Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Köszi a gyors válaszokat. Shell 10W40 (elvileg)

Előtte is ugyanez volt benne (elvileg)

Ha tényleg az olaj a baj, javasoljátok a cseréjét, vagy hagyhatom benne? (Nemtom mi lesz, ha itt tényleg hideg lesz, mert ez már +4-5 fokon is kopog.)

Köszi!

A heveromnak Shell Helix 5w30-at írtak a lapra, de a jelenség ugyanaz.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors válaszokat. Shell 10W40 (elvileg)

Előtte is ugyanez volt benne (elvileg)

Ha tényleg az olaj a baj, javasoljátok a cseréjét, vagy hagyhatom benne? (Nemtom mi lesz, ha itt tényleg hideg lesz, mert ez már +4-5 fokon is kopog.)

Köszi!

nekem 6 éves a müszer most vettem az idén y17tdl olajcserénél az opel 10w40-es olaját tettem bele és semmi bajom vele most lesz cserélve és nem fogyott belöle egy gram se nem kopog csak annyira amennyire bemelegszik .

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors válaszokat. Shell 10W40 (elvileg)

Előtte is ugyanez volt benne (elvileg)

Ez csak az én tapasztalatom, de a shellről nincs túl jó véleményem.

Ha nagyon kopog, az azt jelenti, hogy a hidrotőke nem tudja kiegyenlíteni

a szelephézagot, mert nem tud elegendő olajnyomást felvenni, és így a

vezérműtengely "veri" a hidrotőkét, az meg a szelepet. És ez nem tesz

jót hosszabb távon, tehát te döntésed ezek alapján, hogy cseréled-e.

Milyen motorkódú, és hány km-es az autód?

Link to comment
Megosztás:

Ez csak az én tapasztalatom, de a shellről nincs túl jó véleményem.

Ha nagyon kopog, az azt jelenti, hogy a hidrotőke nem tudja kiegyenlíteni

a szelephézagot, mert nem tud elegendő olajnyomást felvenni, és így a

vezérműtengely "veri" a hidrotőkét, az meg a szelepet. És ez nem tesz

jót hosszabb távon, tehát te döntésed ezek alapján, hogy cseréled-e.

Milyen motorkódú, és hány km-es az autód?

1,4 benzin, Twinport, 2 éves, de most nincs itt a könyv, hogy megnézzem a motor kódját.

50 ezer van benne.

Ja, és egy nagy tartályból szedték ki, és egy átlátszó sima kannából töltötték bele, ott voltam.

Link to comment
Megosztás:

Abba egyébként 5W30 vagy 5W40 való, így mindenképpen ajánlom a cserét...

lehet az okozza (amellett hogy nem is jó minőségű az olaj) a kopogást is.

az olajon nem éri meg spórolni, hamar visszaüt ám...

metabond, castrol, mobil1...

A Shell -t én sem javaslom, sajnos én 1x tettem bele (ingyé vót) de hamar kivágtam.

Nem ehhez a motorhoz való, hallhatóan hangosabb volt tőle a motor :(

Link to comment
Megosztás:

nekem 6 éves a müszer most vettem az idén y17tdl olajcserénél az opel 10w40-es olaját tettem bele és semmi bajom vele most lesz cserélve és nem fogyott belöle egy gram se nem kopog csak annyira amennyire bemelegszik .

Olajat minden motor fogyaszt, még a vadi új is :(

Opel olaj felejtős, később majd megérted a különbséget..... ;)

Link to comment
Megosztás:

Abba egyébként 5W30 vagy 5W40 való, így mindenképpen ajánlom a cserét...

lehet az okozza (amellett hogy nem is jó minőségű az olaj) a kopogást is.

az olajon nem éri meg spórolni, hamar visszaüt ám...

metabond, castrol, mobil1...

Az 1.2-es Corsanknak is hasonló hangja van hidegen mint a dieselnek, de már újkora óta télen-nyáron. Melegen amikor kisebb az alapjárat akkor már nem feltünő.

Amit az opel service-ben tesznek a motorba (valami szürkeflakonos Opel olaj) az milyen minőségű?

Kötelessek garanciális kötelező szervizkor azt az olajat beletenni amit viszek? Mert én Castrol párti vagyok. Motorba mindig azt használtam, ott tényleg igénybe vannak véve az alkatrészek, és semmi problémám nem volt a motor motorjával, az olajat sem ette.....

Link to comment
Megosztás:

ez aztán az ésszerű módosítás opeléknél. F astra, b vectra a pollenszűrőt a venti elé rakta, így a levelek a ventiig nem jutnak el optimális esetben.

Gondolom ez is arra volt jó, hogy ha nem takarítod állandóan, akkor előbb utóbb ventit kell cserélned, ami megint csak alkatrész+szerelés, és így a gyár, meg a szervíz is jól jár. :(

Így viszont belső keringtetésnél is van pollenszűrés. Nem mintha sokat számítana sztem...

Link to comment
Megosztás:

Uhu!

A twinportokban már elektromos szelep van, azért olyan drága?

ott van a szivosoron egy szelep ami időnként lezárja a szívócsatorna egyik felét. az a szelep dolgozó lány drága.

de Te most atermosztátot kérdezted? az sima termosztát házzal. fogalmam sincs, hogy mitől olya kurvadrága...

a héten kettőt is cseréltünk...

Link to comment
Megosztás:

Olajat minden motor fogyaszt, még a vadi új is :(

Opel olaj felejtős, később majd megérted a különbséget..... ;)

én már elég régen használom 3évig f astrába is most is és nincs bajom vele . az f-be probáltam aVALVOLINÉT A 100000KM-ES oilt többet megevett belöle mint az OPEL oilbol akkor hol a minöség mert amit emlitettem az joval drágább oil volt mint az opel oil............ISUZU motoros a drágám

Link to comment
Megosztás:

Ok, akkor 6-7 év múlva tudni fogom, hova nyúljak ha már telement levéllel :(

Ki kell hogy ábrándítsalak...ez nem kor függő..az enyém még 4.5 éves volt kb., amikor megvettem és akkor volt tele levéllel...attól függ hol állnak vele...ha pl a munkahelyednél fák vannak és gyakran állsz alatta, akkor lehet 3 év és ugyanaz a helyzet... ;)

Link to comment
Megosztás:

én már elég régen használom 3évig f astrába is most is és nincs bajom vele . az f-be probáltam aVALVOLINÉT A 100000KM-ES oilt többet megevett belöle mint az OPEL oilbol akkor hol a minöség mert amit emlitettem az joval drágább oil volt mint az opel oil............ISUZU motoros a drágám

Ebben lehet igazad van....nekem most valvoline van benne, de előtte bp volt abból nem evett ennyit....legközelebb jön a meta... :(

Link to comment
Megosztás:

én már elég régen használom 3évig f astrába is most is és nincs bajom vele . az f-be probáltam aVALVOLINÉT A 100000KM-ES oilt többet megevett belöle mint az OPEL oilbol akkor hol a minöség mert amit emlitettem az joval drágább oil volt mint az opel oil............ISUZU motoros a drágám

Pedig nyugtasd magad, hogy a kannás 10W40-es opel olajjal a lehető legszarabbat raktad bele, amit csak lehet. ;)

Régen jó volt (2004-től valami szemét feldolgozott szart raknak bele, nem totalt, mint régen). De már nem az.

Fogadjunk hogy sokat használod rövid utakra (<10km) az autót! :(

Link to comment
Megosztás:

Pedig nyugtasd magad, hogy a kannás 10W40-es opel olajjal a lehető legszarabbat raktad bele, amit csak lehet. ;)

Régen jó volt (2004-től valami szemét feldolgozott szart raknak bele, nem totalt, mint régen). De már nem az.

Fogadjunk hogy sokat használod rövid utakra (<10km) az autót! :(

tudomásom szerint a kannás, és a hordós is totál olaj...

Link to comment
Megosztás:

tudomásom szerint a kannás, és a hordós is totál olaj...

Nekem olyan információim vannak, hogy mostanában a GM évente tenderezteti a kannás kiszerelésű olajának beszállítóit... Állítólag régebben sokáig az Elf szállított neki, a gyári feltöltés meg Fuchs szokott lenni.

Szóval ez a kannás téma nekem is nagyon gyanús, nincs egyenletes minőség, tiszta „lengyelpiac”. Szóval, úgy látom, a GM-et egyáltalán nem érdekli a retail-olajának minősége, egy kis plusz pénzt akar csak vele keresni. :(

Mondjuk, sajnos elég sokáig használtam én is a kannás GM 10W40-et, mert hát bízik az ember...

Link to comment
Megosztás:

Pedig nyugtasd magad, hogy a kannás 10W40-es opel olajjal a lehető legszarabbat raktad bele, amit csak lehet. ;)

Régen jó volt (2004-től valami szemét feldolgozott szart raknak bele, nem totalt, mint régen). De már nem az.

Fogadjunk hogy sokat használod rövid utakra (<10km) az autót! :(

Megtudnátok mondani, hogy ha nekem az Opel 5w-30-as olaját ajánlották az 1.4-es twinporthoz, akkor azt a Castrol vagy Mobil pontosan melyik olajával tudom helyettesíteni (annyi féle van)? Az pl. mindegy, hogy szintetikus vagy félszintetikus?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.