Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, nzozz írta:

Csinálni még én se csináltam, de féktisztítót, hígítót, benzint szoktak javasolni az eddig olvasottak alapján. Van direkt EGR tisztító spray is, de nem hiszem, hogy jobb lenne mint az előbb említettek, inkább csak drágább. Ugyanezekkel a cuccokkal esetleg a fojtószelep tisztítást is el lehet végezni, hátha az vacakol. Viszont EGR lefalazás után egy ECU átprogramozás se árt és akkor nincs hibakód. De erről sincs fogalmam, pedig én szeretnék megszabadulni az EGR -emtől (Z14XEP)...  

Van egy rossz hírem, Te nem fogsz megszabadulni az EGR-től. Az XEP EGR szelepe benne van a hűtőkörben.

Egyébként a tisztításhoz az olyan anyag a legjobb ami oldja a kokszot. Én próbáltam már több mindennel, pl. nitrohígító, féktisztító, WD-40. A Preventnek van egy u.n. kátrányoldó spray-je, ez is nagyon sok koszt kihozott. De sajnos ezek csak időlegesek. A jelenlegi megoldás az volt, hogy vettem egy új EGR-t és így falaztam le. Szerencsém volt, a neten találtam gyárit ~ 19.000ft-ért. Így most hiba nélkül (rángatás mentesen) működik

Link to comment
Megosztás:

1 perc, gezoli írta:

Van egy rossz hírem, Te nem fogsz megszabadulni az EGR-től. Az XEP EGR szelepe benne van a hűtőkörben.

Tudom, hogy benne van, de nem gondolnám, hogy attól ne lehetne kiiktatni. Mármint mit változtat magán az EGR-mentesítés metódusán? Le kell zárni mechanikusan (az megoldható, van hozzá spéci lemezem) és ki kell iktatni az ECU -ból, na ez a problémás számomra.

Módosítva : nzozz
Link to comment
Megosztás:

5 perce, nzozz írta:

Tudom, hogy benne van, de nem gondolnám, hogy attól ne lehetne kiiktatni. Mármint mit változtat magán az EGR-mentesítés metódusán? Le kell zárni mechanikusan (az megoldható, van hozzá spéci lemezem) és ki kell iktatni az ECU -ból, na ez a problémás számomra.

Ha már lezártad akkor minek letiltani az ECU-ban? Nekem sincs és mégis minden OK! Az egyik kollégámnak próbáltak "EGR mentes" szoftot (2004) rakni az autójára (2001), de nem jött össze.

Link to comment
Megosztás:

15 órája, outsider írta:

Sajnos ez engem nem érint...

Aktív szenes pollenszűrőm van, igaz a szag ellen az nem segít, de talán "az ellen megvéd" (ha atomtámadás ellen nem is... :) )

Köszi. Már próbáltam feszegetni, határozottság nélkül :)

A klímás élet sem fenékig tejfel... Ha esetleg nagyon hiányolod majd ezen extrát, nézd meg a klímás topic-ot, láthatod hogy mennyit lehet küzdeni vele meg költeni rá ha úgy jön ki a lépés... Persze amíg jó addig rendben a dolog. Hétvégén megint autózgattunk rokonnal, megint ámultam-bámultam a dolgokat (MB C kombi, 270cdi, full-full), aztán végigjátszottam fejben, hogy ha ezek extrák apránként kezdenek majd fogyni, akkor mi pénz lesz rendbe tenni. Elégedetten jöttem haza az Astra-val. 

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

18 órája, gezoli írta:

Ha már lezártad akkor minek letiltani az ECU-ban? Nekem sincs és mégis minden OK! Az egyik kollégámnak próbáltak "EGR mentes" szoftot (2004) rakni az autójára (2001), de nem jött össze.

Én a hibaüzenetek elkerülése miatt gondoltam a cserére, mert lezárás után állítólag nonstop hibát ír a rendszer, mert a MAP szenzor hiányolja azt a gázmennyiséget, aminek az EGR felől kéne jönnie. Nem tudom mi lenne a legjobb megoldás, de hát vastagon kormos belül a szívócsonk, nem hiszem, hogy ennek így kéne maradnia, ezt szeretném felszámolni. Azt meg tudod mondani esetleg, hogy a fogyasztásra és a teljesítményre milyen hatással szokott lenni az EGR lezárás?

 

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

18 órája, nzozz írta:

Tudom, hogy benne van, de nem gondolnám, hogy attól ne lehetne kiiktatni. Mármint mit változtat magán az EGR-mentesítés metódusán? Le kell zárni mechanikusan (az megoldható, van hozzá spéci lemezem) és ki kell iktatni az ECU -ból, na ez a problémás számomra.

Ha sikerült lezárni, szólj ,mert engem is érdekelne, hogy hogy lehet frankón offolni XEP-nél.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z14XEP szelepfedél tömítéscserében tudtok segíteni? Mi ennek a műveletnek a menete? Csak le kell szedni a szelepfedelet, kiszedni belőle a régi tömítést, beleigazítani az újat és mehet is vissza vagy motortömítő pasztát is érdemes használni? Szükséges tömítéskészletet venni (amiben a csavarokhoz is van tömítőgyűrű) vagy elég csak maga a szelepfedél tömítés (alapvetően ott szivárog). Van valami nehézsége/buktatója ennek a tömítéscserének?

 

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

 

19 órája, nzozz írta:

Tudom, hogy benne van, de nem gondolnám, hogy attól ne lehetne kiiktatni. Mármint mit változtat magán az EGR-mentesítés metódusán? Le kell zárni mechanikusan (az megoldható, van hozzá spéci lemezem) és ki kell iktatni az ECU -ból, na ez a problémás számomra.

Engem is érdekelne a megoldás. Ilyen lemez kell hozzá?

http://www.ebay.com/itm/161862940682?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT 

Link to comment
Megosztás:

Just now, bucynus írta:

 

Engem is érdekelne a megoldás. Ilyen lemez kell hozzá?

http://www.ebay.com/itm/161862940682?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT 

Igen, ilyet vettem hozzá az eBayről egy lengyel eladótól, de sajnos még a beépítésig nem jutottam el, előbb tisztázni akarok minden felmerülő problémát. De az tuti, hogy az EGR szelep csavarjához 1/2 -es rövid e-torx dugókulccsal nem lehet hozzáférni (tömítést akartam cserélni, amikor a hűtővízfogyás okát kerestem), elég szűkösen van ott minden, tehát vagy kisebb dugókulcs kell (talán 1/4 -esből is van olyan méret) vagy hosszú kivitelű.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olyan problémám van hogy reggel amikor beinditom az autót benzin szagot érzek.A kocsi megy rendesen de ha bemelegedik neki áll kicsit rángatni. Ha nekiállok és nyomom neki akkor villog a motor lámpa.Hibakod gyújtás kimaradás.De hidegen semmi megy mint a meszes.Nem tiprom a hideg motort csak húz ahogy kellene neki.A MOTORKOD Z16XE Én erg-re tippelek vagy injektorra.Valami ötlet? Köszönöm szépen a választ előre is.

Módosítva : Manfi01
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 25. at 9:19, tgabika76 írta:

Én használom, fentebb le is írtátok a két fő funkcióját: egyrészt nem jön be a büdös, másrészt meg a klíma gyorsabban lehűti a forró belterű autót a belső levegő keringetés használatával.

@Outsider: nem nehéz a kesztyűtartó nyitófül cseréje, csak határozottság kell hozzá, mert a régi nyitófület lefelé feszítve szinte úgy kell "kitörni" a kesztyűtartó ajtajából. Leírás: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/162/astra_g_kesztyutarto_nyitoful_csereje

 

On 2016. 06. 26. at 6:41, outsider írta:

Köszi. Már próbáltam feszegetni, határozottság nélkül :)

Na, sikerült kiszedni. Közben rájöttem hogy korábban rossz irányba feszegettem :blink:

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Manfi01 írta:

Sziasztok

Ezzel a szenzorral a Trafó hidon találkoztam csak nem tudom mi is a szerepe. Ha esetleg tudnátok segiteni azt nagyon Megköszönném

 

Motor kod z16xe

alkatrész szám:0310025019

http://www.google.hu/search?q=09173956&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjOq-jC-s7NAhWkKsAKHVaFAscQ_AUIBigB

Szia!

Zavarszűrő kondenzátor, a gyújtótrafóban keletkező elektromos zavarok kiszűrésére.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az normális jelenség, hogy amikor ma levettem a tanksapkát, egész hosszasan, még a sapka teljes lecsavarása után is sziszegett egy ideig és jól érezhetően nyomta ki magából a benzingőzt? Vagy eldugult valamelyik elvezető/szellőző? Az tény, hogy meleg volt az idő rendesen és tűzött is az autóra a Nap.  

 

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Adott egy Astra G 1.6, 2001'   kigyulladt a motorhűtés visszajelző, de a check engine nem, így hibakódot se tudtam kinyerni az ócó' kinai OBD olvasómmal + torque software

Tudtok vmi megoldást, h megtudjam mi a baj pontosan? Nem vinném szervízbe ha nem muszáj.

háttérinfó: hűtőfolyadékszint rendben, tömítettség szintén, hőfokjelző 80-90 fok között, nincs semmilyen hang, se csapágy se ékszijj semmi, klima bekapcskor elindul a hőtőventi, kikapcsoláskor leáll. Valamelyik fokozat ment ki a ventiből?

köszi előre is a segítséget!

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régen jártam erre. Szerencsére jó ideje nem volt gond a géppel. 

Néhány napja alapjáraton elkezdett rángatni a motor. Fordulaton semmi baja nem volt. A szerelőm a légtömegmérőnél talált problémát. Megtisztította, és most jó az alapjárat. Viszont a szervizkulcs jel, csak akkor alszik ki, ha beindítom a motort. Eddig gyújtás ráadás után rövidesen kialudt. Lehet más probléma is?

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét elért a végzet...:(  Tegnap eltűnt a kiegyenlítő tartályból a vizem. Furcsa volt mikor indítottam a motort kicsit egyenetlenül járt. A tartály melett fagyálló nyomokat is találtam, mintha nyomta volna ki a vizet....

Na töltöttem rá, motor beindít és bugyborékol vissza a víz. Gondolom hengerfejtömítés átéghetett.:confused: 

Valószínűleg a gázüzem sem segíthetett neki a magasabb hőérték miatt. Milyen márkájú tömítést érdemes venni? Én elringre gondoltam...?

Amúgy a kocsi nem füstöl fehéren amennyire értek hozzá olajban sem láttam vizet.

Párom minden nap jár vele dolgozni, ma is ment volna még jó hogy ránéztem, nagyobb baj is lehetett volna..:blink:

Link to comment
Megosztás:

6 órája, hood 21 írta:

Sziasztok!

Ismét elért a végzet...:(  Tegnap eltűnt a kiegyenlítő tartályból a vizem. Furcsa volt mikor indítottam a motort kicsit egyenetlenül járt. A tartály melett fagyálló nyomokat is találtam, mintha nyomta volna ki a vizet....

Na töltöttem rá, motor beindít és bugyborékol vissza a víz. Gondolom hengerfejtömítés átéghetett.:confused: 

Valószínűleg a gázüzem sem segíthetett neki a magasabb hőérték miatt. Milyen márkájú tömítést érdemes venni? Én elringre gondoltam...?

Amúgy a kocsi nem füstöl fehéren amennyire értek hozzá olajban sem láttam vizet.

Párom minden nap jár vele dolgozni, ma is ment volna még jó hogy ránéztem, nagyobb baj is lehetett volna..:blink:

Szia!

A kiegyenlítő tartályon a kupak jó?

Régebben még egy Audival jártunk úgy, hogy kinyomta a vizet a kupaknál és persze mi is a hengerfejtömítésre gondoltunk, ami ki is lett cserélve (természetesen szétszedésnél nem látszott rajta semmi átégésre utaló jel), de a hiba továbbra is fennállt. Ezután szerelő javaslatára lett kicserélve a kupak és tökéletes lett az autó.

Ahogy írtad, hogy látszik a fagyálló nyoma, akkor ez egy lehetséges hibaforrás.

Ezekben a hűtőkben, amikor meleg a víz, akkor nyomás alakul ki és ha a kupak ezt a nyomást nem tartja meg az gond.

Link to comment
Megosztás:

4 perce, norbee80 írta:

Szia!

A kiegyenlítő tartályon a kupak jó?

Régebben még egy Audival jártunk úgy, hogy kinyomta a vizet a kupaknál és persze mi is a hengerfejtömítésre gondoltunk, ami ki is lett cserélve (természetesen szétszedésnél nem látszott rajta semmi átégésre utaló jel), de a hiba továbbra is fennállt. Ezután szerelő javaslatára lett kicserélve a kupak és tökéletes lett az autó.

Ahogy írtad, hogy látszik a fagyálló nyoma, akkor ez egy lehetséges hibaforrás.

Ezekben a hűtőkben, amikor meleg a víz, akkor nyomás alakul ki és ha a kupak ezt a nyomást nem tartja meg az gond.

A kupakot tavaly cseréltem az jó lehet. Ha csak az lenne a gond miért bugyborékol a víz a tartályban mikor jár a motor?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, hood 21 írta:

A kupakot tavaly cseréltem az jó lehet. Ha csak az lenne a gond miért bugyborékol a víz a tartályban mikor jár a motor?

Ha cserélted, akkor az biztos jó, ennyi idő alatt csak nem megy tönkre.

Igazad van,ha bugyborékol a víz a tartályban, az elég hengerfej gyanús.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.