Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

szia, Y17DT2001 autonal 1xeru... hosszan lenyomod a km nullazo gombot es kb kesz is :lol: ,azt hiszem...

NEM! Ezzel a módszerrel csak a beleírt szervízintervallumot (INSP) tudod eltüntetni.

A nem élő hibák (állítólag) eltűnnek ha leveszed az aksisarut kis időre, de az élő hibák megnézéséhez/eltüntetéséhez műszer (Tech1,2), v. program kell.

Link to comment
Megosztás:

Az érdekes.....

Novemberben cseréltek az enyimben bal oldali féltengely szimeringet. Akikor kivette kifolyta kb 1dl olaj. Az olajnivója feljebb van, mint ameddig kifolyt. 6lapfelyű csavar a bal oldalon. Azt kitekerte, majd a váltó tetején egy szellőző valamit kivett, és ott tölcsérrel feltöltötte. Opel szerviz, és a legmegbízhatóbb szerelő csinálta.

Nekem azt mondta, hogy elvileg sosem kell cserélni benne olajat, leeresztő csavarja sincs. De azt mondta, ha 150-200e-nél lecserélem nem fog neki ártani...

Ezt a nívópálca dolgot nem tudtam, most legalább megnézem mennyi oil van a váltóban, mert a tipikus Opel betegség sajnos nálam is jelentkezik, hogy a szuszogón/a váltórudazat szimmeringjénél távozik némi oil sajna, de a betöltést azt tuttam, h a szuszin a legegyszerűbb csak türelem kell hozzá.

Link to comment
Megosztás:

A fékrozsdásodásról:Tavaly tavasszal baleset ért és a vőtársam vitt el kocsival (szakadó esőben) a Hous-éhoz. 3 hétig nem tudtam menni az autóval, ezután minden fékezésnél (e/h tárcsa) rettenetes hang+a pedálon is lehetett érezni pulzálást+fékhatás nuku, és legalább 10 km kellett mire a betétek nagynehezen ledolgozták a tárcsákról a rozsdát.

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi

szevasztok, utólag is BUÉK!

Egy régebbi téma, újra!

Opel astra g műszerfal és középkonzol világítás csere ügyében szeretnék segítséget kérni,olyantól aki már csinálta, köszönöm!

F Aastra-ra találtam, gondolom hasonló :lol:

link

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi

Egy-két izzócsere már kész :lol: (élőben persze minden szebb!)

...és mind fehér színű(nek lett véve)... :P

Csomagtér:

08364320136.jpg

08383926728.jpg

Utastér (hátsó ülések, két oldalt):

08364523791.jpg

középállásba kapcsolva, így kp-i zárkor fényáradat van az autóban :lol:

Vezetőfülke:

08364498522.jpg

olvasólámpa:

08364423732.jpg

most jön helyzetjelző, rendszámvilágítás, műszerfal és középkonzol...

Link to comment
Megosztás:

Sajnos mire hazaértem mégegy tócsa fogadott az autó alatt....hűtővíz. A hűtő jobb alsó sarkából csöpög. Hallottam, hogy léteznek hűtőjavító szakemberek, akik tudják orvosolni a hasonló hibákat. Esetleg tudtok ilyet mondani nekem? Tömítő folyadékot nem tanácsolták, mivel állítólag a termosztátnak sem tesz jót. Csak ideiglenes megoldásnak jó.

....a baj nem jár egyedül.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sajnos mire hazaértem mégegy tócsa fogadott az autó alatt....hűtővíz. A hűtő jobb alsó sarkából csöpög. Hallottam, hogy léteznek hűtőjavító szakemberek, akik tudják orvosolni a hasonló hibákat. Esetleg tudtok ilyet mondani nekem? Tömítő folyadékot nem tanácsolták, mivel állítólag a termosztátnak sem tesz jót. Csak ideiglenes megoldásnak jó.

....a baj nem jár egyedül.. :lol:

Igen jól tudod vannak ilyen szakik

Merre laksz hogy hol kell ilyet mondani?

Bp XIV.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hát én ebben a bontott tárcsában nem hinnék. Kis spórolás, aztán híd csere és új tárcsa meg betétek rá. Vagy esetleg nagyon jó állapotú bontott tárcsa. De kinek mire van igénye és anyagi lehetősége.

Egyébként megint bohóckodik a kis drága. Majd 3 hétig semmi baja nem volt, most tegnap megint sárgalámpa villog, erő el, traktor hang elő. Gyújtás le, újraindít, traktorhang al, erő elő, lámpa azóta világít. A múltkor ugyan ezt csinálta, 2-3 napig világott, azóta jó volt. Most mondjuk tettem bele 20%-ban etanolt, de nem ez játszott bele sztem biztos. És a hibakód megint 0304: 4-es henger gyújtáshiba.

Link to comment
Megosztás:

Egy-két izzócsere már kész :lol: (élőben persze minden szebb!)

...és mind fehér színű(nek lett véve)... :lol:

űűűűű ilyen belső csillár nekem is kell...

az enyimben csak valami 1 égős van elöl (asszem ugyanaz mint ami az F-ben volt...)

csereszabatos vajon a kettő? (gondolom az olvasólámpához kell valami extra vezeték amin állandóan kapja a feszt, és nem az ajtók kapcsolgatják, ugye?)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hát én ebben a bontott tárcsában nem hinnék. Kis spórolás, aztán híd csere és új tárcsa meg betétek rá. Vagy esetleg nagyon jó állapotú bontott tárcsa. De kinek mire van igénye és anyagi lehetősége.

Egyébként megint bohóckodik a kis drága. Majd 3 hétig semmi baja nem volt, most tegnap megint sárgalámpa villog, erő el, traktor hang elő. Gyújtás le, újraindít, traktorhang al, erő elő, lámpa azóta világít. A múltkor ugyan ezt csinálta, 2-3 napig világott, azóta jó volt. Most mondjuk tettem bele 20%-ban etanolt, de nem ez játszott bele sztem biztos. És a hibakód megint 0304: 4-es henger gyújtáshiba.

épp kérdezni akartam mi a helyzet a verdával. Most milyen üzemanyag van benne? 95 + etanol?

Fogadjunk magas oktánszámmal nem csinálta!

Én amikor bejön a hideg nem is merek mást tankolni. az év összes többi szakaszában meg meg sem nyikkan 95-el sem.

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
űűűűű ilyen belső csillár nekem is kell...

az enyimben csak valami 1 égős van elöl (asszem ugyanaz mint ami az F-ben volt...)

csereszabatos vajon a kettő? (gondolom az olvasólámpához kell valami extra vezeték amin állandóan kapja a feszt, és nem az ajtók kapcsolgatják, ugye?)

az alsó kettő az olvasó, külön kapcsológombokkal, a felső 2 ajtóra automatikus...

Link to comment
Megosztás:

épp kérdezni akartam mi a helyzet a verdával. Most milyen üzemanyag van benne? 95 + etanol?

Fogadjunk magas oktánszámmal nem csinálta!

Én amikor bejön a hideg nem is merek mást tankolni. az év összes többi szakaszában meg meg sem nyikkan 95-el sem.

Szia!

Ahogy mondod. 95+etanol. Előtte nem csinálta. Múlt héten csütörtökön tankoltam és tegnap előjött. Előtte 98-as volt benne, azzal nem csinálta, csak a legelején 1x. Utána 2 nap folyamatos sárga lámpa, azóta semmi. Teljesen ok volt. Úgy látszik nem nagyon csípi az 95euro-t. Marad a min 98. Azt hittem az etanol segít valamit a 95-ösön. Elvileg ugye 100 fölött van az oktánszám és tisztább is mint a benzin.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ahogy mondod. 95+etanol. Előtte nem csinálta. Múlt héten csütörtökön tankoltam és tegnap előjött. Előtte 98-as volt benne, azzal nem csinálta, csak a legelején 1x. Utána 2 nap folyamatos sárga lámpa, azóta semmi. Teljesen ok volt. Úgy látszik nem nagyon csípi az 95euro-t. Marad a min 98. Azt hittem az etanol segít valamit a 95-ösön. Elvileg ugye 100 fölött van az oktánszám és tisztább is mint a benzin.

Értem! Akkor 98-as al is jó volt? mert én még azzal akartam kipróbálni. az emelés óta elég húzós az evo neo meg a v-power racing is. és itt a közelben van auchan kút 25ft al olcsóbb a 98-as. megpróbálom majd hátha jó vele is.

alig várom a tavaszt hogy ne szórakozzon a verda :lol:

Link to comment
Megosztás:

Valakii segítsen! :lol:

Pollenszűrőt akartam kivenni, hogy tudjam milyet kell venni, de kiderült, hogy nincs torx csavarhúzóm és nem akartam szétbarmolni a csavarokat. Valaki meg tudja mondani, hogy 99-es x14xe-be milyen kell?

Holnap van egyedül időm elmenni autósboltba.

Link to comment
Megosztás:

NEM! Ezzel a módszerrel csak a beleírt szervízintervallumot (INSP) tudod eltüntetni.

A nem élő hibák (állítólag) eltűnnek ha leveszed az aksisarut kis időre, de az élő hibák megnézéséhez/eltüntetéséhez műszer (Tech1,2), v. program kell.

Szia a hibák a sarus megoldástól nem tünnek el csak nem ég majd a sárga lámpa. A hibakódokat elméletileg csak műszerrel lehet törölni. Végtére mit érne egy diagnosztikai rendszer ha egy lemerült aksi tönkre tenné a rögzített adatokat Nekem EGR probléma miatt volt szükségem erre régebben, mondjuk nekem x16xe-nél és z14xe-nél volt erre szükségem. Én ezt márkaszervizes szerelőktől tudom.

Link to comment
Megosztás:

Valakii segítsen! :lol:

Pollenszűrőt akartam kivenni, hogy tudjam milyet kell venni, de kiderült, hogy nincs torx csavarhúzóm és nem akartam szétbarmolni a csavarokat. Valaki meg tudja mondani, hogy 99-es x14xe-be milyen kell?

Holnap van egyedül időm elmenni autósboltba.

Elvileg nem motor függő.Gyári számok DELPHI klíma 6808606 BEHR klíma 6808611 Általában a 6808606 szokott bennük lenni.

Amúgy ezt alvázszám alapján az EPC-ből ki lehet keresni

Link to comment
Megosztás:

Egy-két izzócsere már kész :lol: (élőben persze minden szebb!)

...és mind fehér színű(nek lett véve)... :P

Csomagtér:

Utastér (hátsó ülések, két oldalt):

középállásba kapcsolva, így kp-i zárkor fényáradat van az autóban :lol:

Vezetőfülke:

olvasólámpa:

most jön helyzetjelző, rendszámvilágítás, műszerfal és középkonzol...

Link to comment
Megosztás:

Szia a hibák a sarus megoldástól nem tünnek el csak nem ég majd a sárga lámpa. A hibakódokat elméletileg csak műszerrel lehet törölni. Végtére mit érne egy diagnosztikai rendszer ha egy lemerült aksi tönkre tenné a rögzített adatokat Nekem EGR probléma miatt volt szükségem erre régebben, mondjuk nekem x16xe-nél és z14xe-nél volt erre szükségem. Én ezt márkaszervizes szerelőktől tudom.

Üdv!

Nekem is EGR hibám van (P0400)! Az EGR szelepet kivettem kitakarítani és kiderült hogy a membrán ki van szakadva. Vettem bele bontottat, de a hibám nem szünt meg. A szétszedés előtt a (valószínűleg)beragadt szeleppel a hibatárolóba volt hiba, de a kontroll lápa nem világított. Most indítás után (kb. 10s) kigyullad a kontroll és úgy is marad.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nekem is EGR hibám van (P0400)! Az EGR szelepet kivettem kitakarítani és kiderült hogy a membrán ki van szakadva. Vettem bele bontottat, de a hibám nem szünt meg. A szétszedés előtt a (valószínűleg)beragadt szeleppel a hibatárolóba volt hiba, de a kontroll lápa nem világított. Most indítás után (kb. 10s) kigyullad a kontroll és úgy is marad.

EGR piszkálása előtt érdemes áramtalanítani a kocsit a hibakód megelőzése miatt. A kocsi ilyenkor is érzékeli a piszkálást és ez sárgalámpához vezethet. Egyébként az EGR hiba nem jár mindíg együtt sárga lámpával. Ha a sarut 7-8 percre most leszeded lehet, hogy elalszik a lámpa (a régi tipusoknál ez működött) de a kód benne marad csak tech2 müszerrel lehet törölni. Viszont csak a hiba törlésével tudhatod meg hogy jó-e az új EGR. Ha a hiba kód törlés után visszatér akkor valószínű a bontott se okés de ha nem akkor a régi hibát jegyezte meg a kocsi. Bár ha a kocsi nem mutat használat közben fizikai jeleket pl. fulladás akkor valoszínűleg jó a bontott szelep.

Link to comment
Megosztás:

Olajfolyás megoldva. Leeresztőnél engedett egy picit, de ez nem magyarázza az eszméletlen olajfogyasztást. 1-2 deci ha elfojhatott belőle, mert reggel alátettem egy edény (oda ahol a foltot láttam az aszfalton) és nap végére pár csepp volt csak benne. Most kb úgy állok, hogy 8-900 km alatt megevett több mint 1 litert. Egyik pillanatról a másikra kezdte ezt el. Eddig jóformán 0 volt az olajfogyasztása az autónak. Laikus (és persze pénztárcakímélő) szemmel az jutott az eszembe, hogy lehet elért egy olyan kopottságot a motor, hogy 5w40-es olajat elkezdje zabálgatni. Ez lehetséges egyik pillanatról a másikra?

Sajnos mire hazaértem mégegy tócsa fogadott az autó alatt....hűtővíz. A hűtő jobb alsó sarkából csöpög. Hallottam, hogy léteznek hűtőjavító szakemberek, akik tudják orvosolni a hasonló hibákat. Esetleg tudtok ilyet mondani nekem? Tömítő folyadékot nem tanácsolták, mivel állítólag a termosztátnak sem tesz jót. Csak ideiglenes megoldásnak jó.

....a baj nem jár egyedül.. :lol:

Szerintem ahogy előrébb is egyik cartárs írta...sajnos elég nagy a valószínűsége a hengerfej pakolás hibájának....először még csak az olaj fogyogat jobban a te esetben, mert épp egy olajcsatornánál hibásodott meg...te tovább használod, mert olajat töltesz bele, aztán erősödik az áteresztés és már a hengerből a hűtővízbe is bele dolgozik, aminek a következménye a hűtő szétrepedése vagy még csak szivárgás...

Sajnos eddig mind2 jelenséget tapasztaltam már gépeken...

1. apámék 1.3S-es kadettje lett úgy hf-es egy gyűrűzés után, hogy az olajat csak úgy itta.....pedig előtte szinte semmi...aztán ahogy beerősödött, már a blokk elején is dőlt lefelé az olaj...pakolás csere (minőségibbre, mint az előző), hf felújítás és teljesen rendbe jött. (a gyűrűzéskor nem húzattattam síkba a hf-et lehet ez okozta a dolgot, de úgy ítéltem meg hogy nem kell, 5ekm-t elment a mielőtt meghibásodott, szóval akár a pakolás hibája is lehetett)

2. C14NZ...kezdett fogyogatni a víz (még jó, hogy épp én gurultam vele és benéztem a motortérbe, mert alig volt benne víz)...ezt követően kb 800km, pedig mondtam az ősöknek ne nagyon menjenek sehova mert ezt szét kell szednem, erre országnézőbe elmentek csavarogni...az utolsó pár km-t már tuti vizes olajjal mente a városba, amitől tartottam hogy vmi baja lehetett volna, de szerencsére nem sok víz volt benne...szóval már oda is lement a víz..közben már látható volt a full-réz 2éves hűtőnél hogy kezdi feladni, mert gőzölgött pár helyen...de ahogy rendbe jött a rendszer nyomásviszonya, ebben a hidegben sem látni semmi gőzölgést sehol és nem is csökkent semmit fél év alatt a vízszint...és az olajé sem... :lol: megy mint a DOXA!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.