Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Pedig a nagyrészük bőven leszólni való. Azok a fejlesztések, amikkel lényegében 20 a biztonságon kívül, szinte csak a hülyeségekre, és a széthullásra, és szerelhetetlenségre mentek rá. Amikor egy lámpának a füle láthatóan ki van könnyítve bizonyos pontokon, hogy minél hamarabb eltörjön, amikor egy lökhárító képezi az autó elejének a 70%-át, hogy egy meghúzásért is lehessen cseréltetni az autó elejét, amikor a műszerfal felét le kell bontatni ahhoz, hogy egy első sárvédőt le lehessen szedni, nehéz meggyőzni az embert, hogy ezek fejlesztések. Persze csilivili hülyeségekkel, kilincsvviláítással, meg telefonnalösszetanítósnavival (mellesleg használhatatlan :lol: ) tele van. Amit lehet értékelni bennük az a futómű, a fék, meg hogy nehezebb belehalni. A LED pilácsokat mondjuk pont élem. Általában minden lámpa, ami szembejön, vagy mögöttem jön, vakít, de ezek a ledes cuccok nem szoktak. Nem tudom, hogy ő mit lát vele, azon az oldalon még nem ültem, de kívülről sokkal jobb :D Belülről a Mokka okosxenonját vizslattuk meg amikor kijött, és az is nagyon szimpatikus darab, ha látni kell vele. Ha szembe jön akkor mondjuk kb semmit nem látok tőle, de a túloldalról az is nagyon jó.

Azt azért tisztázzuk le, hogy amiről most írsz hátrányokról azok úgy nagy általánosságban minden márka modelljeire érvényesek manapság és nem az új Astra K fejlesztése amiről most szó van. A szerelhetetlenséget a felhasználók nem látják, így ez a legtöbb vásárlónál nem szempont. A szerelhetőség meg mindig másodlagos a tervezésnél is. A külső és a vásárlók beetetése az mindig elsőbbséget élvez mindennél, de ez úgyszintén minden autómárkára és modelljére igaz. A kikönnyítések részben a biztonságot is szolgálják mert pl. a lökhárítónál fontos, hogy mit és hogyan ad át a karosszériának, mennyi ütést tud elnyelni. A műanyag rugalmassága és tetszőleges formázhatósága miatt egy masszív fém lökhárítóval manapság nem lehetne azt a biztonságot nyújtani amit ma megkövetelnek. Ezek olyan dolgok amikbe bele kell törődni mert ez a trend és a trendet nem fogja egyik autógyártó se megfordítani önmagától, hiszen azzal saját magának ártana. Ennek ellenére én kedvelem az Opeleket és leszólás helyett inkább azt kívánom, hogy legyen sikeres az új modellje! Opel Astra F tulajdonosként is érdekem, hogy a márka fennmaradjon és így az alkatrészellátás is hosszú távon megmarad.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk azért van amiben például egy vicc irányba ment el a fejlesztés. Mindenhol a súlyt hajhásszák. Mi nyáron munka közben siettünk javítani, aztán megtörtünk egy Kangoo-t annak az egész eleje műanyag volt ! Egyedül az alváz nyúlványa volt fém és az is letörött egy kis ütéstől (két oldalt két ponthegesztés fogta kb.) Kocsi eleje meg szinte elporladt, pedig csak a hátulja csúszott egy kanyarban és szalagkorlátot fogott a bal sarka.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk azért van amiben például egy vicc irányba ment el a fejlesztés. Mindenhol a súlyt hajhásszák. Mi nyáron munka közben siettünk javítani, aztán megtörtünk egy Kangoo-t annak az egész eleje műanyag volt ! Egyedül az alváz nyúlványa volt fém és az is letörött egy kis ütéstől (két oldalt két ponthegesztés fogta kb.) Kocsi eleje meg szinte elporladt, pedig csak a hátulja csúszott egy kanyarban és szalagkorlátot fogott a bal sarka.

 

Lehet hogy a törésteszten jobban szerepelt, ugye a biztonság az első, nem az hogy minél jobban egyben maradjon a kocsi. A lökhárító is inkább már csak dizájnelem ködlámpával tolatóradarral meg egyébbe, nem  mint ami régen volt: egy könnyen levehető és cserélhető fém vészhárító, ami akkor a legtöbb autón egy magasságban volt, hogy azok találkozzanak először.  Koccantál a ladával mi volt? Vagy semmi, vagy elgörbült a lökhárító és a tartófüle. Most meg szétfröccsen a műanyag idom, a ködlámpák, esetleg a szélvédő mosó tartály, egy vagyon. Ledes fényszóróról már nem is beszélek. :D

Link to comment
Megosztás:

Ha az anyagi oldalát nézzük akkor tényleg gáz hogy a legkisebb behatásra is többszázezres kár keletkezhet, ám míg a ladával egy balesetben nulla idő alatt lassul a tested, addig egy ilyenben van egy kis átmenet mert a dolgok gyűrődnek és felemésztik azt az energiát amit amúgy a tested venne fel.

Link to comment
Megosztás:

Ha az anyagi oldalát nézzük akkor tényleg gáz hogy a legkisebb behatásra is többszázezres kár keletkezhet, ám míg a ladával egy balesetben nulla idő alatt lassul a tested, addig egy ilyenben van egy kis átmenet mert a dolgok gyűrődnek és felemésztik azt az energiát amit amúgy a tested venne fel.

 

Nyilván, csináljanak rugós lököst mint a volvónál ( ha jól tudom) valamikor, kis koccnál a rugó emészti fel az energiát, nagynál meg gyűrődik az autó..oldják meg. :D

 

Link to comment
Megosztás:

Nyilván, csináljanak rugós lököst mint a volvónál ( ha jól tudom) valamikor, kis koccnál a rugó emészti fel az energiát, nagynál meg gyűrődik az autó..oldják meg. :D

 

 

No de akkor miből élne meg a gyártó?

Én is egy multi cég kicsi magyarországi leányvállalatánál dolgoztam le aktív életem utolsó 22 évét.

A tartalékalkatrészen csak mi (nem a gyártó) 100% haszonnal dolgoztunk. Erre jön a szervíz munkadíj.

A gyártók ennél valamivel kisebb hasznot kaszáltak, de azért jól megéltek belőle. No, akkor mennyi is a termelési költség? :confused:

 

Link to comment
Megosztás:

A densoban gyártott klímakompresszor előállítási költsége 30 ezer forint. Boltban 130-150 ezerért kapod meg.

Ha nem lenne ennyire kapzsi és kizsákmányoló ez a kapitalizmus, akkor sokkal jobban élne mindenki.

tévedsz. mi élnénk jobban. van akinek most is jó......

meg azt már próbálták és nem jött össze, illetve nem teccet az embereknek

szvsz inkább a (indokolatlan) fogyasztói társadalom az oka és nem a rendszer

 

Link to comment
Megosztás:

Igen, pont úgy van ahogy írod, ahogy a videokat néztem. 

 

Holnap fizu utána megrendelem és majd gyártatók ilyen U alakú füleket. :)

 

Találtam itt egy srácot aki minden ilyen vackót bevállal, most pl. az után gyártott kuplung bowden végére gyártotta le a műanyagot fémből, ami belül ugye M7es.  :)

 

érdekel, köszi

nem igen tudom elképzelni, oda hova lehet kapocs, hacsaknem egy "U" allaku fejtetőn felnyomva a gumikéderbe....ez nem is rossz 5let :D
 

 

Link to comment
Megosztás:

Legyártunk egy xyz kis műanyag fröccsöntött cuccot 445 Ftért, szalonban megkérdeztem és 16150 Ft.-

 

A densoban gyártott klímakompresszor előállítási költsége 30 ezer forint. Boltban 130-150 ezerért kapod meg.

Ha nem lenne ennyire kapzsi és kizsákmányoló ez a kapitalizmus, akkor sokkal jobban élne mindenki.

 

Link to comment
Megosztás:

Egyébként én is egy nagyker cégnél dolgozom. Szállítunk szinte az összes hipermarketbe. Tudom, hogy mennyiért adjuk mi és mennyiért lehet megvenni az üzletekben. Általános a 100-200%-os árrés a hipermarketeknél amit mi olcsónak hiszünk az valójában nagyon is drága. 

Az autógyártók helyzete azért egy kicsit más: Az autógyártókat nem védeni akarom, de azért azt tudni kell, hogy a gyári alkatrészek azért is kerülnek annyiba amennyibe kerülnek, mert a gyártó nagy tételben rendel magának és minden lehetséges veszteséget rászámolnak az árra. Ezalatt azt értem, hogy a gyártó évekig sőt akár évtizedekig is raktározni "kényszerül" egy csomó alkatrészt minden egyes modelljéhez azért, hogy biztosítani tudja a forgalomban lévő autókhoz az alkatrészellátást és azt lehetőleg minél gyorsabban ki is tudja szolgálni. Ez csak komoly mennyiségű raktározással lehetséges. A rengeteg alkatrészben a gyártónak ugye benne áll egy csomó pénze amit nem tud forgatni mert azt nem azonnal, hanem éveken át adják el és használják fel, azon felül a raktározási költség is jelentős. A gyártó ezeket a raktározási és még sok egyéb veszteségeit rászámolja az alkatrészek árára, mert különben veszteséges lenne az alkatrészellátás.

Link to comment
Megosztás:

Húúúú ezen az új felületen nem találom az adott bejegyzéshez a válasz gombot!!!  Spórolás?

No mindegy.... Szóval az előttem szólónak mondom, hogy tévedsz! De nagyot!

Az autógyártók (de más gyártók sem) nem készleteznek nagy mennyiségben pótalkatrészt. Az már a múlt század közepén se volt igaz.

Minden autógyártó beszállítókkal dolgozik és ha valaki raktároz, akkor az a saját érdekében a beszállító, hogy ne kelljen pár darabos szériákra átállni. Választ egy NEKI gazdaságos készlet méretet.

. Persze vannak SOS raktárak valahol a kereskedelmi láncban, de senki ne képzelje, hogy 8 évre való alkatrészt bárki is raktároz.

Én is beszállítókkal foglalkoztam és az anyavállalatom Dániában csak a termeléshez szükséges mennyiségeket rendelte ütemezetten, az alkatrész meg jött ment ahogy lehetett.

Az alkatrészt a vevő úgyis kivárja, mert csak ez volt a forrás. Ezért vannak később már milliószámra utángyártók, akiknek meg az a biznisz.

No, itt a lecke vége!  :-)

Link to comment
Megosztás:

Húúúú ezen az új felületen nem találom az adott bejegyzéshez a válasz gombot!!!  Spórolás?

No mindegy.... Szóval az előttem szólónak mondom, hogy tévedsz! De nagyot!

Az autógyártók (de más gyártók sem) nem készleteznek nagy mennyiségben pótalkatrészt. Az már a múlt század közepén se volt igaz.

Minden autógyártó beszállítókkal dolgozik és ha valaki raktároz, akkor az a saját érdekében a beszállító, hogy ne kelljen pár darabos szériákra átállni. Választ egy NEKI gazdaságos készlet méretet.

. Persze vannak SOS raktárak valahol a kereskedelmi láncban, de senki ne képzelje, hogy 8 évre való alkatrészt bárki is raktároz.

Én is beszállítókkal foglalkoztam és az anyavállalatom Dániában csak a termeléshez szükséges mennyiségeket rendelte ütemezetten, az alkatrész meg jött ment ahogy lehetett.

Az alkatrészt a vevő úgyis kivárja, mert csak ez volt a forrás. Ezért vannak később már milliószámra utángyártók, akiknek meg az a biznisz.

No, itt a lecke vége!  :-)

"Idéz" gomb ill. felirat van a válasz gomb helyett.

Nyugodtan leckéztess, nem sértődöm meg rajta, minél több vélemény vagy tapasztalat hangzik el annál okosabbak leszünk.

Szerintem amit írsz abban az esetben igaz, ha a modellt jelenleg is gyártják, mert ott van gyártási ütemterv egész évre előre. De mi a helyzet egy régi modell esetén aminél már csak kötelező alkatrészellátás van vagy már az sem?

Link to comment
Megosztás:

"Idéz" gomb ill. felirat van a válasz gomb helyett.

Nyugodtan leckéztess, nem sértődöm meg rajta, minél több vélemény vagy tapasztalat hangzik el annál okosabbak leszünk.

Szerintem amit írsz abban az esetben igaz, ha a modellt jelenleg is gyártják, mert ott van gyártási ütemterv egész évre előre. De mi a helyzet egy régi modell esetén aminél már csak kötelező alkatrészellátás van vagy már az sem?

Én alkatrész gyártónál dolgozom.

Minket is kötelez a gyártott tétel után a tartalékalkatrés pótlás. A járműgyártó a kifutott tétel után  több évvel is szokott kérni az alkatrészből. Nem nagyon raktároz.

Érdekes tud lenni, ha már se szerszám, se a gép nincs meg. Bár ezek a tételek jóval drágábbak lesznek, mint régen a széria volt.

Link to comment
Megosztás:

Leckéztetésre nem is gondoltam, ott a végén a smájl. (Bár úgy látom az sem működik még az új felállásban...)

Vicc vót' na!

Régi modellre is ugyanúgy működik a beszállító mint az újra. Legfeljebb a szállítási határidő lesz hosszabb és az ár nagyobb (és nem "magasabb")!

Aztán ha már semmi kötelezettség nem köti a beszállítót a gyártóhoz (ez általában szerződéstől függ) akkor árulja direktben a kereskedőknek.

Szóval "amíg veréb van, addig verébsz@r is van..."

Lehet, hogy ügyetlen vagyok, de az "idéz" gombra sem jön be az idézet nekem.

Módosítva : epk947
Link to comment
Megosztás:

Leckéztetésre nem is gondoltam, ott a végén a smájl. (Bár úgy látom az sem működik még az új felállásban...)

Vicc vót' na!

Régi modellre is ugyanúgy működik a beszállító mint az újra. Legfeljebb a szállítási határidő lesz hosszabb és az ár nagyobb (és nem "magasabb")!

Aztán ha már semmi kötelezettség nem köti a beszállítót a gyártóhoz (ez általában szerződéstől függ) akkor árulja direktben a kereskedőknek.

Szóval "amíg veréb van, addig verébsz@r is van..."

Lehet, hogy ügyetlen vagyok, de az "idéz" gombra sem jön be az idézet nekem.

Nem tudom miért, nekem bejön. Lehet még nem minden böngészőnél működik vagy valami le van tiltva nálad, én Chrome-ot használok. Viszont mindenkinek eltűnt az aláírása és nem tudom, hogy ez most végleges vagy meg lehet valamilyen trükkel nézni?

Link to comment
Megosztás:

Legyártunk egy xyz kis műanyag fröccsöntött cuccot 445 Ftért, szalonban megkérdeztem és 16150 Ft.-

 

 

Én autóipari beszállítónál dolgozom, fejlesztésen. Ha tudnátok, hogy időnként mekkora pazarlás megy itt... 

A 445Ft ból azért lesz 16ezer, mert meg kell fizetni a tervezés, fejlesztés, tesztelés, szerszámgépek, stb árát. És ez csak a műszaki része, meg persze keresni is akarnak :D

Vannak újdonságok amelyek időnként hasznosak (LED-es fényszórók), vagy kényelmesek (komfort index), de sajnos a nagytöbbségük tényleg csak parasztvakítás. Azokról nem is beszélve, amelyek határozottan idegesítő funkciók (automata klíma, esőérzékelő, stb). Mostanában sokat megyek új, vagy nagyon fiatal alsó-középkategóriás autókkal, de rendesen élmény visszaülni a Vectrába. 

Link to comment
Megosztás:

nekem ettől az új fórumtól lefagy a tabletem.....most vehetnék újat......fogyasztói társadalom........oszt annyival sokat nem ad, max "szép"

persze értékelem, hogy ajax posztol, meg betolja reptében a linkelt képet, de a kliens meg izzad alatta

Módosítva : stirlitz
Link to comment
Megosztás:

Nem tudom miért, nekem bejön. Lehet még nem minden böngészőnél működik vagy valami le van tiltva nálad, én Chrome-ot használok. Viszont mindenkinek eltűnt az aláírása és nem tudom, hogy ez most végleges vagy meg lehet valamilyen trükkel nézni?

Én a jó öreg XP-vel dolgozom és azóta már nekem is működik az "idéz".

Lehet, hogy az elején volt egy kis gubanc.

Ja! Aláírás nuku.

Módosítva : epk947
Link to comment
Megosztás:

Kedves Mindenki!

A kérdésem nagyon egyszerű, de mégis bonyolult. Milyen ablaktörlő lapátot javasoltok Astra F-re(hossz és minőség illetve márka tekintetében)? Olcsó Tesco-s, vagy esetleg MOL benzinkúton kapható kicsit drágább, vagy UNIX-nál kapható kifejezetten drága?! Köszi előre is a válaszokat!

Módosítva : imi87
Link to comment
Megosztás:

Kedves Mindenki!

A kérdésem nagyon egyszerű, de mégis bonyolult. Milyen ablaktörlő lapátot javasoltok Astra F-re(hossz és minőség illetve márka tekintetében)? Olcsó Tesco-s, vagy esetleg MOL benzinkúton kapható kicsit drágább, vagy UNIX-nál kapható kifejezetten drága?! Köszi előre is a válaszokat!

Szia!

 

Én az unixnál vettem egy pár ablaktörlőt 3000ért, valeo, szerintem kár volt. Nem tudom mennyire lesz tartós, de már az első törlésnél nem törölt 100%-osan,  A 800 forintos (/db) hella nem rossz és szerintem nem rosszabb a valeonál. Kb 3 hónapot bír, én legközelebb hellát veszek, ezt tudom ajánlani.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Helló

Lenne két kérdésem!

Hogyan tudom f astrából kiszedni a tetőkárpitot és hol találom a közpinti zár vezérlő egységet mert sehol nem találtam az autó 1993 as

Előre is köszönöm!

 

szia.

központi vezérlő anyos lábtérbe az A oszlop tövénél van.

Tetökárpit lebontásához kőrbe le kell bontanod a tetö szélén lévö müanyagot és a napelenzöket,utána leszeded az ajto kédert és kész.ha szedánod van akkor ki kell venni az első üléseket mert máskép eltörik a tetökárpit.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.