Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hát ez vicc!

Most hívtak, hogy nem tudnak ilyet beszerezni.

Mármint azok akiket az előbb belinkeltem?

Ha csak elmagyaráztam nekik hogy mi kell, akkor nálam se értették, de ha vittem a dobozt is, akkor már világosság gyúlt náluk és aszonták holnapra itt lesz. Próbáld a cikkszámot mondani nekik, bár nemtom a te motorodhoz jó-e ez. Info:

20070622114707SSA40001.jpg

És még:

20070622114946SSA40002.jpg

Link to comment
Megosztás:

Mármint azok akiket az előbb belinkeltem?

Ha csak elmagyaráztam nekik hogy mi kell, akkor nálam se értették, de ha vittem a dobozt is, akkor már világosság gyúlt náluk és aszonták holnapra itt lesz. Próbáld a cikkszámot mondani nekik, bár nemtom a te motorodhoz jó-e ez. Info:

NEm ezeknél!

Megrendeltem hétfőn az eredeti opelt, de nem tudnak már venni mert állítólag megszünt a termék :rolleyes: Felhívtam csergőt és ott is ezt mondták.Szal mindenképpen ugy lesz belőle.

Veszprémi bolt kicsit messze van ,de lehet megoldom valahogy köszi a pontos infőkat! ;)

Rákerestem cikkszám szerint neten és magyar oldalt nem dob ki <_<

Link to comment
Megosztás:

Van kipörgésgátlóm az Astrán... :rolleyes: Vagy legalábbis kigyul az ETC.

Nagyon sokszor elfelejtettem felkapcsolni a lámpákat lakott területen kivül. Ezért levettem a müszerfalat, beszerkesztettem egy izzót az ETC visszajelzőjébe, csináltam egy árramkört, amelyiket rákötöttem a mőszerfalvilágításra, amelyik ha oda áramot kap, akkor lekapcsolja, ha meg nem akkor felkapcsolja a lampicseket. Igy ha nincsenek felkapcsolva a lámpák.... jelez. Najon hasznos nekem, a feledékenynek. Megcsinálom a Vectrára is.....

Link to comment
Megosztás:

Na ma este kipróbálom honnan nem figyel vagy hogy tényleg van-e észrevehető "nem figyel zóna" nehogy itt téveszméket terjesszek. Este megmondom 100%-ra, hogy nálam hogyan is van.

Igéretemhez képest kicsit késve de kipróbáltam.

Tényleg van az ablakfelhúzás végén az a "nem figyelem" rész. Úgyhogy vigyázat az ujjakra mert azt még simán becsípheti. A fejet, kart már nem :rolleyes:

Sokat nem próbálgattam mert nem akartam az ablak körüli tömítést tönkrevágni de úgy vettem észre kb 2,5cm ről még simán becsípi megállás nélkül!!!

Legalább is nálam így működik.

Link to comment
Megosztás:

Hát az egész központizárat át kellene vezetékelni.A régi cucc helyett,normális kábelt behúzni.

Nagyon bonyolult?

Nem bonyolult, de azért alapvető forrasztási ismeretek kellenek hozzá. Mivel valszeg csatlakozókat nem tudsz külön szerezni hozzá (bár nem tudom, milyen csatik lehetnek a zármotorokon) a csatik mellett el kell csípni a vezetékeket, és hozzáforrasztani az újat, utána zsugorcsövezni. Egyébként miért akarod újravezetékezni? Kontakthibás, vagy letestel valamelyik?

Link to comment
Megosztás:

Nem bonyolult, de azért alapvető forrasztási ismeretek kellenek hozzá. Mivel valszeg csatlakozókat nem tudsz külön szerezni hozzá (bár nem tudom, milyen csatik lehetnek a zármotorokon) a csatik mellett el kell csípni a vezetékeket, és hozzáforrasztani az újat, utána zsugorcsövezni. Egyébként miért akarod újravezetékezni? Kontakthibás, vagy letestel valamelyik?

Köszike,ha ennyi,akkor menni fog (hálistennek forrasztani tudok)!Azért kell újravezetékelni,mert szar minőségű kábelből van,és az ajtóknál(különösen a hátsóknál) mindig eltörik.Ezt untam most meg.

Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Nah, most hogy kezdődik nekem és a páromnak a nyár, a jó öreg kis Gsi-m megkezdi a rakoncátlankodást.

Biztos mert mostanság kicsit elhanyagoltam takaritás téren.. bosszúú :P :D

Szóval. Ma reggel mennénk le mogyoródra az aquaparkba. Lemegyek kocsihoz. Beindít.. teszek veszek, öv, teló lerak stb, aztán feltűnik, hogy mintha kicsit több lámpa világítana, mint amennyinek szabadna.. világít a töltés.. nah mondom, marha jó!

Leállítom, kimegyek, megmozgatom a kábeleket.. visszaülök, indít.. megint világít :S

Nah mondom, faxa.. hivom barátosnét, mondom mi van..mondja, "jah, már azt hittem valami baj van.. mondom, nem elég ez? igy nem igazán tudunk lemenni"

Nah nem ez a lényeg.. felmentem müszerért, hogy rámérjek, tényleg nem tölt-e..

Müszer rárak.. 12.xx volt volt. ergo ha jól gondolom akku rendben.. nincs cella zárlat vagy ilyesmi...

kocsi indit.. Töltés 14.3-14.5 V kb. és lámpa nem világít!!! Nah, mondom..ez meg? gondolt egyet, és megjavúlt...?! <_<

Nah barinő hiv.. megyek...

Útközben megálltam egy helyen, leállít....dolgom elintéz..kocsi újraindít.. töltés van..

Barátnőmnél csak megálltam, nem állítottam le.. rámértem.. töltött..

Kiérünk mogyira.. útközben semmi gáz..

bemegyünk.. elvagyunk egész nap.. úgy f10-től majdnem este 7-ig.

kijövünk, kocsi indít.. és.. és.. az a fránya piros akku lámpa világít! :rolleyes:

Nah mondom frankó.

Szintén kiszál.. kábelek amik a generátornál vannak megmozgat.. semmi.. töltés 0 (pontosabban 12.xx volt. xx=50alatt valahol)

Leállít... újraindít.. semmi.. nincs töltés.. nah mondom,faxa.. még jó hogy nem valahol debrecen mellett lakunk, meg hogy elég izmos akksi van benne..

Elcsorogtunk haza.. barinőnél megállok. Kocsi leállít..puszi puszi .. szeretlek szeretlek.. csók csók..

Kocsiba be.. indít.. szép piros lámpa elalszik..

Itthon rámér.. 14.0-14.3 volt töltés kb.....

Nos, erre ötletek? Ez igy nagyon nem üzembiztos, mert bár böszme az akksim, de nem hinném hogy mondjuk a balcsiról felhozna..(pláne hogy már min. 3.5éves)

Ami még extra, hogy kicsit mintha nyivákolna is valami.. allig hallhatóan..

illetve hogy akksin van az egyik sarun egy ilyen kis virágocska...bár ez már ott van pár napja biztos.. nem nagyon figyeltem.... ;)

A pozitív sarun meg fura mód, nem igazán van...

31102119.jpg

Bocsi.. telefonos kép..

ui: részlet a jav listámból: 2005.04.01 124 650 Generátor Kijavítva(2 csapágy,csúszóérintkező+szénkefék,+munka) 22 000 Ft

Most 150e km-nél tartok, ha számít...

Link to comment
Megosztás:

Milyen generátor van benne?

Mivel GSi gondolom Bosch!

Tessék kiszedni,elvinni egy szakihoz és kicseréltetni a keféket,szíjtárcsát és a csapágyait!

(vagy ha van hozzá huzalmad magad is megcsinálhatod,nem nagy kunszt)

Ha hosszú utakra akarsz vele menni,ez a minimum.

Aztán ha ez megvan,akkor minden kábelcsatlakozást megtisztítani,ellenőrizni és úgy visszaszerelni.

Az akksisarukat megtakarítani,akksiban a szintet ellenőrizni.

Jah és testkábeleket ellenőrizni,motor-kasztni,generátor-motor és akksi-kasztni között!

U.i.: Joee barátom tegnap horvátban rohadt le éjjel generátor probléma miatt. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Milyen generátor van benne?....

Szerkesztettem az előző hsz-et.. 25e km-rel ezelött volt némi felújítás..

Ha minden igaz delphi 100A-res..

De valszeg szaki lesz belőle.. aki csinálta anno.. nem nagyon lesz időm nekem alámászni.. meg itthon mókolni..

Panel elött nem mókás.. meg hosszbordás már a szij is.. stb.. szal inkább szaki... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nekem egyszer egy kiégett biztosíték produkált olyant, hogy a kontrollámpa csak akkor gyulladt ki, ha egyszer 2000-2500 fölé pörgettem. Akkor viszont volt normális töltésem és amikor nem égett a kontorllámpa, akkor meg nem. :rolleyes:

Pé cserélt gyenerárort, de semmi változás nem volt. Amikor hozzám került a kocsi, átnéztem a biztosítékokat és az egyik ki volt égve. Kicseréltem és láss csodát, megjavult.

Link to comment
Megosztás:

Sajna ez nem bizti lesz.. ez nem gondolja meg magát.. egyszer jó, egyszer nem..

Nem fordulatszám függő.

Anno amikor 2 éve meghalt, akkor az volt.. elösször csak parázslott, aztán már világitott.. fordszámot növeltem jó lett. aztán totál kaki..(akkor adta meg magát a kefe meg a pálya amire csatlakozik...)

De most ez nem ilyen.. gondol egyet jó. gondol egyet, nem..

Ez inkább valami KH nak tünik, vagy valami elektromos baromságnak(fesz.-töltés szabályzó pl) majd kivi leszek.. lehet hogy "hidegen" nem jó, aztán bemelegszik és ok...

Link to comment
Megosztás:

tuti Delphi a generátor? Nem Delco-Remy? Ezt már többet láttam. :rolleyes:

Ja és ha 100 A-es, akkor mivel nekem is ez van, tudok mondani sacc árat, beszerzéstől függően. Nekem pár hete 9e Ft volt a feszszab. és a diódahid együtt, egy kifejezetten erre a dolgokra specializált cégnél. Az opeles kisboltba meg 15e lett volna. Ha csapágyak és a kefék tényleg voltak 2005-ben cserélve, akkor azok még jók.

A hang, amit hallasz, nem olyan fütyülés szerű? Az akksin meg a "virágzás" is arra utal, hogy nem ma kezdte. <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.