Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

8 órája, tuskes írta:

Sziasztok. 

Adott egy vétel, egy pár 2000 évjáratú X14NZ motorkódú classic astra első fényszóróira. Az ár nagyon kedvező, de a kérdés az, hogy egy 99-es, x16szr motorkódú calssic kombiba jó lehet-e? Elméletileg manuálisan, és motorral is állítható. Tudom, valahol évjáratban a közelben, van egy hangyányi eltérés a fényszórók között, ezért a kérdés. 

Az enyémben állítólag elkopott a fogasléc, ezért nem lehet beállítani a magasságát, így pedig elég gáz a fényerőm. Bár az autó elött közvetlenül, jól tudom így a kavicsokat számolni. :)

Köszönöm!

A 94-es évben volt a változás akkor lett más a hűtőmaszk, és a lámpa belső íve változott. Ha mindkettő autó ez után készült akkor jónak kell bele lennie. A manuális-motoros állítást csak egy adott márkánál lehet cserélgetni, ( ha jól tudom Valeo)ott ahol a maniális tekerőt ki lehet szedni, és bemegy a helyére a motoros a másiknál fixen van bent a kézitekerő. De rémlik hogy valakinek volt olyan hogy túl lett tekerve és szétugrott a mechanika, az izzó helyén benyúlva csavarhúzóval vissza lehet pattintani a foncsort , valami pici műanyag gömbfej szokott kiugrani a helyéről. 

Link to comment
Megosztás:

43 perce, zotya975 írta:

A 94-es évben volt a változás akkor lett más a hűtőmaszk, és a lámpa belső íve változott. Ha mindkettő autó ez után készült akkor jónak kell bele lennie. A manuális-motoros állítást csak egy adott márkánál lehet cserélgetni, ( ha jól tudom Valeo)ott ahol a maniális tekerőt ki lehet szedni, és bemegy a helyére a motoros a másiknál fixen van bent a kézitekerő. De rémlik hogy valakinek volt olyan hogy túl lett tekerve és szétugrott a mechanika, az izzó helyén benyúlva csavarhúzóval vissza lehet pattintani a foncsort , valami pici műanyag gömbfej szokott kiugrani a helyéről. 

Ez egy nagyon jó tipp! Köszönöm. Megvallom, nem néztem meg, csak még vásárlás után mondta egy srác, hogy valószínűleg elkopott. De, inkább megnézem most, mert ha szerelhető, akkor sokkal jobb mint másikat venni.

Az enyém olyan, hogy van egy külön kézi állítása a lámpa hátoldalán, ez mellett, a motor is benne van. 

Egyébként szétszedhetőek ezek a lámpák? Vagy csak úgy hehet velük, mint az üvegben épített hajómakett? 

Link to comment
Megosztás:

9 perce, tuskes írta:

Ez egy nagyon jó tipp! Köszönöm. Megvallom, nem néztem meg, csak még vásárlás után mondta egy srác, hogy valószínűleg elkopott. De, inkább megnézem most, mert ha szerelhető, akkor sokkal jobb mint másikat venni.

Az enyém olyan, hogy van egy külön kézi állítása a lámpa hátoldalán, ez mellett, a motor is benne van. 

Egyébként szétszedhetőek ezek a lámpák? Vagy csak úgy hehet velük, mint az üvegben épített hajómakett? 

Hivatalosan nem lehet szétszedni őket, melegítéssel szétjön az üveg meg a műanyag de utána ragasztani kell aminek a vízállósága kétséges. Ha jól emlékszem viszonylag jól hozzá lehetett férni az izzó helyén keresztül. 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, zotya975 írta:

Hivatalosan nem lehet szétszedni őket, melegítéssel szétjön az üveg meg a műanyag de utána ragasztani kell aminek a vízállósága kétséges. Ha jól emlékszem viszonylag jól hozzá lehetett férni az izzó helyén keresztül. 

Akkor marad a helyi érzéstelenítéses bütykölés. Megnézem, mert kíváncsi vagyok, lehet csak azt a pöcköt kell visszaraknom. Nagy meglepi lenne. :)

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 11. at 20:53, locker írta:

Sziasztok!

Rég jártam erre, de most olyasmi történt, hogy fel kellett jönnöm!

Megpróbálom egyszerűen megfogalmazni, hogy érthető is legyen, mert számomra nem logikus a dolog.

Pár hónapja elromlani látszott a vezető oldali központi záram. Kárpit le, megvizsgál, de nem találtam semmi mechanikus hibára utaló jelet - laikusként.

Azt kipróbálgattam, hogy ha lehúzom a stekkeréről akkor működik minden, de a vezető oldali központi értelemszerűen nem. Az anyós oldali ajtót kivülről kulccsal nyitva működik az összes többi zár amit a központi vezérel.

Nah mondok, oké minden ezt is megoldottuk, ideiglenesen.

Aztán pár hónap múlva elkezdett a maradék központi záram véletlenszerűen ki-be üzemmódban működni, akár menet közben is.

Ennek az lett a vége, hogy lemerítette az akksit.

Oké megbontom a dolgot.

Amit sikerült kideríteni, a biztosítéktábla mögött balról lelógott egy kis fekete cigarettásdoboznyi méretű fekete, fülekkel ellátott műanyag doboz. Erre csúszósarukkal az 1-3-4-5. lábakra csatlakozott a gépjármű, plusz egy kisebb fehér csatlakozó, ami kb négy lábas lehetett, meg jobb oldalról a doboz tetején volt egy másik csatlakozó is, ami nem volt csatlakoztatva, amikor én rátaláltam, semmire.

Nos ebből a dobozból a megtalálása után kb 3 cent vizet sikerült kiöntenem, ergo be volt ázva elég szépen. Nem tudom mióta volt beázva, nem tudom ,hogyan tudott oda víz kerülni, nem is ez a lényeg, hanem az, hogy szétszedvén a dobozban lévő nyáklapra 'hegesztett' alkatrészek közül volt olyan dióda, aminek szó szerint elrohadt az egyik oldali lába és így nem is nagyon tudott csatlakozni sehová a nyákon. Maga az egész lap eléggé ramaty állapotban volt, a kondik nem durrantak ki és nem is puklisodtak fel, de több nyákra forrasztott alkatrész forrasztása elengedett, vagyis lógtak az alkatrészek a lapon. Oké, mondok, megvan a hiba.

A dobozt kiszárítottam és visszapakoltam a helyére ahogyan találtam, jobb ötletem nem volt.

Itt jön az értetlenségem oka, mert nem tudom mit találtam meg, mert miután mentem a kocsival 20-30km-t és kiszáradni látszott minden egyéb elektronika, visszaállt a rend, vagyis hát nem a rend, hanem az az állapot, hogy a vezető oldali központi nem megy csak az összes többi. Szóval, most a kérdésem az, hogy mi lehet az a kis dobozka, ha nem a központi zár vezérlője, vagy talán mégis az, és csak részlegesen sérült? Hogyan tudok megfelelő típust rendelni, egyáltalán, hogyan tudnám beazonosítani , hogy mi is ez a doboz egyáltalán?

 

Jelenleg az egyik stekker le van ugye húzva, és a túloldalt működtető az fent van.

Viszont ha a kulcsot túlfordítom, vagyis jobbra irányban a vízszintesig, akkor lezárja rendesen az összes többi zárat, de mivel gyakorlatilag az egyik csatlakozóval le van választva nem nyitható már egyik zár sem csak manuálisan a vezető oldali.

Kérdem, érthető voltam-e és ha igen mit tudtok mondani, mit kell cserélnem, javítanom, rendelnem.

Az autóval Hollandiában vagyok, szóval fontos lenne a mielőbbi segítség.

Amit előre is köszönök!

 

 

On 2017. 01. 11. at 21:42, wookie írta:

Az alapján hogy vízszintesig tudod fordítani a zárat, neked gyári központizárad van, a dobozka meg valami utólagos kütyü, vagy riasztó, vagy távirányító lehet. Ha egyik sincs, illetve nem használod, kösd le a francba, csak plusz hibaforrás. Viszont azt is meg kéne nézni honnan kerülhetett oda víz, ugyanis az x6-os központi csatit is szépen el tudja oxidálni adott esetben. 

Ha gyári központi zárad van akkor az biztos, hogy az utólagosan beszerelt távirányítónak a vezérlője. Ki lehet dobni ez esetben mert csak bekavarhat. Nekem is itt volt elrejtve (egy fél napig kerestem). Nekem elromlott, nem nyitotta a kocsit, kidobtam, vettem bele ilyet: http://bicskakulcs.hu/termekek/index_bicskakulcs.php

010W-set vetem bekötöttem az indexet és ennek van elektromos ablak felhúzó kimenete, azt is bele hekkeltem (kellett hozzá egy plusz relé mert két elektromos ablakom van ennek meg egy kimenete van) úgyhogy most már felhúzza az ablakot és villog az index is amikor bezárom, kinyitom :) sőt bicskakulcsom van :)

Imobiliser jeladó klónozva lett.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 13. at 23:41, ftamas78 írta:

 

Ha gyári központi zárad van akkor az biztos, hogy az utólagosan beszerelt távirányítónak a vezérlője. Ki lehet dobni ez esetben mert csak bekavarhat. Nekem is itt volt elrejtve (egy fél napig kerestem). Nekem elromlott, nem nyitotta a kocsit, kidobtam, vettem bele ilyet: http://bicskakulcs.hu/termekek/index_bicskakulcs.php

010W-set vetem bekötöttem az indexet és ennek van elektromos ablak felhúzó kimenete, azt is bele hekkeltem (kellett hozzá egy plusz relé mert két elektromos ablakom van ennek meg egy kimenete van) úgyhogy most már felhúzza az ablakot és villog az index is amikor bezárom, kinyitom :) sőt bicskakulcsom van :)

Imobiliser jeladó klónozva lett.

Köszönöm szépen mindenkinek a segitségét, a napokban nekifexem újra és kiszerelem a dobozkát a fenébe. Sarukat leszigetelem és elvileg visszaáll a rend.

Majd referálok mi lett az eredmény.

A beázásra is ránézek, hol tudott ilyen szépen befolyni ennyi víz.

Link to comment
Megosztás:

40 perce, locker írta:

Köszönöm szépen mindenkinek a segitségét, a napokban nekifexem újra és kiszerelem a dobozkát a fenébe. Sarukat leszigetelem és elvileg visszaáll a rend.

Majd referálok mi lett az eredmény.

A beázásra is ránézek, hol tudott ilyen szépen befolyni ennyi víz.

Szélvédő kéder, levélrács környéke lehetséges hibaforrás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám adódott, hogy az akkusarum negatívjának a rögzítő csavarja bemondta az unalmast (elnyíródott a menete).
Lehet csak csavart cserélni, kapni? Vagy nem úszom meg csak saru cserével? 

X17DTL motorkód. 96os a járgány és kombi.

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

30 perce, exitl0l írta:

Sziasztok!

Olyan problémám adódott, hogy az akkusarum negatívjának a rögzítő csavarja bemondta az unalmast (elnyíródott a menete).
Lehet csak csavart cserélni, kapni? Vagy nem úszom meg csak saru cserével? 

X17DTL motorkód. 96os a járgány és kombi.

Köszönöm.

Szia!

Ha szerencséd van ki tudod ütni a csavart, és tehetsz oda másikat. Jó a sima csavar is, csak valami normálisabb minősegű legyen. Nekem is megevett már kettőt, az egyiket az idő ette meg, a másik gyenge csavar(utánzat) volt, egyszerűen megnyúlt:confused:. Adott a csavarboltban az eladó valami drágábbat, az bírja, de még a színe is más mint a megnyúlós elődjének.

Link to comment
Megosztás:

Just now, Pingvin írta:

Szia!

Ha szerencséd van ki tudod ütni a csavart, és tehetsz oda másikat. Jó a sima csavar is, csak valami normálisabb minősegű legyen. Nekem is megevett már kettőt, az egyiket az idő ette meg, a másik gyenge csavar(utánzat) volt, egyszerűen megnyúlt:confused:. Adott a csavarboltban az eladó valami drágábbat, az bírja, de még a színe is más mint a megnyúlós elődjének.

Az a baj hogy nem egyenes a csavar. Így néz ki: Saru (ez nem saját csak ilyesmi, csak nekem negatív oldalam ilyen)

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, exitl0l írta:

Az a baj hogy nem egyenes a csavar. Így néz ki: Saru (ez nem saját csak ilyesmi, csak nekem negatív oldalam ilyen)

Elhajlik majd az új is ha meghúzod nagyon :-)

Kiütöd belölle, vagy valahogy elvágod középen ha sehogy nem akar kijönni.

Link to comment
Megosztás:

Azt mondjátok jó lesz ha csak csavart cserélek? 10-es villáskulccsal "nyitható" anya van rajta, annyira nem vagyok szaki hogy ránézésből vágjam, milyen csavar fog kelleni?
Plusz ráadásul ugye ez 4szög fejű csavar amit boltba adnak az meg 6lap fejű. el fog forogni, nem?

Módosítva : exitl0l
Link to comment
Megosztás:

2 órája, exitl0l írta:

Azt mondjátok jó lesz ha csak csavart cserélek? 10-es villáskulccsal "nyitható" anya van rajta, annyira nem vagyok szaki hogy ránézésből vágjam, milyen csavar fog kelleni?
Plusz ráadásul ugye ez 4szög fejű csavar amit boltba adnak az meg 6lap fejű. el fog forogni, nem?

Két kulccsal meg tudod huzni, de lehet egy értelmes csavarboltban kapsz ilyen fejűt is. 

Aszem 6os a csavar, 10es kulcs megy rá az tuti

Link to comment
Megosztás:

16 perce, daykiller írta:

Sima hatos, metrikus csavar kell oda. Jó a hatlapfejű is, de akkor kétkulcsos a meghúzása. Egyébként 8.8-as szilárdságú már jó. Az acélcsavar. az 5.6-osok már erősen nyúlósak.

Én kapupántcsavart tettem oda, két oldalt megreszeltem a fejét így nem forog el. De mivel ebből meg nincs ilyen rövid, ( pontosabban a menet nem ér el ameddig kell) két darab kifúrt menetű csavart kellett alátennem az anyának.

Link to comment
Megosztás:

17 órája, zotya975 írta:

Én kapupántcsavart tettem oda, két oldalt megreszeltem a fejét így nem forog el. De mivel ebből meg nincs ilyen rövid, ( pontosabban a menet nem ér el ameddig kell) két darab kifúrt menetű csavart kellett alátennem az anyának.

...vagy lehet rá metszeni plusz menetet és akkor nem kell az alátét. :)

Link to comment
Megosztás:

8 órája, zotya975 írta:

Az lenne az ideális, de nincs menetmetszőm. Mondjuk a céghez bevihetnék egy csavart mert ott van, na majd éjszakás héten. 

Szerintem a kapupántcsavart be se vidd a céghez,arra általában nem metszik a menetet,hanem mángorolják,amelyik nem végig menetes ott a menet nélküli rész a csavaron nincs akkora átmérőjű,hogy hatos menetet rá lehetne vágni.Vagy olyat vegyél ,ami végig menetes,annak csak a fejét kell beköszörülni,vagy hatlapfejű csavarból kell kialakítani.

Egyébként teljesen mindegy úgysem kell azt sűrűn háborgatni.Az már rég baj,ha az akksit sűrűn kell kiszedegetni.Én főleg munkába járásra használom a vasat,a motor be sem melegszik,mire beérek a melóba,mégis még a minusz 18 fokban sem voltak indítási gondjaim.Eddig kétszer kellett tölteni,egyszer a gyújtáskapcsoló nem kattant ki,másodszor a rádióm fagyott le és még melóztam 8 óra alatt leszopta...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, Szabadij írta:

Szerintem a kapupántcsavart be se vidd a céghez,arra általában nem metszik a menetet,hanem mángorolják,amelyik nem végig menetes ott a menet nélküli rész a csavaron nincs akkora átmérőjű,hogy hatos menetet rá lehetne vágni.Vagy olyat vegyél ,ami végig menetes,annak csak a fejét kell beköszörülni,vagy hatlapfejű csavarból kell kialakítani.

Egyébként teljesen mindegy úgysem kell azt sűrűn háborgatni.Az már rég baj,ha az akksit sűrűn kell kiszedegetni.Én főleg munkába járásra használom a vasat,a motor be sem melegszik,mire beérek a melóba,mégis még a minusz 18 fokban sem voltak indítási gondjaim.Eddig kétszer kellett tölteni,egyszer a gyújtáskapcsoló nem kattant ki,másodszor a rádióm fagyott le és még melóztam 8 óra alatt leszopta...

Régebben le szoktam venni ha télen rátöltök a sok rövidtáv miatt, vagy egyéb szereléskor, de aztán úgy láttam töltéskor nincs értelme, így már rajta hagyom. 

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Zavart, hogy középen, ahol a fűtés erősségét lehet állítani, nem ég, csak egy égő, így az ezen az oldalon talált leírás alapján megpróbáltam kicserélni a kiégett égőket. A jobb és a bal oldali (ami a fűtésszabályozó és a "merre fújja a levegőt"-szabályozó mögött van) kicserélése után nagyon örültem, amikor a gyújtást ráadva világított a két, frissen cserélt égő, viszont miután felbuzdulva azon, hogy ezt én is meg tudom csinálni és leírás is van, kivettem a hátsó ablak fűtését állító, középső gombot (végülis magát a tekerentyűt, aminek a végén sok kis réz érintkező volt),  majd kicseréltem az ott talált égőt is. Viszont miután visszatettem ezt az érintkezős gombot, utána már egyik, eddig világító égő sem világít (és nincs kiégve egyik sem, illetve biztosíték sem) és a ventilátort is hiába tekergetem, nem kapcsol be.

Előfordul, hogy a középső konzol kifordításánál kicsúszott valami és azért nem működik semmi, vagy azt a  - ah, igen, relének hívják -, nem toltam be teljesen?

Link to comment
Megosztás:

58 perce, vasihasi írta:

Sziasztok.

Adott egy 93-as Astra GSI gyárilag spirálos óra csoporttal, és át szeretném alakítani abs jeladósra. Váltó csere miatt (f20 helyett f28).

A segítséget előre is köszönöm.

Ki kell cserélni a műszeregységet elektromos sebesség mérőórásra. Ritka, de létezik, viszont nem F Astra, hanem Calibra. Azokban volt ilyen.

És milyen a hat sebesség az Astrában? Áttételi számokat nézegetve úgy láttam, hogy felesleges, mert szinte semmivel sem hosszabb az ötsebességes ötödikénél.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

 

 

Vettem egy csoda kínai op-comot.

valahogy baromira nem akar működni, a c14nz-hez próbálnám

initializing ECU, aztán ennyi. ennyiből van valakinek ötlet? :D

 

meg a pech engine villog gyorsan

Módosítva : aholy
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.