Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Találtam androidra egy ilyen kis programot: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque Elvileg ezzel folyamatosan tudom figyelni a motor adatait.

Kérdésem a következő lenne: milyen plusz kiegészítőt kell ehhez rendelnem Ebay-ről, hogy összetudjam kötni a telóval bluetoothon a kocsit?

Más: 1.6i-s Opel Astra F cabrio motorban milyen gyújtógyertyák voltak gyárilag? Azt vettem észre, hogy alacsonyabb fordulaton, mikor felváltok, van egy "lyuk", és kicsit megtorpan a kocsi, majd utána szedi össze magát, és kezd el gyorsulni. A régi Lada Samarámmal is volt ilyen, ott egy szett új GYÁRI gyújtógyertya + előgyújtás állítás segített.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Találtam androidra egy ilyen kis programot: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque Elvileg ezzel folyamatosan tudom figyelni a motor adatait.

Kérdésem a következő lenne: milyen plusz kiegészítőt kell ehhez rendelnem Ebay-ről, hogy összetudjam kötni a telóval bluetoothon a kocsit?

Más: 1.6i-s Opel Astra F cabrio motorban milyen gyújtógyertyák voltak gyárilag? Azt vettem észre, hogy alacsonyabb fordulaton, mikor felváltok, van egy "lyuk", és kicsit megtorpan a kocsi, majd utána szedi össze magát, és kezd el gyorsulni. A régi Lada Samarámmal is volt ilyen, ott egy szett új GYÁRI gyújtógyertya + előgyújtás állítás segített.

Köszönöm!

Én úgy tudom,hogy gyári GM gyertya való bele.

Link to comment
Megosztás:

Azt nem lehet megoldani ami gyárinál is volt?

Gondolok itt arra hogy gyújtás nélkül ment a cucc DE ha gyújtást levettem kikapcsolta rádiót magától. Na meg volt egy olyan funkciója is réginek hogy ha gyújtás nélkül üzemeltettem akkor kb 30 perc után magától kikapcsolt. :)

Sokat akarok?

Különben szabvány ISO csatis rádió került bele így nem variáltam semmit régit lehúztam, másikat rátoltam.

Az itteni számozással le tudnád írni mit kellene hova kötni nem pedig kábelszínekkel.

http://www.autohifi-city.hu/?oldal=1&cikk=448

Megoldható a gyári változat is, de ahhoz már egy kis elektronikát kellene építeni, ami figyelné a gyújtást, és levenné a tápot róla, majd pár másodperc múlva vissza miután leállt a rádió, másképp nem tudnád bekapcsolni utána.

Illetve kellene bele egy időzítő is ami ezután a megadott ideig tartaná neki a vezérlést, majd kioldana ugyan így és vissza.

Véleményem szerint nem éri meg vele küzdeni, nekem is direktben van bekötve és jól működik.

Ami még alternatív megoldás lehet, de szerintem nem szép, mondjuk az 1.2-esben így csináltam meg.

Az ülésfűtés egyik kapcsolója helyére betettem egy kapcsolót, amire rákötöttem a vezérlőfeszt, egy diódával, így gyújtás nélkül kapcsolsz és megy a rádió.

Viszont ha gyújtást adsz rá sincs gond mert a dióda véd.

Ha nem teszel diódát akkor meghekkelted a gépet és kapcsolás után máris van gyújtásod az autón :)

Sziasztok!

Találtam androidra egy ilyen kis programot: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque Elvileg ezzel folyamatosan tudom figyelni a motor adatait.

Kérdésem a következő lenne: milyen plusz kiegészítőt kell ehhez rendelnem Ebay-ről, hogy összetudjam kötni a telóval bluetoothon a kocsit?

Egy ELM327 OBD II BLUETOOTH multi protokollos interfész kell hozzá, odb2-es diagcsatlakozóra rádugod és nyomja bluetoothon az adatokat.

11 ezer ft-ért kapható, de van olcsóbban is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hozzátok fordulnék, sos problémám van.

C14NZ-men tegnap műszerfal izzókat cseréltem, lebontotam az egészet aztán összeraktam, minden működik.

Ma reggel viszont nem indult be, az akksi totál lemerült.

Hozzá tartozik a történethez,h az elektromos ablakot is szerelgettem tegnap,mert nem jó volt beállítva, félrecsúszott állandóan.Elég sokszor engedtem le-fel.

Nem tudom van e köze ehhez az akksi gondhoz.Banner akksi van benne, kb2,5 éves.

Tanácsaitokat nagyon várnám, mi lehet a baj!

Köszönöm előre is!!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hozzátok fordulnék, sos problémám van.

C14NZ-men tegnap műszerfal izzókat cseréltem, lebontotam az egészet aztán összeraktam, minden működik.

Ma reggel viszont nem indult be, az akksi totál lemerült.

Hozzá tartozik a történethez,h az elektromos ablakot is szerelgettem tegnap,mert nem jó volt beállítva, félrecsúszott állandóan.Elég sokszor engedtem le-fel.

Nem tudom van e köze ehhez az akksi gondhoz.Banner akksi van benne, kb2,5 éves.

Tanácsaitokat nagyon várnám, mi lehet a baj!

Köszönöm előre is!!!!!!!!

Vedd le az egyik akku sarut, tegyél be sorba kötve egy multimétert áramerősség mérésre és nézd meg, hogy nyugalmi állapotban mit fogyaszt, ha kiugró érték van, egyenként el kell kezdeni kihúzogatni a biztosítékokat, amint leesik a érték megvan, hogy hol kell keresni a hibát.

Ha nem szeretnéd megbontani a kört lakatfogó multimétert kell használni.

Link to comment
Megosztás:

Vedd le az egyik akku sarut, tegyél be sorba kötve egy multimétert áramerősség mérésre és nézd meg, hogy nyugalmi állapotban mit fogyaszt, ha kiugró érték van, egyenként el kell kezdeni kihúzogatni a biztosítékokat, amint leesik a érték megvan, hogy hol kell keresni a hibát.

Ha nem szeretnéd megbontani a kört lakatfogó multimétert kell használni.

köszönöm.

Ez már nekem sok, multiméterem sincs, akkor autóvillamosságihoz kellene lehet menni.

Azért köszi!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

köszönöm.

Ez már nekem sok, multiméterem sincs, akkor autóvillamosságihoz kellene lehet menni.

Azért köszi!!!!!!!

Hát anélkül elég nehéz, de szerintem nincs értelme azért autóvillamosságihoz vinned, inkább vegyél egy műszert 2-3000 ft körül azok már jobbak, és otthon is meg tudod mérni. Jobban jössz ki véleményem szerint.

Link to comment
Megosztás:

köszönöm.

Ez már nekem sok, multiméterem sincs, akkor autóvillamosságihoz kellene lehet menni.

Azért köszi!!!!!!!

Egy olcsó multiméter 1000ft környékén megvan. Nem kell hozzá nagy tudomány, olcsóbb mint szerelő és máskor is jól jöhet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy X16XEL ecotec motoron hol találom a hőfok jeladót? Rákerestem a fórumban, egy kétcsatis cucc elvileg, valahol a blokk mögött, de mégis milyen csatit és pontosan merre keressem? (Esetleg ha valakinek van egy képe, azt nagyon megköszönöm!)

Link to comment
Megosztás:

Helló Mindenki!

Meg adta magát a hőgomba, egyfolytában megy a hütőventilátor, relére tippeltem elöszőr de abból volt másik, kicseréltem de ugyan az a tünet volt. Vettem egy másik hőgombát, kicseréltem, de ez meg nem kapcsolja be a ventit (100 fokos víz)! Lehet hogy gyári hibás? Visszadugva a rossz hőgombát a csatira, venti indult egyből! Kilehet mérni a hőgombát valahogy? 3 vezetékesről van szó, a kocsi x17dtl motoros.

Válaszokat elöre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Helló Mindenki!

Meg adta magát a hőgomba, egyfolytában megy a hütőventilátor, relére tippeltem elöszőr de abból volt másik, kicseréltem de ugyan az a tünet volt. Vettem egy másik hőgombát, kicseréltem, de ez meg nem kapcsolja be a ventit (100 fokos víz)! Lehet hogy gyári hibás? Visszadugva a rossz hőgombát a csatira, venti indult egyből! Kilehet mérni a hőgombát valahogy? 3 vezetékesről van szó, a kocsi x17dtl motoros.

Válaszokat elöre is köszi!

Pohár forró vízzel lehet próbálkozni, és közben rádugni egy multimétert. De kérdés, hogy megér-e annyi kínlódást.

Amúgy van olyan gomba, ami 100 fölött kapcsol (azt hiszem), a vízhőfok mérő meg elég pontatlan (ezt meg tudom). Szóval vagy engeded 100 fölé a mutatót és megvárod amíg kapcsol, ahogy az enyém csinálja. Vagy nézd meg, hogy jó gombát vettél-e, mert nem biztos.

Link to comment
Megosztás:

Pohár forró vízzel lehet próbálkozni, és közben rádugni egy multimétert. De kérdés, hogy megér-e annyi kínlódást.

Amúgy van olyan gomba, ami 100 fölött kapcsol (azt hiszem), a vízhőfok mérő meg elég pontatlan (ezt meg tudom). Szóval vagy engeded 100 fölé a mutatót és megvárod amíg kapcsol, ahogy az enyém csinálja. Vagy nézd meg, hogy jó gombát vettél-e, mert nem biztos.

Hát forgalmi alapján adták a boltban, a rossz gombán semmi irás nem volt, ugyhogy nemtudom milyen márka lehetett. de az 95 foknál nyitott. Ennél 100 fölött állt a mutató egy picivel de még akkor sem kapcsolt. De nem sok a 100 fokos kapcsolás? 105 fokig van skálázva az orám.

Link to comment
Megosztás:

Hát forgalmi alapján adták a boltban, a rossz gombán semmi irás nem volt, ugyhogy nemtudom milyen márka lehetett. de az 95 foknál nyitott. Ennél 100 fölött állt a mutató egy picivel de még akkor sem kapcsolt. De nem sok a 100 fokos kapcsolás? 105 fokig van skálázva az orám.

És amikor oda mutat a mutató, akkor már majdnem 98 fokos a vized. :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor most legyek és kivárom hogy mi lesz. Meg hát sosem méregettem h mennyi a vizhőfok mikor x hőmérsékletet mutat. :)

Kisérletezés megvolt, mikor a mutató belép a pirosba, akkor kapcsol a ventilátor! Holnap nézek egy alacsonyabb hőfokon kapcsoló gombát , inkább kapcsoljon elöbb, mintsem meló közben érjen valami meglepi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy eddig ismeretlen jeladóm a motor blokkba tekerve a generátor alatt, a tűzfal felé néz a csatlakozója (úgy áll ahogy a motorhőmérséklet jeladó). Nem találtam róla semmi, se autodatában, se a szervízkönyvben. Egy vezetékes.

Tudja valaki hogy mi lehet az a jeladó?

Link to comment
Megosztás:

Kisérletezés megvolt, mikor a mutató belép a pirosba, akkor kapcsol a ventilátor! Holnap nézek egy alacsonyabb hőfokon kapcsoló gombát , inkább kapcsoljon elöbb, mintsem meló közben érjen valami meglepi!

Na akkor pont olyan mint az enyém, már évek óta. Pont eléri a piros szélét a mutató, amikor kapcsol a venti. Kb le se sz*rom, csak kapcsoljon.

Nem lesz ettől baja, hidd el.

Link to comment
Megosztás:

Problémám meghalt a hőkapcsolóm, ami a hűtő bal alsó sarkában van (szemből nézve, így néz ki mint az alábbi link; http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__OPEL_s76___ASTRA+__ASTRA+G+l%C3%A9pcs%C5%91sh%C3%A1t%C3%BA+%28F69_%29_s34_1998%7C09+++2005%7C01+++__15342/Kapcsol%C3%B3k%2C+%C3%A9rz%C3%A9kel%C5%91k_s60___H%C5%B1t%C5%91ventil%C3%A1tor+kapcsol%C3%B3_s57____s80___.Mind._s74_?gyakori=N&cikkkod=INT+50228+%2ABR)

Annyi különbséggel ami benne volt az 95-100 fokos, ilyet uis vettem. Ez két csatlakozós.

Ma vettem másikat, ezt ellenőrizve csak 100 fokon kapcsol és szerintem maximumon pörög a ventilátor. (Pólusok felcserélése után is.)

Én úgy emlékeztem hogy két fokozatot kapcsol a ventilátorom?!

Elektromosság nem az én asztalom, de műszerész elmondása alapján, mivel testre nem zár a hideg hőkapcsoló egyik érintkezője sem, illetve egyik érintkezőn amit rá kell dugni ott van a 12 volt pozitívja így ez nem is tudhat két fokozatot! ( ~~Ha nincs még valami gubanc a rendszerben.~~ )

Én emlékszem rosszul és csak egy fokozatot kapcsolt vagy van még valami hiba a rendszerben?!
(95 c14nz két érintkezős hőkapcsoló, semmi klíma, szervó és egyéb jóság...)

Link to comment
Megosztás:

Srácok központizár beszerelésben kérném a segítségetek.

Jelenleg van egy az autómban de nincs mellé távirányító, ezért vettem egy másikat ami mellé van.
A gondom hogy az új bekötési rajzával nem boldogulok (persze a régié sincs meg).
Belinkelem az új rajzát:
http://kepfeltoltes.hu/130731/IMG_0530_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/130731/IMG_0531_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ahogy látszik is itt van pár vezeték, réginél összesen van 6db :D Tudnátok segíteni hogy egyáltalán melyik beköteé kellene nekem? Ha az segít a 2 első ajtóban vezérlő motorok vannak, hátsó kettőben és csomagtartóban sima 2 vezetékes.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
A következő esemény történt a 92es 3 ajtósommal. Kijöttem az autómosóból és az első kátyú után (nem kellett sokat várni rá ugye) beindult a hátsó ablaktörlőm fénysebességgel. Önálló életre kelt, amikor akarta vagy úgy rázkódott a kocsi megállt, amikor akarta elindult de mindig max sebességgel. Gondolom hogy beázás és/vagy zárlat, de tudnátok tippeket adni merre induljak? Tippem hogy hátul nézelődjek először, mert amikor félreálltam hogy valamit tegyek, a csomiajtó lecsukása után abbahagyta.
Válaszokat, tippeket, segítségeket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Srácok központizár beszerelésben kérném a segítségetek.

Jelenleg van egy az autómban de nincs mellé távirányító, ezért vettem egy másikat ami mellé van.

A gondom hogy az új bekötési rajzával nem boldogulok (persze a régié sincs meg).

Belinkelem az új rajzát:

http://kepfeltoltes.hu/130731/IMG_0530_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/130731/IMG_0531_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ahogy látszik is itt van pár vezeték, réginél összesen van 6db :D Tudnátok segíteni hogy egyáltalán melyik beköteé kellene nekem? Ha az segít a 2 első ajtóban vezérlő motorok vannak, hátsó kettőben és csomagtartóban sima 2 vezetékes.

Szerintem segítségül szolgálhat még a válaszokhoz ha leírod, hogy ki akarod venni a régit és kompletten beszerelni az újat, vagy sem? Mert lehet más színű vezetékek vannak mindkettőnél.

Nekem 3 ajtósom van és én szereltem be a központit, számomra nem volt nehéz, bekötési rajz nélkül csináltam, macit a maciba, nyuszit a nyusziba és táp...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem segítségül szolgálhat még a válaszokhoz ha leírod, hogy ki akarod venni a régit és kompletten beszerelni az újat, vagy sem? Mert lehet más színű vezetékek vannak mindkettőnél.

Nekem 3 ajtósom van és én szereltem be a központit, számomra nem volt nehéz, bekötési rajz nélkül csináltam, macit a maciba, nyuszit a nyusziba és táp...

Az volt a terv hogy a vezérlőt cserélem. Arra nem is számítottam hogy kábelezés ugyan olyan lesz...

Most azt álmodtam meg hogy régi vezérlő marad benne, az újról pedig csak átkötöm abba a nyitó és záró jelet. Így az én elképzelésem szerint a régi végez majd mindent. De távirányítóról viszont nyílni fog.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.