Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Volt 6 csavar összesen. Én is abban a hitben voltam hogy ha azokat kiszedem lejön, de nem. Azt hittem pattintók vannal valamerre, vagy ilyesmi, és nem mertem nagyon feszíteni. Ma unokatesóm azt mondta ne szedjem le mert ragasztva van, de azt nem hinném. Holnap nekilátok mégegyszer. Köszi kobra.

Szia!

Jól hitted,vannak patentok a csavarokon kívül.

A képen a fehér pontok a patentok.Egy-két patent benne maradt a csomi ajtóban,amikor a képet készítettem,még nem szedtem ki,de a helye látszik a "kárpiton"illetve a bal oldalon.

K_p186_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Sok szerencsét!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket kérem, hátha járt már így valaki... A szekér egy Astra G, Z16XE, 2003, 170e km. A dolog kb 2 éve kezdődött. A jelenség az volt, hogy a tél beálltával nem indult be. Köszörülés, majd mint ha elkapná, de nem. Hibakód nem volt. Önindító forgatott, csak amikor beindult, fulladt is azonnal. Ez 1 alkalommal volt, másnap pöccre indult. Egy évig semmi hiba. Semmi gond. Gondoltam valami dugulás, stb.

Eltellt 1 év kb. Ősz. Autó nem indul. Azonos jelenség. Másnap pöccre. Ok. biztos dugulás.

Idén tavasszal kezdődött a dili. Vettünk egy házat Érden. Budaörsről reggel, hideg autóval fel az M7-re, ki Érdre. Gond egy szál sem. Lehajtón a végén kuplung ki, autó leáll. Hibakód nincs. Beindítani nem lehet, csak köszörül, de amikor beindulna, lefullad. Nincs alapjárat. Ezt csak akkor csinálta, ha hideg motorral konstans magasabb fordulaton kuplungolás, meg erőlködés nélkül ment, majd hirtelen gáz el, kuplung ki. Ekkor 10-ből 6-szor leáll, és beindítani egy tortúra. Hibakód nincs. Lapitopival autókáztam, logokat gyűjteni. Semmi nem látszik. Olyan, mint ha elvenném a benzint. Semmi hibás szenzor adat.

Kínomban, hátha csak pillanati szenzor hiba, és nem látszik a logokból, cseréltem fojtószelepet, főtengely jeladót, vízhőfok jeladót. Hetekig nyugi volt. Ma reggelig.

Autó pöccre indul. Járatom, hogy melegedjen. Majd ki akarok állni az udvarból, lefullad. Indít, pöccre indul, lefullad pár másodperc után. Az alapjárat atom stabil, hideg alapjáratnak megfelelő. Amikor viszont vissza akarja venni a melegre, mert meleg a motor (750rpm).. Akkor leáll. Egyenként próbáltam minden sallag sensort lehúzni, ami eszembe jut, vészprogrammal megy, vagy nem, de nem. Egyszerűen leáll, ahogy az alapjáratot vissza akarja venni 750-re. Addig jó, atom stabil.

Amikor leáll, néztem a fojtószelepet, mit is csinál. Résnyire nyitva, szív, susog rendesen. Amikor fullad, a dadogás kezdete utánni pillanatban nyit, akar levegőt, de akkor már késő.

Azt nem értem, hogy a hideg alapjárat miért jó, a meleg miért nem?

Hova nyúljak, mint cseréljek?

Többen tanácsolták, motorvezérlés csere. De mivel ez a gép digit klímás, így nem olyan egyszerű. Illetve ha hazaslattyogok a bontóból egy vezérléssel, cserélem, meg az immo olvasót, meg a chip-et a kulcsban, menni fog, de hol tudom átiratni az új vezérlésben az alvázszámot, motorszámot, km.ra állást, stb.

Vagy van más tippetek? Amikor hideg alapjárattal megy, akkor teljesen normális. Nem dadog, nem erőtlen.

Egy dolog van még, ami fura. Az indítás, hidegen. Nem úgy indul, mint más z16XE-k, hanem pöcc-röff elkapja, alapjárat leesik a pincébe, és épp a ledadogás előtti utolsó köhintésnél felhúzza a normál hideg alapjárati állapotba. Utánna stabil, mint az óramű. Ezt kb. 2 éve csinálja.

De mivel Z-s motor, nincs alapjárati motor benne, csak a fojtószelep. Az cserélve van, tiszta, rendben van. Nem igazán értem, és tanácstalan vagyok.

Van tippetek?

itt egy videó a történetről:

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Hello,

Lehet még EGR szelep is, mármint hogy szorul és folyamatosan nyitva van így megfojtja az alapjáratot és az inditást is.

Nekem is hasonló volt a problámám, de nem volt ennyire vészes mint neked illetve az elsö sikertelen inditásnál

lefalaztam és láss csodát. 1 próbát megér.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Sajnos nem lehet.. :( Le van dugózva már. Kihagytam a felsorolásból, de már rég nem aktív szereplője az autó életének ;)

Hello,

Lehet még EGR szelep is, mármint hogy szorul és folyamatosan nyitva van így megfojtja az alapjáratot és az inditást is.

Nekem is hasonló volt a problámám, de nem volt ennyire vészes mint neked illetve az elsö sikertelen inditásnál

lefalaztam és láss csodát. 1 próbát megér.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy 2004/12 havi 1.6i 16V G Astrám van 150eKm-el. Ma a műszaki vizsga alkalmával megjegyezték, hogy milyen "puffogó" hangja van az autónak. Tény, a puffogás a kipufogótól jön és nagyon zavaró. Már próbáltam orvosolni: gyertya csere, szelepfedélház tisztításal. Ezek nem hoztak eredményt, erre ma azt mondják, hogy kezdődő katalizátor hiba. Ne itt lettem rosszul! Hogy tudok meggyőződni arról, hogy tényleg ez a hiba és érdemes-e újba fektetni vagy elégedjek meg a használtal, ha ez a hiba egyáltalán?!

Várom megtisztelő válaszotokat!

Üdv: Bala

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy 2004/12 havi 1.6i 16V G Astrám van 150eKm-el. Ma a műszaki vizsga alkalmával megjegyezték, hogy milyen "puffogó" hangja van az autónak. Tény, a puffogás a kipufogótól jön és nagyon zavaró. Már próbáltam orvosolni: gyertya csere, szelepfedélház tisztításal. Ezek nem hoztak eredményt, erre ma azt mondják, hogy kezdődő katalizátor hiba. Ne itt lettem rosszul! Hogy tudok meggyőződni arról, hogy tényleg ez a hiba és érdemes-e újba fektetni vagy elégedjek meg a használtal, ha ez a hiba egyáltalán?!

Várom megtisztelő válaszotokat!

Üdv: Bala

Hát nem tudom, de szerintem a katalizátor hibáját nem füllel kellene meghatározni, hanem kipufogógáz-összetétel méréssel. Lehet, hogy valahol szivárog a kipufogó, vagy akár lyukas valamelyik dob, de akkor végig kell nézni az egész kipufogót és megkeresni a hibát, nem találgatni...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Sajnos nem lehet.. :( Le van dugózva már. Kihagytam a felsorolásból, de már rég nem aktív szereplője az autó életének ;)

Ami érdekes, hogy ha jól látom, a hűtőrendszer hibáját jelző lámpa villan fel először, amikor leáll. Nem lehet, hogy mégis onnan valami szenzor küld fals jelet a vezérlőnek, és ahelyett, hogy szükségprogramra kapcsolna, valamiért inkább teljesen leállítja?

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom, de szerintem a katalizátor hibáját nem füllel kellene meghatározni, hanem kipufogógáz-összetétel méréssel. Lehet, hogy valahol szivárog a kipufogó, vagy akár lyukas valamelyik dob, de akkor végig kell nézni az egész kipufogót és megkeresni a hibát, nem találgatni...

Teljesen egyetértek miután egy új 180 - 265 eFt-ig terjed a használt sem olcsó. Ha egy volt Opel jelenleg akármilyen márka szervízben ilyet mondanak hallásra?! Kiben lehet megbízni, hol kezdenéd?

Üdv:Bala

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy 2004/12 havi 1.6i 16V G Astrám van 150eKm-el. Ma a műszaki vizsga alkalmával megjegyezték, hogy milyen "puffogó" hangja van az autónak. Tény, a puffogás a kipufogótól jön és nagyon zavaró. Már próbáltam orvosolni: gyertya csere, szelepfedélház tisztításal. Ezek nem hoztak eredményt, erre ma azt mondják, hogy kezdődő katalizátor hiba. Ne itt lettem rosszul! Hogy tudok meggyőződni arról, hogy tényleg ez a hiba és érdemes-e újba fektetni vagy elégedjek meg a használtal, ha ez a hiba egyáltalán?!

Várom megtisztelő válaszotokat!

Üdv: Bala

Szia! A hangot adhatja az elrepedt, eltört öntvény kipufogó leömlő is, de nem érdemes hegeszteni, mert a hőingadozást a varrat rosszul viseli, így nem lesz tartós a tákolás.

Ha egyben van a katalizátorral (fogalmam sincs), az viszont húzós tétel lehet újonnan.

Link to comment
Megosztás:

Ami érdekes, hogy ha jól látom, a hűtőrendszer hibáját jelző lámpa villan fel először, amikor leáll. Nem lehet, hogy mégis onnan valami szenzor küld fals jelet a vezérlőnek, és ahelyett, hogy szükségprogramra kapcsolna, valamiért inkább teljesen leállítja?

Bevallom őszintén nem tudom, hogy a digit klímás esetében mi a sorrend. De akkor csak bevésne egy tetves hibakódot, nem?

Van esetleg valakinek digit klímás? :) lefullasztaná nekem, hogy neki mi a sorrend? Lehet, hogy ez nyom. Csak nincs kivel kipróbálni.

Link to comment
Megosztás:

Teljesen egyetértek miután egy új 180 - 265 eFt-ig terjed a használt sem olcsó. Ha egy volt Opel jelenleg akármilyen márka szervízben ilyet mondanak hallásra?! Kiben lehet megbízni, hol kezdenéd?

Üdv:Bala

Először aknára kéne állni vele, vagy megemelni és szemrevételezni a kipufogó-rendszert. Lehet, hogy kifújásnyomból meg is van a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Bevallom őszintén nem tudom, hogy a digit klímás esetében mi a sorrend. De akkor csak bevésne egy tetves hibakódot, nem?

Van esetleg valakinek digit klímás? :) lefullasztaná nekem, hogy neki mi a sorrend? Lehet, hogy ez nyom. Csak nincs kivel kipróbálni.

Sziasztok!

Nos.. egy X16XE került a közelembe, ki is próbáltuk. Mind hideg, mind meleg motor esetében itt is a kérdéses visszajelző előbb gyullad ki, csak nincs ekkora idő különbség. Ezt is kamerával felvettem, egyértelműen előbb gyullad ki. A teszt az volt, hogy járó motornál 4-esben kézifékkel kuplung fel.

Másik autó egy Z14XEP volt, ebben nem gyullad ki a visszajelző, de a modul sincs benne, ami a lökhárító alatt lenne. Üres lyuk van a helyén. így gondolom izzó sincs hozzá :)

Szóval előrébb nem lettem. Kéne nagyon egy Z14XE, vagy Z16XE motoros digit klímás G astra, hogy az mit csinál. Szánjon meg valaki ;) Csak egy lefulldás erejére..

A hiba egyébként állandósult. Már mindegy, hogy a motor meleg, vagy hideg. Beindítom, indul pöcc-röff, majd le is áll, mint a bot, pár másodperc mulva, dadogás nélkül, mint ha a levenném a gyújtást.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Segítségeteket kérném. Van egy 2005-ös G-s Astránk, ami furcsa tüneteket produkál. Nem jelez semmit a sebességmérő, a fordulatszám mérő, világít a kézifék visszajelző lámpa (pedig nincs behúzva), nem mutat semmit az üzemanyag jelző és a kilometerek sem jelennek meg a kis kijelzőn. Tegnap egy indítás után jelentkeztek a tünetek, mára már a magnó sem működik. Mi lehet a probléma? Biztosítékokat megnéztem, azokkal elvileg nincs probléma. Holnap viszem szerelőhöz diagnosztikára, de jó lenne látni a javítási költségeket. Köszönök bármilyen észrevételt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Fojtószelepet érdemes takarítani ha már az oldalán látszik a trutyi? Vagyis inkább úgy kérdezem ha nem takarítom milyen mellékhatásai lehetnek? Illetve ha takarítva van azon kívül hogy tiszta lesz észre lehet venni mást is működésében?

Találtam egy leírást nekem (amatőrnek) való, így még én is ki tudnám takarítani.

https://sites.google.com/site/gastraokossagok/motor-reszegysegek#TOC-Fojt-szelep-takar-t-sa: (2.1-es pont)

https://plus.google.com/photos/105855684805765680625/albums/5700574789938060257

Link to comment
Megosztás:

Hello!

1.7 D T ISUZU motoros astrámon a következőt tapasztaltam:időnként rángat,a gázolajszűrő alján mindenféle törmeléket találtam. 10.000km-ként cserélem a szűrőt. Szeretném kitakarítani a tankot,de nem találom a leeresztőnyílást.Motorlámpa nem jelez. Tud valaki segíteni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adott egy 2001 es 3ajtós 1.4 es opel astra G (Z14XE)

Ma délután kigyulladt az ellenörző lámpák közül menet közben normál használatban a "motorvezérlő rendszer elindulásgátló" nevezetű

innen néztem:

https://sites.google...sagok/muszerfal

Nem a szervízkulcsos hibakivillogtatós hanem a Motor ikon.

Változást nem vettem észre megy, húz rendesen.

Leállítás után is visszajön.

Valamint akkor vettem észre, hogy a gyújtás ráadása utána az össze ellenörző lámpa égve marad nem alszik el pár másodperc után kivéve a légzsáké. az elalszik Viszont ha indítok akkor elalszanak kivéve a fent emlitett motor ikont.. Reggel melóba induláskor elaludtak. Általában megvárom mig elalszanak és utána indítok.

Hibakódott elvileg nem tudtam kivillogtatni.

Mi lehet a gond??

Előre is köszönöm!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Nos..

szereztem hűtésmodult, át is tettem. A hiba maradt. Vagyis a leálláskor műszerfalon látható hűtésmodul hiba kamu. Normális, hogy világít. Legalábbis úgy tűnik nekem.

vegyek ECU-t?

Sziasztok!

Nos.. egy X16XE került a közelembe, ki is próbáltuk. Mind hideg, mind meleg motor esetében itt is a kérdéses visszajelző előbb gyullad ki, csak nincs ekkora idő különbség. Ezt is kamerával felvettem, egyértelműen előbb gyullad ki. A teszt az volt, hogy járó motornál 4-esben kézifékkel kuplung fel.

Másik autó egy Z14XEP volt, ebben nem gyullad ki a visszajelző, de a modul sincs benne, ami a lökhárító alatt lenne. Üres lyuk van a helyén. így gondolom izzó sincs hozzá :)

Szóval előrébb nem lettem. Kéne nagyon egy Z14XE, vagy Z16XE motoros digit klímás G astra, hogy az mit csinál. Szánjon meg valaki ;) Csak egy lefulldás erejére..

A hiba egyébként állandósult. Már mindegy, hogy a motor meleg, vagy hideg. Beindítom, indul pöcc-röff, majd le is áll, mint a bot, pár másodperc mulva, dadogás nélkül, mint ha a levenném a gyújtást.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Segítségeteket kérném. Van egy 2005-ös G-s Astránk, ami furcsa tüneteket produkál. Nem jelez semmit a sebességmérő, a fordulatszám mérő, világít a kézifék visszajelző lámpa (pedig nincs behúzva), nem mutat semmit az üzemanyag jelző és a kilometerek sem jelennek meg a kis kijelzőn. Tegnap egy indítás után jelentkeztek a tünetek, mára már a magnó sem működik. Mi lehet a probléma? Biztosítékokat megnéztem, azokkal elvileg nincs probléma. Holnap viszem szerelőhöz diagnosztikára, de jó lenne látni a javítási költségeket. Köszönök bármilyen észrevételt.

Helló! hasonlóan jártam a múlt héten nekem menet közben hallgatott el a rádió utána a belső műszerfal világítás halványodott el majd jött a légzsákjel világítás és a kézifék és a benzin mutató sem mutatott semmit majd a sebességet és a fordulatszámot sem mutatta. nekem generátort kellett cserélni 20 ezer forintért vadonatújat kaptam 1 év garanciával. a legdurvább az volt hogy a töltés jelző nem is világított mert még annyi feszültséget kapott hogy ne világítson. nézesd meg a generátorodat. szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.