Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Elmondok egy érdekes dolgot a metálszín(ekkel) kapcsolatban, bár mint írtam nem vagyok autófényező (de már festettem kisebb felületeteket).

A rétegek ált. így épülnek fel a lemeztől kezdve:Alapozó (most nem beszélek a szórógittről és tsairól, mivel tételezzük fel, hogy tök sima a felület), aaztán jön maga a szín (kisszemcsés,nagyszemcsés,vált.méretűszemcsés stb..), ééés tárám! most jön a lényeg! minden esetben a lakk a fedőréteg (ez védi s simitja a tök dorozmás színt)!!!

Tehát a pógár ha políroz vagy vaxol vagy csak egy taknyos pzs-vel megtörli a felületet, minden színnél a lakkot dolgozza meg!!!

Nem akartam kioktatni senkit de úgy látom nagy itt tanácstalanság ezzel a föstékfajtával kapcsolatban.

Ez völágos, de

Mondjuk az én eseteben, bár fekete az autó, de mivel ez metall és lakozott, nem a feketéhez való viaszt kell használni

mert nem lakkozott sima feketéhez való? És használjam a metallic-ot?

Vagy mivel metall ugyan az autó, de fekete mégis csak a feketét kellene, mert apró karcok esetleg kiemelődnének a másik waxtól?

Melyik az igazság?

Link to comment
Megosztás:

Elmondok egy érdekes dolgot a metálszín(ekkel) kapcsolatban, bár mint írtam nem vagyok autófényező (de már festettem kisebb felületeteket).

A rétegek ált. így épülnek fel a lemeztől kezdve:Alapozó (most nem beszélek a szórógittről és tsairól, mivel tételezzük fel, hogy tök sima a felület), aaztán jön maga a szín (kisszemcsés,nagyszemcsés,vált.méretűszemcsés stb..), ééés tárám! most jön a lényeg! minden esetben a lakk a fedőréteg (ez védi s simitja a tök dorozmás színt)!!!

Tehát a pógár ha políroz vagy vaxol vagy csak egy taknyos pzs-vel megtörli a felületet, minden színnél a lakkot dolgozza meg!!!

Nem akartam kioktatni senkit de úgy látom nagy itt tanácstalanság ezzel a föstékfajtával kapcsolatban.

de van a hómezei álcázószín, meg a rot, ami alaszín, vagyis nincs lakk réteg rajta, azokra más kell.

Freeze esetében én a feketét tolnám rá, mert ahogy itt már kitárgyaltuk a fekete elég speckó (nem akarom leírni, hogy gyengébb, de jobban karcolódik meg vékonyabb :) ) a többi metállhoz képest.

Link to comment
Megosztás:

Kösz :)

Megerősítettél, én is így gondoltam eddig.

Háát fekete ótóm még nem vót, de nagyonsötétkék az má vót és arra rámentem (nemkicsit viseltes lakk) ezzel az univerzális nagyonfinom karcokra való pasztával.

A nagyon mély kacokat nem tüntette el, ez egyértelmü, de határozottan salamontöke lett a gép 1 ilyen kezelés után.

Link to comment
Megosztás:

de van a hómezei álcázószín, meg a rot, ami alaszín, vagyis nincs lakk réteg rajta, azokra más kell.

Freeze esetében én a feketét tolnám rá, mert ahogy itt már kitárgyaltuk a fekete elég speckó (nem akarom leírni, hogy gyengébb, de jobban karcolódik meg vékonyabb :) ) a többi metállhoz képest.

De szép! :)

Link to comment
Megosztás:

"Vagy mivel metall ugyan az autó, de fekete mégis csak a feketét kellene, mert apró karcok esetleg kiemelődnének a másik waxtól?"

Itt a helyes megoldás... :)

apró karcok kiemelkednének? Nem értem,ha annyira karcos lenne a kocsi,hogy a polir nem veszi ki akkor aszt már b...tod. Mi 3M polirvizet használunk kisebb karcokhoz,nagyobbakhoz pasztát,tök mindegy,hogy metál vagy sem,nincsen köze a lakknak a festékhez..... A lakk az lakk metálon is,meg nem metálon is.....

Link to comment
Megosztás:

apró karcok kiemelkednének? Nem értem,ha annyira karcos lenne a kocsi,hogy a polir nem veszi ki akkor aszt már b...tod. Mi 3M polirvizet használunk kisebb karcokhoz,nagyobbakhoz pasztát,tök mindegy,hogy metál vagy sem,nincsen köze a lakknak a festékhez..... A lakk az lakk metálon is,meg nem metálon is.....

Továbbra is waxról van szó nem plírról!

Link to comment
Megosztás:

jolvan,akkor vaxolj,bár megint nem értem mi értelme a szines waxnak.....na mindegy:)

Talán annyi, hogy ahol karc van, ott a viasz megmarad a karcban (vastagabban) és látszik az eredeti szine. És feketénél az egyébként világos színű vax kiemelné a karcokat. De ez csak tipp. Én is csak tapogatózok mert most akarok venni.

Link to comment
Megosztás:

Talán annyi, hogy ahol karc van, ott a viasz megmarad a karcban (vastagabban) és látszik az eredeti szine. És feketénél az egyébként világos színű vax kiemelné a karcokat. De ez csak tipp. Én is csak tapogatózok mert most akarok venni.

értem. ne aggódj nem fog megmaradni a wax sehol.....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olvastam, h egr-szelep hiba van sokatoknál, mint nálam is. Legalábiss februárban a műszakin azt mondták, mikor kiolvasták a hibát, ami a mai napig is ott van a műszerfalon. Nekem azt mondták, hogy 30000 huf a tisztítása és kb 70e az új. Megkérdeztem a szerelőt, hogy mikor lenne muszáj tenni vele valamit és azt mondta, h ha teljesítmény csökkenésem van (mármint a gépnek) vagy ha nem indul be. Akkor azt montam, h "jó majd akkor visszatérünk rá" és azóta is megy mint a veszett! (X16XEL)

Van valami véleménytek ezzel kapcsolaban?

A válaszokat előre is köszi!

Jó 7végét mindenkinek!

Üdv,

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olvastam, h egr-szelep hiba van sokatoknál, mint nálam is. Legalábiss februárban a műszakin azt mondták, mikor kiolvasták a hibát, ami a mai napig is ott van a műszerfalon. Nekem azt mondták, hogy 30000 huf a tisztítása és kb 70e az új. Megkérdeztem a szerelőt, hogy mikor lenne muszáj tenni vele valamit és azt mondta, h ha teljesítmény csökkenésem van (mármint a gépnek) vagy ha nem indul be. Akkor azt montam, h "jó majd akkor visszatérünk rá" és azóta is megy mint a veszett! (X16XEL)

Van valami véleménytek ezzel kapcsolaban?

A válaszokat előre is köszi!

Jó 7végét mindenkinek!

Üdv,

Szevasz, nekem is X16Xel van és nekem is ugyan ezt mondták, csakhogy tisztítani nem érdemes mert ugyis előjön max később, és egy új szelep 41ezer ft. (békéscsabai opel márkaszervízben) unixnál van 35ezerér is, amíg nincs rángatás, teljesítmény csökkenés, addig nincs baj csak majd ha kidobálja a sárga lámpoákat akkor ez majd gyakori lesz és akkor kell cserélni......

üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem az a probléma merült fel, hogy menet közben kaptam a sárga lámpát, majd kb fél órával később el kezdett rángatni, mint a veszett. Először azt hittem defekt, mert a motoron semmit nem hallottam. Félreálltam, pihenő, kerekek rendben, indítok, motor is rendben. Fél óra autópálya, villog a sárga. Motor leáll, újra indít, akkor csak sima sárga.

A sárga lámpa az elmúlt időben egyébként úgy 2-3 havonta visszajön. Amikor kapom, mindig viszem az osztrák autóklubhoz, ahol nem tudnak megállapítani semmit, és törlik a jelzést.

A hibajelzés szerint kihagy mind a négy hengerem. :)

Gyanakodom az EGR-re, mert az előző tulaj, aki 4 év alatt össz 49.000km-et tett bele, csak városi kocsikázásra használta, így sokat futott hidegen, de azért szeretnép kikérni hozzáértő emberek véleményét, mielőtt elköltök 30-70e HUF-ot, miközben lehet, hogy egy 1-1,5 órás, otthon végezhető "kisszervízzel" is megoldható a probléma, vagy csak sima kontakthibám van valahol.

Mi lehet a gáz?

U.I.: A fojtószelepem mintha kicsit többet sipítana mostanában. Olajfogyasztásom kb nulla (15.000km-en nem kell utánatölteni, és még így is majdnem fullon vagyok), a motor húz izomból, teljesítményvesztést nem észleltem.

2005 - Z16XEP

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olvastam, h egr-szelep hiba van sokatoknál, mint nálam is. Legalábiss februárban a műszakin azt mondták, mikor kiolvasták a hibát, ami a mai napig is ott van a műszerfalon. Nekem azt mondták, hogy 30000 huf a tisztítása és kb 70e az új. Megkérdeztem a szerelőt, hogy mikor lenne muszáj tenni vele valamit és azt mondta, h ha teljesítmény csökkenésem van (mármint a gépnek) vagy ha nem indul be. Akkor azt montam, h "jó majd akkor visszatérünk rá" és azóta is megy mint a veszett! (X16XEL)

Van valami véleménytek ezzel kapcsolaban?

A válaszokat előre is köszi!

Jó 7végét mindenkinek!

Üdv,

Na, itt ne tisztíttasd, meg ne itt vegyél szelepet se - elég barokkosak ezek az árak. :) A tisztítás egyébként otthon is elvégezhető (nitro-val, féktisztítóval) - ingyen. A Tiéd ráadásul szerintem még szétszedhetős, úgyhogy ezzel azért lehet egy kicsit hosszabbítani az élettartamát. Márkaszerviz valóban olyan 40e körül árulja, mondjuk én már próbálkoztam 26e Ft-os utángyártottal, de az nem bírja úgy a gyűrődést, úgyhogy inkább gyárit. A lezárását meg fel sem merem hozni... :)

Link to comment
Megosztás:

Igen.

Cseréljek, tisztítsak, vagy előbb tisztítás, és ha még mindig gáz van, akkor csere?

Meg tudnád mondani, hogy mire figyeljek szét-/összeszereléskor? Még sosem kaptam szét Astrát.

én szerintem cseréld ki (már ha van rá pénzed) mert előbb vagy utóbb úgyis az lesz a vége

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.