Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

nekem nyóc :)

de majd a többiek megmondják....

Lehet, hogy lincselés lesz a vége, mert megint itt megy az olaj téma, de gondoltam ezt még bedobom ide:

"Tisztelt Doki

Arra lennék kívancsi, hogy milyen viszkozitasú, és melyik gyartó olaja lenne ideális egy 1,6-os, 2001-es évjaratú, 90 000 km-t futott Astrába?

Köszönöm,

tisztelettel: Zsolt

Kedves Zsolt!

Egy 10W40-es, félszintetikus olajat tartanék a legjobb ár/érték arányú

választásnak. De ha Ön az ideális olajat keresi, akkor legyen inkább egy

teljesen szintetikus, 5W40-es olaj, mint például a Fuchs Titan Supersyn 5W40, vagy a MOL Dynamic Prima 5W40.

Üdv,

Olajdoki"

Link to comment
Megosztás:

Hello!!

Szeretnék érdeklődni hogy a fényszóró kapcsolónál lévő megvilágításba milyen foglalatú izzó kell ?

Műszerfal és a középkonzol megvilágításokba milyen fajta izzó kell és hány darab mert szeretném lecserélni a gyári világítást, valami kékes színűre és nem Led-re gondoltam hanem izzóra és kékes színbe....

Tudom hogy Led- ,,örök" életű és azért az sokkal jobb lenne....de ott kell forrasztgatni, előtétellenállások stb...

És esetleg aki tudna linket adni honnan lehetne beszerezni ilyen izzókat azt megköszönném!

Én ledesítettem a műszerfalamat mindenféle forrasztás nélkül. Kumabushi csinált egy jó leírást ehhez:

http://kuma.atw.hu/opel

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy lincselés lesz a vége, mert megint itt megy az olaj téma, de gondoltam ezt még bedobom ide:

"Tisztelt Doki

Arra lennék kívancsi, hogy milyen viszkozitasú, és melyik gyartó olaja lenne ideális egy 1,6-os, 2001-es évjaratú, 90 000 km-t futott Astrába?

Köszönöm,

tisztelettel: Zsolt

Kedves Zsolt!

Egy 10W40-es, félszintetikus olajat tartanék a legjobb ár/érték arányú

választásnak. De ha Ön az ideális olajat keresi, akkor legyen inkább egy

teljesen szintetikus, 5W40-es olaj, mint például a Fuchs Titan Supersyn 5W40, vagy a MOL Dynamic Prima 5W40.

Üdv,

Olajdoki"

szeretjük ha folyik a vér :) :D :D

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy lincselés lesz a vége, mert megint itt megy az olaj téma, de gondoltam ezt még bedobom ide:

"Tisztelt Doki

Arra lennék kívancsi, hogy milyen viszkozitasú, és melyik gyartó olaja lenne ideális egy 1,6-os, 2001-es évjaratú, 90 000 km-t futott Astrába?

Köszönöm,

tisztelettel: Zsolt

Kedves Zsolt!

Egy 10W40-es, félszintetikus olajat tartanék a legjobb ár/érték arányú

választásnak. De ha Ön az ideális olajat keresi, akkor legyen inkább egy

teljesen szintetikus, 5W40-es olaj, mint például a Fuchs Titan Supersyn 5W40, vagy a MOL Dynamic Prima 5W40.

Üdv,

Olajdoki"

Az én véleményem szerint (meg ne kövezzetek :) ), jó amit a doki írt, viszont onnan kanyarodtunk el idáig, hogy az egyik hozzászólónak eszi az 10w40-es olajat a motor. Ha ezt a "karcsúbb" olajat is eszi, akkor szerinted mit történne egy 5w40-essel?!?!

Nekem az 5w30-as GM olajat elkezdte csipegetni...majd nálam is eljutott 1liter /1000km-re és lecseréltem Castrol Magnatec 10w40-re. Azóta mentem vele 7000 km-t és az első 500km után kellett csak utánatöltenem kb 3decit. Azóta semmi sem fogyott..

Szerintem ha 10w40-et is eszi, akkor más probléma lesz ott.

Hozzátenném, hogy laikusként írom a fentieket. Csak annyit tudok a témáról amit utánaolvastam és a szerelők mondtak nekem.

u.i.: Köszönöm a gyertyával kapcsolatos válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen a segítségedet!

De még arra lennék kíváncsi hogy a világításkapcsolónál milyen foglalatú izzó van benne? Mert ma kiszedtem, megnéztem de nem volt ráírva semmi sem, csak számok....meg volt egy led is lejjebb ilyen kicsi...az mire való?

És pl hol lehet ilyen ledes izzókat beszerezni műszerfal világításhoz, világításkapcsolóhoz és középkonzol megvilágításához...?

Köszönöm előre is a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Hali ..ez az alaphelyzet:Sziasztok. 1.4 16v 10 éves astrám van a probléma sajnos már egy éve is volt (hasonló) akkor adalék hozzáadásával (szeleptisztító, és injektor) megszűnt a probléma. Szóval hibaüzenet 3. henger gyújtás hiba(régen az 1. vagy a 2. volt) néha alapjáraton nem stabil az alapfordulat, de valamikor meg jó, gyenge az autó, és 2000 fordulatnál mintha jobban rálépnék a gázra úgy elkezd gyorsulni.

Ez folyamatos tehát minden sebességi fokozatban ha elhagyom a 2000, megy az autó. AGR szelep megnézve, tiszta. Ja és nagyon nagy a fogyasztásom. Próbáltam adalékkal meghajtani, de nincsen változás. Sőt néha (ha olyan a kedve) annyira nem megy , hogy nem érem el a 130 at autópályán a meghajtásnál pl..

Na a szerelőm megnézte, és arra gondolt lehet , hogy a benzinszűrő a hibás. Kicseréltük, nem az volt. Holnap lesz benzinnyomásmérés, és ha nem jó akkor a benzinpumpa a hibás. Szerintetek? :)

Link to comment
Megosztás:

Hali ..ez az alaphelyzet:Sziasztok. 1.4 16v 10 éves astrám van a probléma sajnos már egy éve is volt (hasonló) akkor adalék hozzáadásával (szeleptisztító, és injektor) megszűnt a probléma. Szóval hibaüzenet 3. henger gyújtás hiba(régen az 1. vagy a 2. volt) néha alapjáraton nem stabil az alapfordulat, de valamikor meg jó, gyenge az autó, és 2000 fordulatnál mintha jobban rálépnék a gázra úgy elkezd gyorsulni.

Ez folyamatos tehát minden sebességi fokozatban ha elhagyom a 2000, megy az autó. AGR szelep megnézve, tiszta. Ja és nagyon nagy a fogyasztásom. Próbáltam adalékkal meghajtani, de nincsen változás. Sőt néha (ha olyan a kedve) annyira nem megy , hogy nem érem el a 130 at autópályán a meghajtásnál pl..

Na a szerelőm megnézte, és arra gondolt lehet , hogy a benzinszűrő a hibás. Kicseréltük, nem az volt. Holnap lesz benzinnyomásmérés, és ha nem jó akkor a benzinpumpa a hibás. Szerintetek? :)

Valóban lehet benzinprobléma is. Létezik ultrahangos injektor tisztítás, valaki linkelte is itt régebben, nem túl drága. Vagy akár maga a gyújtótrafó saját jogán is vacakolhat. Esetleg próbáljatok szerezni egy donor gépet, és azzal kipróbálni. Ha ennyire vacakul megy, amíg meg nem javul, ne is nagyon erőltesd.

Link to comment
Megosztás:

Hali ..ez az alaphelyzet:Sziasztok. 1.4 16v 10 éves astrám van a probléma sajnos már egy éve is volt (hasonló) akkor adalék hozzáadásával (szeleptisztító, és injektor) megszűnt a probléma. Szóval hibaüzenet 3. henger gyújtás hiba(régen az 1. vagy a 2. volt) néha alapjáraton nem stabil az alapfordulat, de valamikor meg jó, gyenge az autó, és 2000 fordulatnál mintha jobban rálépnék a gázra úgy elkezd gyorsulni.

Ez folyamatos tehát minden sebességi fokozatban ha elhagyom a 2000, megy az autó. AGR szelep megnézve, tiszta. Ja és nagyon nagy a fogyasztásom. Próbáltam adalékkal meghajtani, de nincsen változás. Sőt néha (ha olyan a kedve) annyira nem megy , hogy nem érem el a 130 at autópályán a meghajtásnál pl..

Na a szerelőm megnézte, és arra gondolt lehet , hogy a benzinszűrő a hibás. Kicseréltük, nem az volt. Holnap lesz benzinnyomásmérés, és ha nem jó akkor a benzinpumpa a hibás. Szerintetek? :)

Ez a felismert gyújtáshiba 1.2.3. henger nem trafóbaj szok lenni?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nekem Z14XE-m van 99000 km vel 92000 nél volt olajcsere előtte 78000 nél amikor a gyári gm et tették bele, amikor az volt vele mikor nyáron nagy meleg volt kopogtak a tőkék alapjáraton + néha nagyobb hidegben csettent párat elindítás után. Mikor 92000 nél beletettem a castrol 10-40et azóta teljesen jól muzsikál a motor. Nem szól a tőke nagy melegben "doxa óra" járása van a motornak + hidegben sem hallottam semmi csettegést. Fogyni egyik sem fogyott. Gyári oilt én még egyszer tuti nem tennék a kocsimba sem 5 sem 10w-t, mindenből szeretem a gyárit de az oil nagyon nem jött be. Hűtőfolyadékból pl nagyon jó gyári, akksit is olyant szeretnék csak most nagyon sokallom.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nekem Z14XE-m van 99000 km vel 92000 nél volt olajcsere előtte 78000 nél amikor a gyári gm et tették bele, amikor az volt vele mikor nyáron nagy meleg volt kopogtak a tőkék alapjáraton + néha nagyobb hidegben csettent párat elindítás után. Mikor 92000 nél beletettem a castrol 10-40et azóta teljesen jól muzsikál a motor. Nem szól a tőke nagy melegben "doxa óra" járása van a motornak + hidegben sem hallottam semmi csettegést. Fogyni egyik sem fogyott. Gyári oilt én még egyszer tuti nem tennék a kocsimba sem 5 sem 10w-t, mindenből szeretem a gyárit de az oil nagyon nem jött be. Hűtőfolyadékból pl nagyon jó gyári, akksit is olyant szeretnék csak most nagyon sokallom.

Akksiból sem biztos, hogy megéri a gyárira kifizetni a többletet. Nekem 1,5 éve egy perion 44-es van benne. Tökéletesen működik.

Link to comment
Megosztás:

Hali ..ez az alaphelyzet:Sziasztok. 1.4 16v 10 éves astrám van a probléma sajnos már egy éve is volt (hasonló) akkor adalék hozzáadásával (szeleptisztító, és injektor) megszűnt a probléma. Szóval hibaüzenet 3. henger gyújtás hiba(régen az 1. vagy a 2. volt) néha alapjáraton nem stabil az alapfordulat, de valamikor meg jó, gyenge az autó, és 2000 fordulatnál mintha jobban rálépnék a gázra úgy elkezd gyorsulni.

Ez folyamatos tehát minden sebességi fokozatban ha elhagyom a 2000, megy az autó. AGR szelep megnézve, tiszta. Ja és nagyon nagy a fogyasztásom. Próbáltam adalékkal meghajtani, de nincsen változás. Sőt néha (ha olyan a kedve) annyira nem megy , hogy nem érem el a 130 at autópályán a meghajtásnál pl..

Na a szerelőm megnézte, és arra gondolt lehet , hogy a benzinszűrő a hibás. Kicseréltük, nem az volt. Holnap lesz benzinnyomásmérés, és ha nem jó akkor a benzinpumpa a hibás. Szerintetek? :)

Helló!

nekem is ugyan ez a problémám volt. Nekem is abba hagyta tavasz óta. nah de jön a tél :D ha bejönnek a kemény fagyok nem akarlak elkeseíteni de lehet megint elő fog jönni a gyújtás hiba történet. Amúgy Gyújtó trafót nem érdemes cserélni, már próbálkoztam vele :D és a gyertya csere sem oldott meg semmit. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elvittem másik szerelőhöz a kocsit vagyis most szervízbe..

Egy foggal el volt rakva a vezérlés illetve az egyik görgőt is rosszul rakták be..most nem rángat nem ugrál.. :D

De mondták hogy hiányzik valami ellenállás ami a gyújtást segíti.. :)

Nem rég óta mert tiszta a csati..gyanítom hogy levették és elhagyták..

Van annak valami neve?

A motor jobb oldalán van a csatija, ott ahol a gyertyáké is?

X14XE motor.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elvittem másik szerelőhöz a kocsit vagyis most szervízbe..

Egy foggal el volt rakva a vezérlés illetve az egyik görgőt is rosszul rakták be..most nem rángat nem ugrál.. :D

De mondták hogy hiányzik valami ellenállás ami a gyújtást segíti.. :)

Nem rég óta mert tiszta a csati..gyanítom hogy levették és elhagyták..

Van annak valami neve?

A motor jobb oldalán van a csatija, ott ahol a gyertyáké is?

X14XE motor.

Hy..

Az a zavarszűrő vagy valami ilyesmi a neve!!Sosem árt ha megvan!!

Link to comment
Megosztás:

Helló!

nekem is ugyan ez a problémám volt. Nekem is abba hagyta tavasz óta. nah de jön a tél :D ha bejönnek a kemény fagyok nem akarlak elkeseíteni de lehet megint elő fog jönni a gyújtás hiba történet. Amúgy Gyújtó trafót nem érdemes cserélni, már próbálkoztam vele :D és a gyertya csere sem oldott meg semmit. :D

Köszi, de nekem igazából Augusztus végén kezdte el. Ma viszont megvolt a benzinnyomás mérés, és minden jó! A fenébe, pedig már inkább megvettem volna a pumpát csak legyen már jó. Most (a 3. hengerre ír gyújtás hibát vagy mit, de tavaly volt már az 1. meg a 2. is) úgyhogy a szelepek lesznek cserélve. A befecskendezőket meg a trafóhidat már tavaly megnéztük jók voltak. Várok minden ötletet. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.