Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Üdv mindenkinek,én egy kezdő Opel tulajdonos vagyok,még nem sok mindenre jöttem rá eddig,mert csak 2 hete van meg az új "szerelmem"(c14nz caravan 96').A kérdésem,hogy sima kilóméter óra van a kocsiban,de szeretnék fordulatszámmérős órát venni,de nem tudom hogy hogy fog működni a fordulatszámmérő?Egyszer már kivettem az órát,és azt láttam az ismerősöm 92'-es astrájához képest hogy nem 1,hanem 2 kábelköteg megy be az órába.Ez már elég ahhoz hogy működjön a fordulatszámmérő,vagy kellenek még plussz szálak valahonnan?A válaszokat előre is köszönöm.(Egy lelkes amatőr).

a gy.i.k. -ban le van írva valahol, de a nagyobb csatiba kell lennie egy zöld kábelnek, ha nem lenne akkor be kell húzni 1 szálat az ecu-tól, de ez is le van írva rendesen.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olyan fórumozó szaktárstól szretnék kérdezni ,aki az ECU programjához ért. Elnézést kérek ha hosszan irok de szeretnék

beépíteni egy kapcsolót az AC elé, hogy ne induljon be a motor rögtön,mivel hétvégi autós vagyok

a hosszabb állás miatt az olaj amotorból lefolyik és hideg inditáskor az olajnyomás soká épűl fel és a vezértengely

soká kap olajat ami elég drága alkatrész.Ezért szeretnék induláskor az AC inditása elött egy hosszabbat

inditózni,ami alatt felépül az olajnyomás, és utánna aktiválni az AC-t, és ezután inditani a motort.

A kérdésem az hogy az ECU nem tiltja-e le a gyujtást ,mivel nem indult be a motor.A kérdésem az hogy

az ECU nem tiltja-e le a gyujtást,mivel nem indult be a motor az első inditózáskor .Vagy ha hibakódot dob

az ECU emiatt ,és a többszöri hibakód okoz-e problémát .Valamint szeretném ,ha valaki röviden leirná az ECU működését

,hogy értsem pl: gyujtás ráadás - AC inditás -öninditózás-Hall jeladó vezérlő jelet ad az ECU -nak-ECU vezérli

a gyujtásmodult -gyujtásmodul vezéli a trafót-stb. Előreis köszönöm a segitséget. ASTRA F X14NZ.

Inkább kinyírod az önindítód, minthogy utána olvass? Szerinted miért nem jó, hogy sokat pörgeted a motort?? Elárulom! Az önindítóval nem éred el azt a nyomást az olaj szivattyúnál, ami kell a megfelelő olaj kenéshez... adsz egy pofont a szarnak. A mérnökök nem hülyébbek nálad... Hagyd békén a kocsidat, mert csak szét fogod baxni ezzel a sok hülyeséggel, amiről azt hiszed, hogy megváltod vele a világot. Logikailag gondold végig. Önindító elér 3-400 fordulat/másodpercet, míg alapjárat 1000-et... hol nagyobb az olaj nyomása?? nah! Akkor van értelme?? Semmi! Csak Te gondolkodtál hülyeségen... Inkább cserélj olajat időben!

Link to comment
Megosztás:

régi? sztem az újnál inkább csinálja me higabb, leglábbis nálam

vagy az olajszivattyu van elkopva, azt meg nem mindenki akarja cserélni

Van hozzá felújítókészlet vagy mi a tök, de pl a kis szűrős szívófejét illik alkalmanként takarítani/cserélni. Meg olajnyomásjelzőt és szabályzót is.

Inkább kinyírod az önindítód, minthogy utána olvass? Szerinted miért nem jó, hogy sokat pörgeted a motort?? Elárulom! Az önindítóval nem éred el azt a nyomást az olaj szivattyúnál, ami kell a megfelelő olaj kenéshez... adsz egy pofont a szarnak. A mérnökök nem hülyébbek nálad... Hagyd békén a kocsidat, mert csak szét fogod baxni ezzel a sok hülyeséggel, amiről azt hiszed, hogy megváltod vele a világot. Logikailag gondold végig. Önindító elér 3-400 fordulat/másodpercet, míg alapjárat 1000-et... hol nagyobb az olaj nyomása?? nah! Akkor van értelme?? Semmi! Csak Te gondolkodtál hülyeségen... Inkább cserélj olajat időben!

Azért van az a mennyiségű önindítás, hogy egy idő után már lesz annyi olajnyomás, hogy a lámpa kialudjon. :D Jártam már így. :D

De én már nem is megyek bele ebbe a vitába, hogy mi jobb a motornak. Anno megmondták nekem, hogy a riasztó az immo, innentől kezdve lesz.rom.

Link to comment
Megosztás:

Urak!

Szivargyújtó világításhoz milyen izzó kell? És hogy lehet hozzáférni, miket kell szétszedni hozzá?

Ugyanolyan, mint pl. a fűtéskonzolba. Én ki tudtam úgy cserélni, hogy az anyósoldali lábtérbe befeküdtem, benyúltam a szivargyújtó mögé, és a foglalatot hátrafelé ki tudtam húzni. Izzót kicseréltem benne, foglalat vissza a helyére, és kész.

Link to comment
Megosztás:

Ugyanolyan, mint pl. a fűtéskonzolba. Én ki tudtam úgy cserélni, hogy az anyósoldali lábtérbe befeküdtem, benyúltam a szivargyújtó mögé, és a foglalatot hátrafelé ki tudtam húzni. Izzót kicseréltem benne, foglalat vissza a helyére, és kész.

Na jó de Neked megvannak hozzá a testi adottságaid. :D Én inkább kivettem a kardánboxot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot kérnék, hogy hol találok a motortérben, az akksi közelében olyan +12V-ot, ami gyújtásra kapcsol be. Az LPG ECU-t szeretném rákötni, mert most közvetlen 12V-ot kap a akksiról, de sajnos így -leállított motornál is- kb. 30mA-t fogyaszt...

Az ablaktörlő + vezetékét lehet megcsapolni.

Link to comment
Megosztás:

Daykillertől szeretném kérdezni mit ért az alatt hogy az immó lesz rom ,hogy zavarja az immót ha nem indul be a motor rögtön,inkább az ECU vigyázzon a katalizátorra hogy ne menjen tönkre,ha nem indul be a motor hogy ne kapjon benzint a katalizátor, persze nálam pont fordítva lenne,nem kapna mert nem kapna tápot a szivattyu.Egyébként építettem be olajnyomásmérőt és láto hogy kb 5mp-es indítózás után már felépült az olajnyomás.A 26éves Kadettomnál is ezt csináltam aminek már 258000 km-nél bontatlan a motorja és nincs megkopva a vezértengelye. Nála persze könnyü volt mert nem húztam ki a szivatót és nem indult be a motor csa amikor kihuztam és utánna inditóztam.Válaszod előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Daykillertől szeretném kérdezni mit ért az alatt hogy az immó lesz rom ,hogy zavarja az immót ha nem indul be a motor rögtön,inkább az ECU vigyázzon a katalizátorra hogy ne menjen tönkre,ha nem indul be a motor hogy ne kapjon benzint a katalizátor, persze nálam pont fordítva lenne,nem kapna mert nem kapna tápot a szivattyu.Egyébként építettem be olajnyomásmérőt és láto hogy kb 5mp-es indítózás után már felépült az olajnyomás.A 26éves Kadettomnál is ezt csináltam aminek már 258000 km-nél bontatlan a motorja és nincs megkopva a vezértengelye. Nála persze könnyü volt mert nem húztam ki a szivatót és nem indult be a motor csa amikor kihuztam és utánna inditóztam.Válaszod előre is köszönöm.

Félreértetted. Azt írtam, hogy "Anno megmondták nekem, hogy a riasztó az immo, innentől kezdve lesz.rom".

Jött egy csávó, frissen regisztrálva és kérdezte hogy lehet kiiktatni az immot. Írtam, hogy sehogy. Erre jött hogy dehogynem lehet, csak nem tudja hogy. Hiába magyaráztam el neki, hogy az immobiliser az indításgátlásért felelős, nem értette meg. Kiderült, hogy összekeverte az immo-t a riasztóval és a mai napig sztem abban a hitben van, hogy az a villogó led, az az immo ledje, tehát a riasztóé, de nem fogta fel a pici "agyával" és megmagyarázta nekem, hogy márpedig az az immo és az autószerelője kikötötte. Gratuláltam neki, hogy ennyire (cenzúrázva) és az autószerelője is marhára érthet hozzá.

Értettem, hogy mit akarsz elérni csak abba nem akarok már belemenni, hogy felesleges ilyen mókolás. Inkább leírtam, hogy miképp lehet megoldani. Mindenki azt csinál a kocsijával, amit akar, csak ne akarják nekem megmagyarázni a hülyeséget. :)

Link to comment
Megosztás:

Daykillertől szeretném kérdezni mit ért az alatt hogy az immó lesz rom ,hogy zavarja az immót ha nem indul be a motor rögtön,inkább az ECU vigyázzon a katalizátorra hogy ne menjen tönkre,ha nem indul be a motor hogy ne kapjon benzint a katalizátor, persze nálam pont fordítva lenne,nem kapna mert nem kapna tápot a szivattyu.Egyébként építettem be olajnyomásmérőt és láto hogy kb 5mp-es indítózás után már felépült az olajnyomás.A 26éves Kadettomnál is ezt csináltam aminek már 258000 km-nél bontatlan a motorja és nincs megkopva a vezértengelye. Nála persze könnyü volt mert nem húztam ki a szivatót és nem indult be a motor csa amikor kihuztam és utánna inditóztam.Válaszod előre is köszönöm.

Ismerősnek egymillát futott Golf II-je sem volt még megbontva. Kasztnit már szinte kicserélték, de a motor még a gyári. Igaz diesel, de sosem használja 100 km-nél rövidebb távon. Szerintem egy motort el lehet használni több száz ezer km-ig, és le lehet amortizálni 10 ezer alatt is... Inkább függ az indítások számától, mint a hosszától... Motor élettartamára sokkal jobb hatással van az, ha nem teljes nyomatékot adsz át a váltóra váltás után. Értsd úgy, hogy mielőtt üresbe teszed elveszed a lábad a gázról, és óvatosan kezded adagolni. Kisebb a főtengelyre ható nyíró hatás.

Link to comment
Megosztás:

Huh...most bajban vagyok , emlékszem a nicknévre de nem tudom személyhez kötni... :unsure:

"Autószerelő tanárbácsi" lehetett de írta, hogy szakmát fog váltani anyagi okokból. Innen akkor tűnt el, mikor volt az 5 hozzászólás vagy fizess akció. Így már kapisch? ;) Ő csinálta pl. a fékpatron csere leírást is. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

"Autószerelő tanárbácsi" lehetett de írta, hogy szakmát fog váltani anyagi okokból. Innen akkor tűnt el, mikor volt az 5 hozzászólás vagy fizess akció. Így már kapisch? ;) Ő csinálta pl. a fékpatron csere leírást is. :icon1:

Igen is emlékszem csak azt nem tudom a civil életemben jelen van-e ...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.