heted7 Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 '98-as a lelkem, hamarosan 10 éves! :( Ok, akkor 6-7 év múlva tudni fogom, hova nyúljak ha már telement levéllel ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
heted7 Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Köszi a gyors válaszokat. Shell 10W40 (elvileg) Előtte is ugyanez volt benne (elvileg) Ha tényleg az olaj a baj, javasoljátok a cseréjét, vagy hagyhatom benne? (Nemtom mi lesz, ha itt tényleg hideg lesz, mert ez már +4-5 fokon is kopog.) Köszi! A heveromnak Shell Helix 5w30-at írtak a lapra, de a jelenség ugyanaz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Köszi a gyors válaszokat. Shell 10W40 (elvileg) Előtte is ugyanez volt benne (elvileg) Ha tényleg az olaj a baj, javasoljátok a cseréjét, vagy hagyhatom benne? (Nemtom mi lesz, ha itt tényleg hideg lesz, mert ez már +4-5 fokon is kopog.) Köszi! nekem 6 éves a müszer most vettem az idén y17tdl olajcserénél az opel 10w40-es olaját tettem bele és semmi bajom vele most lesz cserélve és nem fogyott belöle egy gram se nem kopog csak annyira amennyire bemelegszik . Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 az opel 10w40-es olaját tettem bele és semmi bajom vele Kannás (4-5L-es) kiszerelésből, vagy hordóból? Mert ha kannás van benne, akkor kb egyedül vagy a tapasztalatoddal :( Vagy csak nem figyelsz eléggé rá, és később lesz bajod vele ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Köszi a gyors válaszokat. Shell 10W40 (elvileg) Előtte is ugyanez volt benne (elvileg) Ez csak az én tapasztalatom, de a shellről nincs túl jó véleményem. Ha nagyon kopog, az azt jelenti, hogy a hidrotőke nem tudja kiegyenlíteni a szelephézagot, mert nem tud elegendő olajnyomást felvenni, és így a vezérműtengely "veri" a hidrotőkét, az meg a szelepet. És ez nem tesz jót hosszabb távon, tehát te döntésed ezek alapján, hogy cseréled-e. Milyen motorkódú, és hány km-es az autód? Link to comment Megosztás: More sharing options...
heted7 Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Ez csak az én tapasztalatom, de a shellről nincs túl jó véleményem. Ha nagyon kopog, az azt jelenti, hogy a hidrotőke nem tudja kiegyenlíteni a szelephézagot, mert nem tud elegendő olajnyomást felvenni, és így a vezérműtengely "veri" a hidrotőkét, az meg a szelepet. És ez nem tesz jót hosszabb távon, tehát te döntésed ezek alapján, hogy cseréled-e. Milyen motorkódú, és hány km-es az autód? 1,4 benzin, Twinport, 2 éves, de most nincs itt a könyv, hogy megnézzem a motor kódját. 50 ezer van benne. Ja, és egy nagy tartályból szedték ki, és egy átlátszó sima kannából töltötték bele, ott voltam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Abba egyébként 5W30 vagy 5W40 való, így mindenképpen ajánlom a cserét... lehet az okozza (amellett hogy nem is jó minőségű az olaj) a kopogást is. az olajon nem éri meg spórolni, hamar visszaüt ám... metabond, castrol, mobil1... Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Abba egyébként 5W30 vagy 5W40 való, így mindenképpen ajánlom a cserét... lehet az okozza (amellett hogy nem is jó minőségű az olaj) a kopogást is. az olajon nem éri meg spórolni, hamar visszaüt ám... metabond, castrol, mobil1... A Shell -t én sem javaslom, sajnos én 1x tettem bele (ingyé vót) de hamar kivágtam. Nem ehhez a motorhoz való, hallhatóan hangosabb volt tőle a motor :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 nekem 6 éves a müszer most vettem az idén y17tdl olajcserénél az opel 10w40-es olaját tettem bele és semmi bajom vele most lesz cserélve és nem fogyott belöle egy gram se nem kopog csak annyira amennyire bemelegszik . Olajat minden motor fogyaszt, még a vadi új is :( Opel olaj felejtős, később majd megérted a különbséget..... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Abba egyébként 5W30 vagy 5W40 való, így mindenképpen ajánlom a cserét... lehet az okozza (amellett hogy nem is jó minőségű az olaj) a kopogást is. az olajon nem éri meg spórolni, hamar visszaüt ám... metabond, castrol, mobil1... Az 1.2-es Corsanknak is hasonló hangja van hidegen mint a dieselnek, de már újkora óta télen-nyáron. Melegen amikor kisebb az alapjárat akkor már nem feltünő. Amit az opel service-ben tesznek a motorba (valami szürkeflakonos Opel olaj) az milyen minőségű? Kötelessek garanciális kötelező szervizkor azt az olajat beletenni amit viszek? Mert én Castrol párti vagyok. Motorba mindig azt használtam, ott tényleg igénybe vannak véve az alkatrészek, és semmi problémám nem volt a motor motorjával, az olajat sem ette..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 ez aztán az ésszerű módosítás opeléknél. F astra, b vectra a pollenszűrőt a venti elé rakta, így a levelek a ventiig nem jutnak el optimális esetben. Gondolom ez is arra volt jó, hogy ha nem takarítod állandóan, akkor előbb utóbb ventit kell cserélned, ami megint csak alkatrész+szerelés, és így a gyár, meg a szervíz is jól jár. :( Így viszont belső keringtetésnél is van pollenszűrés. Nem mintha sokat számítana sztem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Olajat minden motor fogyaszt, még a vadi új is :( Opel olaj felejtős, később majd megérted a különbséget..... ;) ebben az esetben tévedsz most is annyi van benne mint mikor cserélték és OPEL OIL Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Kannás (4-5L-es) kiszerelésből, vagy hordóból? Mert ha kannás van benne, akkor kb egyedül vagy a tapasztalatoddal :( Vagy csak nem figyelsz eléggé rá, és később lesz bajod vele ;) 5l-es kannás Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Uhu! A twinportokban már elektromos szelep van, azért olyan drága? ott van a szivosoron egy szelep ami időnként lezárja a szívócsatorna egyik felét. az a szelep dolgozó lány drága. de Te most atermosztátot kérdezted? az sima termosztát házzal. fogalmam sincs, hogy mitől olya kurvadrága... a héten kettőt is cseréltünk... Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 5l-es kannás csere ota most van benne 12000km.és ott áll a nivopálcán ahol amikor beletőltötték.......... Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Olajat minden motor fogyaszt, még a vadi új is :( Opel olaj felejtős, később majd megérted a különbséget..... ;) én már elég régen használom 3évig f astrába is most is és nincs bajom vele . az f-be probáltam aVALVOLINÉT A 100000KM-ES oilt többet megevett belöle mint az OPEL oilbol akkor hol a minöség mert amit emlitettem az joval drágább oil volt mint az opel oil............ISUZU motoros a drágám Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 csere ota most van benne 12000km.és ott áll a nivopálcán ahol amikor beletőltötték.......... dejó neked... nekem 1200 km alatt megevett 8 deci 10w40 est. de elötte 3000 km alatt 4 liter 5w30 ast... szóval örüjjé :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 Ok, akkor 6-7 év múlva tudni fogom, hova nyúljak ha már telement levéllel :( Ki kell hogy ábrándítsalak...ez nem kor függő..az enyém még 4.5 éves volt kb., amikor megvettem és akkor volt tele levéllel...attól függ hol állnak vele...ha pl a munkahelyednél fák vannak és gyakran állsz alatta, akkor lehet 3 év és ugyanaz a helyzet... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 ebben az esetben tévedsz most is annyi van benne mint mikor cserélték és OPEL OIL Csak a hűtővíz kevesebb :( ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 én már elég régen használom 3évig f astrába is most is és nincs bajom vele . az f-be probáltam aVALVOLINÉT A 100000KM-ES oilt többet megevett belöle mint az OPEL oilbol akkor hol a minöség mert amit emlitettem az joval drágább oil volt mint az opel oil............ISUZU motoros a drágám Ebben lehet igazad van....nekem most valvoline van benne, de előtte bp volt abból nem evett ennyit....legközelebb jön a meta... :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 én már elég régen használom 3évig f astrába is most is és nincs bajom vele . az f-be probáltam aVALVOLINÉT A 100000KM-ES oilt többet megevett belöle mint az OPEL oilbol akkor hol a minöség mert amit emlitettem az joval drágább oil volt mint az opel oil............ISUZU motoros a drágám Pedig nyugtasd magad, hogy a kannás 10W40-es opel olajjal a lehető legszarabbat raktad bele, amit csak lehet. ;) Régen jó volt (2004-től valami szemét feldolgozott szart raknak bele, nem totalt, mint régen). De már nem az. Fogadjunk hogy sokat használod rövid utakra (<10km) az autót! :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December6, 2007 Megoszt Elküldve December6, 2007 de Te most atermosztátot kérdezted? az sima termosztát házzal. fogalmam sincs, hogy mitől olya kurvadrága... a héten kettőt is cseréltünk... hát nem normálisak akkor. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve December7, 2007 Megoszt Elküldve December7, 2007 Pedig nyugtasd magad, hogy a kannás 10W40-es opel olajjal a lehető legszarabbat raktad bele, amit csak lehet. ;) Régen jó volt (2004-től valami szemét feldolgozott szart raknak bele, nem totalt, mint régen). De már nem az. Fogadjunk hogy sokat használod rövid utakra (<10km) az autót! :( tudomásom szerint a kannás, és a hordós is totál olaj... Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve December7, 2007 Megoszt Elküldve December7, 2007 tudomásom szerint a kannás, és a hordós is totál olaj... Nekem olyan információim vannak, hogy mostanában a GM évente tenderezteti a kannás kiszerelésű olajának beszállítóit... Állítólag régebben sokáig az Elf szállított neki, a gyári feltöltés meg Fuchs szokott lenni. Szóval ez a kannás téma nekem is nagyon gyanús, nincs egyenletes minőség, tiszta „lengyelpiac”. Szóval, úgy látom, a GM-et egyáltalán nem érdekli a retail-olajának minősége, egy kis plusz pénzt akar csak vele keresni. :( Mondjuk, sajnos elég sokáig használtam én is a kannás GM 10W40-et, mert hát bízik az ember... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Asterx Elküldve December7, 2007 Megoszt Elküldve December7, 2007 Pedig nyugtasd magad, hogy a kannás 10W40-es opel olajjal a lehető legszarabbat raktad bele, amit csak lehet. ;) Régen jó volt (2004-től valami szemét feldolgozott szart raknak bele, nem totalt, mint régen). De már nem az. Fogadjunk hogy sokat használod rövid utakra (<10km) az autót! :( Megtudnátok mondani, hogy ha nekem az Opel 5w-30-as olaját ajánlották az 1.4-es twinporthoz, akkor azt a Castrol vagy Mobil pontosan melyik olajával tudom helyettesíteni (annyi féle van)? Az pl. mindegy, hogy szintetikus vagy félszintetikus? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts