Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok,

Sajnos az elmúlt hónapban nem tudtam lemosni a kocsit. Ma hozzáfogtam és arra kellett rájönnöm, hogy valami iszonyatosan beitta magát a vényezésbe. Egyszerűen akárhogy súrolom kefével, ronggyal, nem jött le. Mosás után úgy néz ki a kocsi, mintha koszos lenne. Van valakinek valami ötlete, hogy polírozáson kívül mivel lehetne rendbehozni a fényezést? Az a gyanúm, hogy a parkoló feletti fenyőfa tűlevelein összegyűl csapadékkal gyanta is kerül a kocsiba és az itta bele magát a fényezésbe.

Gőzborotvára gondoltam még. Vegyszert nem mertem használni.

Link to comment
Megosztás:

le kell lógatni hozzá a bölcsőt, úgy egyszerübb, ugyhogy ez utcán elég nehezen javitható. még aláállva is olyan 1óra kicserélni a kettőt....

Köszi, akkor előbb még egy kis lelki erőt és bátorságot kell gyűjtenem, mert szétszedni már sok mindent szétszedtem na de összerakni.......

Link to comment
Megosztás:

Esetleg lengőkar szilentek szoktak még szólni főleg fekvőrendőrnél meg nagyobb egyenetlenségeknél. Nálam is eddig csak hideg időkben szól kb 8-10 fok alatt kezdi és minél hidegebb van annál rosszabb a hangja. -8, -10 fok körül eszméletlenül szétesős hangja van. Nagyon rossz hang ez, eszméletlenül igénytelen megítélés fog el olyankor meg azt hiszem nem is az enyém.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg lengőkar szilentek szoktak még szólni főleg fekvőrendőrnél meg nagyobb egyenetlenségeknél. Nálam is eddig csak hideg időkben szól kb 8-10 fok alatt kezdi és minél hidegebb van annál rosszabb a hangja. -8, -10 fok körül eszméletlenül szétesős hangja van. Nagyon rossz hang ez, eszméletlenül igénytelen megítélés fog el olyankor meg azt hiszem nem is az enyém.

az nem a lengőkar, az a stabilizátorszilent

Link to comment
Megosztás:

az nem a lengőkar, az a stabilizátorszilent

Sajna tuti lengőkar szilent(ek) mert a stabilizátor rúd szilenteket kicseréltük tavaly kicseréltük mert azok is szóltak, de sajna a hang csak csökkent nem szűnt meg. Meg aknán is volt alábakolva megcibáltuk és sajna a lengőkartól jön. Azokat sajna tényleg nagy szívás cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Sajna tuti lengőkar szilent(ek) mert a stabilizátor rúd szilenteket kicseréltük tavaly kicseréltük mert azok is szóltak, de sajna a hang csak csökkent nem szűnt meg. Meg aknán is volt alábakolva megcibáltuk és sajna a lengőkartól jön. Azokat sajna tényleg nagy szívás cserélni.

bakker itt milyen hibák vannak.....

lengőkar szilentet SOHA se szoktunk cserélni. pályafutásom alatt talán 1 autón.....

Link to comment
Megosztás:

Hali Mindenki!

Wan egy 2001 g astrám z14xe motorral,mostan ság elég érdekes dolgokat produkált.folyamatos fix tempon berángatott,majd motorféken szintén ezt csinálta,és üzemi höfökos motornál nem tudtam elinditani,csak ha nyomtam neki néhány gázfröccsöt.de ha lehült a motor,akkor indult pöcre.minap h megyek wele,elözési szándék bennem,wiszakapcsolok, 3500 fordulat 3.ban nyumom neki de kocsi nemgyorsul,akorhogy is probálom,ferakom 4, maj 5 kocsi tompán megy,mintha szétszaladt wolna a ménes belöle.mára ménes wiszatértpörög is motor ahogy kell,de a töbi jelenség megmaradt.kivillogtattam,ezt dobta ki-->1,1,2,2 1,5,5,10 1,1,2,10 ha jol számoltam mindent

tudtok erre nekem vmit mondani??

válaszotokat elöre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hali Mindenki!

Wan egy 2001 g astrám z14xe motorral,mostan ság elég érdekes dolgokat produkált.folyamatos fix tempon berángatott,majd motorféken szintén ezt csinálta,és üzemi höfökos motornál nem tudtam elinditani,csak ha nyomtam neki néhány gázfröccsöt.de ha lehült a motor,akkor indult pöcre.minap h megyek wele,elözési szándék bennem,wiszakapcsolok, 3500 fordulat 3.ban nyumom neki de kocsi nemgyorsul,akorhogy is probálom,ferakom 4, maj 5 kocsi tompán megy,mintha szétszaladt wolna a ménes belöle.mára ménes wiszatértpörög is motor ahogy kell,de a töbi jelenség megmaradt.kivillogtattam,ezt dobta ki-->1,1,2,2 1,5,5,10 1,1,2,10 ha jol számoltam mindent

tudtok erre nekem vmit mondani??

válaszotokat elöre is köszi!

A w és v betű divatból van elírva? :D

Link to comment
Megosztás:

P1120 Accelerator Pedal Position Sensor

P1550 Electronic Throttle Control

Remélem jót néztem,már annyi ilyen lista van!

Tehát magyarra fordítva, vagy a gázpedál jeladód vagy az alapjárati léptető motorod, vagy annak vezérlő panelja hibás. De akár vezeték gond vagy halódó ECU illetve az ECU csatinál akár beázás, vagy az ECU paneljából a csati forrpontok elengedése is okozhatja. Tág ezen hibák tárháza.

Link to comment
Megosztás:

Hali Mindenki!

Wan egy 2001 g astrám z14xe motorral,mostan ság elég érdekes dolgokat produkált.folyamatos fix tempon berángatott,majd motorféken szintén ezt csinálta,és üzemi höfökos motornál nem tudtam elinditani,csak ha nyomtam neki néhány gázfröccsöt.de ha lehült a motor,akkor indult pöcre.minap h megyek wele,elözési szándék bennem,wiszakapcsolok, 3500 fordulat 3.ban nyumom neki de kocsi nemgyorsul,akorhogy is probálom,ferakom 4, maj 5 kocsi tompán megy,mintha szétszaladt wolna a ménes belöle.mára ménes wiszatértpörög is motor ahogy kell,de a töbi jelenség megmaradt.kivillogtattam,ezt dobta ki-->1,1,2,2 1,5,5,10 1,1,2,10 ha jol számoltam mindent

tudtok erre nekem vmit mondani??

válaszotokat elöre is köszi!

Na én ezt megettem már z14xe-vel. ECU bajom volt. A gázpedál bemeneti jelének a forrasztási pontja szállt el.

Azért nem megy a verda, mert a rendszer vészprogramra vált.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Sajnos az elmúlt hónapban nem tudtam lemosni a kocsit. Ma hozzáfogtam és arra kellett rájönnöm, hogy valami iszonyatosan beitta magát a vényezésbe. Egyszerűen akárhogy súrolom kefével, ronggyal, nem jött le. Mosás után úgy néz ki a kocsi, mintha koszos lenne. Van valakinek valami ötlete, hogy polírozáson kívül mivel lehetne rendbehozni a fényezést? Az a gyanúm, hogy a parkoló feletti fenyőfa tűlevelein összegyűl csapadékkal gyanta is kerül a kocsiba és az itta bele magát a fényezésbe.

Gőzborotvára gondoltam még. Vegyszert nem mertem használni.

Sziasztok,

Erre valaki? Sajnos nagyon idegesít a dolog. Fehéren nem mutat jól a dolog..

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem egyértelmű, hogy végül is lejött-e a gyanta,vagy sem. Nekem csak tiszta alkohollal sikerült nyom nélkül eltávolítani, de előtte ajánlatos egy nem túl jól látható helyen kipróbálni...

Sziasztok,

Erre valaki? Sajnos nagyon idegesít a dolog. Fehéren nem mutat jól a dolog..

Link to comment
Megosztás:

Helo

Esetleg valamilyen látható, érezhető hibatünetei voltak-e stabilizátor gumiszilentnek, vagy nem is próbáltál kutakodni utána. Ami nem tiszta hogy, miért nem tudjuk beazonosítani a hangforrás helyét, hisz valószínű, hogy nem egyszerre adja meg magát mind a két oldali kutyacsont szilent. Nem tudom mit nevezel elfajulásnak, nekem ez már nagyon zavaró, főleg ha egy ismerős is beül mellém akkor akkor az már elég égő részemről. Mindenesetre köszönöm válaszod, holnap egy kis zsírral megkínálom a szilentet.

Nincs látható, sem érezhető jele, most volt műszakin, semmi baja az autónak és mivel nyár van és meleg, így hallható jele sincs jelenleg, de eddig 2tél alatt kijött, így szinte biztos megint jelentkezni fog, ha majd jönnek a hidegek.

Na jó igazad van, ha viszek valakit akkor engem is kurvára zavar, mert akkor a zene sem nyomja el, mert nem nyomom annyira. Az a gáz, hogy 4éves a verda , 40ekm-rel és még korán van ez szerintem :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem egyértelmű, hogy végül is lejött-e a gyanta,vagy sem. Nekem csak tiszta alkohollal sikerült nyom nélkül eltávolítani, de előtte ajánlatos egy nem túl jól látható helyen kipróbálni...

Eddig még nem jött le a gyanta. Ma délután pont úgy esett a kocsira a fény, hogy majdnem agyvérzést kaptam a látványtól. Az egész autó kompletten apró pöttyökben csillogott. Kb 1 négyzetcentiméteren 5-6 apró pötty. Lehet, hogy tényleg csak polírozással tudom majd leszedni róla. Nagyon ideges vagyok. Legfőképpen azért, mert most tudtam meg, hogy az említett fenyőfáról levágtak egy ágat idén tavasszal. Ráadásul fizetek is a parkolóhelyért.

A polírozást legvégső esetben fogom csak bevetni. Megpróbálom még a gőzborotvát, csak nem találtam még gőzborotvás mosót. A környékünkön csak sima magas nyomásút ismerek. Utána jön a vegyszer... Szinte biztos vagyok, hogy találtak már ki erre valamit.

Link to comment
Megosztás:

Szép estét mindenkinek! Ha kicsit megkésve is, de csak eljutott hozzám az a levél amit egy ismerősöm írt vezérműtengely törés miatt az opelnek. Most megosztom ezt veletek.

Tisztelt OPEL Magyarország!

Alulírott Dr. X Y egy OPEL Meriva tipusú, XXX-000 frsz.-ú gépkocsi tulajdonosaként a következők miatt kérem a tanácsukat, illetve segítségüket.

A fenti, mindezidáig üzembiztos gépkocsim 2010. márciusában Gödöllőnél az M3 autópályán leállt, a motor meghíbásodott. Ekkor én a legközelebbi gödöllői OPEL Gál márkakereskedés és szervízt kerestem fel, ahol közölték velem, hogy a 4 és fél éves gépkocsi motorjában a vezérműtengely eltörött.

A garanciális javításra vonatkozó kérésemre közölték, hogy a garancia 2 év, amely lejárt, ezért a javítást és az alkatrész árát ki kell fizetnem, mely 133.000 Ft volt.

Kérdéseimre, hogy mi a hiba oka azt a választ kaptam, hogy ezerből egy esetben fordul elő ez a hiba, mely tipushiba, és emiatt a szervíznek a gépkocsit vissza kellett volna rendelni felülvizsgálatra, mely az én esetemben nem történt meg. Hitatkoztam arra, hogy ez a hiba motorhiba és garanciális javítást kértem, mire még a szervízkönyvembe tett javításra vonatkozó belyegyzést is javítóval kisatírozták, ami a számomra érthetetlen volt.

Mivel a gépkocsim motorhangja a korábbiaktól hangosabb volt, ezt is észrevételeztem, mire azt a választ kaptam, hogy mind ilyen, 10000 km múlva cseréltessek olajat.

Azóta is használom a gépkocsit, azonban nem érzem üzembiztosnak mert a fenti probléma fennál.

Az általam megkérdezett szerelők szerint. a gépkocsijavítása nem történt meg hiánytalanul, azt továbbra is javítani kell, mert így eladhatatlan, értéktelen.

Mivel egy 5 éves képkocsiról van szó, úgy érzem, hogy engem kár ért.

Nem tartom korrektnek a szervíz eljárását, főleg úgy, hogy a gépkocsimat újra javittatnom kell, ezúttal azonban nem márkaszervízben, mert nincs bizalmam.

Fentiek apalján kérem tájékoztassanak arról:

- a fent leírt hiba főalkatrész-hiba -e, ha igen miért ne mgaranciális?

- a gépkocsit a hiba miatti felülvizsgálatra miért nem rendelte be a szakszervíz?

- nekem kellett -e viselni a 133000 Ft-os javítást?

- miért törölték ki a javítás tényét a szervkönyvemből?

- hol javítják meg tisztességesen a gépkocsimat?

Jót tesz-e az OPEl konszern hírnevének, a német minőségnek a fenti történet?

A gépkocsi adataz.

Alvázszám:

Motorszám:

fitott kilométer a hibánál 90000km, jelenleg 100000 km.

A gékocsit az OPEL gyarmat Kft-nél vásároltam 2007 július 6-án.

Kérem a fentiek kivizsgálását, és tanácsukat a megeggyezés céljából, egyébként a nyilvánossághoz fordulok ill. polgári perre vizsem az ügyet.

A gépkocsi javítására vonatkozó dokumentumok a birtokomban vannak.

Szívélyes üdvözlettel: DR. X Y + lakcím.

Hogy -e levél hatására, vagy sem de kifizették a javítás árát!

Link to comment
Megosztás:

Szép estét mindenkinek! Ha kicsit megkésve is, de csak eljutott hozzám az a levél amit egy ismerősöm írt vezérműtengely törés miatt az opelnek. Most megosztom ezt veletek.

Tisztelt OPEL Magyarország!

Alulírott Dr. X Y egy OPEL Meriva tipusú, XXX-000 frsz.-ú gépkocsi tulajdonosaként a következők miatt kérem a tanácsukat, illetve segítségüket.

A fenti, mindezidáig üzembiztos gépkocsim 2010. márciusában Gödöllőnél az M3 autópályán leállt, a motor meghíbásodott. Ekkor én a legközelebbi gödöllői OPEL Gál márkakereskedés és szervízt kerestem fel, ahol közölték velem, hogy a 4 és fél éves gépkocsi motorjában a vezérműtengely eltörött.

A garanciális javításra vonatkozó kérésemre közölték, hogy a garancia 2 év, amely lejárt, ezért a javítást és az alkatrész árát ki kell fizetnem, mely 133.000 Ft volt.

Kérdéseimre, hogy mi a hiba oka azt a választ kaptam, hogy ezerből egy esetben fordul elő ez a hiba, mely tipushiba, és emiatt a szervíznek a gépkocsit vissza kellett volna rendelni felülvizsgálatra, mely az én esetemben nem történt meg. Hitatkoztam arra, hogy ez a hiba motorhiba és garanciális javítást kértem, mire még a szervízkönyvembe tett javításra vonatkozó belyegyzést is javítóval kisatírozták, ami a számomra érthetetlen volt.

Mivel a gépkocsim motorhangja a korábbiaktól hangosabb volt, ezt is észrevételeztem, mire azt a választ kaptam, hogy mind ilyen, 10000 km múlva cseréltessek olajat.

Azóta is használom a gépkocsit, azonban nem érzem üzembiztosnak mert a fenti probléma fennál.

Az általam megkérdezett szerelők szerint. a gépkocsijavítása nem történt meg hiánytalanul, azt továbbra is javítani kell, mert így eladhatatlan, értéktelen.

Mivel egy 5 éves képkocsiról van szó, úgy érzem, hogy engem kár ért.

Nem tartom korrektnek a szervíz eljárását, főleg úgy, hogy a gépkocsimat újra javittatnom kell, ezúttal azonban nem márkaszervízben, mert nincs bizalmam.

Fentiek apalján kérem tájékoztassanak arról:

- a fent leírt hiba főalkatrész-hiba -e, ha igen miért ne mgaranciális?

- a gépkocsit a hiba miatti felülvizsgálatra miért nem rendelte be a szakszervíz?

- nekem kellett -e viselni a 133000 Ft-os javítást?

- miért törölték ki a javítás tényét a szervkönyvemből?

- hol javítják meg tisztességesen a gépkocsimat?

Jót tesz-e az OPEl konszern hírnevének, a német minőségnek a fenti történet?

A gépkocsi adataz.

Alvázszám:

Motorszám:

fitott kilométer a hibánál 90000km, jelenleg 100000 km.

A gékocsit az OPEL gyarmat Kft-nél vásároltam 2007 július 6-án.

Kérem a fentiek kivizsgálását, és tanácsukat a megeggyezés céljából, egyébként a nyilvánossághoz fordulok ill. polgári perre vizsem az ügyet.

A gépkocsi javítására vonatkozó dokumentumok a birtokomban vannak.

Szívélyes üdvözlettel: DR. X Y + lakcím.

Hogy -e levél hatására, vagy sem de kifizették a javítás árát!

ez a levél is kellett hozzá, de kifizetik. ugyanis mindenki tudja hogy van baj a veztengely csavarokkal, de visszahivás nincs.

én is most intéztem 2 db 2006 os autót, amire nem volt visszahívás, és mindent kifizettek az utolsó fillérig.

ez a szervizen múlik, hogy utána jár e a dolgoknak vagy leszarja.

és levették a hengerfejet?

vagy mi volt ez a zaj?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Hozzátok fordulok segítségért. Rég fennálló hiba kiderítésében. Egy óra pihenés után, önindítózás ideje drasztikusan megnő (10 sec.). De, miután beröffen, minden ok. Gyertyákat már cseréltem de nem javult. Nyugtassatok meg hogy nem injektor betegség. Mit kéne még megnéznem? G Astra x14xe

Senki nem tud segíteni? Rokonom asztrálján indítózás előtt 2-3 másodperc halk zúgás hallatszik (talán üzemanyag szivattyú). Ez az enyémen nem hallatszik.

Link to comment
Megosztás:

Senki nem tud segíteni? Rokonom asztrálján indítózás előtt 2-3 másodperc halk zúgás hallatszik (talán üzemanyag szivattyú). Ez az enyémen nem hallatszik.

Vagy lehet hogy a fojtószelep léptető motorjának cicergését hallod. De az is lehet hogy az AC nyomja az anyagot.

Link to comment
Megosztás:

Tehát magyarra fordítva, vagy a gázpedál jeladód vagy az alapjárati léptető motorod, vagy annak vezérlő panelja hibás. De akár vezeték gond vagy halódó ECU illetve az ECU csatinál akár beázás, vagy az ECU paneljából a csati forrpontok elengedése is okozhatja. Tág ezen hibák tárháza.

hát ez valoban tág tárház.Akkor marad a számitogépes hibakeresés....és a bizakodás h csak kicsi a baj.

erdmény majd kifirkantom.

köszi a válaszokat,segitséget:

Link to comment
Megosztás:

ez a levél is kellett hozzá, de kifizetik. ugyanis mindenki tudja hogy van baj a veztengely csavarokkal, de visszahivás nincs.

én is most intéztem 2 db 2006 os autót, amire nem volt visszahívás, és mindent kifizettek az utolsó fillérig.

ez a szervizen múlik, hogy utána jár e a dolgoknak vagy leszarja.

és levették a hengerfejet?

vagy mi volt ez a zaj?

Talán a lánc adta neki a hangot, de pontosan nem tudom. majd megkérdezem ha összefutunk.

Link to comment
Megosztás:

Talán a lánc adta neki a hangot, de pontosan nem tudom. majd megkérdezem ha összefutunk.

Nane, a láncot nem cserélik, ha eltörik a vezérműtengely? Az is megfeszülhetett... Habár látni kellene hogy hogyan nézett ki akkor a motor... De szerencséje volt, hogy más nem sérült...

Link to comment
Megosztás:

Szép estét mindenkinek! Ha kicsit megkésve is, de csak eljutott hozzám az a levél amit egy ismerősöm írt vezérműtengely törés miatt az opelnek. Most megosztom ezt veletek.

Tisztelt OPEL Magyarország!

Alulírott Dr. X Y egy OPEL Meriva tipusú, XXX-000 frsz.-ú gépkocsi tulajdonosaként a következők miatt kérem a tanácsukat, illetve segítségüket.

A fenti, mindezidáig üzembiztos gépkocsim 2010. márciusában Gödöllőnél az M3 autópályán leállt, a motor meghíbásodott. Ekkor én a legközelebbi gödöllői OPEL Gál márkakereskedés és szervízt kerestem fel, ahol közölték velem, hogy a 4 és fél éves gépkocsi motorjában a vezérműtengely eltörött.

A garanciális javításra vonatkozó kérésemre közölték, hogy a garancia 2 év, amely lejárt, ezért a javítást és az alkatrész árát ki kell fizetnem, mely 133.000 Ft volt.

Kérdéseimre, hogy mi a hiba oka azt a választ kaptam, hogy ezerből egy esetben fordul elő ez a hiba, mely tipushiba, és emiatt a szervíznek a gépkocsit vissza kellett volna rendelni felülvizsgálatra, mely az én esetemben nem történt meg. Hitatkoztam arra, hogy ez a hiba motorhiba és garanciális javítást kértem, mire még a szervízkönyvembe tett javításra vonatkozó belyegyzést is javítóval kisatírozták, ami a számomra érthetetlen volt.

Mivel a gépkocsim motorhangja a korábbiaktól hangosabb volt, ezt is észrevételeztem, mire azt a választ kaptam, hogy mind ilyen, 10000 km múlva cseréltessek olajat.

Azóta is használom a gépkocsit, azonban nem érzem üzembiztosnak mert a fenti probléma fennál.

Az általam megkérdezett szerelők szerint. a gépkocsijavítása nem történt meg hiánytalanul, azt továbbra is javítani kell, mert így eladhatatlan, értéktelen.

Mivel egy 5 éves képkocsiról van szó, úgy érzem, hogy engem kár ért.

Nem tartom korrektnek a szervíz eljárását, főleg úgy, hogy a gépkocsimat újra javittatnom kell, ezúttal azonban nem márkaszervízben, mert nincs bizalmam.

Fentiek apalján kérem tájékoztassanak arról:

- a fent leírt hiba főalkatrész-hiba -e, ha igen miért ne mgaranciális?

- a gépkocsit a hiba miatti felülvizsgálatra miért nem rendelte be a szakszervíz?

- nekem kellett -e viselni a 133000 Ft-os javítást?

- miért törölték ki a javítás tényét a szervkönyvemből?

- hol javítják meg tisztességesen a gépkocsimat?

Jót tesz-e az OPEl konszern hírnevének, a német minőségnek a fenti történet?

A gépkocsi adataz.

Alvázszám:

Motorszám:

fitott kilométer a hibánál 90000km, jelenleg 100000 km.

A gékocsit az OPEL gyarmat Kft-nél vásároltam 2007 július 6-án.

Kérem a fentiek kivizsgálását, és tanácsukat a megeggyezés céljából, egyébként a nyilvánossághoz fordulok ill. polgári perre vizsem az ügyet.

A gépkocsi javítására vonatkozó dokumentumok a birtokomban vannak.

Szívélyes üdvözlettel: DR. X Y + lakcím.

Hogy -e levél hatására, vagy sem de kifizették a javítás árát!

Ez milyen motor volt, Z14XEP? :D Illetve a motorkód első felét nyilvánossá lehetne tenni? Az enyim 2007 decemberi Z14XEP, egyszer már utána húztam a csavaroknak....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Sürgős kérdés: Slusszkulcsot berakva nem tudom elfordítani a zárban. Kicsit mintha a szokottnál könnyebben is csúszna bele a zárba.

A kormányzár is be van kattantva. Akárhogy fordítom feszítem, kormányt, kulcsot, benyomom, nem tudom elfordítani a zárban.

Szétesett a belseje?

Milyen szerelő stb.-t érdemes hívni hozzá? Vagy mi a teendő? Szét lehet ezt kapni a helyszínen? (utca)

Ákos

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.