Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

két torx csavar fogja,kicsavar kiemel óvatosan NEM keresztbe.aztán gyertya kulcs..

ha jól emlékszek 25Nm a meghúzási nyomaték a gyertyának.. (szerintem senki nem foglalkozik vele)

Pedig érdemes a gyertyák meghúzási nyomatékával foglalkozni.

Régen, nagyon régen még sok évvel ezelőtti autómban, agyontéptem a gyertyákat, nehogy kifújjon, vagy mittomén :D

Aztán amikor mindig törtek a porcelánok, néztem bután :D

Link to comment
Megosztás:

Pedig érdemes a gyertyák meghúzási nyomatékával foglalkozni.

Régen, nagyon régen még sok évvel ezelőtti autómban, agyontéptem a gyertyákat, nehogy kifújjon, vagy mittomén :D

Aztán amikor mindig törtek a porcelánok, néztem bután :D

erre gondoltam én is...

ha van nyomatékkulcsom akkor használom is :)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

Astra G ben a középső kijelző ami az órát és a rádió sávot mutatja

annak a bal oldala halványabban világit?

nagyon macerás és bonyolult nagy bontás hogy kivegyem és megnézzem nem valami kis égő ment ki mögötte?

ja és ha valaki tudja milyen égő van mögötte

mert akkor előre beszerzek egyet bontás előtt

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

segítséget kérnék tőletek. Van esetleg valaki, aki tatabányai, vagy közeli és lenne egy pár napra kölcsön trafóhídja?

Mert vészesen sokat eszik a gép, hibát nem jelez. Értékek jók.

Freeze példájából kiindulva gyanakszom erre. Nekem is volt gyújtáskimaradás, a gyertyák egy éves NGK gyertyák.

Nem hiszem, hogy ezzel lehet a baj. Most majd megpróbálom kinullázni a vezérlőt az akksisaruk összeérintésével, hátha

a szoftver megzavarodott, amikor tönkrement az ECU. Nem tudom, de elkeserít, amikor látom, hallom, hogy ugyan ezek az autók 6-7 literrel megelégszenek

városban. Nekem meg 8-10, de inkább 9-10 liter. Remélem nem a vezérlőnek lett kakukk. Hibát nem jelez, tárol, kiolvastattam.

Azt meg nem tudom, hogy olyat produkálhat e, hogy működik, de ez a hiba, hogy sok üzemanyagot adagol... ???

Párszor már írtam emiatt, gondolom már nektek is tele lehet velem a t...ökötök... :D :D

Csak sajna annyi pénz nincs, hogy betoljam a szakszervízbe és egy hétig ott hagyjam, amíg szenvednek vele, aztán adnak egy 100ezres számlát (jobb esetbe)

Ha valaki tudna segíteni, hálás lennék! Köszönet nektek.

Üdv

Gábor

Ugyanez a szitu nálam is. Nekem most hogy nyár lett lement 8,5-9 re de télen 10 fölött. Nekem behalt a TR hid cserélve lett de utána csak a gyújtás problem oldódott meg a fogyasztás kérdés nem. Nézegettük diaggal OBD-n lambda értékek olvasása teljesen normális értéket ad és a változása is gyors. Emissios értékek normálisak CO 0,1 a megengedett 0,3 ig jó. Tehát nem értem. Én sem tudok sajna kifizetni 100 ezreket márkaszervízre. De a drága benzinárak miatt fontos lenne nekem a normális fogyasztás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni egy nagyon zavaró problémában.

Láttam már sokan írtak a "rángatózásról", úgy tűnik ez Astra betegség, nálam kicsit cifrább a helyzet a megszokottnál.

2003- as 1,6 os ecotec a G astrám, Z16XE a motorkód ha jól emlékszem.

A probléma úgy kezdődött, hogy 80-90 es tempónál az autó berántott, amit egyre gyakrabban tett meg.

Gyertyát, benzinszűrőt cseréltek, a trafót is megpróbálták, de az újjal sem lett jó.

Rájöttünk az EGR szelep a probléma, ami 3 hónap alatt kétszer ki lett tisztítva, majd új utángyártottra kicserélve.

Hozzáteszem egy elég különös dologgal a probléma(mármint az EGR probléma) orvosolható volt. 1/3 ad részben bio etanolt tankoltam az autóba, ami kitisztította a rendszert, és a teljesítmény is nőtt.

A menet közbeni rángatózás megszűnt, viszont meleg motornál induláskor szörnyen rángat az autó, tapasztalatom az, hogy talán ha minnél jobban felmelegszik annál jobban csinállja.

Ráz és néha majd szét hullik, az új AGR szelep cseréje után már 2 héttel tapasztaltam.

Nem mindig csinálja, de többségében a legrosszabbkor. Pesten a dugó kellős közepén biztosan.

Mindegy neki, hogy kis gázzal, naggyal, vagy gázadás nélkül indulok.

Kontroll lámpa sem régebben sem most nem jelez gondot.

Kegyetlen, és szörnyen zavaró probléma!

Segítsetek mit tegyek! Szoftverfrissítés megoldhatja a problémát?

Nagyon várom a válaszokat ide vagy emailben: akvariummester@citromail.hu

Köszönettel: angel25

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Újra elkezdett akadni a váltóm, igaz nem annyira mint régebben. A probléma az, hogy hátramenet kapcsolásakor kerreg is, vagy reccsen egyet, hiába nyomom tökig a kuplungot.

Ha erősen húzom balra a váltókart, akkor reccsenés nélkül, veszi az R-t. Illetve a másik jelenség, ha "sportosan" gyorsítok, akkor nehezebben adja ki sebességből. Szóval ha lassan gyorsítok akkor könnyű váltani, ha gyorsan akkor nehezebb. :D :S :D

Szerintetek mit kell majd először megnézetni? Mi lehet?

Ez a jelenség nekem is meg van, de csak az 1.-t nem szereti elengedni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni egy nagyon zavaró problémában.

Láttam már sokan írtak a "rángatózásról", úgy tűnik ez Astra betegség, nálam kicsit cifrább a helyzet a megszokottnál.

2003- as 1,6 os ecotec a G astrám, Z16XE a motorkód ha jól emlékszem.

A probléma úgy kezdődött, hogy 80-90 es tempónál az autó berántott, amit egyre gyakrabban tett meg.

Gyertyát, benzinszűrőt cseréltek, a trafót is megpróbálták, de az újjal sem lett jó.

Rájöttünk az EGR szelep a probléma, ami 3 hónap alatt kétszer ki lett tisztítva, majd új utángyártottra kicserélve.

Hozzáteszem egy elég különös dologgal a probléma(mármint az EGR probléma) orvosolható volt. 1/3 ad részben bio etanolt tankoltam az autóba, ami kitisztította a rendszert, és a teljesítmény is nőtt.

A menet közbeni rángatózás megszűnt, viszont meleg motornál induláskor szörnyen rángat az autó, tapasztalatom az, hogy talán ha minnél jobban felmelegszik annál jobban csinállja.

Ráz és néha majd szét hullik, az új AGR szelep cseréje után már 2 héttel tapasztaltam.

Nem mindig csinálja, de többségében a legrosszabbkor. Pesten a dugó kellős közepén biztosan.

Mindegy neki, hogy kis gázzal, naggyal, vagy gázadás nélkül indulok.

Kontroll lámpa sem régebben sem most nem jelez gondot.

Kegyetlen, és szörnyen zavaró probléma!

Segítsetek mit tegyek! Szoftverfrissítés megoldhatja a problémát?

Nagyon várom a válaszokat ide vagy emailben: akvariummester@citromail.hu

Köszönettel: angel25

Ha már mindent megnéztetek, akkor szerintem ideje lenne levenni a hengerfejet és megnézni, nem szorul-e valamelyik szelep...

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

Astra G ben a középső kijelző ami az órát és a rádió sávot mutatja

annak a bal oldala halványabban világit?

nagyon macerás és bonyolult nagy bontás hogy kivegyem és megnézzem nem valami kis égő ment ki mögötte?

ja és ha valaki tudja milyen égő van mögötte

mert akkor előre beszerzek egyet bontás előtt

Ha jól emlékszem,akkor kis foglalattal ellátott rizs izzó van benne, 2db.

Az enyémbe (áll) faburkolat van, lehet hogy más típusoknál más az osztás. Először hamutartó ki, csavar ki.

2. Rádió ki,(tok is) 2csavar ki. Fűtés és egyéb kapcsológombok le

Ha ki lehet hajtani az egész borítást alulról magad felé, úgy hogy csak a kijelző tartsa,akkor magad felé húzva kell kipattintani.

Jó munkát.

L

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Menet közben, valamiért kigyullad az ABS lámpa a műszerfalon, és halk "ciripelés" (máshogy nem tudom megfogalmazni.,..) hallatszik az első kerekektől.

Van valakinek valamilyen tippje?

Más.

Pár hete szerelőhöz vittem az autót, mert megállás után ,elkezdett villogni a szervízlámpa, és be sem indult az autó.

Elvontattuk a szerelőhöz, majd azt mondta, hogy tele volt benzinnel a dugattyúknál, és nem tudta átfordítani, ezért nem indult.

Aztán észrevettem, miután elhoztam, hogy a benzin fogyasztás, szerintem magas.

Abból gondolom, hogy az üzemanyagjelző a felénél volt, mentem 30-35km-et, és lement a negyedes vonalig...

Ezen kívül még tapasztaltam, hogy 3-as fokozatban alig húz az autó, ha odalépek sem gyorsul...

:D :D

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Menet közben, valamiért kigyullad az ABS lámpa a műszerfalon, és halk "ciripelés" (máshogy nem tudom megfogalmazni.,..) hallatszik az első kerekektől.

Van valakinek valamilyen tippje?

Más.

Pár hete szerelőhöz vittem az autót, mert megállás után ,elkezdett villogni a szervízlámpa, és be sem indult az autó.

Elvontattuk a szerelőhöz, majd azt mondta, hogy tele volt benzinnel a dugattyúknál, és nem tudta átfordítani, ezért nem indult.

Aztán észrevettem, miután elhoztam, hogy a benzin fogyasztás, szerintem magas.

Abból gondolom, hogy az üzemanyagjelző a felénél volt, mentem 30-35km-et, és lement a negyedes vonalig...

Ezen kívül még tapasztaltam, hogy 3-as fokozatban alig húz az autó, ha odalépek sem gyorsul...

:D :D

Ez nekem hatalmas hülyeségnek tűnik!

Ki kell olvasni a hibakódot, mielőtt nekiesik akármilyen szerelő!

Link to comment
Megosztás:

Ez nekem hatalmas hülyeségnek tűnik!

Ki kell olvasni a hibakódot, mielőtt nekiesik akármilyen szerelő!

ez nem csak neked tünik baromságnak.

ugyanis amikor villog a motorkontrol akkor az immo nem érzékeli a kulcsot, azt jelzi igy. ilyenkor se befecskendezés, se gyujtás nincs = nem lehetett benzin dugattyú tetején

egyszerü: pillanatnyi hiba volt, és jól megvezették szegény autótulajt, hogy fizessen. mert fizetett ez biztos.

max még az lehetetthogy kiesett a chip a kulcsból.....

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Menet közben, valamiért kigyullad az ABS lámpa a műszerfalon, és halk "ciripelés" (máshogy nem tudom megfogalmazni.,..) hallatszik az első kerekektől.

Van valakinek valamilyen tippje?

Más.

Pár hete szerelőhöz vittem az autót, mert megállás után ,elkezdett villogni a szervízlámpa, és be sem indult az autó.

Elvontattuk a szerelőhöz, majd azt mondta, hogy tele volt benzinnel a dugattyúknál, és nem tudta átfordítani, ezért nem indult.

Aztán észrevettem, miután elhoztam, hogy a benzin fogyasztás, szerintem magas.

Abból gondolom, hogy az üzemanyagjelző a felénél volt, mentem 30-35km-et, és lement a negyedes vonalig...

Ezen kívül még tapasztaltam, hogy 3-as fokozatban alig húz az autó, ha odalépek sem gyorsul...

:D

rég nevettem ilyen jót hát ezen behalok.:-)

jól megvezettek.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Na volna egy kis elektromos problémám.

Kezdődött a dolog azzal, hogy kesztyűtartóban lámpából vhogyan kiesett az égő :D mind1 mondom visszarakom. Ahogy tettem be égőt, szikrázott egy aprót illetve a foglalat egyik részén a fém csatin kis fekete égés pötty figyel...

Jó ez kampó, mind1, kibírom ott ha nincs világítás. Ennyiben is maradt.

Ma indulnék el, már esteledett, beülök, hm.... valami nem stimmel.... ja igeeen, nem világít a mennyezeti lámpa. Ehh... biztos kiégett.

Vettem másik égőt, beteszem, semmi... hm :D

Akkor ez is kampó....

Hazaérek, pakolok ki csomiból, hopp ott sincs világítás...

Tegnap még működött mind2.

Erre vmi 5let?

Biztosíték döglött meg? Azt kellene cserélni? Ha igen milyet és hogy?:)

thx

Link to comment
Megosztás:

Fiúk!

Van egy óriási problémám !

Nem nyílik a kocsi!

Távirányítóval és kulccsal kulccsal sem.

Először szt hittem valamiféle elektronikai hiba van, de végül sikerült bejutni

a csomagtartón keresztül.

Meglepődve tapasztaltam, hogy fizikálisan nem lehet felhúzni a belső zárat.

Csak az anyós oldali ajtót tudom belülről nyitni, a többi gyakorlatilag mozdíthatatlan

A baj az, hogy így a tankajtóm is zárva van, gyakorlatilag a kocsi használhatatlanná vált.

Indulni, indul, lehet menni vele meg minden, de úgy tűnik valami beszorult.

Van tippje valakinek?

esetleg némi szolúsön?

Tapasztal már valaki hasonlót?

üdv:freeze

szerk: anyi plusz infó hozzá, hogy egy öt méteres geredát vittem ma a kocsival

az anyósl ülés oldalon a kesztyűtartó alatt volt az egyik vége, le volt hajtva az anyós ülés, a gerenda támszkodott a hátsó ülésre és nyitott csomagtérnél a többi kilógott az utcára. A súlypont a kilógó rész felé volt inkább, így a gerenda kesztyűtartó alatti vége megemelkedett és a kesztyűtartót nyomta alulról.

Nem tudom lehet-e ennek bármi köze hozzá, de mint nem hétköznapi eseményt gondoltam leírom hátha mégis van ott valami kutya elásva.

Ja igen... és bezárni még bezártam távirányítóval, szertem 2x, mert reflexből mindig 2x zárok.

Utólag zártam le a csomagtartót (fa kivétele után), levittem a fát a ház mellé és egy perc múltán visszaérve már nem tudtam kinyitni sehogy.

Na így pontos a történet

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Na volna egy kis elektromos problémám.

Kezdődött a dolog azzal, hogy kesztyűtartóban lámpából vhogyan kiesett az égő :D mind1 mondom visszarakom. Ahogy tettem be égőt, szikrázott egy aprót illetve a foglalat egyik részén a fém csatin kis fekete égés pötty figyel...

Jó ez kampó, mind1, kibírom ott ha nincs világítás. Ennyiben is maradt.

Ma indulnék el, már esteledett, beülök, hm.... valami nem stimmel.... ja igeeen, nem világít a mennyezeti lámpa. Ehh... biztos kiégett.

Vettem másik égőt, beteszem, semmi... hm :D

Akkor ez is kampó....

Hazaérek, pakolok ki csomiból, hopp ott sincs világítás...

Tegnap még működött mind2.

Erre vmi 5let?

Biztosíték döglött meg? Azt kellene cserélni? Ha igen milyet és hogy?:)

thx

Késest, színre színt. Kell hogy legyen a biztosítéktáblában hozzá csipesz és tartalék bizti.

28. számú biztosíték, barna színű (7.5A).

Link to comment
Megosztás:

Fiúk!

Van egy óriási problémám !

Nem nyílik a kocsi!

Távirányítóval és kulccsal kulccsal sem.

Először szt hittem valamiféle elektronikai hiba van, de végül sikerült bejutni

a csomagtartón keresztül.

Meglepődve tapasztaltam, hogy fizikálisan nem lehet felhúzni a belső zárat.

Csak az anyós oldali ajtót tudom belülről nyitni, a többi gyakorlatilag mozdíthatatlan

A baj az, hogy így a tankajtóm is zárva van, gyakorlatilag a kocsi használhatatlanná vált.

Indulni, indul, lehet menni vele meg minden, de úgy tűnik valami beszorult.

Van tippje valakinek?

esetleg némi szolúsön?

Tapasztal már valaki hasonlót?

üdv:freeze

szerk: anyi plusz infó hozzá, hogy egy öt méteres geredát vittem ma a kocsival

az anyósl ülés oldalon a kesztyűtartó alatt volt az egyik vége, le volt hajtva az anyós ülés, a gerenda támszkodott a hátsó ülésre és nyitott csomagtérnél a többi kilógott az utcára. A súlypont a kilógó rész felé volt inkább, így a gerenda kesztyűtartó alatti vége megemelkedett és a kesztyűtartót nyomta alulról.

Nem tudom lehet-e ennek bármi köze hozzá, de mint nem hétköznapi eseményt gondoltam leírom hátha mégis van ott valami kutya elásva.

Ja igen... és bezárni még bezártam távirányítóval, szertem 2x, mert reflexből mindig 2x zárok.

Utólag zártam le a csomagtartót (fa kivétele után), levittem a fát a ház mellé és egy perc múltán visszaérve már nem tudtam kinyitni sehogy.

Na így pontos a történet

A gerenda megnyomorgatta a közp.zár vezérlését pont a nyitó oldalon.

Link to comment
Megosztás:

A gerenda megnyomorgatta a közp.zár vezérlését pont a nyitó oldalon.

ott van a kp vezérlés?

de emiatt fizikálisan nem lehet felhúzni a belső zárat? meg sem mozdítható belülről

Ez ugye azért fura, mert ha leveszem az akksit, akkor aztán nincs kp vezérlés, de kulccsal akkor is kellene tudni nyitni, meg belülről is.

nem jól gondolom?

Link to comment
Megosztás:

ott van a kp vezérlés?

de emiatt fizikálisan nem lehet felhúzni a belső zárat? meg sem mozdítható belülről

Mert a második nyomással reteszelted a zárat. Így, ha benyomnák az ablakot, akkor sem tudják kinyitni az ajtót.

Azt mondjuk nem értem, hogy neked miért nem sikerült kívülről kulccsal bejutnod. Ennek sikerülnie kellett volna. :D Biztosan a te autód? :D

Link to comment
Megosztás:

Mert a második nyomással reteszelted a zárat.

Várj, a reteszeléskor felhúzható maga a kis fül, csak épp az ajtó nem nyílik általa.

Itt most azonban mozdíthatatlan a kis fül, sőt az anyóson kívül mindben az.

sőt a zárban sem fordul el a kulcs rendesen

...lemegyek megint megnézem :S

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.