Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Elvittem márkaszervizbe a járgányom mivel elérte a 180.000km-et, és azt állapították meg, hogy kuplungot, kinyomócsapágyat, toronytámaszt kell cserélni. Tény, hogy zörög az autó. Erre adtak felújított kumplunggal 197.000ft-os árajánlatot, amit én kicsit sokkallok.

Tényleg ennyibe kerül egy csere?

Tudtok esetleg szervízt ajánlani hogy hol cseréltessem a kuplungot? (ismerős cseréltetett egyszer kuplngot, de azóta csak gond van az autóval)

felujitott kuplungot nem tennék bele.

a márkaszervizben a gyári kuplung csere 210.000 ft.

ebből csak a csapágy valami 6X.000 ft.

50.000 körül a munkadíj, a többi a fékolaj a tárcsa és a csapágy.

én szereltettem be már jó sok utángyártott LUK és SZAKSZ kuplungot, de minddel baj volt. a gyári az I. osztályú minőség, az utángyártott nem véletlenül feleannyi.

én gyárit tettem a coupéba, ha sokáig akarod még használni akkor azt ajánlom neked.

Link to comment
Megosztás:

Megmondták az árát. Hááát. A gyári 5-össel kezdődik és nem 3 jegyű. De a fórum tanácsai alapján bevállaltam, megrendelődött. Nagyon remélem ez a baja.

ha kell 30.000 ft körül tudok neked szerezni gyári lambdaszondát... ennyiért hozták nekem is 2-3 héttel ezelött egy astrába.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

1,4-es caravan g astra-val járok, ami nem az enyém. a gazdája állandóan túlterhelt utánfutóval és agyonpakolt csomagtartó + tetőcsomagtartó kivitellel furikázott vele kb 2 év alatt 30ezer km-et. eredmény: bal oldalon a gumiharangnál a szervóolaj szivárog. a kocsi most került hozzám a kormányerő már zavaróan nagy volt. ma töltöttem a tartályba az előírt szintig kb 0,5 liter D III-ast. most jó. szerintetek meddig lehet ezzel így járni? egy szerelő azt mondta, hogy egy bontott kormánymű kb 100 ezerben lenne, a márkaszervíz amit mondott le sem írom, mert csuklani kezdett a kocsi gazdája is mikor megmondtam neki.

Egy ismerősöm , aki nagyon jó szaki FIAT meg egyéb olasz csodák témájában , azt mondta, hogy ha oda van rá figyelve, akkor elég időnként utánatölteni. a kocsi gazdája szerint a bugyborékoló hang, ami a szervószivárgás tünete kb másfél éve van.

annyi idő alatt fél liter ment ki belőle alacsony kilométerszámnál, de nagy terheléssel.

mit érdemes csinálni?

Ja és az nem baj hogy D III lett beleöntve? valahol azt olvastam lejjebb hogy D II kell az astra-ba.

no, ha ezzel az olajjal mész kezdjél gyüjtögetni szervopumpára is, és az mégdrágább.

autó stop, amig a piros olaj van benne <_<

a kormánymüvet fel lehet ujitani, nem kell újat venni.

hozzávetőlegesen olyan 100.000 forintba fáj egy felujitás, ki-beszereléssel együtt. a kormánymüre általában 1 év garit adnak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az EGR szeleppel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. X14XE a motorkód, benzin-gáz üzemű a gép. Kitakarítottam az EGR-t (lezárást nem kapott!), az alapjárati- és fojtószelepet, és azóta az alapjárat jó és a rángatás megszűnt, de gáz üzemnél pár perc után a teljesítmény csökken, a sárga lámap kigyullad. Géppel kiolvasva AGR-teszt hibát ír, hogy nem változik a kipuffogógáz összetétele az EGR szabályzás közben. Azt hallottam, hogy a gáz olyan tisztán ég, hogy azt visszavezetve sincs elég különbség a kipuffogógáz összetételében... igaz ez? Ha igen, erre a motorkódra is létezik olyan program, ami nem tartalmazza az EGR-t? És ezt fel is teszik minden szó nélkül az Opelesek?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

felujitott kuplungot nem tennék bele.

a márkaszervizben a gyári kuplung csere 210.000 ft.

ebből csak a csapágy valami 6X.000 ft.

50.000 körül a munkadíj, a többi a fékolaj a tárcsa és a csapágy.

én szereltettem be már jó sok utángyártott LUK és SZAKSZ kuplungot, de minddel baj volt. a gyári az I. osztályú minőség, az utángyártott nem véletlenül feleannyi.

én gyárit tettem a coupéba, ha sokáig akarod még használni akkor azt ajánlom neked.

köszi az infót! ez az érdekes, hogy az árban még nem volt benne a munkadíj...

Link to comment
Megosztás:

ha kell 30.000 ft körül tudok neked szerezni gyári lambdaszondát... ennyiért hozták nekem is 2-3 héttel ezelött egy astrába.

Szia!

Nagyon köszönöm a felajánlást, de már megrendelte a szervíz az alkatrészt. És kavarni nem akarok, hogy meghozzák és nekem mégse kell.

Azért nem gondoltam volna, hogy a márkaszervíz ennyivel drágább. Na ezt úgy látszik, hogy elkapkodtam. :-(

Egyébként azt meg lehet kérdezni (ha nem minősül reklámnak), hogy te merrefelé praktizálsz?

üdv

hp

Link to comment
Megosztás:

nincs ilyen program.

valószinüleg maga a szelep döglött meg.

kérj egyet kölcsön valami asztrástól és próba...

vagy nyitva maradt, és attól csökken a teljesitmény...

gázt beletenni egy 1.4 esbe??? ne máááááá.

A gázt nem én tettem bele, már benne volt, amikor vettem.

A szelep elektromosan jó, és dolgozik is, mert sikerült diag.programból megvezérelni: nyitott állásban a motor leállás határára került, visszazárva azonnal rendbejött. Nincs is vele gond kb 5-10 percig, simán jár, nem rángat és teljesítmény is van, aztán a sárga lámpa kigyulladása után elgyengül.

A pontos hibakódra nem emlékszem, de láttam a laptopon a jelentést és a magyarázatot, ami szerint nem változik az EGR szabályzás alatt a kipuffogógáz összetétele.

Már próbáltam kölcsönkérni másik EGR-t, de az Z14XE-s motor volt, az meg nem jó bele <_<

Azért köszi a választ, egyelőre használom benzinnel, amivel jól működik (annak meg a megcsapolt lambda-jel nem tetszett: a gáz-elektronika kicsit belekavart a jelszintbe, de már leválasztottam), aztán majd meglátom, mi lesz.

Link to comment
Megosztás:

A gázt nem én tettem bele, már benne volt, amikor vettem.

A szelep elektromosan jó, és dolgozik is, mert sikerült diag.programból megvezérelni: nyitott állásban a motor leállás határára került, visszazárva azonnal rendbejött. Nincs is vele gond kb 5-10 percig, simán jár, nem rángat és teljesítmény is van, aztán a sárga lámpa kigyulladása után elgyengül.

A pontos hibakódra nem emlékszem, de láttam a laptopon a jelentést és a magyarázatot, ami szerint nem változik az EGR szabályzás alatt a kipuffogógáz összetétele.

Már próbáltam kölcsönkérni másik EGR-t, de az Z14XE-s motor volt, az meg nem jó bele <_<

Azért köszi a választ, egyelőre használom benzinnel, amivel jól működik (annak meg a megcsapolt lambda-jel nem tetszett: a gáz-elektronika kicsit belekavart a jelszintbe, de már leválasztottam), aztán majd meglátom, mi lesz.

Használtad már korábban gázzal? Ha igen akkor minden rendben volt? Sok a különbség a két üzemanyag között használatkor?

Link to comment
Megosztás:

Használtad már korábban gázzal? Ha igen akkor minden rendben volt? Sok a különbség a két üzemanyag között használatkor?

Mióta megvettem, baj van vele, sőt az elején a benzines rész is rossz volt. Totál el volt kormolódva az EGR, az alapjáratállító és a fojtószelep is trutyis volt, úgyhogy elég lehetetlenül ment. Ezeket a hibákat megjavítottam, és lekötöttem a lambdát a gázról, azóta normális lett a járása. Benzinnel tökéletesen megy, csak gázra átkapcsolás után pár perccel jön elő a probléma. A különbség nem sok, de érezhető, és a sárga lámpán látható.

Link to comment
Megosztás:

felujitott kuplungot nem tennék bele.

a márkaszervizben a gyári kuplung csere 210.000 ft.

ebből csak a csapágy valami 6X.000 ft.

50.000 körül a munkadíj, a többi a fékolaj a tárcsa és a csapágy.

én szereltettem be már jó sok utángyártott LUK és SZAKSZ kuplungot, de minddel baj volt. a gyári az I. osztályú minőség, az utángyártott nem véletlenül feleannyi.

én gyárit tettem a coupéba, ha sokáig akarod még használni akkor azt ajánlom neked.

apropó a gyári beszállító az LUK....

Link to comment
Megosztás:

hát az tök jó

lehetőleg 3 alkatrészt 4 féle gyártótól...:-)

(sachs)

de most komolyan ha veszel pl, egy lambdaszondát a GM-től, amire rá van írva, hogy GM cikkszám BOSCH, meg veszel egy lambdaszondát vmelyik boltból, amire rá van írva, hogy BOSCH, azok között mi a különbség? Uhu kuplungos hozzászolása miatt is kérdezem.

Link to comment
Megosztás:

no, ha ezzel az olajjal mész kezdjél gyüjtögetni szervopumpára is, és az mégdrágább.

autó stop, amig a piros olaj van benne <_<

a kormánymüvet fel lehet ujitani, nem kell újat venni.

hozzávetőlegesen olyan 100.000 forintba fáj egy felujitás, ki-beszereléssel együtt. a kormánymüre általában 1 év garit adnak.

Az a ######a, hogy tényleg stop, mert szombat délután az egyik henger bemondta az unalmas.

Link to comment
Megosztás:

Majd csere után írom a tapasztalataimat (apró rángatás alacsonyabb fordulaton). Bár ha te ilyesmit nem éreztél, akkor valszeg tényleg nem ugyanaz az alkatrész volt a gond.

Hát 2-3 ezer között valami rángatás mintha nekem is lett volna, bár inkább pszichés lehetett a dolog, viszont érezhetően szarabbul ment a hibás cuccal.

Most jónak tűnik egyenlőre, majd hosszú távon kiderül.

Link to comment
Megosztás:

de most komolyan ha veszel pl, egy lambdaszondát a GM-től, amire rá van írva, hogy GM cikkszám BOSCH, meg veszel egy lambdaszondát vmelyik boltból, amire rá van írva, hogy BOSCH, azok között mi a különbség? Uhu kuplungos hozzászolása miatt is kérdezem.

erre akatram kitérni finoman

de te megadtad a kegyelem döfést

válasz egyszerű semmi....

Link to comment
Megosztás:

de most komolyan ha veszel pl, egy lambdaszondát a GM-től, amire rá van írva, hogy GM cikkszám BOSCH, meg veszel egy lambdaszondát vmelyik boltból, amire rá van írva, hogy BOSCH, azok között mi a különbség? Uhu kuplungos hozzászolása miatt is kérdezem.

A válasz az ár.

Az első alkatrészt (BOSCH cucc GM számmal) gyárinak hívják, és alapvetően ugyanaz mint a második (BOSCH cucc GM cikkszám nélkül), csak valamivel drágább. Ez utóbbit egyébként ident alkatrésznek hívják, ami a gyári beszállító terméke csak nem gyári csomagolásban. Ja és a márkaszervizek (legalábbis erre mifelénk nem forgalmaznak ident cuccokat, csak a gyárit.

Link to comment
Megosztás:

de most komolyan ha veszel pl, egy lambdaszondát a GM-től, amire rá van írva, hogy GM cikkszám BOSCH, meg veszel egy lambdaszondát vmelyik boltból, amire rá van írva, hogy BOSCH, azok között mi a különbség? Uhu kuplungos hozzászolása miatt is kérdezem.

egyszer régesrégen egy nagyokos a következőket mondta egy kuplungról.

a valeó gyárt kuplungot, osztályozza, selejtezi, és szétszórja:

Az 1. osztály megy gyáriként az opelnak.

a 2. osztály megy a Láng, Birner satöbbinek,

a 3. osztályosat ami már a selejt eladja egy két gyártónak mint például az NK. és társai. ők ezt bedobozolják és fillérért árulják.

ezt én egyszer beszoptam, vettem egy barátomnak NK kuplungot, ami LUK tipusu volt, és pontosan 8.000 km t bírt miután szétesett a szerkezet.

ugyanez megy valószinü az elektromos alkatrészekkel...

Link to comment
Megosztás:

erre akatram kitérni finoman

de te megadtad a kegyelem döfést

válasz egyszerű semmi....

ez nem így van...

én biza baromisokat szopattam magam már univerzális, megy bosch szondákkal, gyujtáshidakkal , légtömegmérőkkel kerékcsapágyakkal, és kipufogókkal...

volt amikopr computert is kilőtte az utángyártott gyujtáshíd...

a bosch szondával meg baromisokat evett az autó, majd a gyárival nem.

meg satöbbi.

furcsa lenne ha egy GM doboz miatt 2x annyiért vehetnéd meg ugyanazt az alkatrészt ugyanabba a minőségbe... minőségi különbségek vannak...

pl: nem véletlenül van az is, hogy a gyári kuplung elmegy 150.000 km-t az utángyártott meg 70 et... megy 100 at. meg 30 nál már rángatva indul el, meg satöbbi.

pont emiatt üvöltözött velem egy jóember ma. pedig utángyártott valeo kuplungot tettünk fel az astra g re.

soha többet nem spórolok senkinek csak ha vállalja érte a felelősséget, azaz nem reklamál...

Link to comment
Megosztás:

ez nem így van...

én biza baromisokat szopattam magam már univerzális, megy bosch szondákkal, gyujtáshidakkal , légtömegmérőkkel kerékcsapágyakkal, és kipufogókkal...

volt amikopr computert is kilőtte az utángyártott gyujtáshíd...

a bosch szondával meg baromisokat evett az autó, majd a gyárival nem.

meg satöbbi.

furcsa lenne ha egy GM doboz miatt 2x annyiért vehetnéd meg ugyanazt az alkatrészt ugyanabba a minőségbe... minőségi különbségek vannak...

pl: nem véletlenül van az is, hogy a gyári kuplung elmegy 150.000 km-t az utángyártott meg 70 et... megy 100 at. meg 30 nál már rángatva indul el, meg satöbbi.

pont emiatt üvöltözött velem egy jóember ma. pedig utángyártott valeo kuplungot tettünk fel az astra g re.

soha többet nem spórolok senkinek csak ha vállalja érte a felelősséget, azaz nem reklamál...

bocsi

de tudni kell lamdaszondából pl japán vagy bosch szonda van felszerelve gyárilag...aztán olyat hozatok

aztán ha valeo kuplungszett akko azta cikkszámot kinyomozom oszt azt hozatom meg

bocsi de nem olyan hülyék a gyártok sem hogy két ugyan olyan cikkszámot két féle áron adnak el

1. a gm nek

2. más nagyker cégnek

3. valeo és valeo között nincs különbség

ugyan ugy mint bosch és bosch között

és lehetne sorolni.

persze olyan volt hogy japán szonda helyett bosch szondát raktak be és az nem jó az más tészta

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.