Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

én nem csináltam még ilyet, mert én csak az észt oszom.

de van rá ember, megoldással...

budapest...

:-)))

ok, értem. ma megnéztem, hogy hol és mi meg is van de azért egyedül nem merek nekiállni...Megbizható emberke és jol dolgozik? Mennyiből jöhet ki egy ilyen csere?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Van nékem egy G Astra 98-as évjárat X14XE-m. Másfél hete visszajöttem egy külföldi útról vele (két napnyi 1300km/nap úttal szinte egész nap 4e körüli fordulaton ment a motor) és ha gázt akarok neki adni akkor ránt egyet a kocsi és csak aztán gyorsul. Minél óvatosabban adom a gázt annál tovább tart a rángás (és vele együtt visszafogott teljesítmény). EGR szelepet lehúztam, de a jelenség nem szűnt meg, tehát gondolom nem ezzel van a gond. Gondoltam megnéznem amiket fent írt uhuhu másoknak, egy pár kontaktot megsprayznék, mielőtt nekiállnánk a költségesebb javításoknak. Érdemes konktaktspray-vel végigfújkodni pár csatlakozót? Melyikeket? Pl. a gyújtáshidat nem tudom hol van (nem vagyok nagy szakértője a dolognak, amik már elromlottak azokról az alkatrészekről tudok pár dolgot :blush:

Hibakód nincs, a motorvisszajelző nem ég (csak amikor lehúztam az EGR-t), viszont a jelenség most már kifejzetten zavaró, főleg ha emelkedőre szeretnék felmenni.

Van valami ötletetek?

Köszi,

krichard

Link to comment
Megosztás:

vedd ki az AGR-t és nézd meg, hogy nincs e nyitva egy picit, és ott megszorult... mert az lehuzva is megszorul, és visszavezet amikor nem kéne...

Ja, még valamit elfelejtettem, nem tudom számit-e, de egyik szerelőmnél az AGR-t megjárattuk (PC-ről), alapjáraton szépen lefullasztotta a motort ahogy kell.

Holnap megnézem/megnézetem az AGR-t akkor ebből a szemszögből is. Kösz a tanácsot.

krichard

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrégóta vagyok G Astra tulajdonos. Szeretném megkérdezni, hogy mire kell figyelni, mik a gyakori hibái ezeknek az autóknak.

Esetleg tud valaki egy jó hátsó sportdobot caravan-ra??

Üdv.: Jani

Tankolni kell sajnos :blush:

Gratula az autóhoz! Olajszint, ha gyilkolva volt előtted. Milyen motorú? Láncos, szíjas?

Link to comment
Megosztás:

Tankolni kell sajnos :blush:

Gratula az autóhoz! Olajszint, ha gyilkolva volt előtted. Milyen motorú? Láncos, szíjas?

Nem hiszem, hogy gyilkolva volt előttem mert egy öreg papáé volt aki 2000-óta az első tulaja volt és 64192km-t tett bele. Vezetett szervízkönyve van. 60000km-nél volt szíjcsere, szűrők, olaj. Mindez 2007.októberében. Utána 2008.májusban meghalt az öreg, és garázsban állt utána a kocsi. Közben lejárt a műszakija és mielőtt eladták tettek rá friss műszakit és zöldkarit. 2011.jan.26-ig van műszakija. Nagyon tetszik az autó és örülök, hogy inkább vártam rá 3 hetet és nem kereskedésből vettem hanem kivártam míg előjön egy ilyen. Szerintem megéri várni és nem elkapkodni az autóvásárlást!!

A motorja X14XE szíjas.

Link to comment
Megosztás:

Tényleg skacok :blush: jut eszembe ,itt az AGR -el kapcsolatban.Az x14xe-ből szoftveresen ki lehet ütni az AGR.szelepet mert visszaolvasgattam elég sokáig itt a rórumon de erre nem találtam választ csak a Z14xe-re

nemm lehet.

csak a Z14XE ből és csak asszen 2002 től vagy 2003 tól...

Link to comment
Megosztás:

nemm lehet.

csak a Z14XE ből és csak asszen 2002 től vagy 2003 tól...

Sziasztok!

Ez akkor fura, mert nekem ki van ütve az egr! 2001 Z14XE. Szóval akkor mégse nincsen? :)

Vagy most akkor mondjátok meg, hogy mi a helyzet?!

Nekem azt mondták a szervízben, hogy átírták a motorvezérlőt 1.6ra és így már nem figyeli az egrt, ezért lehetett kiiktatni a rendszerből!

Vagy palira vettek? :blush:

Asszem alánézek már, mert kezd idegesíteni, hogy most mi a helyzet vele. Elvileg, ha most ki van iktatva, akkor ha lehúzom a csatit az egr-ről, nem jelezhet?? :lol:

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ez akkor fura, mert nekem ki van ütve az egr! 2001 Z14XE. Szóval akkor mégse nincsen? :D

Vagy most akkor mondjátok meg, hogy mi a helyzet?!

Nekem azt mondták a szervízben, hogy átírták a motorvezérlőt 1.6ra és így már nem figyeli az egrt, ezért lehetett kiiktatni a rendszerből!

Vagy palira vettek? :blush:

Asszem alánézek már, mert kezd idegesíteni, hogy most mi a helyzet vele. Elvileg, ha most ki van iktatva, akkor ha lehúzom a csatit az egr-ről, nem jelezhet?? :lol:

Üdv

Az enyém is 2001-es és erre többen (nem itt a fórumon) egyértelműen mondták, hogy nem játszik a szoftveres dolog, úgyhogy uhuhu-nak jó lehet a sejtése. Nálad esetleg olyasmi lehet, hogy le van vakítva, viszont alapból jól működik (nyit-zár), és az ECU így jónak, működőnek látja (vagy nem így van... :) ).

Link to comment
Megosztás:

én is láttam már olyan vezérlőt ami 1.6 szoftver volt az 1.4 esbe.

nem tudom mennyire jó az úgy, hisz nem véletlenül van 1.4 és 1.6 os program... monnyuk az a i panaszkodott a magas fogyasztásra, de lehet hogy ő volt a béna.

amugy az Z16XE nél is csak 2002-2003 tól lehet AGR-t kiiktatni. vagyis azoknál ahol már nincs hütőmodul, azaz nem gyullad ki a hütőkontrol a gyujtás ráadása után...

Link to comment
Megosztás:

én is láttam már olyan vezérlőt ami 1.6 szoftver volt az 1.4 esbe.

nem tudom mennyire jó az úgy, hisz nem véletlenül van 1.4 és 1.6 os program... monnyuk az a ######i panaszkodott a magas fogyasztásra, de lehet hogy ő volt a béna.

amugy az Z16XE nél is csak 2002-2003 tól lehet AGR-t kiiktatni. vagyis azoknál ahol már nincs hütőmodul, azaz nem gyullad ki a hütőkontrol a gyujtás ráadása után...

Lehet, hogy akkor nekem is azért magasabb a fogyasztásom? Egyszerűen már nem kímélem a gépt, de most sem megy 10 alá, pedig már nincs minusz 10! :blush:

Kivel lehetne visszatöltetni rá az eredeti programját?

Meg akkor megnézném a szelepet is, max ledugóznám!

Link to comment
Megosztás:

Kivel lehetne visszatöltetni rá az eredeti programját?

Meg akkor megnézném a szelepet is, max ledugóznám!

Ha jól értelmezem az eddig elhangzottakat, akkor következő lehetőségeid vannak:

  1. marad az1.6-os progi a zabálással együtt
  2. 1.4-es progival és jó AGR szeleppel
  3. 1.4-es progi lezárt szeleppel, sárga lámpával, vészüzemmóddal

Uhuhu! Arra akartál célozni, hogy az eredeti programmal és működő AGR szeleppel hozza ezt a fogyasztást? Vagyis jobban megéri arra a szelepre több figyelmet fordítani, mint lemezelni.

Link to comment
Megosztás:

Vissza olvasgattam és uhuhu egyik hozzászólásában olvastam, hogy a

a twinport szelep 400E Ft értékű. Ez elég rémisztő :lol:

Mi a tapasztalat, milyen gyakori a meghibásodása ezeknek?

Mi szokott lenni (remélem nem szokott lenni :blush: )a meghibásodás oka?

És hogyan lehet megóvni?

Link to comment
Megosztás:

[*]1.4-es progi lezárt szeleppel, sárga lámpával, vészüzemmóddal

Hát ezt nem igazán értem ha lezárod az AGR-t akkor véleményem szerint nincs vészüzemmód :blush: ,csak sárga lámpa az is csak hosszú motorfék üzemmód után .Tudom mert vagy fél évig így jártam vele azt ki vettem alóla a lemezt,mert már idegesített a sárgázás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.