Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Az F Astrámban sem volt,azelőtt meg a jó öreg 2ütemű Wartburgban sem úgyhogy megszoktam már..... :D :) :D

Azért köszi az infót.

És ha mégis van benne, de nem jó??

Hogy tudom leellenőrizni? (hogy a viharba néz az ki???)

Szerintem úgy hogy, ha ráadod a gyújtást, világít az ABS felirat, ha beindítod, 1-2 sec után kikapcsol

Link to comment
Megosztás:

A haver Kadettje meg a G-Astra 16V-s motorjain nem ua. a termosztát, de gondolom ez Neked nem okoz problémát. :)

Nézzél utána, mi változott meg műszakilag a két autón, azután megérted...legalább is remélem. :D

Igazad van, nem okoz problémát. Mi változott a termosztáton? Láttad egyáltalán, hogy néz ki a termosztát, vagy csak simán beveszed az autógyárak maszlagát, hogy az mekkora fejlődés meg milyen bonyolult, meg optimalizált, meg minden egyéb varázsszó rajta van? Az autógyárak az utóbbi 10-20 évben egy dologban zseniálisan együttműködtek: sikerült elérniük, hogy az emberek műalkotásként tekintsenek az autóra, hatalmas összegeket csengessenek ki filléres alkatrészért meg javításért, meg minden apró hibával, amit 20 éve otthon a garázsban mindenki megcsinált magának, most márkaszervízbe járjanak. Na én nem vagyok hajlandó egy termosztátért kifizetni 15000Ft-ot, ha ugyanazt megkapom 1500-ért is, mert senki sem garantálja, hogy a 15000-es majd tízszer annyi ideig fog menni, mint az 1500-as. Meg ugye opeléknél egyébként is jellemző, hogy ha valamiről kiderül, hogy tipikus meghibásodó alkatrész, akkor amit beteszel helyette, az is ugyanolyan szar, hiába telt el közben 1-2-3 év, ami idő alatt kijavíthatták volna. Húsz évvel ezelőtt a Kadett is hű de mekkora cucc volt a 40 évvel ezelőttihöz képest, mert injektor, hall szenzoros, mikroprocesszoros gyujtás meg mittomén még mi volt benne, ami 40 éve még nemis létezett. Közben meg ez csak néhány apróság, ami ugyan bizonyos szempontból jelentős fejlődés, mégis nagy része az egész motor működésének ugyanaz. Na a G Astra is jelentős fejlődés bizonyos szempontból, mégis nagy részben ugyanaz a négykeréken guruló fémdoboz, amit emberek terveztek, gyártottak. Van aki olajcserére márkaszervízbe viszi az autót, én meg itthon kicserélném a hengerfejtömítést is, ha kellene. Nem vagyunk egyformák, van akinek nincs ideje, kedve, kézügyessége, szerszáma, helye, stb., hogy sajátmagának kicseréljen, javítson, de legalább ne terjesszük az autógyárak maszlagát, ha az nem igaz.

Itt van egy-egy kép az Astra és a Kadett termosztátjáról, nincs itt semmi lényeges eltérés:

termosztat.png

Link to comment
Megosztás:

Igazad van, nem okoz problémát. Mi változott a termosztáton? Láttad egyáltalán, hogy néz ki a termosztát, vagy csak simán beveszed az autógyárak maszlagát, hogy az mekkora fejlődés meg milyen bonyolult, meg optimalizált, meg minden egyéb varázsszó rajta van? Az autógyárak az utóbbi 10-20 évben egy dologban zseniálisan együttműködtek: sikerült elérniük, hogy az emberek műalkotásként tekintsenek az autóra, hatalmas összegeket csengessenek ki filléres alkatrészért meg javításért, meg minden apró hibával, amit 20 éve otthon a garázsban mindenki megcsinált magának, most márkaszervízbe járjanak. Na én nem vagyok hajlandó egy termosztátért kifizetni 15000Ft-ot, ha ugyanazt megkapom 1500-ért is, mert senki sem garantálja, hogy a 15000-es majd tízszer annyi ideig fog menni, mint az 1500-as. Meg ugye opeléknél egyébként is jellemző, hogy ha valamiről kiderül, hogy tipikus meghibásodó alkatrész, akkor amit beteszel helyette, az is ugyanolyan szar, hiába telt el közben 1-2-3 év, ami idő alatt kijavíthatták volna. Húsz évvel ezelőtt a Kadett is hű de mekkora cucc volt a 40 évvel ezelőttihöz képest, mert injektor, hall szenzoros, mikroprocesszoros gyujtás meg mittomén még mi volt benne, ami 40 éve még nemis létezett. Közben meg ez csak néhány apróság, ami ugyan bizonyos szempontból jelentős fejlődés, mégis nagy része az egész motor működésének ugyanaz. Na a G Astra is jelentős fejlődés bizonyos szempontból, mégis nagy részben ugyanaz a négykeréken guruló fémdoboz, amit emberek terveztek, gyártottak. Van aki olajcserére márkaszervízbe viszi az autót, én meg itthon kicserélném a hengerfejtömítést is, ha kellene. Nem vagyunk egyformák, van akinek nincs ideje, kedve, kézügyessége, szerszáma, helye, stb., hogy sajátmagának kicseréljen, javítson, de legalább ne terjesszük az autógyárak maszlagát, ha az nem igaz.

Itt van egy-egy kép az Astra és a Kadett termosztátjáról, nincs itt semmi lényeges eltérés:

termosztat.png

Szívemből szóltál. Elsősorban ilyen dolgokra jó ez a fórum. Az ember fel tudja tenni a kérdéseit, hátha találkozott már valaki ezzel a problémával. Utána pedig ha az általad említett feltételek fennállnak, akár maga is megszerelheti egy szervízkönyv segítségével. Sajnos nekem a hely nem adott. :D Panel parkolójában nem igazán vannak meg a feltételek a szereléshez.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Alumíniumot még én sem láttam rozsdásodni (legfeljebb felületi oxidréteg alakul ki rajta), de tudtommal a rendszámtáblák horganyzott acélból készülnek. Az én logikám szerint nagyon egyszerű okokból:

- olcsóbb

- Az alumínum olvadáspontja 660°C amit egy durvább balesetet követő tűz lazán elér és ilyenkor a rendszám használhatatlan fémtömeggé olvadna. Az acél ellenben 1500°C környékén olvad csak ( Vas-szén állapotábra megvan valakinek? :D ) és ez alkalmassá teszi a későbbi azonosításra. Pont emiatt vannak a betűk és számok nem simán felfestve hanem bele is ütve.

De ha valaki a Plaket Kft-nél dolgozik, nyugodtan cáfoljon meg :) http://plaket.hu

Szerk.: Elkezdtem nézegetni a linkelt oldalono lévő galériát és elbizonytalaondtam... Szóval valakinek egyéb tipp? Azért a berilliumötvözeteket kizárhatjuk :D

Szerintem nem horganyzott acél.

Ahhoz egy kicsikét könnyű az a lemezke....

Tudtommal magnéziummal van ötvözve az alu.

Amúgy kell a vas-szén állapot ábra???? :D :D

Akkor meg keresem neked a középiskolás technológia füzetemet és bescannelem.

(bár a fősulis jegyzetemet előbb megtalálom) holnapra meg is kaphatod...

Link to comment
Megosztás:

Én is meglepődtem, amikor elkezdtétek itt csattogtatni a 10.000 Forintokat. Csak rászántam a pénzt és utánatelefonáltam. gyári termosztát 3000 ft újonnan. Nem kell komplett termosztát házat is venni.

Megrendeltem:3700-ft (a dieselbe) de lehet még a áfát leakudom a árbu :D

Link to comment
Megosztás:

ha nem jó, akkor világít a lámpicsku, esetleg valaki alvázszám szerint megmondja a tutit, hogy volt-e benne vagy sem új korában.

Leveszed az első kereket és megnézed megy e vezeték a kerékagyba, ha van kanóc van ABS, egyébként erre a kor kérdésre nem lehet adni, me enyém is 7 éves és van benne ABS, de kintről lett behozva és a kinti autók általában jobban felszereltek voltak.

Link to comment
Megosztás:

Leveszed az első kereket és megnézed megy e vezeték a kerékagyba, ha van kanóc van ABS, egyébként erre a kor kérdésre nem lehet adni, me enyém is 7 éves és van benne ABS, de kintről lett behozva és a kinti autók általában jobban felszereltek voltak.

Le sem kell szedni, elég alánézni hátul.

Látni fog : kézifékkötél beburkolva, fékcső, vezeték (ha van)

Link to comment
Megosztás:

Igen a fater Ydt-jében úgy műkszik, de mi van akkor ha a lámpicsku sem jó....????

No igen :D Ebben az esetben be kell szereltetni egy ellenőrzőlámpa ellenőrző lámpát. :)

Egyébként oggy-nak abban igaza van, hogy a kintről behozottak alapból jobban felszereltek, a magyar forgalomba helyezéseknél kevesen áldoztak akkoriban pluszpénzt erre.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem horganyzott acél.

Ahoz egy kicsikét könnyű az a lemezke....

Tudtommal magnéziummal van ötvözve.

Amúgy kell a vas-szén állapot ábra????

Üdv!

Csak viccből írtam, nekem is megvan :D Tanulgattam épp eleget :)

Egyébként tényleg érdekelne, hogy miből van, de lusta vagyok leszedni. Majd megnézem ha egyszer látok leszereltet :D

Link to comment
Megosztás:

Le sem kell szedni, elég alánézni hátul.

Látni fog : kézifékkötél beburkolva, fékcső, vezeték (ha van)

Sőt! még alánézni sem kell. Egyszerűen elég megnézni, hogy van-e a motortérben szelepblokk az ABS-nek. Egy nagy alu kocka belőle jönnek ki rézcsövek.

Abs-punto.jpg

Hasonlóan néz ki, bár ez egy FIAT-é. (FIAT= Fehler In Allen Teilen :D )

Link to comment
Megosztás:

Sőt! még alánézni sem kell. Egyszerűen elég megnézni, hogy van-e a motortérben szelepblokk az ABS-nek. Egy nagy alu kocka belőle jönnek ki rézcsövek.

Hasonlóan néz ki, bár ez egy FIAT-é. (FIAT= Fehler In Allen Teilen :D )

Az a legegyszerűbb.....

Link to comment
Megosztás:

Igazad van, nem okoz problémát. Mi változott a termosztáton? Láttad egyáltalán, hogy néz ki a termosztát, vagy csak simán beveszed az autógyárak maszlagát, hogy az mekkora fejlődés meg milyen bonyolult, meg optimalizált, meg minden egyéb varázsszó rajta van?

Itt van egy-egy kép az Astra és a Kadett termosztátjáról, nincs itt semmi lényeges eltérés:

termosztat.png

Hello !

Bármilyen hihetetlen, láttam, szerintem többet is mint itt ti valahányan együttvéve! :D

Azt azért tudomásul kell(ene) venni, hogy ha egy alkatrészt szerelt egységként kap meg a gyár és a szerviz is, akkor ahhoz a típushoz az a GYÁRI alkatrész. Senki nem vitatja, hogy ezeket nem lehet szétszedni és kicserélni, mert azt is emberek rakták össze, de azt BARKÁCSOLÁSNAK hívják!

Tehát a 8V-s motorok termosztátját beleoperálod a 16V-s házába...tegye mindenki azt amit jónak talál, meg amit kibír a pénztárcája.

Csak akkor ne lihegjünk, hogy nekem GYÁRI cucc kell, de amikor fizetni kell, már sokba kerül.

Akkor tegyük fel a kérdést úgy: miként lehet meghekkelni a dolgot ?

Nekem sem ingyen volt az információ, mert telefonálnom kellett + benzin + idő, ráadásul nem is a magamét hajtottam.

Hát igen erre is jó a fórum, mert segíteni lehet egymáson, bár elgondolkodtató, hogy érdemes -e ?

Ami meg a maszlagot illeti, igazad van, a mai autók is csak egy négykerekű pléhdobozok!

Ne is foglalkozz ezekkel, amiket a gyárak kitaláltak, lósz@rt sem mozdítottak semmit a dolgokon.

Csak míg 40 évvel ezelőtt a szomszéd faluba nem mertél elmenni, mert hengerfejes lett a kordé, meg 100méterenként gyújtást kellett állítanod, addig ma beülök a kocsimba, aztán gond nélkül átszelem Európát - hisz ua. a négykerekű pléhdoboz most is...

..-csak sokkal megbízhatóbbak !

Igaz, nem kell G Astrát venni 2.5M-ért, vagy használtan 1-1.5M-ért, mikor még lehet szemezgetni Samarát is 100ezerért!

Ahhoz a MÉH telepen is találsz mindent..., de a sok ostoba mind beveszi a maszlagot és új autóval jár!

:) :D :D

Link to comment
Megosztás:

Hello !

Bármilyen hihetetlen, láttam, szerintem többet is mint itt ti valahányan együttvéve! :D

Azt azért tudomásul kell(ene) venni, hogy ha egy alkatrészt szerelt egységként kap meg a gyár és a szerviz is, akkor ahhoz a típushoz az a GYÁRI alkatrész. Senki nem vitatja, hogy ezeket nem lehet szétszedni és kicserélni, mert azt is emberek rakták össze, de azt BARKÁCSOLÁSNAK hívják!

Tehát a 8V-s motorok termosztátját beleoperálod a 16V-s házába...tegye mindenki azt amit jónak talál, meg amit kibír a pénztárcája.

Csak akkor ne lihegjünk, hogy nekem GYÁRI cucc kell, de amikor fizetni kell, már sokba kerül.

Akkor tegyük fel a kérdést úgy: miként lehet meghekkelni a dolgot ?

Nekem sem ingyen volt az információ, mert telefonálnom kellett + benzin + idő, ráadásul nem is a magamét hajtottam.

Hát igen erre is jó a fórum, mert segíteni lehet egymáson, bár elgondolkodtató, hogy érdemes -e ?

Ami meg a maszlagot illeti, igazad van, a mai autók is csak egy négykerekű pléhdobozok!

Ne is foglalkozz ezekkel, amiket a gyárak kitaláltak, lósz@rt sem mozdítottak semmit a dolgokon.

Csak míg 40 évvel ezelőtt a szomszéd faluba nem mertél elmenni, mert hengerfejes lett a kordé, meg 100méterenként gyújtást kellett állítanod, addig ma beülök a kocsimba, aztán gond nélkül átszelem Európát - hisz ua. a négykerekű pléhdoboz most is...

..-csak sokkal megbízhatóbbak !

Igaz, nem kell G Astrát venni 2.5M-ért, vagy használtan 1-1.5M-ért, mikor még lehet szemezgetni Samarát is 100ezerért!

Ahhoz a MÉH telepen is találsz mindent..., de a sok ostoba mind beveszi a maszlagot és új autóval jár!

:) :D :D

Szerintem a "kolléga" nem arra akart kitérni, hogy egy F astraba való termosztát jó a G-be is, hanem arra, hogy nem kell a 15 ezer forintos egybeszerelt (esetlegesen felesleges alkatrészekkel) változatot megvenni, amikor 3-4 ezerért meg lehet venni hozzá külön (akár gyárit is ennyiért) a hibás alkatrészt. Barkácsolás? 3db csavart kell kiszedni és utána ki lehet cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Csak viccből írtam, nekem is megvan :D Tanulgattam épp eleget :)

Egyébként tényleg érdekelne, hogy miből van, de lusta vagyok leszedni. Majd megnézem ha egyszer látok leszereltet :D

17. számú melléklet a 35/2000. (XI. 30.) BM rendelethez

Közúti járművek fényvisszaverő rendszámtábláinak műszaki leírása

"2. A rendszámtábla anyaga az „A”, „B”, „C” és „E” típusú rendszámtábla esetén fényvisszaverő fóliával bevont alumínium lemez, a „D” típusú rendszámtábla esetén öntapadó fényvisszaverő fólia. A fényvisszaverő fólia az MSZ 9620/8 szerint meghatározott anyag."

Link to comment
Megosztás:

17. számú melléklet a 35/2000. (XI. 30.) BM rendelethez

Közúti járművek fényvisszaverő rendszámtábláinak műszaki leírása

"2. A rendszámtábla anyaga az „A”, „B”, „C” és „E” típusú rendszámtábla esetén fényvisszaverő fóliával bevont alumínium lemez, a „D” típusú rendszámtábla esetén öntapadó fényvisszaverő fólia. A fényvisszaverő fólia az MSZ 9620/8 szerint meghatározott anyag."

Kösz!

De hogy kötözködjek, elég sokfajta alumínium van :D

Link to comment
Megosztás:

Na ha ezt valaki nem tudja kicserélni (benzinesen), akkor az tényleg ne nyúljon az autójához, még izzócseréhez se...

Akkor holnap megbarkácsolom termosztátom, kicsit el van dugva, de de nem félek tőle, mert sokmindent megcsináltam már a vason, és ráadásul még szeretek is bütykörészni.

Link to comment
Megosztás:

Bármilyen hihetetlen, láttam, szerintem többet is mint itt ti valahányan együttvéve! :D

Azt azért tudomásul kell(ene) venni, hogy ha egy alkatrészt szerelt egységként kap meg a gyár és a szerviz is, akkor ahhoz a típushoz az a GYÁRI alkatrész. Senki nem vitatja, hogy ezeket nem lehet szétszedni és kicserélni, mert azt is emberek rakták össze, de azt BARKÁCSOLÁSNAK hívják!

Tehát a 8V-s motorok termosztátját beleoperálod a 16V-s házába...tegye mindenki azt amit jónak talál, meg amit kibír a pénztárcája.

Csak akkor ne lihegjünk, hogy nekem GYÁRI cucc kell, de amikor fizetni kell, már sokba kerül.

Akkor tegyük fel a kérdést úgy: miként lehet meghekkelni a dolgot ?

Ne is foglalkozz ezekkel, amiket a gyárak kitaláltak, lósz@rt sem mozdítottak semmit a dolgokon.

Csak míg 40 évvel ezelőtt a szomszéd faluba nem mertél elmenni, mert hengerfejes lett a kordé, meg 100méterenként gyújtást kellett állítanod, addig ma beülök a kocsimba, aztán gond nélkül átszelem Európát - hisz ua. a négykerekű pléhdoboz most is...

..-csak sokkal megbízhatóbbak !

Ha a két termosztát teljesen ugyanaz, akkor miért lenne az barkácsolás? Miért kellene a komplett termosztátházat kicserélni, ha azon az öntvényen nincs ami tönkremenjen? Azért, mert én veszem ki a termosztátot a 8V-re felcimkézett dobozból és teszem be a 16V motorba, az már barkácsolás, míg ha a szervíz veszi ki a "8V és 16V" cimkéjű dobozból és teszi be, akkor az szakszerű javítás? Mi a különbség? Természetesen azzal a feltétellel, hogy a termosztát ugyanolyan.

Akinek a gyári cucc kell, fizessen annyit érte. Nekem nem kell a gyári cucc sokszoros áron, főleg ha olyat is megvetetnek velem, amire semmi szükség. Kb. mintha azt mondanák, levegőszűrőcserénél vegyek szűrőházat is, pedig a réginek sincs semmi baja...

Itt nem hekkelésről volt szó, mert az úgy nézne ki, hogy vegyük ki a termosztátot és takarjuk le a radiátor egy részét kartonpapírral, így állítva be a hőmérsékletet. Mert ezt is meg lehet csinálni, kétségkívül működik is, bár több odafigyelést igényel

Hát, csak amennyit muszáj volt nekik az előírások változása vagy a konkurencia miatt. ABS több mint húsz év után lett szériatartozék, azt is úgy kellett az európai bizottságnak kötelezővé tennie? Tárcsafék gyártási költsége ugyanaz, mint a dobfék gyártási költsége, egyéb szempontokból a tárcsafék jobb, ennek ellenére mégis csak a nagyobb motorokhoz szériatartozék, vagy pedig feláras? A kisebb motorokhoz nem kell a lehető legnagyobb biztonság?

Meg jobb minőségű, tisztább az üzemanyag, sokkal finomabb benzinszűrő, meg stb. Anyám Citroenjeben azt se tudtuk, hogy van-e egyáltalán és hol van a benzinszűrő, amíg 100000km után lakatoláskor le lett véve a tartály, hogy megcsináljuk a szintjelzőt és akkor derült ki, hogy ott van a tartály alján a szűrő a szívócső végén. Igaz, 5-10000km távonként eldugult az alapjárati fúvóka, de nem hagyott ott sehol sem. Ha lett volna rajta olyan szűrő, mint a mostaniakon, akkor sose dugult volna el az alapjárati fúvóka sem. A benzinmotornál a mechanikus megszakító leváltása óta nem volt javulás a megbízhatóságban, mert a karburátoron egyszerűen nem volt minek elromlania, hiszen szinte nincs benne mozgó alkatrész. Az más, hogy a keverék minőségét nem lehetett vele pontosan tartani, nem lehetett alapjáratot szabályozni, meg van még néhány hátránya, de a megbízhatósága annak volt a legjobb. Lehet, hogy a szovjet meg a keletnémet csodák megbízhatatlanok voltak, nem ismerem őket. De mintha a nagyon modern H Astra is meg tudná főzni a hengerfejét, ha lecsúszik a hűtő csöve és elfolyik a víz belőle. Pedig miből állt volna egy sort betenni a motorvezérlés programjába, hogy ha a vízszint alacsony vagy a hőmérséklet túl magas, akkor tiltsa a motort, ezáltal megmentve a tulajt egy költséges javítástól? Egy dolog a PR szöveg és egy másik dolog a valóság...

Én nyugodtabban indulnék neki átszelni Európát egy rendbentartott karburátoros motorral, vagy mechanikus adagolós dízellel, mint egy injektorossal vagy CR dízellel...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.