Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hali!

Arra lettem figyelmes a kocsi pár hónapos kora után, hogy kulcs a gyújtáskapcsolóban/vezető oldali ajtó nyitva:

- nincs szirénázás ebben az esetben sípolnia kell, ha már egyszer kivetted, hiába rakod vissz, adj rá gyújtást, majd levétele után sípol megint, szirénázás lámpánál van

- távzár egy nyomásra dolgozik

- második nyomásra nem

Volt hogy magától megjavult, főleg mikor szervizre mentem!

Nemrég szintén előjött, de ma nem sikerült bezárni távolról. Ajtóba dugva dolgozik, majd távolról nyitva szintén. valószínűleg neked is előjött a távirányító elemtartó forrasztásának a törése, nekem is össze vissza működött egy darabig, míg végleg meg nem adta magát. Forrasztással javítható. Szedd szét a kulcsot és nézz rá.

Bezárni viszont nem sikerült távolról.

Párszor megnyomtam ajtókapcsolót és sípol is, záródik is.

Milyen kapcsolatban van a vezető felőli ajtókapcsoló a központi zárral?

Másik problémám, hogy 40-60km/h-nél ismétlődő hangot hallok talán valamelyik hátsó keréktől.

Voltam egyensúlyoztatni kerekeket, de nem segített. Abban sem vagyok biztos hogy honnan jön.

Megszakadhatott drót az abroncsban vagy csapágy mehetett tönkre? (25000km/gyári Dunlop)

Hogyan ellenőrizzem le?

Link to comment
Megosztás:

Hali 2004-es g astrámmal a következő problémára keresem a megoldást ,január óta havi rendszerességgel bejelez a check engine hiba eleinte 2-3 hengernél volt gyujtás kimaradás ,szervizben kimosatták a motort valami spéci anyaggal ,azóta csak 1 hengernél szokott bejelezni ,volt már teljes gyertyaszett csere is azután is bejelzett ,sokan a trafóra gondoltak ,azt kicserélték egy másik használt trafóra ,ennél csak kb 3 hónap után jelentkezett a hiba ,tegnapi nap során kivillogtattam 10 3 10 1 villanás volt ha jól tudomn ez 0301-nek felel meg ,motor mosatása elött 0302 valamint 0303 hibakódokat adott be ,azt mondták a szervizben ,hogy meg tudják csinálni de az 90 ezer forintomba fog kerülni ,és miután 2 hete elkaptam 90km/órás sebességgel egy őzikét azóta valahogy elment a pénzem a javítatásokra és erre már csak nagyon nehezen futná ,kérlek benneteket ha valaki tudja vagy sejt valamit mi lehet a probléma az ossza meg velem mert most eléggé le vagyok égve ,az meg nem biztos ,hogy jót tesz az autóval ha így használom ,mi lehet a baja mennyibe lehetne megcsináltatni meg ilyenek .

Előre is köszi a válaszokat sziasztok

Link to comment
Megosztás:

Hali 2004-es g astrámmal a következő problémára keresem a megoldást ,január óta havi rendszerességgel bejelez a check engine hiba eleinte 2-3 hengernél volt gyujtás kimaradás ,szervizben kimosatták a motort valami spéci anyaggal ,azóta csak 1 hengernél szokott bejelezni ,volt már teljes gyertyaszett csere is azután is bejelzett ,sokan a trafóra gondoltak ,azt kicserélték egy másik használt trafóra ,ennél csak kb 3 hónap után jelentkezett a hiba ,tegnapi nap során kivillogtattam 10 3 10 1 villanás volt ha jól tudomn ez 0301-nek felel meg ,motor mosatása elött 0302 valamint 0303 hibakódokat adott be ,azt mondták a szervizben ,hogy meg tudják csinálni de az 90 ezer forintomba fog kerülni ,és miután 2 hete elkaptam 90km/órás sebességgel egy őzikét azóta valahogy elment a pénzem a javítatásokra és erre már csak nagyon nehezen futná ,kérlek benneteket ha valaki tudja vagy sejt valamit mi lehet a probléma az ossza meg velem mert most eléggé le vagyok égve ,az meg nem biztos ,hogy jót tesz az autóval ha így használom ,mi lehet a baja mennyibe lehetne megcsináltatni meg ilyenek .

Előre is köszi a válaszokat sziasztok

Szétszedték a motort és úgy mosatták meg? Mert ha nem, akkor nem "spéci" anyagot használtak, hanem egyszerű Brigéciolt :lol: Nem tuti, hogy neked is ez a baj, de magamból kiindulva: ugyanez a jelenség, gyertya+trafó csere, utána levettük a hengerfejet és 2kipufogó szelepem volt megszorulva a rárakódott koksztól. Rá 2hónapra elszállt az ECU-m is, de az más történet :lol: Ha nem mindig csinálja, akkor hajtsd meg egy kicsit magasabb fordulaton (min.4ezer) néhány tíz km erejéig, ez olcsóbb. Ha így se javul, akkor szerintem hengerfej le... De hallgass meg más véleményeket is.

Link to comment
Megosztás:

Szétszedték a motort és úgy mosatták meg? Mert ha nem, akkor nem "spéci" anyagot használtak, hanem egyszerű Brigéciolt :lol: Nem tuti, hogy neked is ez a baj, de magamból kiindulva: ugyanez a jelenség, gyertya+trafó csere, utána levettük a hengerfejet és 2kipufogó szelepem volt megszorulva a rárakódott koksztól. Rá 2hónapra elszállt az ECU-m is, de az más történet :lol: Ha nem mindig csinálja, akkor hajtsd meg egy kicsit magasabb fordulaton (min.4ezer) néhány tíz km erejéig, ez olcsóbb. Ha így se javul, akkor szerintem hengerfej le... De hallgass meg más véleményeket is.

De hogyan tud annyira beállni? Annyit városoztok? Vagy csak rövidebb távon használjátok? Vagy soha nincs autópálya? Mert gondolom ott azért kitisztul a motor.... Ha nem pályázok, akkor is 2 hetente egy emelkedős kb 2 kilométeres szakaszon hazafele meg szoktam küldeni 3-ban olyan 5e fordulaton...

Link to comment
Megosztás:

Helló!

A napokban észrevettem, hogy ahol parkolok olajfolt van az úton! Ma felnyitottam a géptetőt és nem volt helyén a nívópálca! Létezik hogy ott nyomta ki az olajat, vagy kutakodjak tovább egyéb olajfolyás után?????

Fordulaton képes rá hogy kinyomja ha nincsen helyén a pálca. Sőt ha a kartergáz kivezetés eldugul még a nívót képes a helyéről kinyomni. Mondjuk az már más téma. Lényeg hogy képes ott olaj távozni, ami később a blokk falán végigfolyva hosszabb állás után a kocsi alatt végzi.

Link to comment
Megosztás:

De hogyan tud annyira beállni? Annyit városoztok? Vagy csak rövidebb távon használjátok? Vagy soha nincs autópálya? Mert gondolom ott azért kitisztul a motor.... Ha nem pályázok, akkor is 2 hetente egy emelkedős kb 2 kilométeres szakaszon hazafele meg szoktam küldeni 3-ban olyan 5e fordulaton...

Nekem ez 2hónappal azután volt, hogy megvettem az előző tulajtól... Mikor felhívtam, közölte, hogy igen, ő általában havonta egyszer hagyta el vele a várost, egy oda-vissza ~60km-es út erejéig, és 2500fölé ritkán ment vele...csoda hogy 7évig nála így kibírta :lol: De ha alacsony fordulatról van szó, nálam nincs kimenője, meleg motornál min. 3-3.5e körül váltok, és így 3éve nincs is gondom rángatással-gyújtáskimaradással

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mi lehet a gond? 0460 - Fuel Level Sensor Circuit. Azt követően villogtattam ki, hogy bestartolás utáni üres járatban fulladozott a járgány. Gyújtás le, újstart, minden rendben. Az egész azt követően jelentkezett, hogy teletankolás után megtettem 15 km-t, majd álltam kb. 4 óra hosszat (nem tudom, hogy ez összefügghet e). Ez tegnap volt, azóta 4-5 startolás rendben, de ott a kód. Kipörgettem, kipróbáltam, hogy kap e rendesen benzint, ez is rendben van.

Link to comment
Megosztás:

Arra lettem figyelmes a kocsi pár hónapos kora után, hogy kulcs a gyújtáskapcsolóban/vezető oldali ajtó nyitva:

- nincs szirénázás

- távzár egy nyomásra dolgozik

- második nyomásra nem

Volt hogy magától megjavult, főleg mikor szervizre mentem!

Távzár egy nyomásra dolgozik, másodikra nem. Ezzel nekem is van tapasztalatom, olyankor kinyitom a bal első ajtót, visszacsukom, s már jó. Valami megzavarodik benne, s ezzel vissza áll.

Link to comment
Megosztás:

Hali 2004-es g astrámmal a következő problémára keresem a megoldást ,január óta havi rendszerességgel bejelez a check engine hiba eleinte 2-3 hengernél volt gyujtás kimaradás ,szervizben kimosatták a motort valami spéci anyaggal ,azóta csak 1 hengernél szokott bejelezni ,volt már teljes gyertyaszett csere is azután is bejelzett ,sokan a trafóra gondoltak ,azt kicserélték egy másik használt trafóra ,ennél csak kb 3 hónap után jelentkezett a hiba ,tegnapi nap során kivillogtattam 10 3 10 1 villanás volt ha jól tudomn ez 0301-nek felel meg ,motor mosatása elött 0302 valamint 0303 hibakódokat adott be ,azt mondták a szervizben ,hogy meg tudják csinálni de az 90 ezer forintomba fog kerülni ,és miután 2 hete elkaptam 90km/órás sebességgel egy őzikét azóta valahogy elment a pénzem a javítatásokra és erre már csak nagyon nehezen futná ,kérlek benneteket ha valaki tudja vagy sejt valamit mi lehet a probléma az ossza meg velem mert most eléggé le vagyok égve ,az meg nem biztos ,hogy jót tesz az autóval ha így használom ,mi lehet a baja mennyibe lehetne megcsináltatni meg ilyenek .

Előre is köszi a válaszokat sziasztok

Ahogy a többiek is írják, esélyes lehet a szelepszorulás. Előbb próbáld hosszabb úton hajtani, csak óvatosan – nem csak az őzike miatt: ha túl sok koksz rakódott fel mindenhova (dugattyútetőre pl.), az képes felizzani és kilyukasztani a dugattyút. Úgyhogy, hosszabb úton fokozatosan kezdd el terhelni, hogy legyen ideje kiégni a kosznak. Ha nincs javulás, le kell kapni a hengerfejet, és kipucoltatni. Ez néhány tízesbe fájhat... De előbb próbáld meg a hajtást.

Link to comment
Megosztás:

Ahogy a többiek is írják, esélyes lehet a szelepszorulás. Előbb próbáld hosszabb úton hajtani, csak óvatosan – nem csak az őzike miatt: ha túl sok koksz rakódott fel mindenhova (dugattyútetőre pl.), az képes felizzani és kilyukasztani a dugattyút. Úgyhogy, hosszabb úton fokozatosan kezdd el terhelni, hogy legyen ideje kiégni a kosznak. Ha nincs javulás, le kell kapni a hengerfejet, és kipucoltatni. Ez néhány tízesbe fájhat... De előbb próbáld meg a hajtást.

Köszönöm a tanácsotkat ,én csak kb 18 km-erre megyek el otthonról a munkahelyemig meg vannak kisebb utaim még de azok csak max 2-3 km és általában 2000-2500-as fordulaton szoktam használni ,szóval biztos ,hogy kosz van rárakódva ,mostantól megpróbálom 3000-3500-as fordulatokon használni talán tényleg megoldódik a probléma ,még annyi lenne ,hogy véletlenül nem tudja valaki ,hogy 2004-es g astrába milyen olaj való a gyári kiskönyve szerint mert azt sajnos nem találom sehol .

előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap egy parkolóban való megfordulásnál vettem észre, hogy ha balra koppig kitekert kormánnyal indulok akkor recsegő hang jön a futómű felől...... FÉLTENGELY??????? Nem lennék túl életvidám ha az lenne, de gyanús!!!!!!! :lol:((((((

A féltengely az inkább kopogni-kattogni szokott szerintem.Annak tényleg jellegzetes,semmivel össze nem téveszthető hangja van.

A toronycsapágy vagy egyéb futóműalkatrész is recseghet!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mi lehet a gond? 0460 - Fuel Level Sensor Circuit. Azt követően villogtattam ki, hogy bestartolás utáni üres járatban fulladozott a járgány. Gyújtás le, újstart, minden rendben. Az egész azt követően jelentkezett, hogy teletankolás után megtettem 15 km-t, majd álltam kb. 4 óra hosszat (nem tudom, hogy ez összefügghet e). Ez tegnap volt, azóta 4-5 startolás rendben, de ott a kód. Kipörgettem, kipróbáltam, hogy kap e rendesen benzint, ez is rendben van.

P0460=T.a. tartály-jeladó áramkör funkció-rendellenesség

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap egy parkolóban való megfordulásnál vettem észre, hogy ha balra koppig kitekert kormánnyal indulok akkor recsegő hang jön a futómű felől...... FÉLTENGELY??????? Nem lennék túl életvidám ha az lenne, de gyanús!!!!!!! :lol:((((((

Nekem toronycsapágy volt. Hála astrához ez sem vészes áron van

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.