Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

A jeladó, és hogy mit mutat, nincs összefüggésben... Az óra, a mutató mechanikus. Kerék forog, féltengely forog, váltó forog, spirál forog, óra forog, mutató mutat, azt kész. A jeladó csak levesz egy jelet az óráról, és ezt a jelet kapja az ECU, a BC, a rádió, meg bármi, aminek éppen kell. Attól, hogy a jeladó féldöglött, még jól fog mutatni a mutató.

rendben ezt értem, csak nekem az a gond hogy amit kitett képet zotya ez nekem egyáltalán nem úgy nézzki az óra hátulján, egybe van az egész óra hátulja és fehér, nincs fekete téglalap alakú, csak fehér, de az nem levehető róla, és a háta mögött is csak egy alaplap szerű van, és arra van rádugva egy csati, és ennyi, mert már az egész órát kivettem a tokjából, minden külön van, benzin mutató, víz, és a km óra, és a ford számmérőjé is ugyan ilyen, ezért csak pislogtam hogy hogy is van ez :-( és csak úgy tudnák hozzá férni valamihez is az órán ha leszedném a számlapot mutatót minden.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sikerült beszereznem egy gyári ülésfűtés kapcsoló párt konzollal együtt. Két olcsó, szivargyújtós ülésfűtésből kibontottam a fűtőszálakat, és vatelinnel, meg sok palma texel csináltam magamnak belőle fűtőpaplant a két kagylóülésembe. Az volna a kérdésem, hogy hogyan oldjam meg a bekötést? Kell ezt relézni, vagy a kapcsolók elbírják az áramot? (kb. 2,8-3A) A 12V-ot a szivargyújtóról hoznám, ahogy gyárilag is van. A fűtőszálakban benne volt a gyári termosztát, így ha jól gondolom felesleges lenne időzítő áramkört építeni a kikapcsolásra, mivel ha túl meleg, akkor lekapcsol a termosztát, ha kiveszem a kulcsot, egyébként is lekapcsol. Ha valaki csinált már ilyet, akkor szívesen veszem a tanácsokat!

Köszi szépen előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sikerült beszereznem egy gyári ülésfűtés kapcsoló párt konzollal együtt. Két olcsó, szivargyújtós ülésfűtésből kibontottam a fűtőszálakat, és vatelinnel, meg sok palma texel csináltam magamnak belőle fűtőpaplant a két kagylóülésembe. Az volna a kérdésem, hogy hogyan oldjam meg a bekötést? Kell ezt relézni, vagy a kapcsolók elbírják az áramot? (kb. 2,8-3A) A 12V-ot a szivargyújtóról hoznám, ahogy gyárilag is van. A fűtőszálakban benne volt a gyári termosztát, így ha jól gondolom felesleges lenne időzítő áramkört építeni a kikapcsolásra, mivel ha túl meleg, akkor lekapcsol a termosztát, ha kiveszem a kulcsot, egyébként is lekapcsol. Ha valaki csinált már ilyet, akkor szívesen veszem a tanácsokat!

Köszi szépen előre is!

Ménem úgy kötöd ahogy gyárilag is van?

http://www.vectra16v.com/slp.html

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sikerült beszereznem egy gyári ülésfűtés kapcsoló párt konzollal együtt. Két olcsó, szivargyújtós ülésfűtésből kibontottam a fűtőszálakat, és vatelinnel, meg sok palma texel csináltam magamnak belőle fűtőpaplant a két kagylóülésembe. Az volna a kérdésem, hogy hogyan oldjam meg a bekötést? Kell ezt relézni, vagy a kapcsolók elbírják az áramot? (kb. 2,8-3A) A 12V-ot a szivargyújtóról hoznám, ahogy gyárilag is van. A fűtőszálakban benne volt a gyári termosztát, így ha jól gondolom felesleges lenne időzítő áramkört építeni a kikapcsolásra, mivel ha túl meleg, akkor lekapcsol a termosztát, ha kiveszem a kulcsot, egyébként is lekapcsol. Ha valaki csinált már ilyet, akkor szívesen veszem a tanácsokat!

Köszi szépen előre is!

"Sitzheizung"

http://www.skandia-sauna.de/opel/astra/F/Plan/0700.jpg

a palma a tűzveszélyes ugye tudod?

egyébként meg úgy ahogy mondod szivargyúszi+termosztátos fűtőszál

Link to comment
Megosztás:

"Sitzheizung"

http://www.skandia-sauna.de/opel/astra/F/Plan/0700.jpg

a palma a tűzveszélyes ugye tudod?

egyébként meg úgy ahogy mondod szivargyúszi+termosztátos fűtőszál

Köszi szépen, ezt a rajzot böngésztem én is. Akkor simán, relé nélkül bekötöm. A palmaról meg annyit, nem raktam annyit rá szerintem, hogy veszélyes legyen. A vatelin felszívott mindent, ha megszárad, nem kellene hogy gond legyen. Még volna két kérdésem Az egyik, hogy a gyári ülésfűtés kapcsoló tartón mi az a kis téglalap alakú vakfedél? Mi volna ott gyárilag? A másik pedig, hogy az állítható intervallumos ablaktörléshez csak az omega relé megfelelő? Mert én nemigazán tudtam azt beszerezni, viszont van egy Daewoo relém, ami szintén állítható intervallumos lenne. Vagy esetleg sima ablaktörlő reléből nem próbálkozott valaki ellenállás cserélgetéssel?

Link to comment
Megosztás:

Ha az űlésfűtésnél vagyunk... én is "téliesíteném" a járgányt... A tálca a gombokkal rég megvan, direktbe kell kötni és kész...

A kérdésem, hogy mennyire kínos/nehéz szétdobni az űlést, lehámozni a huzatot és mindezt (használhatóan) összerakni?

Ki kell venni az űlést ehhez a műtéthez, nem?

És bele lehet-e tenni gyári Renault/Dacia/... űlésfűtést? Viszonlyag olcsón forgalmazza valaki, így néz ki:

2012-06-25-ca43c8b1cbb59de9973809ea0dd73

a gyári, ha jól láttam jóval vastagabb/"szivacsosabb"... és ez a fólia hányadik rétegbe/hova kell kerüljön?

köszi!

Link to comment
Megosztás:

Ha az űlésfűtésnél vagyunk... én is "téliesíteném" a járgányt... A tálca a gombokkal rég megvan, direktbe kell kötni és kész...

A kérdésem, hogy mennyire kínos/nehéz szétdobni az űlést, lehámozni a huzatot és mindezt (használhatóan) összerakni?

Ki kell venni az űlést ehhez a műtéthez, nem?

És bele lehet-e tenni gyári Renault/Dacia/... űlésfűtést? Viszonlyag olcsón forgalmazza valaki, így néz ki:

2012-06-25-ca43c8b1cbb59de9973809ea0dd73

a gyári, ha jól láttam jóval vastagabb/"szivacsosabb"... és ez a fólia hányadik rétegbe/hova kell kerüljön?

köszi!

Ha meg szabad kérdeznem, milyen árban vannak ezek a fűtőpaplanok? Ha netán nem bírna sokat az auchanos fűtőszálam, akkor beruháznék majd vmi gyárira.....

Köszi a választ!

Link to comment
Megosztás:

... A másik pedig, hogy az állítható intervallumos ablaktörléshez csak az omega relé megfelelő? Mert én nemigazán tudtam azt beszerezni, viszont van egy Daewoo relém, ami szintén állítható intervallumos lenne. Vagy esetleg sima ablaktörlő reléből nem próbálkozott valaki ellenállás cserélgetéssel?

Ezen a környéken volt szó ilyenekről: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=16&p=927299

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen, ezt a rajzot böngésztem én is. Akkor simán, relé nélkül bekötöm. A palmaról meg annyit, nem raktam annyit rá szerintem, hogy veszélyes legyen. A vatelin felszívott mindent, ha megszárad, nem kellene hogy gond legyen. Még volna két kérdésem Az egyik, hogy a gyári ülésfűtés kapcsoló tartón mi az a kis téglalap alakú vakfedél? Mi volna ott gyárilag? A másik pedig, hogy az állítható intervallumos ablaktörléshez csak az omega relé megfelelő? Mert én nemigazán tudtam azt beszerezni, viszont van egy Daewoo relém, ami szintén állítható intervallumos lenne. Vagy esetleg sima ablaktörlő reléből nem próbálkozott valaki ellenállás cserélgetéssel?

igen az kell hozzá

http://www.ebay.de/itm/Opel-Omega-B-Astra-F-Corsa-B-Wischerhebel-Intervall-Relais-VOLL-FUNKTIONSTU/301001093146?rt=nc&_trksid=p2047675.m1851&_trkparms=aid%3D222002%26algo%3DSIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D18208%26meid%3D2379947696874497294%26pid%3D100005%26prg%3D8341%26rk%3D3%26rkt%3D5%26sd%3D271236402744%26

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha az űlésfűtésnél vagyunk... én is "téliesíteném" a járgányt... A tálca a gombokkal rég megvan, direktbe kell kötni és kész...

A kérdésem, hogy mennyire kínos/nehéz szétdobni az űlést, lehámozni a huzatot és mindezt (használhatóan) összerakni?

Ki kell venni az űlést ehhez a műtéthez, nem?

És bele lehet-e tenni gyári Renault/Dacia/... űlésfűtést? Viszonlyag olcsón forgalmazza valaki, így néz ki:

a gyári, ha jól láttam jóval vastagabb/"szivacsosabb"... és ez a fólia hányadik rétegbe/hova kell kerüljön?

köszi!

sztem ha bele akarod rakni ecerűbb ha kiveszed, bár én biztos tennék rá egy ülés huzatot és az alá tenném be, nem szedném csak ezért szét

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok az mitől van, hogy egyik nap zárom le a kocsit és nem jelez vissza az index? Egy laserline riasztó van a kocsiban és rajta egy központizár.. Egy relé pár hónapja lett kicserélve benne mert egyik oldalt mindig égve maradt az index. Riasztáskor sem villog most már és tegnap nem ment az egyik irányjelző sem most már megy de ugyanúgy nem villog se riasztáskor se ki-be kapcsoláskor.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.