Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Artézi kút mélységű tiszteletem mindenkinek.

Van egy furcsa problémám a vassal (G astra 2002)

Előzmények:

Tünet: menet közben motor visszajelző lámpa villog, rángat, nem találja az alapjáratot, remeg, fura hangja van leáll, ...

3 napig ezt "játszotta", de volt hogy 1-2 óráig rendben üzemelt. :(

Szerelő rátette műszerre, azt mondta szabájtalan gyújtás a 4. hengerben...

Előbb gyertyát cserélt, majd 1 nap múlva megint megismétlődtek a tünetek. Ekkor trafósor csere...

Ugyan olyan volt az új trafó is, ám ezt csak később vettem észre. Kb 4 hónappal később.

Amikor is megint eljátszotta a "trükköt", irány egy másik szerelő, ezúttal egy ismerősöm. :D

diagnózis: 4. hengerben szabálytalan gyújtás stb...

Mondtam, Neki mik voltak az előzmények, mire a BERU márkát javasolta, amivel neki jobbak a tapasztalatai, mint a többivel

Szerencsére jó áron jutottam hozzá, mert amúgy kb40%-al drágább a többitől.

Ezt már magamnak is ki tudtam cserélni (ügyes forma vagyok 6db csavar ki majd visszarakásával mi? ;) )

Amikor beraktam minden megjavult varázs ütésre...

másnap megint égett a visszajelző lámpa, és remegett a sebváltó, meg az egész készülék... 2-3 óra használat után abbahagyta, azóta 4-5 napja minden normális...

Érti ezt valaki? Ismerősöm kérdezte jó lett-e? Elmondtam neki is mi van, erre azt mondta, ha megint előjön valami holtponti jeladót kéne megnézni, vagy mit.. :cry:

Járt már valaki így? Mennyi kütymürüttyöt kell cserélni, hogy rendbejöjjön a gyújtás? :P

Kicseréltem a gyertyákat brisk "körkörös elektródásokra" és megszűnt a dolog.

Lehet ennyi volt a probléma? Azóta kismillió műszerrel méregették és arra jutottak, nincs hiba a vassal....

Haverom azt mondta ha ezzel a gyertyacserével helyrejön beledől a kardjába....

GM 2 pólusú gyertyák voltak benne, de azok már az "új gyertyák" voltak, szerény véleményem szerint 5000km-t futottak....

Link to comment
Megosztás:

:fejkapirgálós szmájli:

Ezt tudnád pontosítani picit? :(

... mert Viktor ma elég korrekt árat mondott egy pár összeállításra vót közte gyári is...

Ülj le akkor most, mert jó hír érkezik: olcsóbb a brembo-ferodo páros, mint a gyári megoldás :P

És nyugodtan rakd a családi verdába, oda is kell a jó és tartós fék. :cry:

Link to comment
Megosztás:

:fejkapirgálós szmájli:

Ezt tudnád pontosítani picit? :(

... mert Viktor ma elég korrekt árat mondott egy pár összeállításra vót közte gyári is...

256-os fékhez a tárcsák darabja 7-8 ezer körül van, és a betétgarnitúra is kijön ennyiből.

Viktor is tud ilyet adni, és a gyári ennél drágább volt még múltkor (max az utángyári

lehet inkább olcsóbb).

Link to comment
Megosztás:

köszönöm!

no majd akkor meglássuk hogy mi lesz...

256-os fékhez a tárcsák darabja 7-8 ezer körül van, és a betétgarnitúra is kijön ennyiből.

Viktor is tud ilyet adni, és a gyári ennél drágább volt még múltkor (max az utángyári

lehet inkább olcsóbb).

Link to comment
Megosztás:

Most volt műszaki vizsgán a vas, simán átment és még meg is dícsérték a műszaki állapotáért és az esztétikai kinezetért... :P

Végeztek rajta futóműves vizsgálatot is, azt mondta a koma hogy minden ok. +adott róla mérési jegyzőkönyvet is.

Én azonban már régebben észrevettem, hogy néha a jobb eleje mintha felkoppanna, de nem nagyon, csak kicsit érezni.

A műszakin azt mondták rendben, de én most is szoktam hallani.

Mi szokott lenni ilyenkor: talpas, szilentblokkok??

Ha mondjuk a talpas jó, tőle független lehet rossz a szilent, vagy fordítva??

Lehet őket cserélni egymástól függetlenül?

Ha vknek van tapasztalata, kérem ossza meg!! :(

Link to comment
Megosztás:

Végeztek rajta futóműves vizsgálatot is, azt mondta a koma hogy minden ok. +adott róla mérési jegyzőkönyvet is.

Én azonban már régebben észrevettem, hogy néha a jobb eleje mintha felkoppanna, de nem nagyon, csak kicsit érezni.

A műszakin azt mondták rendben, de én most is szoktam hallani.

Mi szokott lenni ilyenkor: talpas, szilentblokkok??

Ha mondjuk a talpas jó, tőle független lehet rossz a szilent, vagy fordítva??

Lehet őket cserélni egymástól függetlenül?

Ha vknek van tapasztalata, kérem ossza meg!! :(

Nem inkább ilyen nyekergésszerű a hang? Nagyobb bukkanóknál a stabilizátor szilentek tudnak nyekeregni elég rendesen. Az enyémek is már elég zavaróan csinálják. Erősebben megrugóztatva az elejét (figyelve persze, hol nyomod meg, hogy ne horpadjon a kaszni) le tudod csekkelni, nyekereg-e. Bár asszem kézzel nem mindig tudod előhozni csak ha már elég erősen nyekeregnek.

Rosszabb úton kopogást még okozhatnak a stabilizátor összekötő rudak megkopott illesztései is.

Link to comment
Megosztás:

Nem inkább ilyen nyekergésszerű a hang? Nagyobb bukkanóknál a stabilizátor szilentek tudnak nyekeregni elég rendesen. Az enyémek is már elég zavaróan csinálják.

Hoppá-hoppá.........az enyémek is nyekeregnek-nyikorognak. :( ! Pontosan mi a bibi ilyenkor Telo? Műszakivizsga előtt állok, gond lesz ez? Köszi.

Off

Link to comment
Megosztás:

Hoppá-hoppá.........az enyémek is nyekeregnek-nyikorognak. :( ! Pontosan mi a bibi ilyenkor Telo? Műszakivizsga előtt állok, gond lesz ez? Köszi.

Off

Ne aggódj, ez nem gond, emiatt át fog menni a vizsgán. Csak idegesítő lehet a hang, mert úgy nyekereg, mint egy öreg autó. Ez egyébként tipikus G Astra jelenség: az első kereszt-stabilizátor rúd jobb és bal oldalon (elég nehezen hozzáférhető helyen) két gumi szilenten megy át, és ahogy rugózik az autó, a fémrúd nyekereg a gumiban. Állítólag ha újkorában összeszerelés előtt megzsírozzák kicsit, akkor utána elég sokáig kussolni fog. E nélkül (gyári állapotban) akár az autó 1 éves korában is kijöhet a hang, mint pl az előző G Astrámnál. A mostani autóm már 5 éves és elég erősen csinálja, úgyhogy lehet nemsokára rászánom magam a szilent cserére.

Ja igen, lehet próbálkozni szilikon spray-vel is befújni külsőleg a szilenteket, de nem mindig van 100%-os hatása, illetve az is csak rövidebb ideig... Illetve a lengőkarok forgáspontjainál is lehet fújni, ha jól emlékszem ott is vannak gumi részek, ott is nyikoroghat picit.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most volt műszakin a gépsárkány, simán átment, de egy vicces sztori azért tartozik hozzá.

Múlt hét szerda reggel, elindultam melóba, oda jöttek a járgányért, hogy viszik majd vizsgázni. beülök az autóba, hallok egy nagy csattanást, nézelődök, sehol semmi. Kiszállok, alánézek, erre ott figyel alatta egy spirálrugódarab. na bazz, ennek is műszaki napján kell eltörni? meg miaz hogy eltörik egy rugó? ilyet még nem is hallottam. na mondom ######a, irány bontó, rugókeresés, (mert az újat párosan illik cserélni), rugó megvesz, kicseréltetem szerelővel, mert nekem nincs már rá időm, elviszik, műszaki, stb, aztán sikerült kicserélni gyorsba vizsga előtt. érdekes nap volt az tuti :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Idegesítően nyikorgott a szellőző ventillátor az alacsony fokozatokban. Mivel a "szakemberek" mindenféle drága cserével fenyegettek, ezért gondoltam, magam megolajozom a motor csapágyait! Végül is a kesztyűtartó leszerelése utám 3 csavar kicsavarásával (egy negyediket is kivettem, nagy küzdelem árán, persze feleslegesen :( ) ki tudtam venni a motort, megcsodáltam a félgömb alakú lezáró-szerkezetet a szervó motorral, és elvégeztem az olajozást egy injekciós tű segítségével. Beszerelés előtt meggyőződtem a motor működőképességéről, minden rendben ment. Beszerelés után azonban, csak a maximális fokozaton volt hajlandó működni. A hibát ott követhettem el, hogy a gyújtást elfelejtettem kikapcsolni, egyszerűen csak lehúztam a csatlakozót a próba után. A Neten sikerült találnom kapcsolási rajzot, kiderült, hogy a négy fokozat egyszerű soros ellenállásokkal van megoldva, sorban egy biztosítékkal. Kiszereltem a fokozatkapcsolót, de kiderült, hogy az ellenállások nem ott vannak! Hol lehetnek ezek az ellenállások ill. a biztosíték? A műszerfal alatti biztosíték panelon nem találtam kiégett biztosítékot, a kézikönyv sem utal ilyenre. Vannak még ott relék és más dobozok, de nem akartam mindent kihúzgálni, nem szeretném ha a végén el sem indulna az autó! Sajnos az elvi rajzon nem találtam utalást arra, hogy az R11-nek nevezett szerelvény hol található. Ha tudtok megoldást, segítsetek!

A segítséget előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

...Sajnos az elvi rajzon nem találtam utalást arra, hogy az R11-nek nevezett szerelvény hol található. Ha tudtok megoldást, segítsetek!

A segítséget előre is köszönöm!

Az előtétellenállások elvileg a pollenszűrő kiszedése után a pollenszűrőházon keresztül érhetők el... Alulról kell kinyomni fölfele a pollenszűrőház felé vezető csatornába benyúlva...

Link to comment
Megosztás:

Ezen a szilentes dolgon kicsit ledöbbentem.Csak azért mert az elöző kocsim egy kalos volt és az 1 év után idegesítően csinálta kanyarokban, illetve fekvőrendőröknél stb.Aztán kicserélték ezeket a gumika ,és 1 évig megint csend volt.Most amikor megvettem az opelt Megnyugodva tapasztaltam amikor átmentem otthon a parkolóban fekvőrendőrön ,hogy ez egy stabil kocsi jól összerakták ,ez biztos nem fog nyikorogni.Erre most meg ilyeneket olvasok.Teljesen letőrtem! :(

Link to comment
Megosztás:

naaaaa.

azért én inkább ülnék egy nyikorgó futómüves Astra G ben mint egy nem nyikorgó Kalosba....

amugy 2 db 500 forintos szilent okozza a hangot,amit ha az ember kicserél, máris nemnyikorgós,suhanós astrája lesz...

az enyémbe is most volt cserélve pénteken :(

Link to comment
Megosztás:

Most volt műszaki vizsgán a vas, simán átment és még meg is dícsérték a műszaki állapotáért és az esztétikai kinezetért... :P

Végeztek rajta futóműves vizsgálatot is, azt mondta a koma hogy minden ok. +adott róla mérési jegyzőkönyvet is.

Én azonban már régebben észrevettem, hogy néha a jobb eleje mintha felkoppanna, de nem nagyon, csak kicsit érezni.

A műszakin azt mondták rendben, de én most is szoktam hallani.

Mi szokott lenni ilyenkor: talpas, szilentblokkok??

Ha mondjuk a talpas jó, tőle független lehet rossz a szilent, vagy fordítva??

Lehet őket cserélni egymástól függetlenül?

Ha vknek van tapasztalata, kérem ossza meg!! :(

Szia! Szerintem nézd meg a toronycsapágynál lévő gumit. Nekem az kopogott( 90e km). A nyikorgás pedig lehet a csapágy is. Emeljétek fel a kocsit aztán mozgassátok meg a kereket úgy hogy alul és felül fogjátok. Egy kis lógásának lennie kell de nem nagynak. CSak felemelve lehet észrevenni mert amugy a kasztni ráül a gumira és akkok kussba van, csak vasúti átjáróba vagy nagy döccenéseknél jön elő.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet Mindenkinek !

Egy éve vásároltunk egy 2002-s Astra 1.6 G Caravant. Rengeteg problémánk volt vele, de lassan úrrá lettünk felettük. Sokat sikerült megoldani úgy, hogy olvastam a fórumot. Egyetlen dolog van ami nagyon idegesít, a sebváltó karja intenzív gyorsításkor erősen rezonál , szinte morog. Már rászoktam arra hogy fogom a váltó karját mert akkor csendben van . A sebváltás lehetne gyorsabb is, de ha gyorsabban váltok akkor hangosan csattog . De ez utóbbival még kibékülnek, a rezonálással viszont nem!

Legyetek szivesek segíteni, merre induljak el a hibakeresésben.

Köszönöm a segítségeteket , baráti üdv: P Tibor

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.