Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok! '92.12 havi Astra f sedan 1,6 8V 75le. Problémám az lenne hogy a gyújtáskapcsoló elfordításakor az autó nem indít, de még csak egy árva kattanó hangot sem ad ki. Az akksi fél éves 55Ah. Kb. 7 hónapja csinálja az alábbit: indításkor 1-2 erőtlen fordítás után megáll a technika mintha az akksi gyenge lenne vagy valami szorulna. Gyújtás le- vissza és pöcc-röff már indít is. Volt hogy a hiba hetekig nem jött elő. Most viszont nem forgat nemmit, hangot nem ad ki, a kontroll lámpák nem villognak csak ha erősen figyelek akkor látom hogy mintha alig észrevehetően halványabbak lennének. Segítsetek legyetek szivesek mert egyszerűen fogalmam sincs hogy a hibát az önindító, a relé vagy a gyújtáskapcsoló körül keressem. Sajnos nem vagyok egy autószerelő zseni, ez nem az én asztalom. Segítségeteket előre is köszönöm. Utólag elnézést kérek ha esetleg problémámmal rossz helyen zavartam.

namost akkor mi van?

gyújtáson vannak lámpáid vagy nincsenek?

lehet gyújtáskapcsoló, akku, önindító

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Esetleg van aki tudja, hogy az ékszíjtárcsás generátor tárcsája helyett fel lehet rá rakni a 6pk-s szervós tárcsát?

Mert épp kormányszervótlan autómat szervósítanám, az itteni leírás alapján a generátornál csak a tárcsákat kell átcserélni, de egy bontós aztmondta hogy nem lehet átteni, mert nem jó rá.

Aki rakott már be szervót, az meg tudná mondani hogy melyik verzió az igaz?

Link to comment
Megosztás:

Generátorfüggő. Én például a szervós generátorra tettem ékszíjtárcsát.

Csak az nem mindegy, melyik milyen síkba esik. De ez függ a generátortól, meg hogy van e főtengely jeladó, meg hogy milyen szíj van fent, stb.

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

De igen.

Köszönöm srácok! Kivettem, hol megy hol nem.... Na mondom hátha, csavarlazítóval befúj, majd sokszor nyomogat, ezt játszottam vagy 20 percig, mire már épp csak haloványan koszos cucc jött belőle.

Ekkor kapott egy műszerolajas átjáratást vagy 5 percen át. Azóta megy hogy meddig, az pedig majd kiderül :)

Link to comment
Megosztás:

Azt tudja e valaki esetleg hogy a komfort elektronikás ablakokat hogy lehet összehangolni?
Tegnap bezártam a kocsit, kulccsal húztam fel az ablakot, erre most megyek le, esik az eső, az ablak meg félig nyitva a jobboldalon...

A két hátsó még csak csak együtt megy, de a jobbos ott is kis lemaradásban van, de a két első az valami szörnyű, a jobb első az mindig késik a baloshoz képest. Nem lassabb, hanem később indul el. De érdekes, mert ha meg a jobb oldalról zárom, akkor közel egyszerre indulnak.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Kiegészítő távolsági fényszórókat tennék fel. Az odáig rendben van, hogy felteszem a konzolokkal meg beállítom, de a bekötés nem tiszta.

Ennél a típusnál (nem tudom más gyártó hogy oldotta meg) a konzol a test pólus. Gondolom innen kell testszál a karosszériához. Na de a betápot miről adjam neki? A távolsági fényszóró szálát csapoljam meg vagy közösítsem saruval? Vagy van más járható út?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Kiegészítő távolsági fényszórókat tennék fel. Az odáig rendben van, hogy felteszem a konzolokkal meg beállítom, de a bekötés nem tiszta.

Ennél a típusnál (nem tudom más gyártó hogy oldotta meg) a konzol a test pólus. Gondolom innen kell testszál a karosszériához. Na de a betápot miről adjam neki? A távolsági fényszóró szálát csapoljam meg vagy közösítsem saruval? Vagy van más járható út?

Szerintem ez a legegyszerűbb, csak nem tudom nem kellene-e relézni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Kiegészítő távolsági fényszórókat tennék fel. Az odáig rendben van, hogy felteszem a konzolokkal meg beállítom, de a bekötés nem tiszta.

Ennél a típusnál (nem tudom más gyártó hogy oldotta meg) a konzol a test pólus. Gondolom innen kell testszál a karosszériához. Na de a betápot miről adjam neki? A távolsági fényszóró szálát csapoljam meg vagy közösítsem saruval? Vagy van más járható út?

Relézni illetne, egyébként meg igen az lehet "megcsapolni".

Link to comment
Megosztás:

Illene, mert az áramfelvétel meg a kialakítás megköveteli, vagy illene, mert megqrnak miatta? De ha a fényszóró szála nem bír el kétszeres feszültséget, akkor tényleg relézem.

Nem qrnak meg miatta, a rendelet engedélyezi a plussz 2 távolságit, ha jól van elhelyezve, azt meg senki nem nézi hogy relézve van-e. Nem a vezeték a gyenge pont inkább a lámpakapcsoló szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Fura kérdés, de ti ezt milyen gyártónak olvassátok?

http://img2.indafoto.hu/1/1/141691_a7997f2a1b7499b8be02ddf8cab4b7a6/21482811_d5e356e406e0163795bbafe15cd90f11_l.jpg

Én mondjuk FIFTI-nek vagy SILTI-nek tudnám betűzni, de ilyen gyártót az UNIX listájában nem találtam, ami hasonló csengésű náluk az FIFFT, lehet, hogy ez?

Egy balos motorosra vadászok, de jó lenne ugyanaz a márka, mert ahogy nézem nem egyforma színük, az enyém ráadásul úgy tűnik füst színű is. Legalábbis ennek a márkának , a motoros verzióiból csak ilyent kapni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Fura kérdés, de ti ezt milyen gyártónak olvassátok?

http://img2.indafoto.hu/1/1/141691_a7997f2a1b7499b8be02ddf8cab4b7a6/21482811_d5e356e406e0163795bbafe15cd90f11_l.jpg

Én mondjuk FIFTI-nek vagy SILTI-nek tudnám betűzni, de ilyen gyártót az UNIX listájában nem találtam, ami hasonló csengésű náluk az FIFFT, lehet, hogy ez?

Egy balos motorosra vadászok, de jó lenne ugyanaz a márka, mert ahogy nézem nem egyforma színük, az enyém ráadásul úgy tűnik füst színű is. Legalábbis ennek a márkának , a motoros verzióiból csak ilyent kapni.

Silti. Van egy anyós oldalim, motoros. Ritka csúnya a vetített képe, magasság-állításra a vízszintes vonal nem reagált...

Megszabadultam tőle, Valeo ment a helyére.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget!

Nekem mondjuk még mindig jobban világít, mint a bal. Oda a kocsi előző gazdája valamikor egy manuális magasságállításút TYC-t tett be. ezzel még ugyan kiegyeznék,( bár kombiban talán jobb a motoros) csak ezt is sikerült elrepesztenie alul egy ívben, szóval nem ártana kicserélni. Egy valeó-s párra kaptam ajánlatot vaterán, csak az illető még nem tette fel. Akkor úgy látszik jobban járok ha párban cserélem.

Módosítva : Victor75
Link to comment
Megosztás:

Nem qrnak meg miatta, a rendelet engedélyezi a plussz 2 távolságit, ha jól van elhelyezve, azt meg senki nem nézi hogy relézve van-e. Nem a vezeték a gyenge pont inkább a lámpakapcsoló szerintem.

Azt tudom, a Köhém-et átolvastam. Akkor nincs más hátra, reléznem kell. Nem óhajtom kiolvasztani a lámpakapcsolót. Meg kókányolni se nagyon van kedvem, maximum egy utólagos kapcsoló, ami akkor kap áramot ha a gyári távolsági is kap.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget!

Nekem mondjuk még mindig jobban világít, mint a bal. Oda a kocsi előző gazdája valamikor egy manuális magasságállításút TYC-t tett be. ezzel még ugyan kiegyeznék,( bár kombiban talán jobb a motoros) csak ezt is sikerült elrepesztenie alul egy ívben, szóval nem ártana kicserélni. Egy valeó-s párra kaptam ajánlatot vaterán, csak az illető még nem tette fel. Akkor úgy látszik jobban járok ha párban cserélem.

Azt a fajtát nem ismerem, de ez a Silti valami borzadály. Érdemes párban cserélni, csak ugye akkor még a motor. Valeo-ba nem jó a más fajta motor, a Valeo-é nem jó a Bosch-ba, de a Carello-é igen, GM motor meg jó a Bosch-ba, Carello-ba, Valeo-ba nem. Szép kerek. :-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Kiegészítő távolsági fényszórókat tennék fel. Az odáig rendben van, hogy felteszem a konzolokkal meg beállítom, de a bekötés nem tiszta.

Ennél a típusnál (nem tudom más gyártó hogy oldotta meg) a konzol a test pólus. Gondolom innen kell testszál a karosszériához. Na de a betápot miről adjam neki? A távolsági fényszóró szálát csapoljam meg vagy közösítsem saruval? Vagy van más járható út?

Moré, gyere fel este skype-ra oszt rajzolok neked. Meg még azt is elmondom mit hova. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.