Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hi!!

fűtőmotor előtét ellenállást gyártók kellenének nekem, mert a hella és a Gm kicsit drága, de a www.oszcar.hu-n találtam olcsót, csak nem tudom, hogy milyen márkájú, és anélkűl nem tudom megrendelni.

Köszi előre is!!

8800Ft a bárdi autónál a Hella,ha az túl drága akkor bontóban keress.

Link to comment
Megosztás:

Háj embörök.

Még nagyon nagyon régen a vízhőfokmérőm problémáját írtam le nektek, csak miután megvettem a jeladót elfelejtettem beszámolni a végeredményről... Szal a mutató még mindíg hulla. nem csinál semmit... Pedig ha letestelem a kábelt megmozdul a mutató és a jeladó is zsír új. Ilyenkor a műszer lesz kukás? Vagy én ezt már nem értem... B)

Link to comment
Megosztás:

Háj embörök.

Még nagyon nagyon régen a vízhőfokmérőm problémáját írtam le nektek, csak miután megvettem a jeladót elfelejtettem beszámolni a végeredményről... Szal a mutató még mindíg hulla. nem csinál semmit... Pedig ha letestelem a kábelt megmozdul a mutató és a jeladó is zsír új. Ilyenkor a műszer lesz kukás? Vagy én ezt már nem értem... B)

Termosztát?

Link to comment
Megosztás:

Attól még meg kéne mozdúlnia szvsz.. ha letesteled, felmegy maxig?

Ma megpróbáltam... beraktam a termosztátház egyik résébe a sarut, beültem és ráadtam a gyújtást... a mutató elkezdett felfelé mászni, de 90fok felett 1mm-el megállt... Levettem a gyújtást, visszaesett alaphelyzetre, aztán kövi próbálkozásnál már meg sem mozdult... Ilyenkor mi lehet? B)

Link to comment
Megosztás:

Ma megpróbáltam... beraktam a termosztátház egyik résébe a sarut, beültem és ráadtam a gyújtást... a mutató elkezdett felfelé mászni, de 90fok felett 1mm-el megállt... Levettem a gyújtást, visszaesett alaphelyzetre, aztán kövi próbálkozásnál már meg sem mozdult... Ilyenkor mi lehet? B)

Vagy kontakthibás a műszeregység hátulján a csati (szétszedni, megpucolni), vagy azok a csavarok nem érintkeznek, amin keresztül a hőmérő műszer kapja az áramot, vagy esetleg a műszeregység hátulján levő 3-lábú stabilizátor IC halódik.

Link to comment
Megosztás:

Vagy kontakthibás a műszeregység hátulján a csati (szétszedni, megpucolni), vagy azok a csavarok nem érintkeznek, amin keresztül a hűmérő műszer kapja az áramot, vagy esetleg a műszeregység hátulján levő 3-lábú stabilizátor IC halódik.

Ok akkor óra kivesz, megpucol, meghúz mindent és ha utánna sem fog működni akkor valszeg cserés a mutató...

Köszi B)

Link to comment
Megosztás:

Még nagyon nagyon régen a vízhőfokmérőm problémáját írtam le nektek, csak miután megvettem a jeladót elfelejtettem beszámolni a végeredményről... Szal a mutató még mindíg hulla. nem csinál semmit... Pedig ha letestelem a kábelt megmozdul a mutató és a jeladó is zsír új. Ilyenkor a műszer lesz kukás? Vagy én ezt már nem értem... B)

Letestelésnél maxig ki kell térnie a műszernek.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! A napokban vettünk egy astra-t. 93-as évjáratú 1.4 60 LE elég jó állapotú csak az első ablaktörlők nemmoccannak meg! biztosítékal nincs gond. A relén hallani hogy kattan egyet. Mi lehet a probléma?? Tudom, kicsit OFF ez mert jópáran kérdezték már, de lehet aztóa vannak jobb info-k! Jah és még valami! milyen izzó kell a helyzetjelzőhöz? Mert nemvolt egy se benne és így nemtudjuk mi kell bele!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! A napokban vettünk egy astra-t. 93-as évjáratú 1.4 60 LE elég jó állapotú csak az első ablaktörlők nemmoccannak meg! biztosítékal nincs gond. A relén hallani hogy kattan egyet. Mi lehet a probléma?? Tudom, kicsit OFF ez mert jópáran kérdezték már, de lehet aztóa vannak jobb info-k! Jah és még valami! milyen izzó kell a helyzetjelzőhöz? Mert nemvolt egy se benne és így nemtudjuk mi kell bele!

Próbáld meg, hogy bekapcsolod az ablaktörlőt, és megmozgatod a törlőkart. Mikor mi vettük a Caravant, hazafelé jövet rájött az eső, és azon se mozdult meg az ablaktörlő, félreálltunk, megmozgattuk, és utána jó lett (egy darabig). Kiderült, hogy a motorban a programtárcsa tiszta rozsda volt. Motort cseréltem.

Link to comment
Megosztás:

Próbáld meg, hogy bekapcsolod az ablaktörlőt, és megmozgatod a törlőkart. Mikor mi vettük a Caravant, hazafelé jövet rájött az eső, és azon se mozdult meg az ablaktörlő, félreálltunk, megmozgattuk, és utána jó lett (egy darabig). Kiderült, hogy a motorban a programtárcsa tiszta rozsda volt. Motort cseréltem.

Próbáltuk a kar mozgatni de semmi, az ablaktörlőmotort se hallani hogy erőlködne. Lehet motorcsere lesz, de elvisszük majd egy szerelőhöz nézze át, kitudja milyen rejtett dolog lehet még a kocsiba B))

Link to comment
Megosztás:

Jut eszembe, nincsa valakinek kapcsolási rajza ehhez a területhez? mert apu ért az ilyen elektronikai dolgokhoz, és egy kapcsolási rajzal ő is okosabb lenne B)

Itt találsz egy javítási könyvet, aminek a hátuljában vannak kapcsrajzok is B) (Laci utólagos engedelmével).

Link to comment
Megosztás:

Próbáltuk a kar mozgatni de semmi, az ablaktörlőmotort se hallani hogy erőlködne. Lehet motorcsere lesz, de elvisszük majd egy szerelőhöz nézze át, kitudja milyen rejtett dolog lehet még a kocsiba B))

Hát inkább cserés lesz, mert nem lehet javítani-asszem. Én egyszer hátsó motort vettem egy 10-esért-bontottat-, de azzal utána nem volt gondom. Hali!

Link to comment
Megosztás:

Hát inkább cserés lesz, mert nem lehet javítani-asszem. Én egyszer hátsó motort vettem egy 10-esért-bontottat-, de azzal utána nem volt gondom. Hali!

Ezt a linket most láttam a Lengyel oldalon: http://astra.autokacik.pl/

A Technika->Napraw to sam->Astra F (HB) - tylna wycieraczka - mini manual

útvonalon lehet eljutni. Az ablaktörlő motort buzerálják itt.

Ez szerintem nemrég kerülhetett ide. Korábban még nem láttam.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a lengyel oldalt jó lenne magyarban is olvasni..

Láttam, frissként fölkerült az Omega szabályozható ablaktörlőjének Astrára való átalakítása képekkel

is bemutatva. Meggondolandó az átalakítás. B)

Csinált már valaki ilyet ?

Szia,

Én megcsináltam ezt az átalakítást.

És nagyon hasznosnak is tartom.

Kapcsoló és relé kell hozzá, mind a kettő azonos rögzítésű és csatlakoztatású mind a két tipusban. Így csak a szabályzó vezetékét kell sorbakötni, az eredeti kábellkötegben azzal a fekete sárga vezetékkel, mely a kapcsolóról megy az ablaktörlő reléjére.

A kapcsoló csatlakozójára két sárga fekete megy, egyik az első másik a hátsó intervallumkapcsolóhoz, ezért vágás előtt mérd ki, hogy az elsőét vágd el.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Egy 92"-es f astrám van.Az elmúlt hetekben nyugdíjaztuk az akksiját,ami kb6-7 évet szolgált az autóban.Biztos ami biztos alapon/mivel a zárlatossá váló akksi folyamatosan gyengélkedett/elvégeztünk pár mérést az elektomos rendszeren.Az akku a végét járja,ez nem is vitás de felmerült egy másik probléma,amire pont az akku hívta fel a figyelmünket.Anélkül,hogy bármilyen fogyasztó"élne" a kocsiban 300mA körüli fogyasztást mértünk./ez elég sok,nem?/Addig zártuk ki a különböző fogyasztókat egymás után míg elértünk a középkonzolon található óráig ami ennek a fogyasztásnak a 3/4 részét produkálta.Ez a kijelző/a nagy fogyasztást leszámítva/eddig tökéletesen működött bár a megnőtt áramigény miatt egyenlőre lehúztam a csatiját...Van e vkinek tapasztalata ezen a téren,egyáltalán mit kezdjek a kijelzővel,hol keressem a hibát,a fogyasztóban vagy máshol?

Link to comment
Megosztás:

Lehet egy körön van a rádió a kijelzővel, de azt pl. én is észrerevettem még rá se adom a gyújtást, és látszik a kijelzőn a pontos idő halványan.

Tehát fogyaszthat a kijelző..

Éppen készülök kicserélni a két riszszemégőt valamire, (talán ledekre) mert biztos elfeketedettek, mert alíg látszik

a kijelző ha ég a világítás.

Mert akkor halványabb a környezeti nagy fényben.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.