Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok! Van egy 2003-as 1.4 16V Ecotec motorral szerelt G Astra a szüleimnél! A problémám a következő: Valamiért nem megy 60-65 km/h -nál többet! Felpörög de nagyon lomhán 3-3500-as fordulatig aztán öblös mély hang kíséretében le esik a fordulat! Volt számító gépen a vas, annyit mondtak, hogy eléri a leadott teljesítmény 70-75%-át és ahelyett hogy felugrana 100%-ra, leesik nullára! EGR,gyújtótrafó, gyertyák minden rendben van! Fojtószelepházam van bontott, még azt kicserélem! Tud valaki valami segítséget adni ebben a dologban, hogy mitől lehet ez? Vagy esetleg ha valakinek volt már ilyen jellegű hiba az Astrájával azt megoszthatná velem!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy 2003-as 1.4 16V Ecotec motorral szerelt G Astrám! A problémám a következő: Valamiért nem megy 60-65 km/h -nál többet! Felpörög de nagyon lomhán 3-3500-as fordulatig aztán öblös mély hang kíséretében le esik a fordulat! Volt számító gépen a vas, annyit mondtak, hogy eléri a leadott teljesítmény 70-75%-át és ahelyett hogy felugrana 100%-ra, leesik nullára! EGR,gyújtótrafó, gyertyák minden rendben van! Fojtószelepházam van bontott, még azt kicserélem! Tud valaki valami segítséget adni ebben a dologban, hogy mitől lehet ez? Vagy esetleg ha valakinek volt már ilyen jellegű hiba az Astrájával azt megoszthatná velem!

Z14XE a motorod, ott ki kellene villogtatni az eltárolt hibát.

Ha van tárolt hiba közelebb kerülnénk a megoldáshoz.

https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal

Gáz és fékpedált egyszerre be kell nyomni, majd a gyújtást ráadni.
Ezután számolni kell motorvezérlő hibáját jelző ikon villogásait.
A hibakód 4 számjegyű. Egy számjegy értéke a villogás számával egyezik meg. A számjegyek között rövid szünet van. 10 villogás 0-át jelent. A következő hibakód előtt hosszabb szünet van.
Ha a villogás folyamatos, akkor nincs aktív hiba.
Link to comment
Megosztás:

Z14XE a motorod, ott ki kellene villogtatni az eltárolt hibát.

Ha van tárolt hiba közelebb kerülnénk a megoldáshoz.

https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal

Gáz és fékpedált egyszerre be kell nyomni, majd a gyújtást ráadni.
Ezután számolni kell motorvezérlő hibáját jelző ikon villogásait.
A hibakód 4 számjegyű. Egy számjegy értéke a villogás számával egyezik meg. A számjegyek között rövid szünet van. 10 villogás 0-át jelent. A következő hibakód előtt hosszabb szünet van.
Ha a villogás folyamatos, akkor nincs aktív hiba.

Értem hogyan mondod a dolgot!Kivillogtatom, hiba listám van, kikeresem! Bár a motordiag lámpa nem világított egyszer sem!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

No, ma megpróbáltam kiszedni a szellőzőmotort a zsaluval, amihez ugye le kell szednem az ablaktörlőket. Itt meg is állt a tudomány, a csavart alig tudtam leszedni, leemelni az ablaktörlőt pedig sehogy. Próbáltam én feszegetni, amennyire mertem, de meg sem moccant. Ennél jobban én már nem merem erőltetni, félek, hogy eltörök valamit, nagyobb kárt teszek valamiben. Hiába, ez nem nekem való. Igazatok volt, nagyon rá tud gyógyulni...

Így most kell keresnem egy szerelőt Pécsen, aki kiszereli nekem a szellőzőmotort, leküzdi az ablaktörlő lapátokat, stb. Tudtok esetleg jó szerelőt Pécsen, aki ért is hozzá de nem nyúl le rólam több ezret? Elvileg ez nem nagy munka, ezért is mertem belevágni, ha miden igaz, fél óra alatt ki lehet szedni a szellőzőmotort zsalustól, de én tudom nálam hol a határ nálam, és már az elején elakadtam...

Köszönet és remélem tudtok valakit ajánlani, lehet privátban is, ha nem publikus.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

olyan problémám van, hogy napi első indításnál furcsán indúl a kocsi, dadog erőtlen 1-2 percig szinte használhatatlan

utána egész nap nincs vele probléma indúl pöcre és rögtön lehet vele indúlni akkor is ha 8 óra múlva indítom be

mi lehet ez?

astra g z12xe

Link to comment
Megosztás:

olyan problémám van, hogy napi első indításnál furcsán indúl a kocsi, dadog erőtlen 1-2 percig szinte használhatatlan

utána egész nap nincs vele probléma indúl pöcre és rögtön lehet vele indúlni akkor is ha 8 óra múlva indítom be

mi lehet ez?

astra g z12xe

nekem akkor csinál ilyet nyáron mikor megbuggyan benne a benzin...

mondjuk nem is nagyon fogy a gáz miatt :)

Link to comment
Megosztás:

hogy érted hogy mebuggyan? :blink:

mondjuk elég melegek voltak mostanában és egy ismeretlen karcher kuton tankoltam

kipárolognak belőle az adalékok akár pár hét alatt, és egy büdös lé lesz belőle

tavaly néztem mit szedtek ki egy hajó tankjából amit folyamatosan sütött nyáron a nap és már nem indult... durva..

http://totalbike.hu/technika/motordoktor/2012/05/07/vigyazat_megromlik_a_benzin/

Link to comment
Megosztás:

kipárolognak belőle az adalékok akár pár hét alatt, és egy büdös lé lesz belőle

tavaly néztem mit szedtek ki egy hajó tankjából amit folyamatosan sütött nyáron a nap és már nem indult... durva..

http://totalbike.hu/technika/motordoktor/2012/05/07/vigyazat_megromlik_a_benzin/

Én LPG miatt kevésszer tankolok, de 1-2 havonta megy bele valamennyi friss. Ilyen problémám még nem volt....

De egy 5-6 évig be nem indított MZ-vel jártam így, nem tudtam miért nem indul, benzincsere, és megy...

Link to comment
Megosztás:

Én LPG miatt kevésszer tankolok, de 1-2 havonta megy bele valamennyi friss. Ilyen problémám még nem volt....

De egy 5-6 évig be nem indított MZ-vel jártam így, nem tudtam miért nem indul, benzincsere, és megy...

Lehet, hogy az én OFF autóm is emiatt indul mostanában picit nehezebben? Többet kell tekernie az indítómotornak, mire elkapja, és akkor is mintha nem minden henger indulna egyszerre. Januárban tankoltam bele benzint utoljára.

Link to comment
Megosztás:

Hát bizony...takarékossági szempontból nem jó hír, csak jelzem hogy a prémium benzinek (Shell VPower Nitro, MOL EvoNeo 100, OMV Carrera 100) nem romlanak meg, szóval ha tudod hogy hosszabb ideig nem fogsz benzint használni vagy leállítod az autót, akkor egy alternatíva lehet hogy ilyet töltesz bele (én októbertől áprilisig nem használom a Coupét, de mindig VPower Nitro van benne, és tavasszal első pöccre indul), egy másik pedig Alex75 varázserejű adalékai, azok közül is konkrétan az aceton ha jól emlékszem (de keressetek rá a hozzászólások között a pontos mennyiségre illetve arányra), ami nem engedi hogy bizonyos összetevők kiváljanak az üzemanyagból.

Link to comment
Megosztás:

Hát bizony...takarékossági szempontból nem jó hír, csak jelzem hogy a prémium benzinek (Shell VPower Nitro, MOL EvoNeo 100, OMV Carrera 100) nem romlanak meg, szóval ha tudod hogy hosszabb ideig nem fogsz benzint használni vagy leállítod az autót, akkor egy alternatíva lehet hogy ilyet töltesz bele (én októbertől áprilisig nem használom a Coupét, de mindig VPower Nitro van benne, és tavasszal első pöccre indul), egy másik pedig Alex75 varázserejű adalékai, azok közül is konkrétan az aceton ha jól emlékszem (de keressetek rá a hozzászólások között a pontos mennyiségre illetve arányra), ami nem engedi hogy bizonyos összetevők kiváljanak az üzemanyagból.

Én már arra tippeltem, hogy mivel alig van benzinnel használva (gyakorlatilag csak hidegen indul benzinnel most, melegen már LPG-vel is indul), a vezérlő nem tudja megtanulni, hogy mennyi benzin kell az indításhoz, ezért indul nehezen. De akkor lehet, hogy tényleg ez a gond, hogy megromlott a benzin...

Na majd nemsokára valószínűleg járok Magyarországon, akkor tankolok valamelyik említettből, miután kihasználtam a most benne levő 15-20 litert. Olyan lesz ez, mintha a fogamat húznák... De gondolom nem érdemes ebből sem telitankolnom, mert az jelen állás szerint nagyjából egy év alatt fogyna ki, inkább néhányhavonta tankoljak rá néhány litert.

E85-el mi a helyzet? Gyorsabban romlik, mint a benzin? Tisztítókúraként gondoltam valamennyit tankolni, akkor lehet az lenne a legjobb, ha most tankolnék hozzá néhány liter E85-öt, aztán amikor elfogy, akkor tankolni rá prémium benzint.

Link to comment
Megosztás:

Én évi ~20e-et megyek, de ez is átlagon aluli....

Ez a példány évi 25e-et ment... Most +25% sokkal több?

pedig a statisztikák szerint az üzemanyageladások folyamatosan csökkennek

magáncélokra biztos kevesebbet autóznak az emberek(bizonyos rétegek) <_<

a többiek meg többet :D

Én évi 7ezret megyek nekem azért tűnik soknak a 25 ezer évente,de én tényleg csak indokolt esetben autózom,amúgy kerékpár meg séta,fő az egészség :icon1:

Link to comment
Megosztás:

pedig a statisztikák szerint az üzemanyageladások folyamatosan csökkennek

magáncélokra biztos kevesebbet autóznak az emberek(bizonyos rétegek) <_<

a többiek meg többet :D

Én évi 7ezret megyek nekem azért tűnik soknak a 25 ezer évente,de én tényleg csak indokolt esetben autózom,amúgy kerékpár meg séta,fő az egészség :icon1:

Én szinte minden nap használom a kocsit s igy gurulok 15-16 ezret, erre számoltam egy kicsi pluszt s ez alapján gondoltam, hogy talán több a kilométer az átlagosnál. Bár azért ez csak egy szempont a sok közül. Egyébként ezek már mind vezérmű

láncosak? Amit mennyi km után kéne cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

No, ma megpróbáltam kiszedni a szellőzőmotort a zsaluval, amihez ugye le kell szednem az ablaktörlőket. Itt meg is állt a tudomány, a csavart alig tudtam leszedni, leemelni az ablaktörlőt pedig sehogy. Próbáltam én feszegetni, amennyire mertem, de meg sem moccant. Ennél jobban én már nem merem erőltetni, félek, hogy eltörök valamit, nagyobb kárt teszek valamiben. Hiába, ez nem nekem való. Igazatok volt, nagyon rá tud gyógyulni...

...

Amikor ablaktörlő mechanikát javítottam, nekem se akartak lejönni a karok a helyükről. Vettem ablaktörlő kar leszedőt vateráról. 2 ezer alatt megvolt postával együtt. Azzal könnyen lepattantak.

Link to comment
Megosztás:

Szép napot.

Egy olyan problémával találkoztam,hogy az anyós oldali ablak nem megy fel magától,csak nyomva tartott gomb kíséretében,

de ha bezárom akkor automatikusan felhúzza mindet. Próbáltam a le-nyomva tart, fel-nyomva tart tanítást,de nincs változás.

Mi lehet a probléma, valakinek valami ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Én sima kétkaros csapágylehúzoval szedtem le az ablaktörlő karokat mikor az Insignia spricniket raktam be.

Hát igen, lehúzó nélkül esélytelennek tűnik, hogy meg tudjam mozdítani. Ha összeadom, hogy mi mindent kell vennem, akkor már jobban járok, ha egy normál áron dolgozó mester leszedi egy pillanat alatt, kiszereli a szellőztetőt is. Kb fél óra munka vagy még annyi sem, megfelelő szerszámmal.

Utána visszarakni már én is tudom, főleg ha az ablaktörlő visszarakása előtt lekenjük rézpasztával, utána elvileg már könnyű lesz újra lekapni.

Emígy én is megrendeltem az Isnigna spricniket, ha már szét kell kapni az elejét, akkor azt kicserélni pár perc és állítólag sokkal jobb, mint az eredeti.

Link to comment
Megosztás:

Hát igen, lehúzó nélkül esélytelennek tűnik, hogy meg tudjam mozdítani. Ha összeadom, hogy mi mindent kell vennem, akkor már jobban járok, ha egy normál áron dolgozó mester leszedi egy pillanat alatt, kiszereli a szellőztetőt is. Kb fél óra munka vagy még annyi sem, megfelelő szerszámmal.

Utána visszarakni már én is tudom, főleg ha az ablaktörlő visszarakása előtt lekenjük rézpasztával, utána elvileg már könnyű lesz újra lekapni.

Emígy én is megrendeltem az Isnigna spricniket, ha már szét kell kapni az elejét, akkor azt kicserélni pár perc és állítólag sokkal jobb, mint az eredeti.

Én nem tenném bele még egyszer....

Gyenge a szivattyúja az astrának... ;)

Link to comment
Megosztás:

Én addig mozgattam óvatosan, amíg meg nem indult.A bal oldali könnyebb volt, mert jobban hozzá lehet férni.A jobb oldali a cumi.

Pont ahogy írod. Én akarattal kezdtem a jobb oldalival, mert tudtam, hogy azt sokkal nehezebb lesz. Esélytelen. Úgy rá van gyógyulva, hogy ez leemelő nélkül nem fog menni, nem is merek már próbálkozni, mert eltörök vagy görbítek valamit, több kárt teszek az egészben, mint ami a haszon.

Már beszéltem egy szerelővel, majd ő leküzdi és ki is szereli a szellőzőt.

Addig meg lehúzom a csatlakozót a zsalu szervójáról, hogy ne működjön állandóan, le ne égjen addig. Mivel nyitott állásban van, ezért nem zavaró, eleve nagyon ritkán használom.

Hiába, a megfelelő szerszámok megléte fél siker...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.