Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Tegnap érdekes dolog történt. Akartam az udvarban zárni az autót. 1. gombnyomás, semmi. 2. gombnyomás, semmi. Harmadikra zár. Nyomom megint hogy reteszeljen, semmi. Nyitásra nyit egyből. Betaníttattam, gondoltam abból baj nem lehet, utána egyből jó volt...

Eddig még nem volt baj vele, remélem átmeneti zavar volt csak.

Link to comment
Megosztás:

ezt így nem tudom megmondani..

próbáld meg úgy hogy gázadáskor átfújni rajta...

Megpróbáltam gázadásnál, nagy gáznál, de lehetetlen rajta levegőt átpréselni.

Hello

Ha áramot kap a szelep, akkor van nyitva.Mérd meg ohm-méterrel a tekercset,lehet,hogy szakadt.

Megmértem, 20 Ohm az ellenállása. Gyújtás ráadásától folyamatosan mérhető 12,5 V a csatlakozóban de a szelep akkor se nyit ha áramalatt van, meg áram nélkül se.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap érdekes dolog történt. Akartam az udvarban zárni az autót. 1. gombnyomás, semmi. 2. gombnyomás, semmi. Harmadikra zár. Nyomom megint hogy reteszeljen, semmi. Nyitásra nyit egyből. Betaníttattam, gondoltam abból baj nem lehet, utána egyből jó volt...

Eddig még nem volt baj vele, remélem átmeneti zavar volt csak.

Hy

nekem is csinálja az egyik távirányitos kulcsal,amit többet használtunk!!meg a gyerekem egypárszor ledobta ez szerintem nem tett neki jot! :) pedig elemet is cseréltem benne ,de néha elfelejti bezárni a kocsit pedig újratanítatam ahogy kell ,szerintem a kulcs belsejében van gebasz, érintkezési hiba amikor megnyomom a nyitás-zárás gombot!és most a másik távirányitost kulcsot használom! ezzel tuti :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem közel 40kHuF volt a gyári, és kb fél óra...

sziasztok.

újabb fordulat a 4000-s fordulatszámmal kapcsolatban.

mivel szűkösen volt időm, végül a ttb-i Opel szervízbe vittem.

nagyon korrektek voltak egyebkent.

szval itt is a jeladóra gyanakodtak, átmenetileg beraktak egy ujjat, de a hibajel maradt.

így motorvezérlő cserét/bontottat/ vagy javítást javasoltak. mondjuk az első kettő elég horror összeg.

ugyanakkor azt azért jelezték, hogy ilyen hibával a úton nem hagy.

most rágjam a körmöm és gyűjtögessek, vagy jobb minnél hamarabb?

Ps: egy outsider ötlet: mivel önkormányzati kocsi volt, nem lehet, h simán leszabályoztatták?

sz.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

újabb fordulat a 4000-s fordulatszámmal kapcsolatban.

mivel szűkösen volt időm, végül a ttb-i Opel szervízbe vittem.

nagyon korrektek voltak egyebkent.

szval itt is a jeladóra gyanakodtak, átmenetileg beraktak egy ujjat, de a hibajel maradt.

így motorvezérlő cserét/bontottat/ vagy javítást javasoltak. mondjuk az első kettő elég horror összeg.

ugyanakkor azt azért jelezték, hogy ilyen hibával a úton nem hagy.

most rágjam a körmöm és gyűjtögessek, vagy jobb minnél hamarabb?

Ps: egy outsider ötlet: mivel önkormányzati kocsi volt, nem lehet, h simán leszabályoztatták?

sz.

Motorvezérlővel kapcsolatban keresd Wessz-t.

Itt az elérhetősége: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry612787

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Megpróbáltam gázadásnál, nagy gáznál, de lehetetlen rajta levegőt átpréselni.

Megmértem, 20 Ohm az ellenállása. Gyújtás ráadásától folyamatosan mérhető 12,5 V a csatlakozóban de a szelep akkor se nyit ha áramalatt van, meg áram nélkül se.

A 20 Ohmos ellenállás ok.Gyújtás ráadásától folyamatosan mérhető 12,5 V, a csatlakó mindkét pólusán jelen van,de ha beindítod a motort utána kellene ,hogy az ECU lehuzza az egyik pólust a massára(-).

1,Tehát ezen a póluson figyeld meg a fesz.változást.

2,Csatlakozót levenni 12V-ot külsőleg ráadni.Hallatszik amint behúz a tekercs és kinyit.

3,Ha a kattanás után se megy keresztül a levegő,akkor Mc-elek javaslata.

Link to comment
Megosztás:

Hello,

ma olyat produkált az autó, amit eddig még nem láttam. Pályán haladva egyszer csak elkezdett felfelé indulni a benzintank mutatója, feljebb is ment egy negyed tanknyit, aztán kb 10 perc alatt szépen visszaállt az eredeti helyére (kb félállás), mindvégig 130-135tel robogtunk.

Próbáltam kutatni, mi lehet a gond, de nem sokat segített google barátom.

Találkozott már vki ilyennel?

Hello ,

most volt időm visszaolvasni a fórumt.Erről a hibáról már írtam ,csak még annyit tennék hozzá,mivel a szelep külön nem rendelhető az ACkomplet meg drága. Ezért a szelepben lévő rugó nyomó erejét kell növelni,így csak az üzemi nyomás felett nyitna ki (ha dugulás keletkezne a filterben).Én egy-két mm vastag alátetet tennék a rugó végéhez,és ez megemelné a nyomást nehány mbar-ral.

A tanksapka kifúrása azért nem jó,mert mindig szüretlen (poros)levegő megy a tartályba.Felborulásnál kifolyik a benzin ,tűz veszély.A gyár ezt úgy oldotta meg szoftveressen,hogy ha az AC állandóan működig (mivel nem ér bele a benzinbe),akkor a szellőztető szelepet nem nyitja ki az ECU.E védelem miatt keletkezik vákum a tartályban.Azt kell elérni,hogy 130-135 nél az AC továbbra is, szakaszossan(négyszögjel vezérlés) dolgozzon, akkor lesz szellőztetés.

Link to comment
Megosztás:

A 20 Ohmos ellenállás ok.Gyújtás ráadásától folyamatosan mérhető 12,5 V, a csatlakó mindkét pólusán jelen van,de ha beindítod a motort utána kellene ,hogy az ECU lehuzza az egyik pólust a massára(-).

1,Tehát ezen a póluson figyeld meg a fesz.változást.

2,Csatlakozót levenni 12V-ot külsőleg ráadni.Hallatszik amint behúz a tekercs és kinyit.

3,Ha a kattanás után se megy keresztül a levegő,akkor Mc-elek javaslata.

Köszönöm az infót!

Kipróbáltam mind a 2 dolgot amit írtál.

1. ha jól értelmezem, akkor gyújtáson mind a két póluson +12,5V-nak kellene lenni, és beindítás után az egyik pólus negatívvá válik, ekkor nyitna a szelep. Nálam gyújtás ráadás után az egyik pólus +12V, a másik 0V. és beindítás után is így marad, és fel sem cserélődik.

2. Levettem, akkuról adtam áramot neki, s lőn csoda kattan, és még a levegőt is átengedi.

Link to comment
Megosztás:

Segítsetek nekem. Mostanában alapjáraton csettenik egy két tőke a motorban de nem olyan élesen csak halkan. Ami érdekes hogy csak üzemmeleg motornál van ez és 1100 as fordulatnál eltűnik. Viszont ha felpörgetem akkor ahogy esik a fordulat 2000 nél kezdem hallani. Olajban 3000 km van 5W40es Q8 formula full szintetikus. Szerintetek kezd tönkremenni a tőkém? Vagy csak nagyon elhígul az oil ezekben az időkben és kipréseli maga alól a tőke? Motorjárás nagyon szép egyenletes csak ez a halk csettenés bosszant.

Link to comment
Megosztás:

hy

probáld meg, kulcs az inditoba ,gyujtáson, és nyomd meg a kulcson a nyitás vagy a zárás gombot, és akkor a központizár csinál egy zárás-nyitást és ,a kulcsot ujratanitja

Ismét elkezdett nem működni a kulcs. Új elemet raktam bele tegnap , most már nem is riaszt és nem zárja le a kocsit. Hiába teszem bele a slusszkulcsot a gyújtáskapcsolóba nem reagál a nyitásra, zárásra.

Link to comment
Megosztás:

Ismét elkezdett nem működni a kulcs. Új elemet raktam bele tegnap , most már nem is riaszt és nem zárja le a kocsit. Hiába teszem bele a slusszkulcsot a gyújtáskapcsolóba nem reagál a nyitásra, zárásra.

G vagy Claassic a kocsi? Van rajt LED? Mert ha igen, s villog, akkor nem tudom. Ha nincs rajt LED, akkor lehet az elem foglalat forrasztása adta meg magát, mert ez elég gyakori hiba....

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Központizárral kapcsolatban vagyok tanácstalan... (1999 Astra G)

Pár hónapja kezdte, hogy kiégette a biztosítékot, de ezt leszámítva működött rendesen. Majd a kb 3.-4. kiégetésnél abbahagytam a cserélgetést. Elvittem szerelőhöz, de nem tudtunk időpontot egyeztetni, mert vagy neki nem volt jó, vagy nekem. Tehát biztosíték nélkül maradt pár hétre, addig maradt a kulcsozás és a bütyök nyomogatás. Valamelyik nap mondom teszek bele biztosítékot. De már sajnos nem úgy megy ahogy kéne. A hiba: bezáráskor minden ajtó kb félig bezár (de már kinyitni nem lehet kívülről), a csomagtartó viszont nyitva marad (bezár majd kinyit). Hallani, ahogy erőlködik a motor a vezető felőli ajtóban, majd megpróbál kinyitni, de nem megy. Utána ha nyitni akarom, távirányítóval semmi, kulccsal is csak a vezető oldali nyílik, a többit kézzel kell húzkodni. Kicseréltem az anyós lábánál lévő elektronikát (bár nem tudom az mi pontosan, de köze van a központihoz), de a hiba nem oldódott meg. Szerintetek mi lehet a hiba oka? Már teljesen tanácstalan vagyok. Plíz help.

Köszi

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Központizárral kapcsolatban vagyok tanácstalan... (1999 Astra G)

Pár hónapja kezdte, hogy kiégette a biztosítékot, de ezt leszámítva működött rendesen. Majd a kb 3.-4. kiégetésnél abbahagytam a cserélgetést. Elvittem szerelőhöz, de nem tudtunk időpontot egyeztetni, mert vagy neki nem volt jó, vagy nekem. Tehát biztosíték nélkül maradt pár hétre, addig maradt a kulcsozás és a bütyök nyomogatás. Valamelyik nap mondom teszek bele biztosítékot. De már sajnos nem úgy megy ahogy kéne. A hiba: bezáráskor minden ajtó kb félig bezár (de már kinyitni nem lehet kívülről), a csomagtartó viszont nyitva marad (bezár majd kinyit). Hallani, ahogy erőlködik a motor a vezető felőli ajtóban, majd megpróbál kinyitni, de nem megy. Utána ha nyitni akarom, távirányítóval semmi, kulccsal is csak a vezető oldali nyílik, a többit kézzel kell húzkodni. Kicseréltem az anyós lábánál lévő elektronikát (bár nem tudom az mi pontosan, de köze van a központihoz), de a hiba nem oldódott meg. Szerintetek mi lehet a hiba oka? Már teljesen tanácstalan vagyok. Plíz help.

Köszi

Zoli

amit lecseréltél az a központi zár vezérlő, ha nem ez a ludas, akkor valamelyik zár zárlatos lehet más nem szól bele ebbe a körbe

én a sofőroldalival kezdenék csere egy próba erejéig és így tovább

Link to comment
Megosztás:

Tegnap érdekes dolog történt. Akartam az udvarban zárni az autót. 1. gombnyomás, semmi. 2. gombnyomás, semmi. Harmadikra zár. Nyomom megint hogy reteszeljen, semmi. Nyitásra nyit egyből. Betaníttattam, gondoltam abból baj nem lehet, utána egyből jó volt...

Eddig még nem volt baj vele, remélem átmeneti zavar volt csak.

Lehet, h kezdi elengedni a forrasztás az elemtartó keretet, ami a NYÁK-ra van rögzitve, nekem is mindkét kulccsal ez a helyzet... Egy ügyes kezű műszerész öt perc alatt megoldhatja, ha van hegyes végű Wellere.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.