Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Én mikor motoron átrozsdált a lemez és apró lyukakon szivárgott a benya át kentem egy tubus kétkomponensű ragasztóval. Előtte fel csiszoltam aztán miután meggyőződtem ,hogy jó átfestettem. (Szerintem elég jó a nyírásnak való ellenállásuk, meg egyszerűbb is mint a hegesztés.)

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 02. 01. at 15:33, daykiller írta:

Fú gyerekek... Ma ültem egy 1.3-as Swiftben. Híresek arról, hogy a váltó meghal. Legalábbis van három ismerősöm, akinek 1.3-as motoros swiftje van, tehát a váltó azonos és mindegyiknek elhalt eddig. 136 ezer km van ebben pl.

Ötödik nincs, nyelestengely-csapágy meg úgy szólt, hogy még kívül is simán hallottam, mikor elindult vele. Mintha folyamatosan tolatna. :D

Ez a gömbölyű "új" Swift volt, annak is a ráncfelvarrás előtti verziója gondolom. Azok produkálják ezt a hibát. Egy kollégámnak is ilyenje volt, 115.000 km-nél már dögledezett a váltó benne. Kb. a 2007-08 utániaknál orvosolták a problémát. A vicc az, hogy a Suzuki nem ismeri el, hogy típushibáról van szó, nem csináltak visszahívást. Megvetted, szar lett, így jártál, oldd meg magadnak. Pedig kétlem hogy ha tíz-húsz ember összeállt volna, és perre mennek, nem nyerték volna meg.

Nem tudom, nekem a GSi km-órája lassan 300.000-be fordul, semmi baja nem akar lenni a váltónak, pedig már 19 és fél éve végzi a dolgát. Talán 2010-ben volt egy egészségügyi szétszedés-összerakás, kapott új olajat, csókolom.

 

 

Link to comment
Megosztás:

19 perce, Driven írta:

Ez a gömbölyű "új" Swift volt, annak is a ráncfelvarrás előtti verziója gondolom. Azok produkálják ezt a hibát. Egy kollégámnak is ilyenje volt, 115.000 km-nél már dögledezett a váltó benne. Kb. a 2007-08 utániaknál orvosolták a problémát. A vicc az, hogy a Suzuki nem ismeri el, hogy típushibáról van szó, nem csináltak visszahívást. Megvetted, szar lett, így jártál, oldd meg magadnak. Pedig kétlem hogy ha tíz-húsz ember összeállt volna, és perre mennek, nem nyerték volna meg.

Nem tudom, nekem a GSi km-órája lassan 300.000-be fordul, semmi baja nem akar lenni a váltónak, pedig már 19 és fél éve végzi a dolgát. Talán 2010-ben volt egy egészségügyi szétszedés-összerakás, kapott új olajat, csókolom.

 

 

Igen az a Swift. Én sem értem, pedig a régebbi swiften csináltak visszahivást a rossz gólyaláb miatt.

Nyugodjál meg. Enyémben még több km van, mint a tiedben, még sincs a váltónak semmi baja. Enyém is kapott egy kuplung cserénél új olajat és szimmeringeket, de kopás nem látszott rajta. Megjegyzem, a kuplung is gyári volt még. :D

Link to comment
Megosztás:

21 perce, daykiller írta:

Igen az a Swift. Én sem értem, pedig a régebbi swiften csináltak visszahivást a rossz gólyaláb miatt.

Nyugodjál meg. Enyémben még több km van, mint a tiedben, még sincs a váltónak semmi baja. Enyém is kapott egy kuplung cserénél új olajat és szimmeringeket, de kopás nem látszott rajta. Megjegyzem, a kuplung is gyári volt még. :D

Autónként jópár tízezer forintos tétel ez a javítás a Suzukikon. Ezt felszorozva a problémás példányokkal, csinos végösszeg jönne ki. Szerintem ezt a gyár nem akarta kiadni, főleg nem a 2008-tól induló nagy gazdasági lejtő közepén. Inkább bevállalták, hogy lesznek kicsit népszerűtlenek.

Nyugodjak meg? Én nyugodt vagyok :) Az életkorból fakadó apróságok (ahogy olvasom a Tied is 96-os), meg a szokásos karbantartás, és ennyi.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Driven írta:

Autónként jópár tízezer forintos tétel ez a javítás a Suzukikon. Ezt felszorozva a problémás példányokkal, csinos végösszeg jönne ki. Szerintem ezt a gyár nem akarta kiadni, főleg nem a 2008-tól induló nagy gazdasági lejtő közepén. Inkább bevállalták, hogy lesznek kicsit népszerűtlenek.

Nyugodjak meg? Én nyugodt vagyok :) Az életkorból fakadó apróságok (ahogy olvasom a Tied is 96-os), meg a szokásos karbantartás, és ennyi.

Volt aki látott összefüggést a gazdasági válság és a lengőkaros visszahívások között. Jópár tulajnak ajánlották fel, és sokan éltek vele, hogy a javításra bevitt autót lecseréljék egy újabbra. Nekem vagy 3-4 ismerősöm van, aki így "járt". Persze ehhez kell némi hajlandóság, de sokan vannak úgy hogy alapból van egy márkahűség, aztán 4-5 évente lecserélik a Suzukit-Opelt..stb egy újabb típusra. A munkatársamnak már 3.Corsája van, beszámítják az előzőt aztán törleszti tovább az újat.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

. A munkatársamnak már 3.Corsája van, beszámítják az előzőt aztán törleszti tovább az újat.

Hát valahogy én emiatt se vennék hitelre kocsit. Mire kifizeted az 1/4-ét éri, ha meg így becserélgeted az életed végéig fizeted. Aztán ki tudja, lehet két kanyarral odébb beléd jön egy gyökér, és akkor se kocsi se lové. 

Link to comment
Megosztás:

52 perce, Stevy írta:

Hát valahogy én emiatt se vennék hitelre kocsit. Mire kifizeted az 1/4-ét éri, ha meg így becserélgeted az életed végéig fizeted. Aztán ki tudja, lehet két kanyarral odébb beléd jön egy gyökér, és akkor se kocsi se lové. 

Itt amerre én lakom, ez úgy van, hogy egyrészt a biztosítás normálisan fizet, másrészt meg annyira alacsonyak a kamatok, hogy nem igazán éri meg öreg autóval járni. Hozzájárul ehhez, hogy egy Vectra B-re fizetendő biztosítás kb. annyi mint egy 1-2 éves Mercedes E Klasse-ra. Szankcionálják az öreg autókat, hogy pörögjön a gazdaság.

Nem is igen látni F Astrát.

Link to comment
Megosztás:

19 órája, daykiller írta:

Igen az a Swift. Én sem értem, pedig a régebbi swiften csináltak visszahivást a rossz gólyaláb miatt.

Nyugodjál meg. Enyémben még több km van, mint a tiedben, még sincs a váltónak semmi baja. Enyém is kapott egy kuplung cserénél új olajat és szimmeringeket, de kopás nem látszott rajta. Megjegyzem, a kuplung is gyári volt még. :D

Jha, mert abba mondjuk bele lehet halni, ha kitörik az autó alól. A váltóba kevésbé. 

8 órája, Driven írta:

Itt amerre én lakom, ez úgy van, hogy egyrészt a biztosítás normálisan fizet, másrészt meg annyira alacsonyak a kamatok, hogy nem igazán éri meg öreg autóval járni. Hozzájárul ehhez, hogy egy Vectra B-re fizetendő biztosítás kb. annyi mint egy 1-2 éves Mercedes E Klasse-ra. Szankcionálják az öreg autókat, hogy pörögjön a gazdaság.

Nem is igen látni F Astrát.

Merre van az arra ha szabad érdeklődni? 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, wookie írta:

 

Merre van az arra ha szabad érdeklődni? 

Németországban. A GSi-t hoztam magammal Magyarországról, a Vectrát itt vettem. A tapasztalatom az, hogy ahogy fentebb is írtam, a németnek (tisztelet a kivételnek) addig éri meg normálisan karbantartani a kocsit, amíg fut a garancia, addig eljárnak márkaszervizbe, utána exponenciálisan csökken a kedv, hogy költsön az autójára. Fogja és eladja inkább, aztán befizet a következőre.

Összességében eleve a szolgáltatások ára az otthoniakhoz képest az egekben van, így egy márkafüggetlen szerviz is komoly kiadást jelenthet. Ugyanez igaz a külső-belső tisztításra, kerékcserére, vagy akár egy zárnyitó szolgálatra.

Van jópár történetem az elmúlt évekből, csak a jó része itt offtopic. Pl. a "hogyan kötöttem Németországban kötelező biztosítást" c. történetből megélne a Galla Miklós vagy a Monthy Python :)

 

Link to comment
Megosztás:

Éltem másfél évet Münchenben, meg a fél rokonság kint van, szóval ezt ismerem. Anno megkértem egy ajánlatot a vectrára, éves 700 euró biztosítás, a rekordra 900 lett volna.

 

Ez a hozzáállás az osztrákoknál is. (most itt dolgozom másfél éve) De igazából nem is azért, mert nem akarják karban tartani, hanem mert a régi autókra exponenciálisan nőnek a terhek, adók, bizti, stb, valamint náluk nem kellett annó 10 évre előre befizetni trabantra, így aztán élnek is a "használd és dobd el" mentalitással.  

Link to comment
Megosztás:

Na, hát akkor ismered az itteni viszonyokat. A másik tétel a gépjárműadó, ami egy régebbi szívódízelre horror a kocsi árához képest. Sokan választják a magyar rendszámos megoldást, ami igazából csak akkor probléma, ha valami törés van...

Az itteniek úgy általában minden használati tárgyukkal úgy vannak, hogy megveszik-eldobják, legyen az fűnyíró, bicikli, akármi.

De azért néha jön egy kis elismerés, nemrégiben egy fickó parkolt mellém a városban egy Ferrarival, én pont szálltam ki a lányommal, nézegette a GSi-t, mondta hogy a 90-es évek elején ilyen kocsija volt, meg el ne adjam, vigyázzak rá, milyen jó, stb...

Módosítva : Driven
betűhiba
Link to comment
Megosztás:

 

11 órája, Driven írta:

Nem is igen látni F Astrát.

Én csak kiküldetésben vagyok kint fél éve, de tényleg elvétve látni már ilyeneket. Vectrája is csak a dőneresnek van... 
Kinti kollégámmal mentünk céges vacsira és _elnézést_ kért, hogy ilyen öreg kocsival megyünk (Golf V. ről volt szó). Mondtam neki hogy ember legyél már észen, én annyi idős vagyok mint a kocsim és örülök neki hogy van egyáltalán :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én a magam részéről nem vagyok hajlandó a fogyasztói társadalomban részt venni, meg azt sem szeretem ha a szerelő rajtam akar meggazdagodni , így hát addíg marad az autó amig életben tudom tartani. A következő csak ennél régebbi lesz. Lehet hogy márkát váltok tetszenek a Ford Caprik, de ez is bejön ha már kombi:http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/granada/ford_granada_2.0_l_v6_csaladi_vakacio-9753705

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Astra F Caravan írta:

Úgy tudom hiteleknél pont emiatt kötelező a casco.

Ha "valami gyökér belemegy" a hitellel terhelt autóba, akkor a "valami gyökér" kötelező biztosításának terhére lehet elszámolni a hitel kényszerű lezárásának költségeit. Mert a bank ugyebár ott és azonnal melegében felmondja a szerződést, és a tartozás egy összegben esedékessé válik. A másik fél kötelezőjétől kell követelni autó kárkori értékét meghatározó tartozást, a bank által terhelt egyéb költségeket, de még az új autó üzembehelyezési költségeit is.

A gáz akkor van, ha nincs ilyen "valami gyökér", hanem a hitellel terhelt autó gazdija ő maga teszi totálkárossá a járgányt. Ilyenkor jön a képbe a casco, aztán lehet drukkolni, hogy az autó kárkori értéke valahogy fedezze a hitel lezárása után egy összegben követelt tartozást.

 

1 óra, zotya975 írta:

Én a magam részéről nem vagyok hajlandó a fogyasztói társadalomban részt venni, meg azt sem szeretem ha a szerelő rajtam akar meggazdagodni , így hát addíg marad az autó amig életben tudom tartani. A következő csak ennél régebbi lesz. Lehet hogy márkát váltok tetszenek a Ford Caprik, de ez is bejön ha már kombi:http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/granada/ford_granada_2.0_l_v6_csaladi_vakacio-9753705

Te tudod, mire használod az autódat, mennyi az éves futásteljesítményed, rövid-hosszú utak, stb. Egy biztos, ilyen 30 év körüli járgányt akkor vennék, ha vagy ahogy feljebb írták, a bontókban találni hozzá mindent, vagy ha nem, legalább az ebay-en hegyekben jöjjenek a találatok az alkatrészekre. Mert hogy kelleni fog ez-az, az biztos. Azok a harminc-pár éves kábelek, csövek, miegyéb, az én szememben nem igazán megnyugtatóak. Hétvégi gurulásokra még hagyján, de minden nap biztos hogy nem rizikóznék.

Személy szerint inkább rászánnám az időt, keresnék valami fiatalabbat, megkíméltet. Persze mindenki ezen van. Jómagam majdnem egy évig kutattam, mire találtam a Vectrát, és ezt se azért vettem meg, mert hú de tökéletes, de az alapok jók voltak, és kb. felébe került annak, amit ér.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Driven írta:

Ha "valami gyökér belemegy" a hitellel terhelt autóba, akkor a "valami gyökér" kötelező biztosításának terhére lehet elszámolni a hitel kényszerű lezárásának költségeit. Mert a bank ugyebár ott és azonnal melegében felmondja a szerződést, és a tartozás egy összegben esedékessé válik. A másik fél kötelezőjétől kell követelni autó kárkori értékét meghatározó tartozást, a bank által terhelt egyéb költségeket, de még az új autó üzembehelyezési költségeit is.

A gáz akkor van, ha nincs ilyen "valami gyökér", hanem a hitellel terhelt autó gazdija ő maga teszi totálkárossá a járgányt. Ilyenkor jön a képbe a casco, aztán lehet drukkolni, hogy az autó kárkori értéke valahogy fedezze a hitel lezárása után egy összegben követelt tartozást.

 

Te tudod, mire használod az autódat, mennyi az éves futásteljesítményed, rövid-hosszú utak, stb. Egy biztos, ilyen 30 év körüli járgányt akkor vennék, ha vagy ahogy feljebb írták, a bontókban találni hozzá mindent, vagy ha nem, legalább az ebay-en hegyekben jöjjenek a találatok az alkatrészekre. Mert hogy kelleni fog ez-az, az biztos. Azok a harminc-pár éves kábelek, csövek, miegyéb, az én szememben nem igazán megnyugtatóak. Hétvégi gurulásokra még hagyján, de minden nap biztos hogy nem rizikóznék.

Személy szerint inkább rászánnám az időt, keresnék valami fiatalabbat, megkíméltet. Persze mindenki ezen van. Jómagam majdnem egy évig kutattam, mire találtam a Vectrát, és ezt se azért vettem meg, mert hú de tökéletes, de az alapok jók voltak, és kb. felébe került annak, amit ér.

Ugye az nálam alap hogy tudjam javítani, karbantartani, műszakiira felkészíteni, ezért ennél fiatalabb ( és egyben bonyolultabb) autó nem jöhet szóba. Nem tudom mennyi kábel lehet egy karbis szívóbenzines kocsiba de gyanítom nem sok. Most a jelenlegi életvitelemmel az opel is csak teszkóba, munkahelyre (10km) futkosós, évente egyszer-kétszer megyek vele hosszabb pár 100kilométeres útra. Én elég egyszerű emberke vagyok, akkor érzem magam jól, ha átlátom a dolgokat. Inkább megyek a csomagtartóban egy vödör pótalaktrésszel, és az út szélén kicserélek szinte bármit, mint azt lessem hogy miért állt vészprogramra a gép és mikor ér ide a "sárga angyal". Azt hogy jön vagy nem jön a dróton a 12Volt azt megértem, azt hogy can-bus, már nem. :-)

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Ugye az nálam alap hogy tudjam javítani, karbantartani, műszakiira felkészíteni, ezért ennél fiatalabb ( és egyben bonyolultabb) autó nem jöhet szóba. Nem tudom mennyi kábel lehet egy karbis szívóbenzines kocsiba de gyanítom nem sok. Most a jelenlegi életvitelemmel az opel is csak teszkóba, munkahelyre (10km) futkosós, évente egyszer-kétszer megyek vele hosszabb pár 100kilométeres útra. Én elég egyszerű emberke vagyok, akkor érzem magam jól, ha átlátom a dolgokat. Inkább megyek a csomagtartóban egy vödör pótalaktrésszel, és az út szélén kicserélek szinte bármit, mint azt lessem hogy miért állt vészprogramra a gép és mikor ér ide a "sárga angyal". Azt hogy jön vagy nem jön a dróton a 12Volt azt megértem, azt hogy can-bus, már nem. :-)

Pedig van valami perverz öröm abban amikor az elektrohidraulikus csomagtartóajtó-nyitó "teleszkópot" programozod hozzá éppen alvázszám szerint az autóhoz. :-):-)

Link to comment
Megosztás:

14 perce, Dáwid írta:

Pedig van valami perverz öröm abban amikor az elektrohidraulikus csomagtartóajtó-nyitó "teleszkópot" programozod hozzá éppen alvázszám szerint az autóhoz. :-):-)

Hát csak élvezkedjél rajta. Nekem az okoz hasonló örömöt ha egy tescós kulcskészlettel kicserélem a motort. Na jó hazudtam...valójában prakitkeres...:-)

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Ugye az nálam alap hogy tudjam javítani, karbantartani, műszakiira felkészíteni, ezért ennél fiatalabb ( és egyben bonyolultabb) autó nem jöhet szóba. Nem tudom mennyi kábel lehet egy karbis szívóbenzines kocsiba de gyanítom nem sok. Most a jelenlegi életvitelemmel az opel is csak teszkóba, munkahelyre (10km) futkosós, évente egyszer-kétszer megyek vele hosszabb pár 100kilométeres útra. Én elég egyszerű emberke vagyok, akkor érzem magam jól, ha átlátom a dolgokat. Inkább megyek a csomagtartóban egy vödör pótalaktrésszel, és az út szélén kicserélek szinte bármit, mint azt lessem hogy miért állt vészprogramra a gép és mikor ér ide a "sárga angyal". Azt hogy jön vagy nem jön a dróton a 12Volt azt megértem, azt hogy can-bus, már nem. :-)

Arra akár még jó is lehet egy öregebb autó, feltéve hogy a karosszériája bírja. Volt nekem is 30+ éves karbis autóm, a GSi mellé vettem pontosan ilyen két falu közötti pár km-es utakra, meg ha ezt-azt cipelni kell. Egyszer kellett normálisan megcsinálni, mert azért a karbantartás nála is hiányzott, igaz akkor nem voltam szűkmarkú az alkatrészekkel, és utána ment vidáman. A bontóban állt egy ugyanolyan meg két hasonló. De a legfontosabb alkatrészekből újat kapott. Mínusz húsz fokban is szépen indult. A bódé volt inkább a szűk keresztmetszet. De tény, egyszerű technika volt, mint a szög, karburátor, mechanikus gyújtás... Kábel nem sok volt benne, de én akkor se tartottam túl biztonságosnak a 30 éves üzemanyagcsöveket pl.

Aktuális szörnyülködésem tárgya a GSi-ben az ablakmosótartály szenzorának tömítése. Gyakorlatilag mint a kalács, megette az idő, vagy inkább a lötty.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 3 éve van meg az astra, és vételárral együtt kb 800-900 ezerbe fájt eddig. Most lett a bódé kikasztnizva, vonóhorog, műszaki. Elment egy csomó pénz, de most rendben van. Következő autónak egy 159 alfáról álmodozom, de már előre félek, hogy egy pénznyelő lesz a típus, de szerintem ugyanúgy a többi hasonló kategória is az. A régebbi, 20on éves autókat azért jóval egyszerűbb szervizelni, olcsóbb a fenntartása, egy mostani 5-6 éves autóhoz otthon már nem nagyon lehet hozzápiszkálni. 

Link to comment
Megosztás:

Ne is mondjátok. A rekordba most vettem a motort, 500euro, típiushibájuk a láncvezető elöregedése, törése, repedése, évekig nem volt kapható, most meg egy cég gyártja,de kb 3-400 euro a szett. :S Egy tök egyszerű, kétvezértengelyes, láncos motor, ugye.. 

A vectra ugye felújítás alatt, annak a vége olyan 1.2-1.5 körül lesz, bár utána biztos, hogy még 15 évig autó marad. 
Bármi, aimit ma ennyiért vennék, tuti, hogy öt év múlva elkérné ennek a többszörösét. 

Sajnos a régi autóval járásnak tényleg az az átka, hogy bizonyos dolgok (főleg a csövek, kábelek, érintkezők) olyan szinten képesek 30 év alatt tönkremenni (a legelső A vectrák már 27 évesek!) hogy csoda hogy még mennek. Pont a múltkor cseréltem ki a motor felöli benzincső darabot, mert konkrétan annyira el volt repedve, hogy kézzel eltörtem a csövet. (hogy az istenbe tartotta ez a 3bar-os nyomást?!) Vagy akár a vízcsövek, aminek még nem is mindegy a formája, méretei. Ezeket nehéz pótolni, mert ami a bontóban van, annak a 90%-a is ugyanolyan szar lesz, az új, ha van egyáltalán, meg már nem aszerint a minőségi elvárások szerint készült mint az eredeti. (lásd pl gömbfej) Itt jönnek képbe az egyedi megoldások, ipari, vagy verseny területről, ha egyáltalán hozzáfér az ember ilyesmihez, és akkor már megint ott vagyunk, hogy egy vagyonba van az autó. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.