Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

...no találtam egy srácot, aki az azóta már szintén bezárt offtopic márkaszervizben dolgozott, és azzal a bizonyos márkájú HIACE-val egyébként is hozzá járok szervizeltetni.

Autószerelő létére van ilyen nyomatékkulcsa!!!

Segítsetek legyetek szívesek, hogy milyen sorrendben húzassam meg vele?

Régebben már megírtam, dobd be a keresőbe. Ha nincs meg, este meg tudom nézni megint a könyvben.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek mi a rák lehet a hűtővizemben??

http://picasaweb.google.com/bpocsi/Hutoviz#

Pénteken cseréltem vízpumpát meg termosztátot, eddig semmi nem volt benne, most meg reggelre ezt találtam. Kis apró fekete szemcsék, amiket ha leszedem az oldalfalról, össze lehet mosni... Menet után, ahogy látszik, nincs trutyi az olajban, és a víz sem tűnik kicsit sem olajosnak... nem nő vagy csökken a vízszint sem... Én csináltam a melót, nem került kosz a rendszerbe kívülről...

Mit gondoltok, mi lehet ez?

Találkozott már valaki ilyennel? Uhuhu esetleg? Mire számítsak? Eddig ilyenekre gondolok:

- gumi a csövek le és fel masszírozása miatt (az egr előtt volt egy kis cső hiba, vissza lett vágva a cső és úgy lett visszadugva, nomeg ugye a vízpumpánál is le kellett szedni párat)?

- mivel most már jó a vízpumpám, a nagyobb áramlás miatt kipucolta a rendszert és az abban levő trutyit látom most a tartály szélén ?

- neadjisten hengerfej tömítés szemcsék (olaj nem nagyon lehet, mert ahogy látszik, keveredés nincs), azaz kezdődő hengerfej tömítés átszakadás?

- EGR kilukadhatott és bejut valahogy a korom a kipufogó oldalról?

- az új vízpumpából mosott ki valamit? De mit?

Mindenesetre most sasolom, fogy e a víz, keveredik e az olaj, lesz e több szemcse benne, valamint jövő héten lesz rá időm kimosni a tartályt is.

Bármilyen ötletet szívesen várok... De mióta eltört az a fránya tengely, csőstül jönnek a bajok...

Link to comment
Megosztás:

Balga vagyok én ehhez a keresőhöz...

Megköszönném, ha elküldenéd!

Holnap este kell mennem hozzá ;-)

Megtaláltam:

"Előírás szerint mindig kell új szelepfedél tömítés (kb. 4e Ft), de mi a múltkor (a tengelytöréskor) tüzetesen átnéztük, és mivel semmi deformáció, sérülés, fáradás nem látszott rajta, visszaraktuk. Azóta sem szivárog sehol. Ezen kívül a szelepfedél csavarokon is van tömítés, azt is meg kell nézni, sérültek, deformálódottak-e, ha igen, csere (kb 60 Ft/db).

A vezérműtengely csapágyak rögzítőcsavarjának meghúzási nyomatéka 8 Nm. Spirális vonal mentén kell meghúzni, belülről kifelé haladva, egyszerre fél fordulatot csavarva. Ha kifele a végére érsz, ismét belülről indulva még egy fél fordulat csavaronként, ezt ismételve, amíg mind meg nincs húzva finoman, majd ugyanezen spirális nyomvonal szerint kellene a nyomatékkulccsal véglegesre húzni."

Link to comment
Megosztás:

...no találtam egy srácot, aki az azóta már szintén bezárt offtopic márkaszervizben dolgozott, és azzal a bizonyos márkájú HIACE-val egyébként is hozzá járok szervizeltetni.

Autószerelő létére van ilyen nyomatékkulcsa!!!

Segítsetek legyetek szívesek, hogy milyen sorrendben húzassam meg vele?

"A vezérműtengely csapágyak rögzítőcsavarjának meghúzási nyomatéka 8 Nm. Spirális vonal mentén kell meghúzni, belülről kifelé haladva, egyszerre fél fordulatot csavarva. Ha kifele a végére érsz, ismét belülről indulva még egy fél fordulat csavaronként, ezt ismételve, amíg mind meg nincs húzva finoman, majd ugyanezen spirális nyomvonal szerint kellene a nyomatékkulccsal véglegesre húzni"

Link to comment
Megosztás:

Megtaláltam:

"Előírás szerint mindig kell új szelepfedél tömítés (kb. 4e Ft), de mi a múltkor (a tengelytöréskor) tüzetesen átnéztük, és mivel semmi deformáció, sérülés, fáradás nem látszott rajta, visszaraktuk. Azóta sem szivárog sehol. Ezen kívül a szelepfedél csavarokon is van tömítés, azt is meg kell nézni, sérültek, deformálódottak-e, ha igen, csere (kb 60 Ft/db).

A vezérműtengely csapágyak rögzítőcsavarjának meghúzási nyomatéka 8 Nm. Spirális vonal mentén kell meghúzni, belülről kifelé haladva, egyszerre fél fordulatot csavarva. Ha kifele a végére érsz, ismét belülről indulva még egy fél fordulat csavaronként, ezt ismételve, amíg mind meg nincs húzva finoman, majd ugyanezen spirális nyomvonal szerint kellene a nyomatékkulccsal véglegesre húzni."

Én is :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindkettőtöknek!

Tömítésem ugyan nincs és holnap estig sem lesz, de mintha valaki már írta volna, hogy a meghúzás után visszatette a régit és azóta sem szivárog.

2008-as, 23e km van benne, talán még nem veszített annyit az állagából, hogy gondot okozna...

Nem vesztes semmit. Ha szivárog ráérsz akkor kicserélni.

Link to comment
Megosztás:

Találkozott már valaki ilyennel? Uhuhu esetleg? Mire számítsak? Eddig ilyenekre gondolok:

- gumi a csövek le és fel masszírozása miatt (az egr előtt volt egy kis cső hiba, vissza lett vágva a cső és úgy lett visszadugva, nomeg ugye a vízpumpánál is le kellett szedni párat)?

- mivel most már jó a vízpumpám, a nagyobb áramlás miatt kipucolta a rendszert és az abban levő trutyit látom most a tartály szélén ?

- neadjisten hengerfej tömítés szemcsék (olaj nem nagyon lehet, mert ahogy látszik, keveredés nincs), azaz kezdődő hengerfej tömítés átszakadás?

- EGR kilukadhatott és bejut valahogy a korom a kipufogó oldalról?

- az új vízpumpából mosott ki valamit? De mit?

Mindenesetre most sasolom, fogy e a víz, keveredik e az olaj, lesz e több szemcse benne, valamint jövő héten lesz rá időm kimosni a tartályt is.

Bármilyen ötletet szívesen várok... De mióta eltört az a fránya tengely, csőstül jönnek a bajok...

Én az elsőre tippelnék. Esetleg próbáld meg lehalászni a zaccot, aztán ha nem jön újra, a gumimorzsalék is lehetett.

Link to comment
Megosztás:

Mennyibe kerül egy olyan nyomatékkulcs, ami tudja az ominózus 4 ill. 8 Nm-t?

Nyár óta vagyok tulaja egy érintett autónak, most úgy döntöttem, megnézetem a támcsapágy csavarokat, nem tudom, az előző tulaj az 1 éves szerviznél fordított-e rá gondot.

Nálunk márkaszerviz már bezárt.

Most nem találok egy megyeszékhelyen(!) olyan autószerelőt, akinek lenne ilyen nyomatékkulcsa...

Megkerestem egy olyan srácot, aki márkaszervizes volt, azt mondja, csak úgy érzésre, csőkulccsal húzták meg...

Ha begurulok, jobb híján beruházok egy ilyen szerszámba...

kb 15e-től

Link to comment
Megosztás:

Mert rossz helyen kerested.

Ilyen pici nyomatékkulcsot autószerelők nemigen használnak, próbálj meg kerékpárszervizben (illetve olyan nagyobb boltban ahol kerékpárszereléshez való szerszámokat adnak) érdeklődni.

hány darab kell... annyi van a boltba hogy el is adják....egyébként elég hülyeségnek tartom azt 8Nm..kézzel okosan oszt kész... :)

a másik témában igazad van....sajna vannak gyökerek

Link to comment
Megosztás:

Mi a ######t képzel a qrva opel, megveszek egy qrva ótót 3 milláért és még én húzzam meg a csavarokat?

Sajnos a családban szinte mindenkinek opelje van, de azt hiszem nekem most utoljára.

A vízpumpa is csak 20 e-t bírt, lengéscsillapítókat dobhatom ki (48 e. km), ablaknál süvít stb. rakás xar az egész.

Módosítva : zolinho
Link to comment
Megosztás:

Mi a ######t képzel a qrva opel, megveszek egy qrva ótót 3 milláért és még én húzzam meg a csavarokat?

Sajnos a családban szinte mindenkinek opelje van, de azt hiszem nekem most utoljára.

A vízpumpa is csak 20 e-t bírt, lengéscsillapítókat dobhatom ki (48 e. km), ablaknál süvít stb. rakás xar az egész.

Nem olvasol vissza?

A világ romlott el, nem az Opel. Sajna a világ a pénz körül forog, azonkívül a fogyasztói társadalom jelszava hogy vásárolj és vásárolj minél többet, a régit meg dobd el. Ebből szinte egyenesen következik hogy örökké tartó dolgokat már régóta nem csinálnak, nemhogy autóból, de semmilyen műszaki cikkből sem.

Szóval más márkának meg más problémája van, még ha az nem is köztudott előtted esetleg jelen pillanatban.

Link to comment
Megosztás:

Nem olvasol vissza?

A világ romlott el, nem az Opel. Sajna a világ a pénz körül forog, azonkívül a fogyasztói társadalom jelszava hogy vásárolj és vásárolj minél többet, a régit meg dobd el. Ebből szinte egyenesen következik hogy örökké tartó dolgokat már régóta nem csinálnak, nemhogy autóból, de semmilyen műszaki cikkből sem.

Szóval más márkának meg más problémája van, még ha az nem is köztudott előtted esetleg jelen pillanatban.

azér 3 évente nem veszek új ótót, még ha jól megy is.

különben meg 1.6-os f astrával ami céges volt, 340 e. km-t mentünk úgy, hogy általában 4 ember ült benne és soha meg nem nyikkant:)

Link to comment
Megosztás:

Én is hallottam már olyan 1.6-os nyolc szelepesről ami 1 milla km felett volt, minden fődarab csere nélkül.

Nekem Z16XEP van azaz 1.6 twinport.

Egész más mint az 1.4 es, eddig nekem bevált, igaz nem mentem vele még csak 30.000 km-t.

Legutóbb azt hittem trafóhidas lett, de ha Isten is megsegít akkor megoldotta a gyertyacsere a dolgot (93.000 km-nél még a gyári volt benne :))

azér 3 évente nem veszek új ótót, még ha jól megy is.

különben meg 1.6-os f astrával ami céges volt, 340 e. km-t mentünk úgy, hogy általában 4 ember ült benne és soha meg nem nyikkant:)

Link to comment
Megosztás:

azér 3 évente nem veszek új ótót, még ha jól megy is.

különben meg 1.6-os f astrával ami céges volt, 340 e. km-t mentünk úgy, hogy általában 4 ember ült benne és soha meg nem nyikkant:)

Pont erről beszélgettünk ismerőseimmel. Régen a cipőket hosszabb időre gyártották, mint most az autókat. Nem is tudom, hogy mit vennék most újonnan (Opelt a tengelytörés okán biztos nem, de mondjuk szinte minden márkáról tudnánk ilyen orbitális hibát felsorolni mostanában, legyen az akár VW, Ford, Volvo, Toyota vagy Suzuki). Ha ma nincs 8-10 millád, ne remélj tartós autót. A 3-5 millás kategóriában egyik márka jobb, mint a másik, ha mákjuk van, garancia időben még nem esik szét, de ahogy lejár a garancia, sorba minden száll el. Nekem most itt az újabb, önindító bendix... két hete a toronycsapágy szilent (nagyon figyelek az úthibákra és mégis) szinte minden nap jön most már elő valami. Az autó 5 éves. Első tulaj vagyok. A követelt szervízintervallumok felénél van minden cserélve új kora óta. Ha tehetem, csak gyári alkatrészeket teszek bele. Mobil 1 olajjal használom. Nincs széttaposva... és mégis hullik szét.... ez a fogyasztói társadalom, mint az F1-ben... bírja ki a motor a 4 versenyt, aztán essen szét. Semmivel nem tesznek, terveznek a mai közép kategóriás autókba többet, minthogy kibírják a garanciális időszakot, de max. 5 évet. Különben nem fogyasztasz... neki nem biznisz, hogy 20 évente veszel csak autót és soha nem kell javítani sem a kötelező szervizeken kívül... rákényszerít, hogy vagy a javításokkal hagyd ott a pénzed, vagy vegyél új terméket.... nameg ha árat lent kell tartani, akkor min spórolsz? A gyártási/beszerzési/összeszerelési költségeken, ami természetesen a minőség, tartósság rovására megy...

Link to comment
Megosztás:

Pont erről beszélgettünk ismerőseimmel. Régen a cipőket hosszabb időre gyártották, mint most az autókat. Nem is tudom, hogy mit vennék most újonnan (Opelt a tengelytörés okán biztos nem, de mondjuk szinte minden márkáról tudnánk ilyen orbitális hibát felsorolni mostanában, legyen az akár VW, Ford, Volvo, Toyota vagy Suzuki). Ha ma nincs 8-10 millád, ne remélj tartós autót. a 3-5 millás kategóriában egyik márka jobb, mint a másik, ha mákjuk van, garancia időben még nem esik szét, de ahogy lejár a garancia, sorba minden száll el. Nekem most itt az újabb, önindító bendix... két hete a toronycsapágy szilent (nagyon figyelek az úthibákra és mégis) szinte minden nap jön most már elő valami. Az autó 5 éves. Első tulaj vagyok. A követelt szervízintervallumok felénél van minden cserélve új kora óta. Ha tehetem, csak gyári alkatrészeket teszek bele. Mobil 1 olajjal használom. Nincs széttaposva... és mégis hullik szét.... ez a fogyasztói társadalom, mint az F1-ben... bírja ki a motor a 4 versenyt, aztán essen szét. Semmivel nem tesznek, terveznek a mai közép kategóriás autókba többet, minthogy kibírják a garanciális időszakot, de max. 5 évet. Különben nem fogyasztasz... neki nem biznisz, hogy 20 évente veszel csak autót és soha nem kell javítani sem a kötelező szervizeken kívül... rákényszerít, hogy vagy a javításokkal hagyd ott a pénzed, vagy vegyél új terméket.... nameg ha árat lent kell tartani, akkor min spórolsz? A gyártási/beszerzési-összeszerelési költségeken, ami természetesen a minőség, tartósság rovására megy...

Na mondjuk azzal lehet, hogy nekem is lesz gondom, hidegen már visszapofázik indításkor. Szét kéne szedni, kipucolni stb. hátha javul...

Link to comment
Megosztás:

Én is hallottam már olyan 1.6-os nyolc szelepesről ami 1 milla km felett volt, minden fődarab csere nélkül.

Nekem Z16XEP van azaz 1.6 twinport.

Egész más mint az 1.4 es, eddig nekem bevált, igaz nem mentem vele még csak 30.000 km-t.

Legutóbb azt hittem trafóhidas lett, de ha Isten is megsegít akkor megoldotta a gyertyacsere a dolgot (93.000 km-nél még a gyári volt benne :D)

Igen, az 1.6-os meg máshol sáros... tapasztalatom szerint nem megy annyival jobban, mint amennyit a méret és teljesítmény különbség megkívánna, de cserébe eszik többet annyival... legalább a tengely nem törik benne... de csodát nem várok, ugyanaz a gyár köpte ki magából, mint a többit, a fogyasztói társadalomnak... eleve most már biztos nem vennék Classic-ot, mert ebből még azt is kispórolták ami jó volt a G-ben... de hát ugye akkor is a pénz beszélt, ez megvolt 2.8-ból extrásan, mig a H Astra 3.6-nál indult alapban... mindig tanul az ember... :)

Link to comment
Megosztás:

Na mondjuk azzal lehet, hogy nekem is lesz gondom, hidegen már visszapofázik indításkor. Szét kéne szedni, kipucolni stb. hátha javul...

Ha már itt járunk, szedett már szét valaki indítómotort? Mi fárad el ilyenkor benne (olyan a hangja, mintha nem engednéd vissza időben a kulcsot)? Lehet cserélni, vagy tisztítással javítani? Megnéztem, 25-70e egy indító motor, márkafüggően és attól, hogy gyári felújítottat, vagy gyári újat veszel. Hogy ezen a kocsin nincs 20e alatti alkatrész....

Link to comment
Megosztás:

Igen, az 1.6-os meg máshol sáros... tapasztalatom szerint nem megy annyival jobban, mint amennyit a méret és teljesítmény különbség megkívánna, de cserébe eszik többet annyival... legalább a tengely nem törik benne... de csodát nem várok, ugyanaz a gyár köpte ki magából, mint a többit, a fogyasztói társadalomnak... eleve most már biztos nem vennék Classic-ot, mert ebből még azt is kispórolták ami jó volt a G-ben... de hát ugye akkor is a pénz beszélt, ez megvolt 2.8-ból extrásan, mig a H Astra 3.6-nál indult alapban... mindig tanul az ember... :)

Nem uyganaz a gyár. A Z16XEP motor szentgotthárdon készült, és egyébként egész más felépítésű mint a Z14XEP.

Szíjas, nem láncos, nincs hidrotőke.stb stb... Csak a twinport szelep a rokonság más nem. no meg hogy opel :D

Én mentem már Z14XEP vel is, van azért különbség, pedig az sedan volt az enyém meg Caravan.

Persze 200 cm3 nem a világ, meg az a 10-12 lóerő sem, ez igaz.

Fogyasztásom:

vegyes 7.2

hosszútáv: 6.2 körül

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.