. Amúgy bármi lehet. Valahol zárlat van. Mondjuk nem értem, hogy ha kivágja a biztit, akkor hogy van vészvillogód.

Valószínűleg semmi köze az indexhez,ez csak okozat.

  • Vészvillogónál kap állandó 12 voltot,ezért műxik.
  • Sima indexelésnél gyújtáskapcsolt 12 voltról megy.

Ha jól nézem a kapcsirajzot,akkor ugyanarról a biztiről megy még a féklámpa is és lehet,hogy kireszelődött valahol a bizti és a féklámpakapcsoló között a vezeték.Esetleg valamihez onnan vettek le gyújtáskapcsolt 12 voltot és ott van valami tosz.láttam már ilyet.

Módosítva : Szabadij
Link to comment
Megosztás:

A hátsólámpám megoldodott, kontakthiba volt :-/

De úgy szép az élet ha zajlik.

Most az lenne a bajom, hogy ma azt produkálta a Piroskám, hogy egyik indításnál úgy indult mint ha merülőbe lenne az akksi, nehezen, de megtekerte. Utána most este meg se kép se hang. Ráadom a gyújtást, a műszerfal szépen kivilágosodik mint a karácsonyfa ahogy kell, tovább gordítom a kulcsot és semmi...

Tudom hogy több minden lehet a hiba forrása, de mi/mik azok a "piti" dolgok amit én is megtudok nézni/csinálni, hogy esetleg ne kelljen szerelőhöz vinnem.

Előre is köszi.

Annyi még hozzátartozik a dologhoz, hogy az elmúlt kb 1 hétbe indítás után 1-2 másodpercig olyan hangja volt mint mikor csúszik az ékszíj. De ez se rendszeres volt.

Módosítva : klacka987
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 22. at 19:11, szabolala írta:

Sziasztok! 

A múltkor egy erősebb záporban vettem észre, hogy az ablaktörlőm maximális sebességen nem működik, egyszerűen megáll a lapát, ha felkapcsolok. Van tippetek, hogy mi okozhatja? Nézzek körül a kapcsoló csatlakozásai körül esetleg?

Köszi előre is!

A törlőmotoron belül van megoldva a sebesség szabályzás, gyors törlésnél a fehér kábelen kell érkeznie a 12Voltnak. Ha jelen van a kapcsoló "gyors" állásában és nem töröl akkor a motor a hibás, ha nincs jelen akkor meg a kapcsoló vagy a kettő között csati-kábel hiba. Kipróbálhatod magánál a motornál is ha az aksiról felhúzol két szálat, a barnára kötöd a negatívot a fehérre a pozitívot, csak ne legyen zárlat a csupasz vezetékvégekkel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

15 órája, wookie írta:

Testelések, kasznin, motoron, stb. De simán lehet hogy bedőlt az akksid.

Köszi, de megvan a hiba oka.

Olyan mint a simson. Csak rugásra indul. 

Megszorul az önindító, és csak akkor indítja el, ha párszor megkocogtatom kalapáccsal.

Melyik lenne a jobb megoldás: felújítani a mostanit vagy újat beletenni? Használhatóság és gazdaságosság szempontjából nézve.

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.