Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szerintem is EGR probléma vagy folytószelep esetleg.Csak ki kell venni és megtakarítani mindkettőt ,találsz róla leírást bőven.

Milyen az az SXI motor???

A fojtószelep ki lett takarítva de azért megnézem még egyszer.Meg az EGR-t is.

Az autó SXI nem a motor,bocsesz,kicsit késő volt mikor írtam ;)

Link to comment
Megosztás:

Be lehet pattintani, én is utólag tettem bele, bár biztos ami biztos alapon még meg is ragasztottam... :) A ragasztó neve nem ugrik be, talán Tgabika meg tudja mondani. Egyébként az OBIban is be lehet szerezni...

Pattex Total Fix.

pattex.jpg

És nem kell kivenni a műszeregységet hozzá, anélkül is le lehet pattintani a plexit

Link to comment
Megosztás:

Hálás köszönet,holnap szét szedem...

Itt van egy ábra a kiszereléshez: http://vauxhall.workshop-manuals.com/astra-g/index.php?id=5234

De mielőtt nekikezdesz szerintem kezd az egyszerűbbekkel, vedd ki az ajtónyitás kapcsolót a bal-elsőnél, és nézd meg rajta van-e mindkét vezeték (ha esetleg valaki korábban szándékosan iktatta volna ki). Ha igen, húzd le róla a csatlakozót, testeld le a két vezetéket, hogy ellenőrizd maga a kapcsoló működik-e. Nem biztos, hogy ott van a gond, de ha mégis akkor kellemetlen ha azután derül ki, miután szétszedted a fél autót. A multitimer kiszedés előtt még javasolnám azt is, hogy keresd meg annak a vezetéknek a másik végét ami az ajtókapcsolóhoz megy a multitimer csatlakozójában, és ellenőrizd hogy egyben van-e a vezeték odáig (egy próbalámpával, vagy kis multiméterrel ki tudod mérni, hogy odakapcsolja-e a testet a kapcsoló). Ha az is rendben, akkor a multitimerben van a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kíváncsi vagyok, valamelyikőtök találkozott e már az alábbi érdekes jelenséggel(Z16XE):

-A váltókor nehézkesebben jár, illetve a fel-le kapcsolásokkor mikor a kuplungot felngeded ránt egyet az autó. Ilyenkor nehezebben is pörög fel, olyan érzés, mint amikor lapos gumikkal mész. Ha reggel induláskor ilyen, akkor egészen estig ilyen is marad. Viszont vannak napok, amikor ennek nyoma sincs.

Olyankor vajpuhán jár a váltókar, a fenti rángatásnak erőtlenségnek se híre se hamva...
Előre is ksözi a válaszokat! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan problémával fordulnék hozzátok ami kicsit bosszant, és kiváncsi lennék a véleményekre!

A gáz a sebváltónál van!

Egy G astáról lenne szó '98 X16XEL.

Olyan "hibát" inkább kicsit sz..r dolgot tapasztalok a váltónál,hogy hidegen az egyes és kettes fokozatot nehezen alig lehet kapcsolni!

Amikor már bemelegszik"pár km megtétele után már semmi jelenség mint kés a vajon úgy megy a váltás, ez azért zavar mert nemrég lett megkuplungozva "kinyomó,szerkezet, tárcsa olaj",minden aminek illik ilyenkor kicserélve lennie az ki lett cserélve, jah hozzáteszem nem gagyi cuccot sachs márkát kapot,amit észre is venni ,amúgy mérföldekkel könnyebb a kuplung ,és halk!

Kérdésem lenne!!!

1 -lehet kevesebb olajat tettek vissza a váltóba( ha töltök hozzá ,légteleníteni kell?)

2 -nívócsavart hol találom a váltón?

3 - ha légteleníteni kell azt hogy csináljam?

ha valaki tud komolyan kérném a segítséget!

köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan problémával fordulnék hozzátok ami kicsit bosszant, és kiváncsi lennék a véleményekre!

A gáz a sebváltónál van!

Egy G astáról lenne szó '98 X16XEL.

Olyan "hibát" inkább kicsit sz..r dolgot tapasztalok a váltónál,hogy hidegen az egyes és kettes fokozatot nehezen alig lehet kapcsolni!

Amikor már bemelegszik"pár km megtétele után már semmi jelenség mint kés a vajon úgy megy a váltás, ez azért zavar mert nemrég lett megkuplungozva "kinyomó,szerkezet, tárcsa olaj",minden aminek illik ilyenkor kicserélve lennie az ki lett cserélve, jah hozzáteszem nem gagyi cuccot sachs márkát kapot,amit észre is venni ,amúgy mérföldekkel könnyebb a kuplung ,és halk!

Kérdésem lenne!!!

1 -lehet kevesebb olajat tettek vissza a váltóba( ha töltök hozzá ,légteleníteni kell?)

2 -nívócsavart hol találom a váltón?

3 - ha légteleníteni kell azt hogy csináljam?

ha valaki tud komolyan kérném a segítséget!

köszi!

Légteleníteni nem kell. A csavart a ház oldalán találod, a szint ez alatt van kb 2centivel. Elvileg be lehet állítani a váltórudazatot, lehet, h elállítódott...

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1762

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

ÓÓÓ! Elárulod, hogy kell kiiktatni???? Lerobban tőle a fejem! Lécci?!?

Tényleg borzasztó a hangja. Sikerülrt megszólaltatni...

A leg egyserübb ha kicseréled egy másik ajtóbanlévőre az ajtókapcsolót. Azokban nincs bekötve az a szál ami a multiméterbe megy, csak a belső világítást kapcsolja ha jól vettem észre.

Link to comment
Megosztás:

Itt van egy ábra a kiszereléshez: http://vauxhall.workshop-manuals.com/astra-g/index.php?id=5234

De mielőtt nekikezdesz szerintem kezd az egyszerűbbekkel, vedd ki az ajtónyitás kapcsolót a bal-elsőnél, és nézd meg rajta van-e mindkét vezeték (ha esetleg valaki korábban szándékosan iktatta volna ki). Ha igen, húzd le róla a csatlakozót, testeld le a két vezetéket, hogy ellenőrizd maga a kapcsoló működik-e. Nem biztos, hogy ott van a gond, de ha mégis akkor kellemetlen ha azután derül ki, miután szétszedted a fél autót. A multitimer kiszedés előtt még javasolnám azt is, hogy keresd meg annak a vezetéknek a másik végét ami az ajtókapcsolóhoz megy a multitimer csatlakozójában, és ellenőrizd hogy egyben van-e a vezeték odáig (egy próbalámpával, vagy kis multiméterrel ki tudod mérni, hogy odakapcsolja-e a testet a kapcsoló). Ha az is rendben, akkor a multitimerben van a hiba.

Köszönöm a segítséget!

Részeredmény már van.

Nemrég van meg az autó, de pár meglepetést már okozott.

Eredetvizsgán mondták, hogy biztos hogy telibe át lett festve(ez még nem lenne baj), gondolom ezért nincs minden a helyén.

Össze voltak keverve az ajtókapcsolók(bal hátsó, bal első) így csak a belső világítást kapcsolta. A bal elsőnek nálam más színű a nyomó rész, így gyorsan meg lett a helyes darab.

Kimértem a kapcsolót is, kapcsol mind 2 lábra.

Kicseréltem meg is szólalt, öröm bodogtág.

Mostmár sípol ha kell ha nem. Nyitott ajtónál ha benne van a kulcs(és nincs gyujtáson) ha nincs ha fel van kapcsolva a világítás ha nem. Egyszer hallottam szirénázni is világításra de mostmár csak sípol.

Valahogy csk meg lesz előbb utóbb, lehet gyujtáskapcsoló probléma.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap este kaptam el a kocsit, így végre nálam van és boldog Astra-tulaj vagyok:) Maximálisan elégedett vagyok vele eddig, remélem így is marad. Szépen működik, jól húz, minden úgy tűnik, hogy OK.

5W30 GM olaj került bele, kíváncsi vagyok hogy viselkedik majd, remélem nem fogyassza.

Egy esztétikai hibája van, de attól megőrülök. A bal dudagomb ki van szakadva. Már előtte is beszéltünk erről. több megoldást is láttam, amivel javítható. Berakják az új gombot, ragasztva. Ez OK, csak úgy látom, hogy körülötte is egy kicsit szakadt, ezért a szegély nem fogja takarni. Ráadásul Pestre kellene vinnem az autót, hogy megcsinálják.

Láttam a hőkezeléses megoldást is, az nagyon nem tetszik, alig szebb, mint a szakadt:(

És van az utángyártott burkolat, amit ebay-en (LINK) még olcsóbban meg lehet venni, mint itthon (ua, mint az itthoni, fix, hogy innen rendelik nagyban). Ehhez ugye le kell venni a légzsákburkolatot, átrakni az Opel jelet és a légzsákot átemelni. Ez elvileg OK, sokan megcsinálták már. Kérdés, hogy tudtok-e erről valami leírást, hogy kell ezt pontosan csinálni? Elvileg valami pöcköket kell kinyitni és aztán visszarakni.

Elvileg az utángyártott fedél biztonságos, ha véletlenül szükség lenne a légzsákra. Aki látott már ilyet, és össze tudta hasonlítani az eredetivel, az mit szól hozzá?

Esetleg Pécs közelében valaki, aki tudna segíteni a szerelésben?

Köszönet!

Link to comment
Megosztás:

stabilizátor kar (kutyacsont) cserénél csak simán kiveszem a régit és be az újat? nem ugrik szét semmi? állítani kell a csere után?

így van, ki a régi be az új, semmi nem ugrik szét, s futóművet sem kell állítani....legalábbis ezért nem :icon1:

Link to comment
Megosztás:

T kukori!

"... remélem nem fogyassza ..."

Az olajfogyás nem a motorolaj jellemzője, hanem a gépjármű karbantartási színvonalára utaló jel.

Igen, tudom. Ebben bízok, hogy rendben van a motor és jó állapotban. Ha nem csipegeti túlzottan (a normál értéken felül) az olajat, akkor jó. Eddig 10W40 olajjal ment, Opel szervizben volt végig, ott rakták bele minden alkalommal (vezetett szervizkönyv, minden számla megvan). Én vétel után rögtön lecseréltettem 5W30 GM olajra, majd használat közben kiderül.

Emígy megnéztem, hogy ad-e valamilyen hibakódot, a "villogtatós" módszerrel, ha nem tévedek, akkor 0141, vagyis "Lambdaszonda-fűtö áramkör (Bank 1. szonda 2) funkció-rendellenesség". Az is lehet, hogy nem törölték a hibakódot (ezt gondolom nem tudom csak számítógéppel megtenni), mert tavaly kapott gyári új lambdaszondát, nem tartom valószínűnek, hogy hibás lenne. Ez mire utalhat? Más hibakód nincs, illetve ez is csak villogtatással jön elő, nem világít semmi gyújtás után.

A légzsák-burkolatról, ha valakinek van infója, kérem, hogy segítsen!

Köszönet!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap este kaptam el a kocsit, így végre nálam van és boldog Astra-tulaj vagyok:) Maximálisan elégedett vagyok vele eddig, remélem így is marad. Szépen működik, jól húz, minden úgy tűnik, hogy OK.

5W30 GM olaj került bele, kíváncsi vagyok hogy viselkedik majd, remélem nem fogyassza.

Egy esztétikai hibája van, de attól megőrülök. A bal dudagomb ki van szakadva. Már előtte is beszéltünk erről. több megoldást is láttam, amivel javítható. Berakják az új gombot, ragasztva. Ez OK, csak úgy látom, hogy körülötte is egy kicsit szakadt, ezért a szegély nem fogja takarni. Ráadásul Pestre kellene vinnem az autót, hogy megcsinálják.

Láttam a hőkezeléses megoldást is, az nagyon nem tetszik, alig szebb, mint a szakadt:(

És van az utángyártott burkolat, amit ebay-en (LINK) még olcsóbban meg lehet venni, mint itthon (ua, mint az itthoni, fix, hogy innen rendelik nagyban). Ehhez ugye le kell venni a légzsákburkolatot, átrakni az Opel jelet és a légzsákot átemelni. Ez elvileg OK, sokan megcsinálták már. Kérdés, hogy tudtok-e erről valami leírást, hogy kell ezt pontosan csinálni? Elvileg valami pöcköket kell kinyitni és aztán visszarakni.

Elvileg az utángyártott fedél biztonságos, ha véletlenül szükség lenne a légzsákra. Aki látott már ilyet, és össze tudta hasonlítani az eredetivel, az mit szól hozzá?

Esetleg Pécs közelében valaki, aki tudna segíteni a szerelésben?

Köszönet!

Én kicseréltem.Szintén az ebay-on vettem.Szállítással együtt volt 6400Ft. Azzal viszont számolnod kell, hogy nem pont olyan mint a gyári.Egy kicsit kiáll a kormány síkjából, kb 1mm-t. A fewlülete sem olyan mint a gyárié, de nem észrevehető. Én kb egy fél év múlva nézetem meg, amikor itt a fórumon írta valaki, és akkor döbbentem rá, hogy jé... valóbban más.Tehát szerintem nem vészes.

Az, amit írnak hogy 5 perc a csere, az kamu!Van rajta két szegecs felül, azt óvatosan le kell fúrni.Azért írom, hogy óvatosan, mert nehogy megszaladjon a fúró és belemenjen a légzsákba.Utánna az új fedőn ezt egy sima szegecselővel én visszarögzítettem.Aztán ott vannak a fülek, amik rá vannak hajtva a légzsák borítóra.Ezeket elég nehéz hajlítgatni.Egyszer kell a leszedésnél, egyszer meg amikor az újat felteszed, vagyis akkor visszahajlítani .Ezek előtt viszont még ott az embléma.

Ez úgy van felfogatva, hogy van az embléma hátulján három műanyag rúd, aminek a végét egyszerűen ráolvasztották a borítóra.Tehát egy műanyag szegecs szerűség.Ezt érdemes úgy leszedni,, hogy az új borítónál ezt az olvasztgatós dolgot még meg tudd csinálni, tehát maradjon elég műanyag amit meg tudsz olvasztani.Mondjuk ha ez nem megy, még ott a ragasztás is.Nekem mondjuk sikerált úgy megcsinálni, mintha gyári lenne.Szóval kb ennyi.Nem öt perc.

Link to comment
Megosztás:

Én kicseréltem.Szintén az ebay-on vettem.Szállítással együtt volt 6400Ft. Azzal viszont számolnod kell, hogy nem pont olyan mint a gyári.Egy kicsit kiáll a kormány síkjából, kb 1mm-t. A fewlülete sem olyan mint a gyárié, de nem észrevehető. Én kb egy fél év múlva nézetem meg, amikor itt a fórumon írta valaki, és akkor döbbentem rá, hogy jé... valóbban más.Tehát szerintem nem vészes.

Az, amit írnak hogy 5 perc a csere, az kamu!Van rajta két szegecs felül, azt óvatosan le kell fúrni.Azért írom, hogy óvatosan, mert nehogy megszaladjon a fúró és belemenjen a légzsákba.Utánna az új fedőn ezt egy sima szegecselővel én visszarögzítettem.Aztán ott vannak a fülek, amik rá vannak hajtva a légzsák borítóra.Ezeket elég nehéz hajlítgatni.Egyszer kell a leszedésnél, egyszer meg amikor az újat felteszed, vagyis akkor visszahajlítani .Ezek előtt viszont még ott az embléma.

Ez úgy van felfogatva, hogy van az embléma hátulján három műanyag rúd, aminek a végét egyszerűen ráolvasztották a borítóra.Tehát egy műanyag szegecs szerűség.Ezt érdemes úgy leszedni,, hogy az új borítónál ezt az olvasztgatós dolgot még meg tudd csinálni, tehát maradjon elég műanyag amit meg tudsz olvasztani.Mondjuk ha ez nem megy, még ott a ragasztás is.Nekem mondjuk sikerált úgy megcsinálni, mintha gyári lenne.Szóval kb ennyi.Nem öt perc.

Köszönöm a részletes választ! Hát, azt gondoltam, hogy nem 5 perc. Esetleg tudnál segíteni, ezt megcsinálni:) Nem vagyok egy nagy szaki, sajnos:( Főleg az a szegecs, amit fúrni kell, brrr...

Az új fedél anyaga hasonló, mint a régié? Írod, hogy nem olyan, mint a gyári, de szerinted ha baj van és nyit a légzsák, akkor ezt is úgy át tudja törni, mint az eredetit?

Tudnál majd esetleg képet felrakni, hogy milyen lett?

Köszönet!

Link to comment
Megosztás:

......

Az olajfogyás nem a motorolaj jellemzője, hanem a gépjármű karbantartási színvonalára utaló jel.

Nem feltétlen. Nekem nem volt olajfogyás gondom. Szerelőhöz lett víve más miatt, a hibát nem csinálták meg és azóta ingadozik az alapjárat és eszi az olajat. Nálam a hozzáértő szerelők cseszték el, az Én hibám mindössze annyi, hogy olyan barom voltam, hogy szerelőhöz vittem.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a részletes választ! Hát, azt gondoltam, hogy nem 5 perc. Esetleg tudnál segíteni, ezt megcsinálni:) Nem vagyok egy nagy szaki, sajnos:( Főleg az a szegecs, amit fúrni kell, brrr...

Az új fedél anyaga hasonló, mint a régié? Írod, hogy nem olyan, mint a gyári, de szerinted ha baj van és nyit a légzsák, akkor ezt is úgy át tudja törni, mint az eredetit?

Tudnál majd esetleg képet felrakni, hogy milyen lett?

Köszönet!

én szegecsekkel nem rögzítetem újra. simán megtették a visszahajtott fülecskék is...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap este kaptam el a kocsit, így végre nálam van és boldog Astra-tulaj vagyok:) Maximálisan elégedett vagyok vele eddig, remélem így is marad. Szépen működik, jól húz, minden úgy tűnik, hogy OK.

5W30 GM olaj került bele, kíváncsi vagyok hogy viselkedik majd, remélem nem fogyassza.

Egy esztétikai hibája van, de attól megőrülök. A bal dudagomb ki van szakadva. Már előtte is beszéltünk erről. több megoldást is láttam, amivel javítható. Berakják az új gombot, ragasztva. Ez OK, csak úgy látom, hogy körülötte is egy kicsit szakadt, ezért a szegély nem fogja takarni. Ráadásul Pestre kellene vinnem az autót, hogy megcsinálják.

Láttam a hőkezeléses megoldást is, az nagyon nem tetszik, alig szebb, mint a szakadt:(

És van az utángyártott burkolat, amit ebay-en (LINK) még olcsóbban meg lehet venni, mint itthon (ua, mint az itthoni, fix, hogy innen rendelik nagyban). Ehhez ugye le kell venni a légzsákburkolatot, átrakni az Opel jelet és a légzsákot átemelni. Ez elvileg OK, sokan megcsinálták már. Kérdés, hogy tudtok-e erről valami leírást, hogy kell ezt pontosan csinálni? Elvileg valami pöcköket kell kinyitni és aztán visszarakni.

Elvileg az utángyártott fedél biztonságos, ha véletlenül szükség lenne a légzsákra. Aki látott már ilyet, és össze tudta hasonlítani az eredetivel, az mit szól hozzá?

Esetleg Pécs közelében valaki, aki tudna segíteni a szerelésben?

Köszönet!

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/utaster_csomagter/legzsak_legzsak_szett/opel_corsa_b_kormanylegzsak_gyari_szep_allapot_1758933140.html

:icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.