Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Astra G 2005 Z16XEP 160.000 km

Elég nagy szarban vagyok. Ma kivillant a sárga kulcsos visszajelző lámpa. Gyorsításkor villog is. Itthon sikerült kiolvasnom a hibakódokat.

P0300 és

P0302 a tárolt hibák.

Eszerint a második hengernél ismételt gyújtáskimaradás van. Holnap reggel viszem a szervízbe a kocsit, de szeretnék előtte tőletek valami segítséget kapni, hogy mit csináljak, hogy ne húzzanak le hülyeségekkel. Trafóhíd hibás lehet? Kábelek? Olvastam itt visszább az AGR szelepet is. Lehet, egy egyszerű gyertyacsere is megoldja? Valakinek ugyanilyen motornál esetleg hasonló hiba?

Köszönöm: Dávid

Szia

Érdeklődnék, hogy sikerült e kideríteni mi volt az autód baja?

Nálam is ez a jelenség (igaz nekem Z14XEP a motorkód) :lol: Nekem az AGR szelepet mondták 99%-ra, hogy az ragad be, csak nem tudom hogy ennél a tipusnál ki lehet e tisztítani, megjáratni ha meg lenne szorúlva.

Az enyémen kinézetre, ilyen van, csak a kép miatt vágtam be a linket

http://www.kipufogowebaruhaz.hu/astra/357-egr.html

Hogy valaki ezt a fajtát ki tudta e már takarítani.

Köszi a választ

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Akkor holnap meló után kipucoljuk!

Hello

Sikerült kitisztítanod az AGR szelepet? Látom nem mostani a hozzászólás, azóta csak megoldódott már.

Nekem is ilyen motorkódú a kocsim.

kinézetre ez a fajta van rajta

http://www.zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipu...._s74_?gyakori=

Csak ezt nem nagyon tudom elképzelni, hogy lehetne kiáztatni a koromtól :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hello

Sikerült kitisztítanod az AGR szelepet? Látom nem mostani a hozzászólás, azóta csak megoldódott már.

Nekem is ilyen motorkódú a kocsim.

kinézetre ez a fajta van rajta

http://www.zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipu...._s74_?gyakori=

Csak ezt nem nagyon tudom elképzelni, hogy lehetne kiáztatni a koromtól :lol:

Hali!

Abban a hozzászólásban hálistennek nem az én verdámról volt szó, hanem kollegám zafijáról. z16xe motoros (asszem). Abban egyszerűbbnek tűnik az AGR. Twinportból még nem szedtem ki soha, nem kellet. Elvileg ezek már jobban bírják. Még egy olyan is rémlik nekem, hogy a víz is bele van vezetve, de ezt csak halkan mondom, mert egyáltalán nem biztos....

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Abban a hozzászólásban hálistennek nem az én verdámról volt szó, hanem kollegám zafijáról. z16xe motoros (asszem). Abban egyszerűbbnek tűnik az AGR. Twinportból még nem szedtem ki soha, nem kellet. Elvileg ezek már jobban bírják. Még egy olyan is rémlik nekem, hogy a víz is bele van vezetve, de ezt csak halkan mondom, mert egyáltalán nem biztos....

Csatlakozom, még nem nagyon volt Z14XEP EGR probléma a fórumon, másfelé kellene keresglélni, leszedése nagyon nem eccerű és nem is tisztítható úgy, mint a nem eletromos gázosoké...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Abban a hozzászólásban hálistennek nem az én verdámról volt szó, hanem kollegám zafijáról. z16xe motoros (asszem). Abban egyszerűbbnek tűnik az AGR. Twinportból még nem szedtem ki soha, nem kellet. Elvileg ezek már jobban bírják. Még egy olyan is rémlik nekem, hogy a víz is bele van vezetve, de ezt csak halkan mondom, mert egyáltalán nem biztos....

Z14XEP AGR-jébe nem megy víz.

Link to comment
Megosztás:

Z14XEP AGR-jébe nem megy víz.

Nem tudom nekem milyen változat van, de a motorkód Z14XEP és megy bele víz cső, plusz egy fém cső is, most néztem meg, hogy ne írjak hülyeséget.

Nekem kb 1-2 hetente jelez a motor hibajelző lámpa, kiolvastattam a hibát, hozta az AGR, szelepet, meg gyújtás kimaradást is.

A jelenség az volt korábban hidegen alig indut, meg össze vissza járt, úgy hallatszott mintha ment volna vagy 3henger, leállítottam, aztán megint beindítottam ekkor még nehezebben indult, kb harmadjára tért magához. Ahogy melegedett a motor annál egyenletesebben járt. Na ekkor mentem el kiolvastatni a hibát.

Mostanában meg már nincs ez az egyenetlen idulás, inkább az a jellemző, hogy menet közben kezd el világítani a hibajelző lámpa, de az alapjárat is egyenletes, csak engem azért zavar, hogy mi okozhatja. A akku sarut le is szedem, hogy törlődjön a hiba. Igaz ez nem megoldás tudom...

Az olajat azt eszi elég rendesen(10.000km-en kb 1,5-2L simán belemegy), abból is gondoltam, hogy hátha a több korom miatt szorul meg néha az AGR szelep. Ezért is érdeklődöm először, hogy valaki ezt a fajtát ki tudta e már valamennyire tisztítani, vagy csak csere lehetséges.

Ha egyáltalán AGR lehet a ludas. GM gyári gyertyát cseréltem kb 18e km van még csak benne.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom nekem milyen változat van, de a motorkód Z14XEP és megy bele víz cső, plusz egy fém cső is, most néztem meg, hogy ne írjak hülyeséget.

Nekem kb 1-2 hetente jelez a motor hibajelző lámpa, kiolvastattam a hibát, hozta az AGR, szelepet, meg gyújtás kimaradást is.

A jelenség az volt korábban hidegen alig indut, meg össze vissza járt, úgy hallatszott mintha ment volna vagy 3henger, leállítottam, aztán megint beindítottam ekkor még nehezebben indult, kb harmadjára tért magához. Ahogy melegedett a motor annál egyenletesebben járt. Na ekkor mentem el kiolvastatni a hibát.

Mostanában meg már nincs ez az egyenetlen idulás, inkább az a jellemző, hogy menet közben kezd el világítani a hibajelző lámpa, de az alapjárat is egyenletes, csak engem azért zavar, hogy mi okozhatja. A akku sarut le is szedem, hogy törlődjön a hiba. Igaz ez nem megoldás tudom...

Az olajat azt eszi elég rendesen(10.000km-en kb 1,5-2L simán belemegy), abból is gondoltam, hogy hátha a több korom miatt szorul meg néha az AGR szelep. Ezért is érdeklődöm először, hogy valaki ezt a fajtát ki tudta e már valamennyire tisztítani, vagy csak csere lehetséges.

Ha egyáltalán AGR lehet a ludas. GM gyári gyertyát cseréltem kb 18e km van még csak benne.

1,5-2L??? Ez biztos?

Link to comment
Megosztás:

Nem vitatkozni akarok, de így néz ki a Z14XEP EGR:

new-09157671.jpg

Itt található:

EGR.jpg

...és benne van a vízkörben, mert a hűtővíz hűti ezt is.

Bocs, hogy értetlenkedek :lol:

De az alsó képen nincs rajta ez a hengeres szelep ház, esetleg lehetséges lenne letekerni erről az öntvény házról?

Nekem mondjuk nagyon úgy néz ki, hogy egyben van, és nem lehet széttekerni ott. De mondjuk az lenne a jobbik verzió ha szét lehetne esetleg tekerni.

Link to comment
Megosztás:

igen sajna, én öntöm bele, úgyhogy tudom :lol:

Pedig nincs is hajtva, a 2. gazdája vagyok az első gazdája lehet hajtotta... 1,5L az a minimum :D

Akkor ott nagy gáz van... sajna ez nincs összefüggésben az EGR-el, az olajkörhöz annak nincs köze... legfeljebb, hogy túl sok az elégetlen olaj ami rárakódott a kipufogógazból és emiatt már gallyra ment. Ekkora mértékű olajfogyasztásnál már kéken kellene füstölnie, azt tapasztalod? nem inkább elfolyik valahol az az olaj? Ez inkább dugattyú gyűrű vagy szelepszár szorulás lehet, mint EGR... Mondjuk ez már a katalizátornak sem tehet jót...

Link to comment
Megosztás:

Bocs, hogy értetlenkedek :lol:

De az alsó képen nincs rajta ez a hengeres szelep ház, esetleg lehetséges lenne letekerni erről az öntvény házról?

Nekem mondjuk nagyon úgy néz ki, hogy egyben van, és nem lehet széttekerni ott. De mondjuk az lenne a jobbik verzió ha szét lehetne esetleg tekerni.

Képpel NE idézz pls.

Link to comment
Megosztás:

Akkor ott nagy gáz van... sajna ez nincs összefüggésben az EGR-el, az olajkörhöz annak nincs köze... legfeljebb, hogy túl sok az elégetlen olaj ami rárakódott a kipufogógazból és emiatt már gallyra ment. Ekkora mértékű olajfogyasztásnál már kéken kellene füstölnie, azt tapasztalod? nem inkább elfolyik valahol az az olaj? Ez inkább dugattyú gyűrű vagy szelepszár szorulás lehet, mint EGR... Mondjuk ez már a katalizátornak sem tehet jót...

kéken nem füstöl még, de elég kormos a kipufogó vége,

bezzeg tesóm astrajanak meg fémtiszta és már 10éves...

én ezzel megszívtam, úgy tünik:

Eladni nem nagyon akarom, mert tavaly szereltettem bele a gázt. Úgyhogy marad a gyakori olaj ellenörzés :lol:

5L olaj nem tart ki 10e km-re.

Link to comment
Megosztás:

Szia

Érdeklődnék, hogy sikerült e kideríteni mi volt az autód baja?

Nálam is ez a jelenség (igaz nekem Z14XEP a motorkód) :lol: Nekem az AGR szelepet mondták 99%-ra, hogy az ragad be, csak nem tudom hogy ennél a tipusnál ki lehet e tisztítani, megjáratni ha meg lenne szorúlva.

Az enyémen kinézetre, ilyen van, csak a kép miatt vágtam be a linket

http://www.kipufogowebaruhaz.hu/astra/357-egr.html

Hogy valaki ezt a fajtát ki tudta e már takarítani.

Köszi a választ

Üdv

trafóhíd csere volt ,és úgy néz ki hogy jó lett :D

z14xep-nél nem jellemző az AGR szorulás

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.