Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

A csatija ugyanaz, csak nincsen benne bekábelozva a szonda két vezetéke. A 2-es és 4-es pinre kell kötni a szondát. :(

Kell hozzá venni egy ilyen gyári szondát, bekábelezni, és működni is fog.

Ha két szondát veszel, és egyiket belülre teszed, akkor egy kétkörös alternáló kapcsolóval természetesen be lehet kötni választhatóra. :D

Majd ha beszereztem egy ilyen TID-et, akkor visszatérünk a dologra, jó?

Link to comment
Megosztás:

Gábor, Te se tudod véletlenül, mi lehet az a műanyag csatlakozó, ami szemben állva a motorral a jobboldalánál van, egy fémlemez tartja, és kétpólusú (hasonlóan néz ki, mint az oktánszám-dugasz csatija), felülről egy fekete és egy vastagabb piros vezeték megy bele, alulról nem néztem a színeket :?: Mindkét oldaláról a vezetékek kábelkötegekbe mennek. Ennek a kontakthibája miatt állt le időnként az autóm :evil: A műanyag részei szét vannak töredezve, az érintkezők vastagon oxidosak voltak.

Link to comment
Megosztás:

Sajna nincs digitgépem, de most már nem is kell, sikerült kiderítenem, mi az a csati: az "Így csináld..." könyv C14NZ elektromos rajza szerint az X13 jelű csati az, ami magának a Multec vezérlőnek a tápellátását biztosítja :shock: . Így már érthető, miért nem volt hibakód sem, mivel a vezérlőegység villany nélkül nem tud hibakódot generálni ugyebár... :(

Úgyhogy, ha valakinek ilyen motoros autója rejtélyes leállásokat vagy nem indulásokat produkál hibakód nélkül, az nézze meg ezt a csatit, mert okozhat ilyen hibát :wink:

Link to comment
Megosztás:

Sajna nincs digitgépem, de most már nem is kell, sikerült kiderítenem, mi az a csati: az "Így csináld..." könyv C14NZ elektromos rajza szerint az X13 jelű csati az, ami magának a Multec vezérlőnek a tápellátását biztosítja :shock: . Így már érthető, miért nem volt hibakód sem, mivel a vezérlőegység villany nélkül nem tud hibakódot generálni ugyebár... :(

Úgyhogy, ha valakinek ilyen motoros autója rejtélyes leállásokat vagy nem indulásokat produkál hibakód nélkül, az nézze meg ezt a csatit, mert okozhat ilyen hibát :wink:

Nem az X14 az inkább ?? Az X13 a 10pólusú diagnosztikai (ALDL) csati. Az X14 viszont tényleg a motornál van és tényleg azon keresztül kap áramot az ECU... Ügyes vagy hogy rájöttél, ez tényleg szívatós hiba... Azóta nem áll le a gép ?

Link to comment
Megosztás:

Nem az X14 az inkább ?? Az X13 a 10pólusú diagnosztikai (ALDL) csati. Az X14 viszont tényleg a motornál van és tényleg azon keresztül kap áramot az ECU... Ügyes vagy hogy rájöttél, ez tényleg szívatós hiba... Azóta nem áll le a gép ?

De, igazad lehet, fejből írtam, tegnap néztem utána. A lényeg, hogy az az a csati, ami motor jobb oldalán (szemből nézve) van egy fémlemezen rögzítve.

Úgy jöttem rá, hogy miután (feleslegesen) kicseréltem a gyújtásmodult :evil: , alapjáraton ketyegő motornál a kábeleket rendezgettem (szeretem, ha rend van), és amikor az egyik kábelköteget elmozdítottam, leállt a motor. Először azt hittem, hogy az alapjárati szabályzómotornak van eltörve a vezetéke, mert azon a környéken kotorásztam. Aztán a motort beindítottam újra, óvatosabban mozgattam a kábeleket, és mikor odaértem ehhez a csatihoz, megint leállt. Csatit széthúztam, meglepően könnyen szétcsúszott, és az érintkezői vastagon oxidosak voltak. Sajna nincs digitfényképezőm, pedig szívesen bemutattam volna, hogy nézett ki. Tűreszelővel fémtisztára csiszoltam az érintkezőket, az "anya"-részét összenyomtam kissé, így most szorosan megy rá, és hiába mozgatom, nem áll le az autó :wink:

De mivel szét van töredezve a csatlakozó műanyag háza, valószínűleg majd kitalálok valami jobb megoldást helyette (pl. csavaros csatlakozót "csokit", vagy egyszerűen összeforrasztom a vezetékeket). A legjobb lenne valamilyen aranyozott csatlakozó, az nem oxidálódna többet.

Link to comment
Megosztás:

A magnómon (Blaupunkt Lausanne CD31) véletlenül rámentettem az egyik helyi állomást a SLÁGER Rádió helyére. Azóta nem tudom megkerestetni vele azt a kib@szott 97,5 MHz-t. Miért van ez? :?

Még az "összes" határon túli rádiójelet is behozza, de azt nem... :evil:

Egy pillanatra sem áll meg a keresés során azon az állomáson.

De szerencsére egy másik gombon megtaláltam, szerintem ott még gyárilag maradt meg (véletlenül eltalálták azt a csatornát). Ez is teljesen véletlenül történt, miközben nyomogattam a gombokat, hogy hátha majd beadja, és akkor jöttem rá, hogy nem csak az 5 gombra lehet adókat menteni, hanem az egyik gomb segítségével (BAND) 3 FM, 1 LW és 1 MW sávokat lehet elmenteni. Szóval 25 csatornát.

De a rejtély, hogy miért nem hozza be a 97,5-öt, az továbbra is megmaradt.

Link to comment
Megosztás:

Talán mert azon a sávon az adott földrajzi helyen gyenge volt a vétel, és a PLL szintézer nem tudott ráhangolni.:P

Az a furcsa, hogy eddig semmi probléma sem volt vele, és most is működik végül is, sehol egy recsegés, se semmi vételzavar..., de újra már nem tudnám befogni. :?

Ha megint elbabrálom, akkor le kell mondanom róla. :evil:

Link to comment
Megosztás:

Meg ha már itt járok a magnó ügyben egy következő kérdés: A gyári magnóm soha nem pittyegett, ez meg időnként egy síp és addig egy benémulás. Midez max 1 másodpercet vesz igénybe. De a szülők gyári magnója ugyanezt csinálja, ebből gondolom hogy ez nem probléma. De miért csinálja ezt, az eredeti meg miért nem?

Link to comment
Megosztás:

Meg ha már itt járok a magnó ügyben egy következő kérdés: A gyári magnóm soha nem pittyegett, ez meg időnként egy síp és addig egy benémulás. Midez max 1 másodpercet vesz igénybe. De a szülők gyári magnója ugyanezt csinálja, ebből gondolom hogy ez nem probléma. De miért csinálja ezt, az eredeti meg miért nem?

Nem tudom, hogy ugyanaz-e az eset mint az enyemmel volt: nekem mukodes kozben (bekapcsolastol kikapcsolasig mindvegig) periodikusan jott egy sip es a sipszo utan egy rovid csend. Amikor a riasztot szereltettem, kerdeztem a sracot, azt mondta, hogy valami jeleket keres ilyen kor a radio, egy ideig nyomogatta a gombokat, oszt tobbe nem csinalja. Hogy pontosan mit allitott at rajta, nem tudom :D

Tehat valoszinu, hogy a tiedet is ki lehet kapcsolni. Probalkozz kikapcsolni mindent - ne jelenjen meg semmi a kijelzon. Bizonyos gombnyomasra lent jelennek meg ilyen-olyan betukombinaciok, ezeket probald meg eltuntetni. Tudom nem pontos az info, de ennel pontosabban nem tudom, es egy probat meger :P

Link to comment
Megosztás:

Ez igaz lehet nekem is csinálta a Blau fejegység, igaz nem gyári, miután kikapcsoltam a traffic gombot akkor abbahagyta. Keresi a közlekedés jelentéseket és be szokott sípolni ritkán.

Igen ,traffic ez nem jutott eszembe, nekem is ez sípolt de sajna az sem gyári blau volt.

Link to comment
Megosztás:

Igen ,traffic ez nem jutott eszembe, nekem is ez sípolt de sajna az sem gyári blau volt.

Nekem mig a gyári volt benne, addig se nem sípolt, sőt, a közlekedési infókat, sem adta. Tavaly kicseréltem egy pana mp3-as cd-re, nos, azóta a pana, ha van közlekedési hír, amelyiket a rádiók által is ismert "aláírással" láttak el, többnyire beadja a műsort, persze csak ha a "TA" be van kapcsolva. Amúgy, ha jól tudom, kishazánkban csak a "királyi" rádiók sugározzák így a közlekedési híreket. Helyi viszonylatban így a Budapestiek előnyben vannak, mert a többi városról ritkán hallani ezekben.

Ha valakit érdekel, még megvan a gyári rádióm.....

Link to comment
Megosztás:

Hát az okosok mondták, de én reméltem mégis megúszom. Szóval a tünetek a következők voltak:

- hidegen néha berángatott kettesben - de csak hidegen

- kb. fél literrel többet fogyasztott

- nem húzott olyan meggyőzően a motor, hosszuban kín volt előzni kamiont és városban is nehéz volt kereszteződésben kirobbanni - na de fokozatosan ment el az erő, ezért nem volt olyan feltünő

- a kipufogó vége kezdett sötéten kormos lenni - eddig mindig olyan szép sárgásan nézett ki

Kicseréltem a gyertyákat - nem változott semmi. Töltöttem 98-as benzint, semmi változás. Kimértem a gyertyakábeleket...semmi. Azaz az értékek határon belül. Ekkor "zseniális" ötletem támadt. Meglestem a motrot sötétben...és a gyertyák körül szép szikranyelvecskék, na nem nagyok, a motor elég szépen ment, de ugylátszik elég volt a fent leírt tünetek produkálásához.

Levettem a gyertyakábeleket, kimostam-töröltem alkoholos vattával, de nem sok változott. Így végülis csak gyertyakábelcsere lett a vége (mondtátok, de én reménykedtem). Na de most szuper!!! Igaz még csak pár orája volt meg a csere, de el kell dicsekedjem, hogy sokkal jobban megy az autó. Érezhetően megváltozott.

Igaz, gyárit nem kaptam így Championt vettem (kb. 9500 Ft), de remélem ez is megteszi és hosszútávon is fog működni.

Na bocs a hosszú dumáért, de ezt el kellett újságolnom. És tanács: ha nem ugy megy a moci ahogy szeretnétek, kukkantsatok be egy sötét helyen a motorháztető alá. Na persze MOTOR ON.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.