Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


akzo

Recommended Posts

Pont ez a konfigom van nekem is és azt kell mondanom, hogy ez ilyen. Az 1.6-os motor ez esetben nem számít semmit. Le van folytva, hogy teljesítse az Euro 6-ot. 2500-3000 alatt ne várj csodákat. Csak a hangja nő de nem igazán húz. Autópályán 4000-nél még van ereje. Míg be nem melegszik, szintén nem húz. Bár lehet a tied az átlagosnál is lomhább, ezt így nem tudom megítélni. Milyen fordulaton és milyen fokozatban akarsz "kilőni" és nem megy? Pl. 2-esben 2000-től már azért húznia kelllene. Márkaszerviz szerint a lambdaszonda lassú reakcióidő az tipikus "rendő-Arstra" betegség mivel ők sokat cirkálnak alapjáraton 2-esben meg hármasban. Nem jársz te is esetleg túl alacsony fordulatszámon? 2000 fölött legyen mindenképp. Ami még meglepő módon vissza tudja nagyon fogni az a klíma. Esetleg ha automata klímád van és folyton be van kapcsolva, akkor emiatt lehet még lomha. Ha nagyon nem találnák a baját, láttam a neten a gázpedál és a motorvezérlő közé építhető kütyüt, ami változtatja a pedál karakterisztikáját és ezáltal teszi kicsit sportosabbá. Több fokozatban állítható ízlés szerint, de nem olcsó. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

19 órája, pjotr írta:

EGR szelep? Illetve EGR utáni cső is tiszta?

Szervusz!

EGR szelep mint a patyolat. Nem akad, tengelye nem lóg, tökéletesen zár. A rendszer teljesen tiszta, de egy próba erejéig az EGR csatornáját lezártam. Mintha icipicit simult, csendesedett volna a járása és harapósabb lett. Egyébiránt a helyzet nem változott.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 10. 15. at 20:37, Jumpalaja írta:

Sziasztok. Van egy z16xer motor. Valószínű hogy a kartergáz elvezető szelep meghibásodott (nagy a nyomás a motorban, nyomja ki az olajat stb.) Kérdésem hogy ez a szelep javítható, mert tudtommal csak a szelepfedéllel együtt cserélhető aminek elég húzós az ára.

Szervusz!

A szelep meghibásodása a membrán átszakadását jelenti, mint azt mindannyian tudjuk. Ennek biztos jele, hogy a trafósor fedele alatt, a szelep nyomáskiegyenlítő résén szívás van. Praktikusan az habbal befújva látható. A membrán cseréje kivitelezhető, bár érdemleges lehet elötte szükség szerint a szókincs bővítése.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! segítséget szeretnék kérni.Van egy 2006 os 1.4 benzines opel astra h kombim.Olyan hibám van ,hogy néha mikor megyek vele megjelenik a műszerfalon a sárga villáskulcs autóval.(elindulásgátló hiba) de ezt nem mindíg fordul elő.Ilyenkor a teljesítmény is csökken.Alig van erő az autóban.Amikor nem világít akkor rendesen megy.Volt már valakinek ilyen? esetleg mi lehet a hiba? nemrég volt gyertya,vezérműlánc cserém.köszönöm

Link to comment
Megosztás:

16 órája, oktober6 írta:

Sziasztok! segítséget szeretnék kérni.Van egy 2006 os 1.4 benzines opel astra h kombim.Olyan hibám van ,hogy néha mikor megyek vele megjelenik a műszerfalon a sárga villáskulcs autóval.(elindulásgátló hiba) de ezt nem mindíg fordul elő.Ilyenkor a teljesítmény is csökken.Alig van erő az autóban.Amikor nem világít akkor rendesen megy.Volt már valakinek ilyen? esetleg mi lehet a hiba? nemrég volt gyertya,vezérműlánc cserém.köszönöm

 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 10. 27. at 17:22, quad405 írta:

Pont ez a konfigom van nekem is és azt kell mondanom, hogy ez ilyen. Az 1.6-os motor ez esetben nem számít semmit. Le van folytva, hogy teljesítse az Euro 6-ot. 2500-3000 alatt ne várj csodákat. Csak a hangja nő de nem igazán húz. Autópályán 4000-nél még van ereje. Míg be nem melegszik, szintén nem húz. Bár lehet a tied az átlagosnál is lomhább, ezt így nem tudom megítélni. Milyen fordulaton és milyen fokozatban akarsz "kilőni" és nem megy? Pl. 2-esben 2000-től már azért húznia kelllene. Márkaszerviz szerint a lambdaszonda lassú reakcióidő az tipikus "rendő-Arstra" betegség mivel ők sokat cirkálnak alapjáraton 2-esben meg hármasban. Nem jársz te is esetleg túl alacsony fordulatszámon? 2000 fölött legyen mindenképp. Ami még meglepő módon vissza tudja nagyon fogni az a klíma. Esetleg ha automata klímád van és folyton be van kapcsolva, akkor emiatt lehet még lomha. Ha nagyon nem találnák a baját, láttam a neten a gázpedál és a motorvezérlő közé építhető kütyüt, ami változtatja a pedál karakterisztikáját és ezáltal teszi kicsit sportosabbá. Több fokozatban állítható ízlés szerint, de nem olcsó. 

Köszönöm a választ akkor lehet hogy megchippeltetem

 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 10. 28. at 17:55, bencsi01 írta:

Szervusz!

A szelep meghibásodása a membrán átszakadását jelenti, mint azt mindannyian tudjuk. Ennek biztos jele, hogy a trafósor fedele alatt, a szelep nyomáskiegyenlítő résén szívás van. Praktikusan az habbal befújva látható. A membrán cseréje kivitelezhető, bár érdemleges lehet elötte szükség szerint a szókincs bővítése.

Én kérek elnézést, hogy hogy nem vagyok autószerelő csak egy laikus kocsitulajdonos és nem ismerem a szakkifejezéseket. Valamint ha a membrán átszakadt akkor miért van az hogy nyomja ki az olajat a motorból? Nem kellene ilyenkor csökkennie a nyomásnak?

Módosítva : Jumpalaja
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 10. 15. at 20:37, Jumpalaja írta:

Sziasztok. Van egy z16xer motor. Valószínű hogy a kartergáz elvezető szelep meghibásodott (nagy a nyomás a motorban, nyomja ki az olajat stb.) Kérdésem hogy ez a szelep javítható, mert tudtommal csak a szelepfedéllel együtt cserélhető aminek elég húzós az ára.

Hogyan lehet letesztelni, hogy jó-e a szelep? 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 10. 31. at 9:10, Jumpalaja írta:

Én kérek elnézést, hogy hogy nem vagyok autószerelő csak egy laikus kocsitulajdonos és nem ismerem a szakkifejezéseket. Valamint ha a membrán átszakadt akkor miért van az hogy nyomja ki az olajat a motorból? Nem kellene ilyenkor csökkennie a nyomásnak?

Szervusz!

Vélhetően félreértetted szókincsbővítést célzó kapacitálásom. A szelep javítását firtató kérdésedre válaszoltam, miszerint igen, javítható és bár a tevőleges munkát érdemben nem könnyíti, de a zsigeri feszültséget oldja ha közben néhány "zaftos" szókapcsolatot, körmondatot el tudsz rebegni. Merthogy arra bizony szükség lehet.

Ismételt érdeklődésedre, hogy miként is lehet tesztelni szintén ott a válasz. Ki kell pattintani a sz.fedél közepét és a pcv szelep vonalában láthatóvá válik egy kis téglány alakú lyuk. Azon keresztül tud a membrán mögötti tér nyomása kiegyenlítődni. Átszakadt perem esetén ott szívás van, ami az odafújt habot beszívja.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 10. 27. at 17:22, quad405 írta:

Pont ez a konfigom van nekem is és azt kell mondanom, hogy ez ilyen. Az 1.6-os motor ez esetben nem számít semmit. Le van folytva, hogy teljesítse az Euro 6-ot. 2500-3000 alatt ne várj csodákat. Csak a hangja nő de nem igazán húz. Autópályán 4000-nél még van ereje. Míg be nem melegszik, szintén nem húz. Bár lehet a tied az átlagosnál is lomhább, ezt így nem tudom megítélni. Milyen fordulaton és milyen fokozatban akarsz "kilőni" és nem megy? Pl. 2-esben 2000-től már azért húznia kelllene. Márkaszerviz szerint a lambdaszonda lassú reakcióidő az tipikus "rendő-Arstra" betegség mivel ők sokat cirkálnak alapjáraton 2-esben meg hármasban. Nem jársz te is esetleg túl alacsony fordulatszámon? 2000 fölött legyen mindenképp. Ami még meglepő módon vissza tudja nagyon fogni az a klíma. Esetleg ha automata klímád van és folyton be van kapcsolva, akkor emiatt lehet még lomha. Ha nagyon nem találnák a baját, láttam a neten a gázpedál és a motorvezérlő közé építhető kütyüt, ami változtatja a pedál karakterisztikáját és ezáltal teszi kicsit sportosabbá. Több fokozatban állítható ízlés szerint, de nem olcsó. 

Ismét köszönöm a válaszod. Még nem jutottam tovább az ügyemben, de annyit nyomoztam, hogy csak Euro 5-ös ez a motor,nem mintha számítana....városban valóban gyakran előfordul hogy csak 2000 környékén használom mert jön egy kereszteződés nem lehet kihúzatni...A klímás használatról csak annyit hogy (manuális, de ez sem számíthat hiszen az automatát is ki lehet kapcsolni) az persze pluszban megfogja az autót. Érdekes hogy a régi automra semmilyen hatással nem volt a klíma használat( sem pillanatnyi fogyasztásra gondolok sem fordulatszámban nem jelentkezett..) na mindegy ez ilyen . A motorom magasabb hővízfoka kapcsán belenéztem a kiegyenlítőtartályba és vízszerű anyagnak látom (nálam még nem volt cserélve de már szervezem a fagyálló cserém) és ami ijesztő iszapos lerakódás van a tartály tetején és a zárókupakon. Valaki ötlet ?????? Olaj nincs a hűtőfolyadék tetején.....

Link to comment
Megosztás:

16 minutes ago, csilok said:

Ismét köszönöm a válaszod. Még nem jutottam tovább az ügyemben, de annyit nyomoztam, hogy csak Euro 5-ös ez a motor,nem mintha számítana....városban valóban gyakran előfordul hogy csak 2000 környékén használom mert jön egy kereszteződés nem lehet kihúzatni...A klímás használatról csak annyit hogy (manuális, de ez sem számíthat hiszen az automatát is ki lehet kapcsolni) az persze pluszban megfogja az autót. Érdekes hogy a régi automra semmilyen hatással nem volt a klíma használat( sem pillanatnyi fogyasztásra gondolok sem fordulatszámban nem jelentkezett..) na mindegy ez ilyen . A motorom magasabb hővízfoka kapcsán belenéztem a kiegyenlítőtartályba és vízszerű anyagnak látom (nálam még nem volt cserélve de már szervezem a fagyálló cserém) és ami ijesztő iszapos lerakódás van a tartály tetején és a zárókupakon. Valaki ötlet ?????? Olaj nincs a hűtőfolyadék tetején.....

A 2000 azért meglegyen mindig. Inkább fölötte mint alatta. Amúgy lehet attól is lomha, hogy folyton városban használták kis fordulaton. Állítólag ettől ellustul a motor. Nyugdíjas orvostól vetted? :) Pörgetni kell és idővel helyrejön.  Hogy mi a gyakorlati magyarázata nem tudom. Talán valami koksz lerakódás a szelepek környékén. Ilyen tapasztalatom nincs, de többektől hallottam már. Annyit tudok, hogy egy kis autópályázás csodákat művel a motorral. A klímán én először ledöbbentem mennyire visszafogja. A régi 1.2-es alig érezte meg. A magasabb vízhőfok ennél a motornál normális. Gondolom a jobb hatásfok érdekében emelték meg. A 90 fok már a múlté. 108-nál kapcsol be  a venti s 106-nál ki. Az iszapos lerakódás "kávéhab" jellegű? Akkor nincs jó hírem. Nézesd meg olyannal aki ismeri ennek a motornak a típushibáit, de valószínűleg neked is az olajhűtő környékén lesz a hiba oka. Azért fogalmaztam így, mert egyesek szerint maga az olajhűtő megy tönkre egy idő után a folyamatos hőtágulások és összehúzódásoktól, de szerintem csak a  tömítések adják fel. Először nekem is csak ilyen iszapos valami rakódott ki az edény falára, majd később a kupakra is. Olaj csak később jelent meg. Kisebb mennyiségű olaj még nem jelenik meg mert emúlziót képez a hűtővízzel Én májusban fizettem ki egy kisebb vagyont az olajhűtő és az érintett tömítések cseréjére. Ne halogasd, mert az olaj megtámadja a gumi alkatrészeket: csöveket, tömítéseket. Jobb minél hamarabb megjavíttatni, mert jobb úgysem lesz. Ha van rá mód nyomáspróbával ellenőriztesd le az olajhűtőt mielőtt kicserélnék. Az enyémet lecserélték eszetlenül, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy baja lenne. Persze meg kell fontolni. Annyi mindent meg kell bolygatni és annyi tömítést ki kell ilyenkor cserélni, hogy lehet nem éri meg kockáztatni a régi hűtővel. 

Link to comment
Megosztás:

29 perce, quad405 írta:

A 2000 azért meglegyen mindig. Inkább fölötte mint alatta. Amúgy lehet attól is lomha, hogy folyton városban használták kis fordulaton. Állítólag ettől ellustul a motor. Nyugdíjas orvostól vetted? :) Pörgetni kell és idővel helyrejön.  Hogy mi a gyakorlati magyarázata nem tudom. Talán valami koksz lerakódás a szelepek környékén. Ilyen tapasztalatom nincs, de többektől hallottam már. Annyit tudok, hogy egy kis autópályázás csodákat művel a motorral. A klímán én először ledöbbentem mennyire visszafogja. A régi 1.2-es alig érezte meg. A magasabb vízhőfok ennél a motornál normális. Gondolom a jobb hatásfok érdekében emelték meg. A 90 fok már a múlté. 108-nál kapcsol be  a venti s 106-nál ki. Az iszapos lerakódás "kávéhab" jellegű? Akkor nincs jó hírem. Nézesd meg olyannal aki ismeri ennek a motornak a típushibáit, de valószínűleg neked is az olajhűtő környékén lesz a hiba oka. Azért fogalmaztam így, mert egyesek szerint maga az olajhűtő megy tönkre egy idő után a folyamatos hőtágulások és összehúzódásoktól, de szerintem csak a  tömítések adják fel. Először nekem is csak ilyen iszapos valami rakódott ki az edény falára, majd később a kupakra is. Olaj csak később jelent meg. Kisebb mennyiségű olaj még nem jelenik meg mert emúlziót képez a hűtővízzel Én májusban fizettem ki egy kisebb vagyont az olajhűtő és az érintett tömítések cseréjére. Ne halogasd, mert az olaj megtámadja a gumi alkatrészeket: csöveket, tömítéseket. Jobb minél hamarabb megjavíttatni, mert jobb úgysem lesz. Ha van rá mód nyomáspróbával ellenőriztesd le az olajhűtőt mielőtt kicserélnék. Az enyémet lecserélték eszetlenül, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy baja lenne. Persze meg kell fontolni. Annyi mindent meg kell bolygatni és annyi tömítést ki kell ilyenkor cserélni, hogy lehet nem éri meg kockáztatni a régi hűtővel. 

Isten király vagy !!!! Nagyon szépen köszönöm a gyors válaszodat !!! Napokat heteket spóroltál nekem... persze olvasgatom a fórumon írtakat(nagyon időigényes) és valami hasonló dolgok szűrődtek le bennem ....és tényleg a káváhab a legjobb hasonlat a trutyira a kiegyenlítőben. Este beszélek a szerelőmmel is ....azt van városban egy régi Opelesekből alakult szerviz, végső megoldásnak, de ők elég drága fiúk.,, tényleg milyen nagyságrendű az összeg amibe  kerülhet ez a buli??? Ez az egész nem hat az autó menetteljesítményére????

Módosítva : csilok
Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, csilok said:

Isten király vagy !!!! Nagyon szépen köszönöm a gyors válaszodat !!! Napokat heteket spóroltál nekem... persze olvasgatom a fórumon írtakat(nagyon időigényes) és valami hasonló dolgok szűrődtek le bennem ....és tényleg a káváhab a legjobb hasonlat a trutyira a kiegyenlítőben. Este beszélek a szerelőmmel is ....azt van városban egy régi Opelesekből alakult szerviz, végső megoldásnak, de ők elég drága fiúk.,, tényleg milyen nagyságrendű az összeg amibe  kerülhet ez a buli??? Ez az egész nem hat az autó menetteljesítményére????

így külön már nem tudom, mert nekem mást is cseréltek. Összességében 100.000-150.000 közé becsülném az egész bulit. Csak az olajhűtő minimum 50.000. Sok kis és nagy tömítés, amik egyenként nem túl drágák de sok van belőlük. + a munkadíj. Ami ugye változó. Amennyire tudom le kell bontani a kipufogó leömlőt, alatta az olajszűrőházat és az alatt van az olajhűtő. Én nem annyira értek hozzá de nem kis meló. + olajcsere + hűtővízcsere. A hűtőrendszert sem árt átmosni párszor. A kiegyenlítő tartályt éppen ki lehet mosni, de nem tudom mennyire szeretnek ilyesmivel foglalkozni a szerelők. Márkaszervizben cserélik azt is. Ha valaki lelkiismeretesen csinálja, van meló vele. Oda vidd ahol tapasztaltabbak és főleg ahol minden kis tömítést be tudnak azonosítani. A menetteljesítményre ez nem hat. Nem emiatt lomha.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv Mindenkinek!

Van egy 2007-es Astra H-m (1,6, benzin, z16xep, )
És a következő hibakódom van: 111306. Ami ezen oldal szerint http://opelmuhely.com/hibakodok ezt jelenti: Port inaktiváló pozíciószenzor áramkör magas/alacsony feszültség. 

Meg tudná Nekem mondani valaki, hogy ez pontosan mit jelent, milyen súlyos hiba és milyen javítást igényel? Eddig akárhova írtam, sehol nem kaptam rá választ, úgy hogy nagyon hálás lennék.

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

5 perce, ZsolaReal írta:

Van egy 2007-es Astra H-m (1,6, benzin, z16xep, )
És a következő hibakódom van: 111306. Ami ezen oldal szerint http://opelmuhely.com/hibakodok ezt jelenti: Port inaktiváló pozíciószenzor áramkör magas/alacsony feszültség. 

Meg tudná Nekem mondani valaki, hogy ez pontosan mit jelent, milyen súlyos hiba és milyen javítást igényel? Eddig akárhova írtam, sehol nem kaptam rá választ, úgy hogy nagyon hálás lennék.

http://www.lito-technik.hu/tippek/Tipps54-55.pdf

Link to comment
Megosztás:

13 órája, ZsolaReal írta:

Üdv Mindenkinek!

Van egy 2007-es Astra H-m (1,6, benzin, z16xep, )
És a következő hibakódom van: 111306. Ami ezen oldal szerint http://opelmuhely.com/hibakodok ezt jelenti: Port inaktiváló pozíciószenzor áramkör magas/alacsony feszültség. 

Meg tudná Nekem mondani valaki, hogy ez pontosan mit jelent, milyen súlyos hiba és milyen javítást igényel? Eddig akárhova írtam, sehol nem kaptam rá választ, úgy hogy nagyon hálás lennék.

Előre is köszönöm!

Twinport szívósorban van a rudazat, ami egy jeladót mozgat, ha a rudazat kikopik vagy eltörik általában jön ez a hiba, mert nem valós értékre mozgatja a jeladót, vagy a lapátok belül nem oda fordulnak ahova a jeladó gondolja, nyilván a kopás miatt, ezáltal jön a hiba.

Rudazatot ellenőrizni kell, ha a fenti eset áll fenn http://szivosor.hu Tábori Zoli kicseréli. Sajátod odaadod és kapsz helyette egy felújítottat amin javítva vannak a szóban forgó hibák.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Davee írta:

Twinport szívósorban van a rudazat, ami egy jeladót mozgat, ha a rudazat kikopik vagy eltörik általában jön ez a hiba, mert nem valós értékre mozgatja a jeladót, vagy a lapátok belül nem oda fordulnak ahova a jeladó gondolja, nyilván a kopás miatt, ezáltal jön a hiba.

Rudazatot ellenőrizni kell, ha a fenti eset áll fenn http://szivosor.hu Tábori Zoli kicseréli. Sajátod odaadod és kapsz helyette egy felújítottat amin javítva vannak a szóban forgó hibák.

Nagyon Szépen köszönöm a segítséget!!!! :):)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.