Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Én is a tükörlap felé hajlok, főleg, hogy a neutrális szilikont is meg kell vennem. Csak nem tudom, hogy az olcsó utángyártott tükrök mennyivel rosszabbak, mint a gyári?

Elektromos a tükör. Gondolom fűthető is, mert a legtöbb esetben ez a felszereltség mellett fűthető. Kétlem, hogy ebben a kánikulában érezni lehet a fűtést, eleve ezer fokos:)

https://cromax.hu/20000000-karosszeria/21320000-muanyag-elemek/21320337-visszapillanto-tukor-alkatresz/185441-tukorlap-opel-astra-g-bal-futott

Az Alkar-EU importra gondoltam, talán valamivel jobb, mint a no name EU-s.

Hogy kell kivennem a bennmaradt lapot és visszaraknom az újat?

Símán kipattintod, és helyébe belepattintod a másikat. Én a legolcsóbbat vettem. Jó, féléve bírja.

Link to comment
Megosztás:

okés várom a fejleményeket

Hello

A biztonság kedvéért vettem ma egy visszacsapó szelepet is. Aztán hozzáláttam megint kibontani a szivattyút, az egész műanyag házat egyszerűen nem tudtam kiszedni olyan helyen fogják a rögzítő fülek, hogy nem bírtam kipattintani a helyérőr, így nem tudtam megnézni a gyári visszacsapó szelepet, hogy mizu vele.

ezért a visszatérő csövet elvágtam és beraktam oda az új visszacsapó szelepet (1600ft), hogy ha rossz lenne a gyári tarsa meg a nyomást. Ekkor láttam hogy amikor meghajlítottam a csövet elég jól be van repedezve. Megnéztem az előremenőt is az meg konkrétan a hajlatnál 4 helyen volt kirepedve, csoda, hogy kapott üzemanyagot szegény kocsi iduláskor. Én meg még csodálkoztam hogy nehezen indul.

Szóval azt a csövet cseréltem, találtam itthon olyan gumicsövet. Most szépen indul elsőre. Ez nem tudom mennyire egyedi eset, vagy lehet, hogy 8 évesen ez már elő jön és kész.

Reggel ha jól indul akkor ez volt a baja :)

Link to comment
Megosztás:

tankszellőztető szelep

az ecu vezérli .

ha nem nyit ki akkor összehorpad a tank ,és vagy emelkedik látszólag az üzemanyag szint

:)

Nekem nem az a gond, hogy többet mutat, hanem kb negyedről hírtelen leugrik és vílágít vagy egyből villog a jelző, és ha rátankolok akkor helyre áll. Tehát nekem kevesebbet szok mutatni.

Ma meg megálltam a lejtőn kb 1órára leparkoltam, de mikor elindúltam megint villogott. És azóta is. Pedig elötte meg csak nem is világított.

Ez már nagyon idegesítő!!! :angry:

Hol van ez a tankszellőztető?

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem az a gond, hogy többet mutat, hanem kb negyedről hírtelen leugrik és vílágít vagy egyből villog a jelző, és ha rátankolok akkor helyre áll. Tehát nekem kevesebbet szok mutatni.

Ma meg megálltam a lejtőn kb 1órára leparkoltam, de mikor elindúltam megint villogott. És azóta is. Pedig elötte meg csak nem is világított.

Ez már nagyon idegesítő!!! :angry:

Hol van ez a tankszellőztető?

A tankszellőztető a motortérben van, a légszűrőház mellett (tűzfal felől). Ezt könnyen ki tudod zárni ha a hiba jelentkezésekor leveszed a tanksapkát. Ha nem az a gond (ami nálad valószínű), akkor szét kellene szedni a műszeregységet és forrasztási hibákra vadászni a panelen, vagypedig lehet a jeladó is hibás.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudom, hogy volt már szó erről a problémáról, de újra felhoznám, ha nem baj.

Szóval, kb. két hete azt vettem észre, hogy az üzemanyag-szintmérőm "fél" töltöttségről menet közben elindul felfelé, egészen a "tele" szintig, majd - fordulattól függően - vissza és fel megint. Megállás után lecsavartam a tanksapkát és durván 5 másodpercig a tank csak úgy szívta befelé az éltető levegőt. :)
Azóta is fennáll a probléma, amit ideiglenesen azzal orvosolok, hogy a tanksapkát alig tekerem vissza és így nem keletkezik vákuum. Tanksapkacserével már próbálkoztam, eredménytelenül. Annyit vettem észre, hogy a korábban bosszantó üzemanyag szellőztető szelep "kopogás" megszűnt, gondolom, mert nem működik.
A tankot soha nem csurgatom tele, egy kattanás után nem kap több naftát.
Szerintetek hol keressem a hiba forrását? Esetleg a jobb első belső sárvédő alatt lévő szűrő csere segíthet?
Attól tartok leginkább, hogy az AC elf.ssa magát szellőzés híján.
Köszönöm előre is a válaszotokat!

Link to comment
Megosztás:

A tankszellőztető a motortérben van, a légszűrőház mellett (tűzfal felől). Ezt könnyen ki tudod zárni ha a hiba jelentkezésekor leveszed a tanksapkát. Ha nem az a gond (ami nálad valószínű), akkor szét kellene szedni a műszeregységet és forrasztási hibákra vadászni a panelen, vagypedig lehet a jeladó is hibás.

Kerestem jeladót a cromaxnál, de nem találtam így külön.

Vele van építve a szivattyúba?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudom, hogy volt már szó erről a problémáról, de újra felhoznám, ha nem baj.

Szóval, kb. két hete azt vettem észre, hogy az üzemanyag-szintmérőm "fél" töltöttségről menet közben elindul felfelé, egészen a "tele" szintig, majd - fordulattól függően - vissza és fel megint. Megállás után lecsavartam a tanksapkát és durván 5 másodpercig a tank csak úgy szívta befelé az éltető levegőt. :)

Azóta is fennáll a probléma, amit ideiglenesen azzal orvosolok, hogy a tanksapkát alig tekerem vissza és így nem keletkezik vákuum. Tanksapkacserével már próbálkoztam, eredménytelenül. Annyit vettem észre, hogy a korábban bosszantó üzemanyag szellőztető szelep "kopogás" megszűnt, gondolom, mert nem működik.

A tankot soha nem csurgatom tele, egy kattanás után nem kap több naftát.

Szerintetek hol keressem a hiba forrását? Esetleg a jobb első belső sárvédő alatt lévő szűrő csere segíthet?

Attól tartok leginkább, hogy az AC elf.ssa magát szellőzés híján.

Köszönöm előre is a válaszotokat!

Szia!

Szerintem meg is válaszoltad magadnak a kérdést: megdöglött a tankszellőztető szelep. Őszintén szólva fogalmam sincs, hogy milyen szűrőre gondolsz, de nem tarom valószínűnek, hogy az legyen a gond. Írod, hogy korábban hallottad kattogni a tankszellőztetőt, most meg nem hallod, ez így elég egyértelmű szerintem. Éppen fentebb írtam hol található, meg kell nézni hogy most valóban a szelep halálozott el, vagy esetleg áramot nem kap.

Kerestem jeladót a cromaxnál, de nem találtam így külön.

Vele van építve a szivattyúba?

Nem, a szintjeladó biztos, hogy külön van a tankban. Hozzáteszem nem tudom, hogy ez mennyire hajlamos a meghibásodásra, lehet nem az a legvalószínűbb hibaforrás. Ugyanakkor DarthVödör fejtegette egyik leírásában a műszeregység forrasztási hibáját, mint visszatérő hibaokot (most valamiért nem találom), lehet én inkább ott kezdeném.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem az a gond, hogy többet mutat, hanem kb negyedről hírtelen leugrik és vílágít vagy egyből villog a jelző, és ha rátankolok akkor helyre áll. Tehát nekem kevesebbet szok mutatni.

Ma meg megálltam a lejtőn kb 1órára leparkoltam, de mikor elindúltam megint villogott. És azóta is. Pedig elötte meg csak nem is világított.

Ez már nagyon idegesítő!!! :angry:

Hol van ez a tankszellőztető?

"vílágít vagy egyből villog a jelző"

Tud villogni is? :D Mert nekem csak világítani szokott. :D

Link to comment
Megosztás:

A fűthető tükör hátoldalán található egy fólia, 2 érintkezővel.

A nem fűthető tükör hátoldalán nincs érintkező!

A mechanikus, vagy elektromos állítás nem zárja ki a fűthetőséget...

"Ne vegyük ki az ajtót, a zsanérból! A festéshez, én kivettem.

Ha jók az idegeid, megpróbálhatod. Nekem 10-20 percbe került, amíg sikerült rendesen visszatenni."

A rugónak, az ajtóban van a háza kialakítva. Ide, úgy kell visszatenni az ajtót, hogy a rugó a házban, megfeszítve van...

Nem lesz egyszerű...

De általában amelyik elektromos állítású, az fűthető is, a mechanikus pedig nem fűthető. :)

Link to comment
Megosztás:

Hali, ma szétszedtem én is az ac-t kiváncsiságból, ugye magában a tankban van a pumpa (dolgozik rendesen) és a fedőn amit leszed az ember, van egy kis fém ill műanyag valami, az lenne a visszacsapó szelep? Jah és most összeraktam és hibalámpát dob alacsony fordulaton :-S

Link to comment
Megosztás:

Üdv Fórumlakok.

Most egy f-es astra tulaja vagyok, de szegény felett már eljárt az idő (21 éves)! A nálam eltöltött 11 év alatt egyszer idő elött bedöglött aí vizpumpa ezen kívül semmi baja nem volt.

Most szeretnék váltani egy fiatalabb darabra.

Igaz, hogy a classic classic 2 stb. gyengébb minőségüek?

Mindegyik g-s astrában vezérműlánc van már? Ezeket milyen sűrűn kell cserélni 150-200e kilométer?

Egy ilyesmit néztem ki, mit szólnátok igy első blikkre?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_caravan_1.4_16v_classic_ii_optima-6934190

Bármilyen tanácsot észrevételt szívesen fogadok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudom, hogy volt már szó erről a problémáról, de újra felhoznám, ha nem baj.

Szóval, kb. két hete azt vettem észre, hogy az üzemanyag-szintmérőm "fél" töltöttségről menet közben elindul felfelé, egészen a "tele" szintig, majd - fordulattól függően - vissza és fel megint. Megállás után lecsavartam a tanksapkát és durván 5 másodpercig a tank csak úgy szívta befelé az éltető levegőt. :)

Azóta is fennáll a probléma, amit ideiglenesen azzal orvosolok, hogy a tanksapkát alig tekerem vissza és így nem keletkezik vákuum. Tanksapkacserével már próbálkoztam, eredménytelenül. Annyit vettem észre, hogy a korábban bosszantó üzemanyag szellőztető szelep "kopogás" megszűnt, gondolom, mert nem működik.

A tankot soha nem csurgatom tele, egy kattanás után nem kap több naftát.

Szerintetek hol keressem a hiba forrását? Esetleg a jobb első belső sárvédő alatt lévő szűrő csere segíthet?

Attól tartok leginkább, hogy az AC elf.ssa magát szellőzés híján.

Köszönöm előre is a válaszotokat!

Szia!

Jobb esetben csak megszorult a szelep. Tech 2-vel "meg lehet mozgatni", vagyis nálam bevált (köszi Elek :hiya: , kb. két éve nem tért vissza az általad is említett "benzintermelés". :icon1:

Bár, ha jobban belegondolok, mostanában megint nem hallom a kopogást, de lehet, hogy csak nem emlékszem jól. Többet kellene kocsikáznom... :unsure:

Link to comment
Megosztás:

A tankszellőztető a motortérben van, a légszűrőház mellett (tűzfal felől). Ezt könnyen ki tudod zárni ha a hiba jelentkezésekor leveszed a tanksapkát. Ha nem az a gond (ami nálad valószínű), akkor szét kellene szedni a műszeregységet és forrasztási hibákra vadászni a panelen, vagy pedig lehet a jeladó is hibás.

Levettem a tanksapkát. Szisszent egyet, de a óra állása nem változott. Akkor áll vissza, ha rátankolok.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.