Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ilyen esetben lenne valami hátránya annak, ha az ember az AC relét direktben gyujtásra köti, azon kívül, hogy így az AC nem járó motornál de ráadott gyujtásnál is állandóan megy?

hát akkor ac örökké menni fog gyujtásnál nem egészséges

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Korábban már említettem még tavasszal, hogy van egy kettős üzemű (gázos) autóm, amivel 2 márkaszervízt is megjártam már, de nem adtak rá választ miért lomha és miért durrog néha hidegen. Mindez kb. 100e Ft-omba került akkor.

Gyújtósor csere megvolt, gyertyacsere megvolt, eredmény ugyanaz...

A problémám a következő:

Indításkor mintha nem menne 1 henger. Nem tart fordulatot, hanem hullámzik. Ha felpörgetem, csúsztatott kuplunggal tudok közlekedni, de akkor is lassul és fullad, durrog. Amint átkapcsol gázra, mint a Knight Rider-ban a Turbo Boost gomb... Szóval gázzal tökéletes... volt! Amióta havi 2e km-t teszek meg vele, egyre romlik és gyorsításhoz a gázhoz még benzint is fecskendez, ami miatt mostanában sokkal rosszabbul gyorsul, hiszen a benzines része valamiért teljesen össze-vissza megy, erőtlen még melegen is.

Szakszervízbe már nem akarom vinni, hogy ismét megrövidítsenek, használnám csak gázzal (ameddig még meleg van és indul rendesen), de nem tudom, mert a benzin a gázos működésbe is belerondít.

Mi lehet a probléma? Próbáltam csak benzinesen is járni vele. Amellett hogy városi forgalomban balesetveszélyes a lefulladásai miatt, hosszabb autópályán sem javult semmi (nem koszos). Manapság amikor rálépek a gázra, a szívótorok felöl hallok hörgést, mintha szét akarna esni valami.

Várom a tanácsokat, ötleteket, lehetőleg olyat, ami a motortérbe nyúl bele és nem a pénztárcám mélyére. <_<

Ja és már csak 1 kis apróság... már a 2. távirányító romlik el 1 hónap alatt.

Új elem, mégis 1x nyit, 1x nem. Van hogy csak felvillan a LED rajta, van hogy hosszan világít, van hogy látszólag jól működik, de mégsem csinál semmit a kocsi... olyankor gyújtás rá, gomb hosszan nyom, bezár, kinyit. Kb. 1-2 órát működik ezután hibátlanul, majd megint rövidet villan, hosszan ég, stb. de nem nyit/zár.

Szia!

Nem rég néztem egy 1.2 corsa-t aminek ugyanezek a tünetei voltak. Abban BRC típusú gázellátó rendszer volt.

Azt derítettem ki, hogy a benzines rész azért hülyül meg teljesen mert gázüzem alatt a lambda szabályozás állandóan a szegény tartományban van, 600 mv fölé nem is nagyon ment a szonda. Emiatt a motorvezérlő teljen eltolja a hosszú és rövidtávú keverék szabályozást a lamda integrátorokkal. Ha vissza állítottam a vezérlőegységben a lambda szabályozás tanult értékeit akkor újra jó lett a benzinnel, de amint átváltottak gázra megint el kezdett eltanulni. Ezt nektek is ki kellene próbálni, hogy ilyenkor mit csinál.

Üdv: András

Link to comment
Megosztás:

köszi a választ, meg tudnád irni kb. a javitás az mibe fáj?Addig megyek keresek 1 hosszú kötelet...........

90000ft ajvitás plusz merre vagy?

esetleg házhoz is mehetek...programozhatok az egy 10-es

plusz utiköltség

nem olcsó de gari 1 év

ujban meg250-280 ezerig megy plusz programozás....

Link to comment
Megosztás:

90000ft ajvitás plusz merre vagy?

esetleg házhoz is mehetek...programozhatok az egy 10-es

plusz utiköltség

nem olcsó de gari 1 év

ujban meg250-280 ezerig megy plusz programozás....

uhhhh....

Én a Budai oldalon lakom pontosan, de egyenlőre még jó vagyok gyalog egyenlőre <_<

Szólok ha esetleg aktuális a dolog de lehet hogy marad a "hackelt " megoldás számomravagy csak csak simán a kötél...... :)

még egyszer thanks az infot

üdv,G

Link to comment
Megosztás:

uhhhh....

Én a Budai oldalon lakom pontosan, de egyenlőre még jó vagyok gyalog egyenlőre <_<

Szólok ha esetleg aktuális a dolog de lehet hogy marad a "hackelt " megoldás számomravagy csak csak simán a kötél...... :)

még egyszer thanks az infot

üdv,G

hát ha itt vagy budán akkor 100-ban megáll cakkk pakk

de a hackelt megoldást kiprobáltam és utána viszi sorba a többi dolgot.....

végülis egy ideig ketyeg igy....

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Már próbáltam mindent nullázni, de független ettől.

Próbáltam úgy is, hogy a lambdát teljesen leszedtem a gáz (ami egyébként Tartarini típusú) részről , semmi eredmény.

Az én szervízprogimmal nem lehet ilyen tanult számokat törölni, csupán a szelepkopogást lehet vele nullázni.

A lambda szerinte szépen hullámzik, viszont amíg hideg, teljesen mindegy, hiszen addig fix értéket ad csak ki.

Olyan, mintha benzinnel 1 henger nem menne, viszont a gyújtás hengerenkénti kikapcsolgatásánál nem lehet észrevenni, hogy melyik lehet az. Olyan hangja van hidegen, mint egy traktornak és a szívótorok felől erős szétesés hang jön, meg néha arra is mintha visszadurranna, szóval valami komolyabb gond lehet arra... viszont injektorhiba nem lehet, mert akkor max befolyik a benzin, de nem visszadurrog a szívótorokba.

Szia!

Nem rég néztem egy 1.2 corsa-t aminek ugyanezek a tünetei voltak. Abban BRC típusú gázellátó rendszer volt.

Azt derítettem ki, hogy a benzines rész azért hülyül meg teljesen mert gázüzem alatt a lambda szabályozás állandóan a szegény tartományban van, 600 mv fölé nem is nagyon ment a szonda. Emiatt a motorvezérlő teljen eltolja a hosszú és rövidtávú keverék szabályozást a lamda integrátorokkal. Ha vissza állítottam a vezérlőegységben a lambda szabályozás tanult értékeit akkor újra jó lett a benzinnel, de amint átváltottak gázra megint el kezdett eltanulni. Ezt nektek is ki kellene próbálni, hogy ilyenkor mit csinál.

Üdv: András

Link to comment
Megosztás:

Hello mindeki!Az a problémám,hogy amikor elindulok 1. fokozatban,lassan engedem fel a kuplungot és halk kattanás hallatszik ami érezhető a pedálon is.Mintha a kuplung félúton megakadna egy kicsit.Volt már valakinek hasonló gondja? :)

kuplung csere

Link to comment
Megosztás:

Ahhh.Amúgy így járok vele már több mint egy éve,se jobb,se rosszabb.És mibe kerül?

gyári szett 50000ft

30000 munkadij plusz olaj

hm azon gondolkodok hogy a csapágy mennyi de ha jól tudo gm-est szerzek 15 eft-ért

mert a szettben nics csapágy csak szerkezet meg tárcsa

Link to comment
Megosztás:

gyári szett 50000ft

30000 munkadij plusz olaj

hm azon gondolkodok hogy a csapágy mennyi de ha jól tudo gm-est szerzek 15 eft-ért

mert a szettben nics csapágy csak szerkezet meg tárcsa

100000ft!Akkor eljárok vele még egy darabig.Az a baj,hogy a klímája most vett ki a zsebemből 70000-t.De köszi a felvilágosítást!

Link to comment
Megosztás:

100000ft!Akkor eljárok vele még egy darabig.Az a baj,hogy a klímája most vett ki a zsebemből 70000-t.De köszi a felvilágosítást!

szarabbul jársz,ha véletlenül szétmegy a csapágy ne adj ur isten,szétszóródik belül a sok golyó,ami mindennél keményebb,ami ott mozog,és esetleg szétrepeszti a váltóházat,vagy akármi mást..... a végére járnék a helyedben

Link to comment
Megosztás:

Már kétszer voltam a szervízben hogy beállítsák a bal első ajtómat, mert a felső részen 90 fölött süvít a menetszél, de mindkétszer sikertelen volt a beállítás:(

Van valakinek hasonló panasza, esetleg tud valaki valamilyen megoldást? A kocsi nincs még 2 éves.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Már kétszer voltam a szervízben hogy beállítsák a bal első ajtómat, mert a felső részen 90 fölött süvít a menetszél, de mindkétszer sikertelen volt a beállítás:(

Van valakinek hasonló panasza, esetleg tud valaki valamilyen megoldást? A kocsi nincs még 2 éves.

Köszi.

Hát ez gáz,valószinű hogy porrá volt törve vagy a kocsi,vagy az ajtó,normális esetben nem süvit a szél,amugy nézd meg,hogy a felső zsanér alatt vannak e hézagolók...

Link to comment
Megosztás:

Már kétszer voltam a szervízben hogy beállítsák a bal első ajtómat, mert a felső részen 90 fölött süvít a menetszél, de mindkétszer sikertelen volt a beállítás:(

Van valakinek hasonló panasza, esetleg tud valaki valamilyen megoldást? A kocsi nincs még 2 éves.

Köszi.

Érzed is vagy csak hallod? Mert 90 fölött a tükör is szokott ilyen hangot adni. Azzal nincs mit tenni.

Link to comment
Megosztás:

Gondolom az ajtó kéder rossz állapota (szakadás, anyagfáradás, elmozdulás) csak feltűnt volna valakinek. Persze egy alig 2 éves autónál ez annyira valószínűtlen, mint a törés a tulaj tudta nélkül. Gondolom Zolinho az első tulaj.

Van szélterelő az ablakon? Behajtott tükörrel próbáltad?

Tüneti kezelésnek jó a rádió, CD, mp3, stb. hangereje! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy hónapja vettem egy 2007/1.4 G Astrát.

Alapvetően nincs gond, de:

Menet közben - főleg lassú tempónál, de lehet, hogy nagyobb sebességnél is, de akkor már nem hallom - a bal első kerék felől (legalábbis én onnan hallom) valamilyen "kelepelő" hang hallatszik minden kerékfordulatnál, hasonló mint amikor egy kavics szorul a gumiba . A gumit átnéztem, úgy tűnik nem az okozza, egyéb dolgot nem veszek észre ránézésre.

Tudom, hogy ezek a hangok nehezen belőhetők, de hátha vkinek van valamilyen ötlete.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy hónapja vettem egy 2007/1.4 G Astrát.

Alapvetően nincs gond, de:

Menet közben - főleg lassú tempónál, de lehet, hogy nagyobb sebességnél is, de akkor már nem hallom - a bal első kerék felől (legalábbis én onnan hallom) valamilyen "kelepelő" hang hallatszik minden kerékfordulatnál, hasonló mint amikor egy kavics szorul a gumiba . A gumit átnéztem, úgy tűnik nem az okozza, egyéb dolgot nem veszek észre ránézésre.

Tudom, hogy ezek a hangok nehezen belőhetők, de hátha vkinek van valamilyen ötlete.

Köszi

Hello!

Nekem is volt ilyesmi hang, kerékcsapágyat kellet cserélnem ,de nekem van 150ezer km a kocsimba! Meg kell emelni a kocsit és megpörgetni a kereket, hátha valmi jobban kivehető!

Talán igy jobban beazonosítható a hang forrása!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Eddig csak olvasgattam az Opel G tulajok hozzászólásait és nagyon sok segítséget kaptam anélkül,hogy kérdeznem kellett volna bármit is.Ezt nem is tudom igazán meghálálni!

Én ebben a hónapban ünnepelem az 1 éves szülinapját az Opikámnak és eddig semmilyen hiba nem jött elő(a hátsó ajtó zörgése és a fékek nyiszorgásán kívül), ezért ha valaki tud választ adni a kérdésemre azt megköszönném,:Mennyibe fáj mostanában az 1 éves felülvizsgálat?(18000 Km,1.4.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Eddig csak olvasgattam az Opel G tulajok hozzászólásait és nagyon sok segítséget kaptam anélkül,hogy kérdeznem kellett volna bármit is.Ezt nem is tudom igazán meghálálni!

Én ebben a hónapban ünnepelem az 1 éves szülinapját az Opikámnak és eddig semmilyen hiba nem jött elő(a hátsó ajtó zörgése és a fékek nyiszorgásán kívül), ezért ha valaki tud választ adni a kérdésemre azt megköszönném,:Mennyibe fáj mostanában az 1 éves felülvizsgálat?(18000 Km,1.4.)

Nekem IVANITS & BÁRKÁNY-nál 20000 volt

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Eddig csak olvasgattam az Opel G tulajok hozzászólásait és nagyon sok segítséget kaptam anélkül,hogy kérdeznem kellett volna bármit is.Ezt nem is tudom igazán meghálálni!

Én ebben a hónapban ünnepelem az 1 éves szülinapját az Opikámnak és eddig semmilyen hiba nem jött elő(a hátsó ajtó zörgése és a fékek nyiszorgásán kívül), ezért ha valaki tud választ adni a kérdésemre azt megköszönném,:Mennyibe fáj mostanában az 1 éves felülvizsgálat?(18000 Km,1.4.)

olyan 20-25 ezer körül...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.