Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Visszatérve még a felnikre egy kérdés erejéig...

A gyári Astra alufelnik is 6,5-7" méretűek nem?

Akkor az én 7"-osom sem verheti szét a kerékcsapágyakat, ha nem rakok rá szélesebb gumit ugye?

6J15H2 ET49 felni van nekem gyárilag a 195/65-ös gumihoz, most néztem :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

A gumicsréről jut eszembe, a héten lefoglaltunk kis családommal egy horvátországi nyaralást, ahová autóval mennénk (kb 1600 km oda-vissza + amit kint csalinkázunk). Ezért is gondolkodom új gumikon.

Ezzel kapcsolatban majd időszerű lenne előtte egy alapos átvizsgálás (ugyis nemrég vettem a vasat, igaz a sógortól ugyhogy az előéletét azért ismerem).

Amint itt a fórumon kiderült a sógor által követett 30.000 vagy 1 év szerviz (és olajcsere) periódus nem igazán kifizetődő, és lehet hogy ki kellene pucolni a motort (most 95.000.- nél tartok), mert nem akarom, hogy majd júliusban álljon meg Split alatt... :sowwy:

Szóval tudtok ajánlani egy lelkiismeretes, korrekt és megbízható szerelőt az Astrámhoz "hosszútávú kapcsolat céljából" Soroksár környékén? Akár fórumtárs is lehet, sőt talán még jobb is... :lol:

Amennyiben extra megbízható a szaki elmennék messzebre is hozzá, csak ha ott kell hagyni a gépet nehezebben jutok haza messzebről... :lol:

Minden ajánlatot szívesen veszek (akár azt is, hogy kihez neeeee...)

Link to comment
Megosztás:

annyir azért nem kell ám beszarni a 30.000 periódustól...

igaz, hogy én sem hogytam még sose benne az olajat a motorban ennyi ideig, sőt a 10.000 sem nagyon szoktam túllépni...

én mit csinálnék a Te helyedben?

motor belső mosóval kimosnám jól az olajsarat, majd jó kis 5w30 as olajjal feltölteném, és figyelgetném, hogy eszi e már. ha nem akkor ennyi, ha igen akkor párezer mulva kicserélném újra 10w40 re. ennyi.

Link to comment
Megosztás:

annyir azért nem kell ám beszarni a 30.000 periódustól...

igaz, hogy én sem hogytam még sose benne az olajat a motorban ennyi ideig, sőt a 10.000 sem nagyon szoktam túllépni...

én mit csinálnék a Te helyedben?

motor belső mosóval kimosnám jól az olajsarat, majd jó kis 5w30 as olajjal feltölteném, és figyelgetném, hogy eszi e már. ha nem akkor ennyi, ha igen akkor párezer mulva kicserélném újra 10w40 re. ennyi.

Pár oldallal előbb sokan igen határozottan elutasították a belső mosóanyagok használatát, mert szerintük amit felold azt nem tudja utánna kinyomni a motor, így csak nagyobb gondot okoz ezzel, mintha ott maradna a helyén a feloldás előtti állapotban...

Akkor most mi az igazság?

Link to comment
Megosztás:

elméletileg a váltoban nem kell csak javitásnál a szervo az zöld szinü és nem tudom de egy jo szer. megmondja ezt is azt is .

az hogy nem kell ez érdekes...apumék elhalt kadettjában a váltóban kb 150ekm-nél kicseréltem az olajat, mert már kezdett akadozni, pedig azt mondják elég sokan, hogy ezt sosem kell. Elég drawsztikus változás volt utánna...nem akadozott és ment mint a vaj, szóval én azt mondom azért csak ki kell azt néha cserélni...szerintem kb 100 ekm után ildomos...nem találtak még fel olyan olajat ami sosem "merűl ki" nem használódik el, de mindenkinek lelke rajta ..én ezt tapasztaltam... :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Pár oldallal előbb sokan igen határozottan elutasították a belső mosóanyagok használatát, mert szerintük amit felold azt nem tudja utánna kinyomni a motor, így csak nagyobb gondot okoz ezzel, mintha ott maradna a helyén a feloldás előtti állapotban...

Akkor most mi az igazság?

mosd át. az nem árt. viszont ha az olajcsatornában lerakódás van, és nem ked megfelelő kenést a hengerfej, akkor az rosszabb, mintha egy kicsit eszi az olajat, mert kimostad a tömitettséget okozó kokszot.

én is minden új vásárású autómnál átmosom...

Link to comment
Megosztás:

az hogy nem kell ez érdekes...apumék elhalt kadettjában a váltóban kb 150ekm-nél kicseréltem az olajat, mert már kezdett akadozni, pedig azt mondják elég sokan, hogy ezt sosem kell. Elég drawsztikus változás volt utánna...nem akadozott és ment mint a vaj, szóval én azt mondom azért csak ki kell azt néha cserélni...szerintem kb 100 ekm után ildomos...nem találtak még fel olyan olajat ami sosem "merűl ki" nem használódik el, de mindenkinek lelke rajta ..én ezt tapasztaltam... :sowwy:

nekem is a Coupén nehezen vette a sebességeket, picit zajosabb volt a futása. majd kicseréltem, és elmult.

egy öreg autónál illik legalább egyszer cserélni.

bajt nem csinál, és van vagy 4.000 forint a belefektetett tőke...

Link to comment
Megosztás:

A gumicsréről jut eszembe, a héten lefoglaltunk kis családommal egy horvátországi nyaralást, ahová autóval mennénk (kb 1600 km oda-vissza + amit kint csalinkázunk). Ezért is gondolkodom új gumikon.

Ezzel kapcsolatban majd időszerű lenne előtte egy alapos átvizsgálás (ugyis nemrég vettem a vasat, igaz a sógortól ugyhogy az előéletét azért ismerem).

Amint itt a fórumon kiderült a sógor által követett 30.000 vagy 1 év szerviz (és olajcsere) periódus nem igazán kifizetődő, és lehet hogy ki kellene pucolni a motort (most 95.000.- nél tartok), mert nem akarom, hogy majd júliusban álljon meg Split alatt... :sowwy:

Szóval tudtok ajánlani egy lelkiismeretes, korrekt és megbízható szerelőt az Astrámhoz "hosszútávú kapcsolat céljából" Soroksár környékén? Akár fórumtárs is lehet, sőt talán még jobb is... :lol:

Amennyiben extra megbízható a szaki elmennék messzebre is hozzá, csak ha ott kell hagyni a gépet nehezebben jutok haza messzebről... :lol:

Minden ajánlatot szívesen veszek (akár azt is, hogy kihez neeeee...)

olajat, olajszűrőt, légszürőt, pollenszűrőt, üzemanyagszűrőt otthol is ki lehet cseréni, nem kell hozzá nagy szakértelem.

Link to comment
Megosztás:

Ha még valakit érdekelnek az abroncsok: MICHELIN ENERGY -hihetetlen mennyire más lett tőle az autó stabilitása, futása.

Csak javasolni tudom!!

Én ajánlotam, habár nekem új a vas. Mostanában nem cserélem, de ha veszek autógumin nem spórolok. Anno még motorra többe került a 2 gumi, mint most kerülne az autóra 4db. :sowwy:

A gyári Dunlop Sport 2000 mennyit megy el amugy?

Link to comment
Megosztás:

, üzemanyagszűrőt otthol is ki lehet cseréni, nem kell hozzá nagy szakértelem.

Azért lehet vele szívni, főleg a benzincső csatlakozojánál.

Ha elpattan rajta a műanyag zár rész, akkor lehet bizony újra csövezni.....

Célszerszám van hozzá, azzal a művelet kb 2 perc.

Nekem most cserélték márkaszervízben kemény 840 pénzért... :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Azért lehet vele szívni, főleg a benzincső csatlakozojánál.

Ha elpattan rajta a műanyag zár rész, akkor lehet bizony újra csövezni.....

Célszerszám van hozzá, azzal a művelet kb 2 perc.

Nekem most cserélték márkaszervízben kemény 840 pénzért... :sowwy:

igaz az nem nagy pénz...

mennyi is a csereperiódusa a benzinszűrőnek?

Link to comment
Megosztás:

igaz az nem nagy pénz...

mennyi is a csereperiódusa a benzinszűrőnek?

Ezt így konkrétan nem tudom, de szerintem 2 évet ki szokott bírni.

Ami biztos, hogy ha sűrűn adsz neki tisztító adalékot (tankoláskor), akkor a feloldott trutyi a tankból könnyebben tömíti...

Link to comment
Megosztás:

Öreg hiba volt ennyit menni egy olajjal... most nagyon durván nézhet ki a motor belseje, inkább ne is akard tudni :sowwy:

Öblítő adalékot semmiképpen ne tegyél bele, mert a szennyeződéseket tényleg feloldja, de azok rögtön el fogják

tömíteni az olajjáratokat a csapágyaknál és a hidrotőkéknél is (valószínű már most is dugulás miatt csattog valamelyik

tőkéd). Az egyetlen maradéktalanul jó megoldás az, ha le van véve a hengerfej, ki van pucolva (és felújítani és kéne

akkor már, nem vészes árban). És ezzel együtt a kartert is le kell venni, és rendesen átmosni, ahol csak elérhető.

Továbbá az olajpumpát is át kell mosni. Ha szerencséd van, akkor nincs olyan szar helyzet, hogy szét is kelljen

fűzni a blokkot.

Sajnos ezzel jár, ha az ember nem karbantartja a motort rendesen... tudom hogy nem a te sarad ez, de sajna nálad

csapódik le. :lol:

Uhuhu!

Én pl. erre a hozzászólásra gondoltam ... (meg még pár ehhez hasonló tartalmúra e körül) Persze gondolom ez dízel üzemű gépjárműre vonatkozik, de ugyanúgy "túljáratott" motorolaj volt a téma.

Link to comment
Megosztás:

olajat, olajszűrőt, légszürőt, pollenszűrőt, üzemanyagszűrőt otthol is ki lehet cseréni, nem kell hozzá nagy szakértelem.

Aknám nincs, úgyhogy az olaj leengedés kicsit problémás lenne, meg hova tenném a fáradt olajat (?), mert az meg tudtommal veszélyes hulladék, aztán hátul mégsem önteném ki a kertben... Légszűrőt, benzinszűrőt persze megoldhatnám itthon is, de a pollenszűrőhöz már kéne egy kis idő meg érzék, ám ha az olaj miatt ugyis be kellene állnom egy szaki aknájára, akkor meg már tökmindegy, hogy ő szöszmötöl el vele, amíg csorog ki az olaj, vagy én.

Egyébként sincs túl nagy kézügyességem, úgyhogy vagy valamit tönkretennék, vagy a kezemet vágnám el valamivel közben, ahogyan magamat ismerem.

Egy jó szerelő meg nélkülözhetetlen a jövőre nézve (mert azért nem lehet mindent otthon megbütykölni akkor sem, ha késztetést is éreznék rá esetleg) és ez meg bizalmi állás, ezért kérdeztem, hogy tudtok-e valakit ajánlani.

Link to comment
Megosztás:

Aknám nincs, úgyhogy az olaj leengedés kicsit problémás lenne, meg hova tenném a fáradt olajat (?), mert az meg tudtommal veszélyes hulladék, aztán hátul mégsem önteném ki a kertben... Légszűrőt, benzinszűrőt persze megoldhatnám itthon is, de a pollenszűrőhöz már kéne egy kis idő meg érzék, ám ha az olaj miatt ugyis be kellene állnom egy szaki aknájára, akkor meg már tökmindegy, hogy ő szöszmötöl el vele, amíg csorog ki az olaj, vagy én.

Egyébként sincs túl nagy kézügyességem, úgyhogy vagy valamit tönkretennék, vagy a kezemet vágnám el valamivel közben, ahogyan magamat ismerem.

Egy jó szerelő meg nélkülözhetetlen a jövőre nézve (mert azért nem lehet mindent otthon megbütykölni akkor sem, ha késztetést is éreznék rá esetleg) és ez meg bizalmi állás, ezért kérdeztem, hogy tudtok-e valakit ajánlani.

Olajat Én is akna nélkül cseréltem, 45-ös torxkulcsal meglazitottam, alá tettem az olajfelfogó edényt, és kész. Asszem le lehet valahol adni az olajat. Kb 30 perc volt, a legtöbb idő az elö, és utókészület volt.

A pollenszürő sem bonyorult, a kesztyűtartót kell kivenni (6db 20-as torxfejű csavar), és mögötte jobb oldalt asszem 6db ezöst színű patent kipatint, szürőfedél kifordít.

Én még kocsivétel után beneveztem egy 50 eurós torxkészletre, benne van minden, 2 olajcsere ára, és bármikor jóljöhet.

Link to comment
Megosztás:

Ezt így konkrétan nem tudom, de szerintem 2 évet ki szokott bírni.

Ami biztos, hogy ha sűrűn adsz neki tisztító adalékot (tankoláskor), akkor a feloldott trutyi a tankból könnyebben tömíti...

Értem.

Akkor majd 2 éves szervíz elött megjátszom, és kicseréltetem a srácokkal. Akkor majd jól meglesem a cserét, és ha nem bonyorult akkor késöbb ki tudom cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Olajat Én is akna nélkül cseréltem, 45-ös torxkulcsal meglazitottam, alá tettem az olajfelfogó edényt, és kész. Asszem le lehet valahol adni az olajat. Kb 30 perc volt, a legtöbb idő az elö, és utókészület volt.

A pollenszürő sem bonyorult, a kesztyűtartót kell kivenni (6db 20-as torxfejű csavar), és mögötte jobb oldalt asszem 6db ezöst színű patent kipatint, szürőfedél kifordít.

Én még kocsivétel után beneveztem egy 50 eurós torxkészletre, benne van minden, 2 olajcsere ára, és bármikor jóljöhet.

Kösz a felvilágosítást lehet, hogy meg is próbálom, így leírva nem tűnik annyira bonyolultnak :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Persze nem bonyorult.

Az olajszűrőt 22-es (vagy 24, de nem emléxem már, de inkább 22-es) kulccsal tudod leszedni.

Az 1.2 motorral szerelt autóknál az olajszűrő cseréjéhez (műanyag kupak eltávolításához) 33 -as kulcs szükséges egész pontosan (nem szabvány méret...)

Napokban csináltam ugyanis a cserét.... :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

azért nézd meg a kulcsban az elemtarto forrasztásait mert én is kinlodtam vele sokat mire meg lett csinálva azota jo..sokszor installáltam én is mire jo lett..........

Ez volt az első amit megnéztem, láttam egy hajszálrepedést de amíg nincs a kezemben a megfelelő forrasztópáka addig nem babrálom.

ÜDV!

Link to comment
Megosztás:

Eredmény: ugyanúgy fulladozik, plusz hidegen nem megy egy henger és hibakód (0460) is van. Hálás egy autó... :P

Benzinszintmérő hiba kódja ez... ilyet még nem hallottam :sowwy: benzinszinted jelzi rendesen?

" hátul Dunlop, úgyhogy nem is a legócskább minőségűek) .

nem a legolcsóbb, de nem is a legjobb... a dunlop amit gyárilag szerelnek az Astra G re az elég nagy kaka gumi. nem a legszarabb mert van rosszabb is, de azért én nem vennék olyat sohase..."

Nem érdemes márkák szerint beszélni a dologról. A Dunlopnak, a Michelinnek, a Pirellinek, meg a Continentalnak is van rossz minőségű

gumija, általában ezek találhatók meg az alsókategóriás autók gyári kerekén... pl a Michelin amit annó szállított Energy-t az f astrákra,

az hasonló minőség volt tapadásban és tartásban, mint a régi ladák orosz diagonál gumija :lol: bár elment 100000km-t is :lol:

mosd át. az nem árt. viszont ha az olajcsatornában lerakódás van, és nem ked megfelelő kenést a hengerfej, akkor az rosszabb, mintha egy kicsit eszi az olajat, mert kimostad a tömitettséget okozó kokszot.

pont az idézett szövegben írtam, milyen veszélye van az ilyen átmosásnak.

Akit bővebben érdekel a téma, kérdezzen rá Patyiéknál, ők már pucoltak ki hasonlóan karbantartott motort,

van már egy kevés rutinjuk ebben :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szóval. Van nekem egy Astra G 1.4 16V 5 ajtós járművem. Az ajtók felől igen kellemetlen nyiszorgó hangokat tudnak gerjeszteni a kiváló magyar utak. Minnél több kilométer (jelenleg bő 50000) annál több zaj. Mitévő legyek? Valakinek hasonló jelenség?

Köszi és üdv: koco

Helló!

Nem csak a csomagtérajtó zörög? Szinte mindegyikben ezt teszi, de otthon is be lehet állítani a gumiütközökkel. Mondjuk ettől kicsit nehezebben fog zárodni, de legalább nem zörög.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.