Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok.

Zöldfülűként kérdezném itt a fórumon,mi lehet a gond?

Kesztyűtartó felől különös hangot hallok folyamatosan.Pont olyat,mint amikor átkapcsolom belsőlevegő keringetőre.

Mi lehet a hiba?Előre is köszönöm a válaszokat.

Szép estét

már többször le lett írva...a belső levegő váltó lapnál van eltörve vmi..vagy amotor tengelye vagy csak a "klapniban" lévő ellendarab...emiatt a moci mindíg működik és pl nyit folyamatiosan amíg át nem úgrika hibás alkatrész...kesztyűtartót ki...a "klapni" mocijáról első lépésben lehúzni a kábelt...aztán az egészet szétkapni ha van rá idő..mert elég sok mndent ki kell hozzá pakolni...:lol: persze ha a moci van törve akkor ahhoz ha jól emlékszem nem kell csak azt kivenni...de ha a "klapni", akkor az a nagyobb meló...

Link to comment
Megosztás:

Na ezt egy kicsit pontosítsuk, olyan, mintha folyamatosan ki-be kapcsolna a belső keringető?

Milyen a felszereltség? azért kérdem, mert nem tudom mi lehet ott neked?

Tuti, hogy az anyós oldalon a lábnál jobb oldalt az oszlopborítás alatt van egy doboz, ami talán az AC relé, de ez nem biztos, ehez kérek megerősítést az okosabbaktól... :lol:

A jobb oldalon nincs relé...:D az előbb leírt klapnin kívűl a tűzfal irányából a a tank szellőztetője van még, de az szolídabb hangot ad...az a kis hengeres ketyere a légszűrő háznál...:lol:

ui: a hétévégn ha jó idő lesz megyek szobira :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tegnap elfelejtettem még két apróságról kikérni a véleményeteket...ugyanaz a G astra (X16SZR):

-van egy pici alapjárat ingadozás, elég halovány még,

-illetve indítás után kis ideig úgy ketyeg a motor, mintha szelepes lenne...szelephang... aztán kis idő múlva eltűnik, és jár szépen, addig viszont olyan hangja van hogy rendesen sajnálom az autót.

Nem igazán tudom hogy mi lehet...utoljára a szervízben (7000 km-rel ezelőtt) elvileg kicserélték a hidraulikus szelepemelőket (mindet - újra), olajat, olajszűrőt , így a vad kopogás meg is szűnt az indításnál, viszont ez a szelephang mostanában kezdődött. Fogyasztás rendben van (ahogy mondják "lábtól függ"), azon nem érződik semmi,olajat és vizet nem eszi....fél év alatt kb 1 max 2 dl vizet kellett rátöltenem.

Alapjárat indgadozásra azt mondták a szervízben, hogy a pillangószelep környékét ki kellen tisztítani legközelebbi alkalommal, mert már kicsit koszos... de ennyi amit tudtak mondani...én már csak bennetek bízom :lol:)

Szép napot!

Link to comment
Megosztás:

alapjárat ingadozás lehet a koszos folytószelepháztól is.

milyen olajat használsz? mert attól is függ, milyen hangja van hidegen a hidrotőkéknek... és olajnyomást sem ártana nézni.

@opel16v

Na majd akkor mondom ezt a szervízeseknek is hogy nézzenek utána ennek a folytószelepház tisztításnak is.

őszintén szólva nem tudom milyen olajat raktak bele.... talán 10W50-et ha jól emlékszem..olajnyomást is megnézetem akkor :lol: Olajnyomás gondot (ha van mi okozhatja?) :oS

Amúgy nagyon köszönöm, ilyen gyorsan még soha nem kaptam válaszokat autós-kérdésekben.

Érdekességképpen az ABS-témához:

Lehet hogy valami érintkezési hiba volt az egész, tudniiliik tegnap hazafelé megint szóakozott... leálltam az úton, benéztem a motortérbe, meg alákukkantottam, és láss csodát, egy doboz kandikált ki a bal eslső fényszóró alatti kis üregből...el van ott törve a műanyag, meg gondolom a doboznak nem kellene ott lógnia, hanem van annak rendes helye... a dobozba belemegy egy kábelköteg, és a másik oldalán kijön, és onnan ágazik szerte-széjjel. Na a lényeg hogy ezt a dobozt felapplikáltam a vélt helyére egy drót segítségével (ideiglenes sufnibarkács....sajna) és azóta semmi jele semmi hibának Abs és más szinten sem....pedig mentem vele vagy 150 km-t tegnap a drótozás után. Úgyhog egy biztos, azt a részt szétszedetem a srácokkal a szervízbe és pótoltatom az összes hiányzó cuccot (remélem bontóban lehet ilyen műanyag alkatrészeket fellelni...) majd aztán jöhet a diagnosztika, meg az ABS szenzor bemérés biztos ami tuti.

Esetleg jó G astrás bontót tudtok valahol Pesten?

Isten éltesse az összes tapasztalt válaszadót! LOL

Szép napot mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

őszintén szólva nem tudom milyen olajat raktak bele.... talán 10W50-et ha jól emlékszem..olajnyomást is megnézetem akkor :lol: Olajnyomás gondot (ha van mi okozhatja?) :oS

pedig elég lényeges ennél a jelenségnél, hogy milyen olajat kap a gép. ha szar a minősége az olajnak, akkor attól

is lehet, és nem igazán használ akkor az pár alkatrésznek. olajnyomás gondot a szar olaj, vagy a pumpa (ill annak

nyomástartó szelepe is), vagy olajjárat tömődés is okozhat. Persze még több más dolog is, mint pl a csapágyak

kopása, de az már idősebb motoroknál jellemző.

Link to comment
Megosztás:

pedig elég lényeges ennél a jelenségnél, hogy milyen olajat kap a gép. ha szar a minősége az olajnak, akkor attól

is lehet, és nem igazán használ akkor az pár alkatrésznek. olajnyomás gondot a szar olaj, vagy a pumpa (ill annak

nyomástartó szelepe is), vagy olajjárat tömődés is okozhat. Persze még több más dolog is, mint pl a csapágyak

kopása, de az már idősebb motoroknál jellemző.

hmmm... nem találtam meg a szervízpapírt, nyilván othon van, de abban biztos vagyok, 3000 volt literje az olajnak, és valami jobb fajta volt, de sajnos tényleg nem rémlik már..magyarul hajszál pontoan sajnos nem tudom...egyszóval köszi a választ, akkor megnézetem az olajnyomást is.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Én is csatlakoznék Gabi véleményéhez. Első körben én megnézném az olaj tisztaságát, mert 7000 után nekem még mindíg áttetsző volt az olaj a F-ben, mondjuk abba Metabondot használtam (ebbe is az kerül kövnek). tény, hogy ha kis idővel indítás után elhallgat, akkor valószínű olaj gond (ha feltételezzük, hogy tényleg kicserélték a tőkéket). Vagy előre hozod a cserét, vagy teszel bele adalékot (bár keverni nem érdemes). én anno amikor már volt tőkegondom, és olyan 6-7000 körül elkezdtek indítás után csattogni és csak vagy 2 perc után halkultak el, tetem bele cold-ot, de meta olaj volt benne, szóval nem volt gáz, és el is tünt a hidegen csattogás.

Link to comment
Megosztás:

Szegasztok!

Valaki tudna nekem segíteni G-Astra hátsó dobfék, pontosabban utánállító problémában? A jobb hátsóm ugyanis nem hajlandó utánállítani, mindíg szétugrik. Szerintem hiányzik egy önzáró alátét az utánállító tengelyéről - legalábbis erre következtetek abból, hogy nincs nút és semmilyen "kapaszkodó" a tengelyen. Tényleg, ha valaki tudja milyen méretű ez a tengely, azt megköszönném, mert összerakás előtt elfelejtettem megmérni. Persze az sem lenne baj, ha lenne valakinek egy rajza erről a szerkezetről! :lol:

Link to comment
Megosztás:

A jobb oldalon nincs relé...:D az előbb leírt klapnin kívűl a tűzfal irányából a a tank szellőztetője van még, de az szolídabb hangot ad...az a kis hengeres ketyere a légszűrő háznál...:D

ui: a hétévégn ha jó idő lesz megyek szobira :lol:

Valami van pedig a búrkolat alatt, egy fekete doboz, de akkor az mi? :lol:

A hét végére felhőszakadást igérnek, de ha jössz, akkor infózz, és összefuthatunk egy pár szóra. :lol:

Link to comment
Megosztás:

-igen, de jó kérdés, hogy miért így van, elég 'gagyi'

-igen, körbeforog

Ha erőből adódóan forogna körbe, akkor szvsz integethetnél is vele :lol:

Igazság szerint nekem is kattan vagy 4-5-öt, mire blokkol a kézi, de behúzni be tudom vagy 8 kattanásig erőlködés nélkül (nem szoktam), de az enyém tárcsás. Ha dobos lenne biztos cibálni kéne nekem is, hogy fogjon, a kar útját tekintve...

Link to comment
Megosztás:

Szegasztok!

Valaki tudna nekem segíteni G-Astra hátsó dobfék, pontosabban utánállító problémában? A jobb hátsóm ugyanis nem hajlandó utánállítani, mindíg szétugrik. Szerintem hiányzik egy önzáró alátét az utánállító tengelyéről - legalábbis erre következtetek abból, hogy nincs nút és semmilyen "kapaszkodó" a tengelyen. Tényleg, ha valaki tudja milyen méretű ez a tengely, azt megköszönném, mert összerakás előtt elfelejtettem megmérni. Persze az sem lenne baj, ha lenne valakinek egy rajza erről a szerkezetről! :lol:

Meg akartam nézni, de vagy elkerülte a figyelmemet, vagy a G így csináldban csak tárcsás hátsófék van :lol:

Nem tudom, de rémlik az F-ből, hogy tényleg van valami tögzítő menetes furatú rudacska a feszítő végén, a másikon meg talán a fogas kerekecske, de már nem emléxem pontosan

Link to comment
Megosztás:

Meg akartam nézni, de vagy elkerülte a figyelmemet, vagy a G így csináldban csak tárcsás hátsófék van :lol:

Nem tudom, de rémlik az F-ből, hogy tényleg van valami tögzítő menetes furatú rudacska a feszítő végén, a másikon meg talán a fogas kerekecske, de már nem emléxem pontosan

A G-nél nekem egy menetes-rudas szerkezet van ott, aminek a hosszát növelné a "fogaskerekecske" elfordulása, amit egy kis fém lemez tologat, ha már elkopott annyira a betét. Nekem ez a lemez lifeg a tengelyén annyira, hogy nem tudja a fogaskereket elfordítani, hanem inkább "kibicsaklik". Ezért gondoltam, hogy valamilyen rögzítő elem hiányozhat onnan. Szóval várom a további ötleteket!

üdv

Celebrin

Link to comment
Megosztás:

Ha erőből adódóan forogna körbe, akkor szvsz integethetnél is vele :lol:

Igazság szerint nekem is kattan vagy 4-5-öt, mire blokkol a kézi, de behúzni be tudom vagy 8 kattanásig erőlködés nélkül (nem szoktam), de az enyém tárcsás. Ha dobos lenne biztos cibálni kéne nekem is, hogy fogjon, a kar útját tekintve...

ismét egy kis apróság...neked is dobfék a rögzítő féked bármennyire fájó :lol: az üzemi a tárcsa :lol:

Link to comment
Megosztás:

A G-nél nekem egy menetes-rudas szerkezet van ott, aminek a hosszát növelné a "fogaskerekecske" elfordulása, amit egy kis fém lemez tologat, ha már elkopott annyira a betét. Nekem ez a lemez lifeg a tengelyén annyira, hogy nem tudja a fogaskereket elfordítani, hanem inkább "kibicsaklik". Ezért gondoltam, hogy valamilyen rögzítő elem hiányozhat onnan. Szóval várom a további ötleteket!

üdv

Celebrin

nincs róla képem, de az a lemez külön nincs rögzítve és tök normális ha lifeg....a "felső orrának a "tolórúd" (a menetes) vége alá kell bemennie és ott feltámaszkodni....az szorítja a pofa fém felülete irányába, mjad a rugónak kell lefelé szórítnia, ugyanis ha a tolórúd el tud távolodni a fekpofától több mint egy kattanásnyit akkor a következőnél egy fogat teker rajta és már utánna is állít....megnézem hátha találok vmit róla a neten...nem tudom érthető voltam e... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha erőből adódóan forogna körbe, akkor szvsz integethetnél is vele :lol:

Igazság szerint nekem is kattan vagy 4-5-öt, mire blokkol a kézi, de behúzni be tudom vagy 8 kattanásig erőlködés nélkül (nem szoktam), de az enyém tárcsás. Ha dobos lenne biztos cibálni kéne nekem is, hogy fogjon, a kar útját tekintve...

Én meg ha nem húzom be fullra, akkor nem fogja meg, ha csak 4-5 kattanásra, akkor még nem fog semmit, a végétől kb 2-3 ami fog, de az auto akkor még elindul....

Link to comment
Megosztás:

nincs róla képem, de az a lemez külön nincs rögzítve és tök normális ha lifeg....a "felső orrának a "tolórúd" (a menetes) vége alá kell bemennie és ott feltámaszkodni....az szorítja a pofa fém felülete irányába, mjad a rugónak kell lefelé szórítnia, ugyanis ha a tolórúd el tud távolodni a fekpofától több mint egy kattanásnyit akkor a következőnél egy fogat teker rajta és már utánna is állít....megnézem hátha találok vmit róla a neten...nem tudom érthető voltam e... :lol:

Nagyon köszi! A rajz is sokat segített. Én nem találtam sehol ilyet a neten. Akkor holnap belebújok megint a hátsó fékbe!

Egyébként onnan vettem észre, hogy nem műxik az utánállító, hogy sípolt a jobb hátsó fékem - valami baromi gáz hangja van - szétkaptam, megtisztítottam, akkor egy darabig jó, aztán megint kezdi. Másodjára vettem észre, hogy valami nem kóser az utánállítóval.

Nézem a rajzot és szerintem nekem az egyik rugó nem is jó helyre van beakasztva. Úgy emlékszem, hogy abba a lemezbe nincs beleaksztva egy rugó sem. Valószínű, hogy azért állt lefelé. Olyan mintha túlszaladt volna a fogaskeréken és ott maradt.

Mégegyszer köszi a segítséget, majd beszámolok, mire jutottam!

üdv

Celebrin

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A mai nap amikor reggel jöttem be melóba, feltűnt, hogy valami furcsa hangot hallok gázadás közben, mintha valami forgó alkatrész súrlódna valamihez. Mire beértem melóba, kitapasztaltam, hogy ez csak akkor hallatszik amikor a kuplungot nem használom, amint benyomom a lábammal, megszűnik a hang. Mikor vettem a kocsit, a szerelő azt mondta hogy lassacskán az ékszíjat cserélni kéne, lehet ez a probléma?

Aki tud segyteni kérem tegye, nehogy megálljon alattam szegényke. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A mai nap amikor reggel jöttem be melóba, feltűnt, hogy valami furcsa hangot hallok gázadás közben, mintha valami forgó alkatrész súrlódna valamihez. Mire beértem melóba, kitapasztaltam, hogy ez csak akkor hallatszik amikor a kuplungot nem használom, amint benyomom a lábammal, megszűnik a hang. Mikor vettem a kocsit, a szerelő azt mondta hogy lassacskán az ékszíjat cserélni kéne, lehet ez a probléma?

Aki tud segyteni kérem tegye, nehogy megálljon alattam szegényke. :lol:

Szerintem a kinyomó csapágy lesz a ludas, de majd a hozzá értők jól megmondják - remélhetőleg. :lol:

Ha nagyon hangos én nem halogatnám sokáig a dolgot... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.