Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hullámzó fékkel kapcsoltatban ismét!!!Olajnyomás ingadozhat fékezéskor?Baj lehet ,hogy nem cseréltem betétet?(az előző fölszabályozott tárcsán ment kb 1000-2000km-t),lengéscsillapító okozhatja? 50-ről fékezéskor hullámosan fog,120-ról meg morog...csak azért írtam le hátha valaki nem látta az előző írásom!

ha felszabályozod az a minimum hogy új betétet raksz fel ,

emiatt van a "hullámzás"

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kopog valami az első futóműben, gondolnám, hogy valamelyik "kutyacsont".

Az lenne a tiszteletteljes kérdésem felétek, hogyan tudom megállapítani 100%-ban, hogy az kopog-e?

Mintha valaki írta volna régebben, hogy ha elcsavarom a stab.rudat és visszaforog alap helyzetben, akkor cserés. Jó ez a megközelítés?

Végül, amiket látok webáruházakban ár ajánlatokat, azok 1 db-ra, vagy párra értendőek & ti melyiket (gyártó) ajánlanátok?

Köszi előre is,

Nándi

Üdv!

Még mindig aktuálisak a kérdések. :icon1:

Esetleg tudtok segíteni?

Link to comment
Megosztás:

Én úgy ellenőriztem, hogy krokodil emelővel megemeltem az autót és a lengőkarnál alátámasztottam. Csak annyira engedtem rá, hogy tehermentesítsem a stabilizátort. Ugyanúgy mintha cserélném!

Ekkor már ki lehet szűrni, hogy kotyog-e a stabilizátor rúd!

Szia!

Megpróbáltam ezzel a módszerrel is, de csak annyit tapasztaltam, hogy a jobb első forog jobbra-balra már szinte ránézésre is :unsure: , a bal elsőnek még van valamennyi tartása, de kotyogósnak egyiket sem mondanám.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Megpróbáltam ezzel a módszerrel is, de csak annyit tapasztaltam, hogy a jobb első forog jobbra-balra már szinte ránézésre is :unsure: , a bal elsőnek még van valamennyi tartása, de kotyogósnak egyiket sem mondanám.

Ha nagyon könnyen forog az már nem jó! Egyébként könnyen észreveszed ha kottyan.

Próbáld meg úgy, hogy lassan emeled vagy engeded vissza az emelőt és közben mozgatod a stabrudat. Persze úgy hogy a bak alatta van a lengőkarnak!

Egyszerűbb ha van segítséged!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hello! Érdeklődnék, hogy az ablakmosó folyadékot hogy lehet cserélni? Leereszteni a nyárit hogy lehet? Köszi válaszotokat!

Pont ezért nem használok nyári lötyit. Télen megy a téli bele(-42-es A-clean, 5 lityi 2 kocsiba egy idényre pont elég.) Nyáron pedig kap deszt vizet/nem ioncserélt vizet/.

Igaz a deszt víz ingyér van. Fater hozza melóhelyről. :D

Eddig még soha nem fagyott bele. És a szélvédőre sem dermedt még rá.

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Van egy 2001-es Astra G Caravan Z18XE automata váltós, aminek a problémáját alább leírom, viszont elsö kérdésem:

Hogyan lehet kivillogtatni a hibakódot? Fék+gáz+gyújtásra nem kezdett el villogni. Automatánál esetleg P-be vagy N-be kell rakni kézifékkel vagy anélkül (utobbi gondolom nem számít, de sose lehet tudni)

Eddig csak egyszer láttam az autót és gyakorlatilag semmi érdemlegeset nem tudtam leellenörizni, úgyhogy tudom még sok minden lehet, de ezt produkálja:

Indításnál remeg az autó és valószínü hogy nem megy az egyik henger.

A Motor és TC / ESP jelzés folyamatosan világít, a motorelektronika nem (Auto kulccsal)

kb 30km-nyi 80-as tempó után elmúlik a remegés és a TC / ESP is kialszik.

Tehát mire elértek a szervízbe elmúlt a hiba.

Szerelö azt mondta hogy viz került az üzemanyagba, most már jó.

Kiütötte a hibajelzést és kész. Ez itt bevett szokás úgy halottam.

Svájcban vagyunk egyébként - tudom, akkor dögöljenek meg :)

A hiba természetesen újra elöjött.

A Motor jelzés nem szünik meg, mert a szervíz szerint a lambdaszonda hibás és ez nem okoz problémát.

Ezt be is írták még az elözö tulajnak a szervízkönybe és a kézikönyvbe beragasztottak egy post-it-ot, hogy ez van. Szó szerint:

"Lambda-Sonde defekt. Man kann trozdem fahren - Kein Problem" alírás

Én mellé ragasztottam egy másikat, hogy "Apád fa..a"

A motort 3000 fölé nem igazán pörgetik, mert ugyis vált és több nem is kell a 120km/h eléréséhez. Altalában 1500-2500 között forog.

Még fagyizni elvisszük egyszer. Automatánál hogy kivitelezhetö egyszerüen? 3-as sportfokozat?

De most engem elsösörban a hibakód kivillogtatása érdekelne.

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Pont ezért nem használok nyári lötyit. Télen megy a téli bele(-42-es A-clean, 5 lityi 2 kocsiba egy idényre pont elég.) Nyáron pedig kap deszt vizet/nem ioncserélt vizet/.

Igaz a deszt víz ingyér van. Fater hozza melóhelyről. :D

Eddig még soha nem fagyott bele. És a szélvédőre sem dermedt még rá.

A-cleant soha többet! :D nem baj, ha 500Ft-tal többet adtok ki szélvédőmosóra, nekem szépen megfogta a hátsó szélvédőt, elöl is látszik egy pici foltocska, amit nem tudok sehogy se levakarni. Fóliázás közben tűnt fel. Akkor mesélte a srác, hogy volt, hogy a téli szélvédőmosó megmarta a festéket is, ami azért elég durva :huh:

Link to comment
Megosztás:

Pont ezért nem használok nyári lötyit. Télen megy a téli bele(-42-es A-clean, 5 lityi 2 kocsiba egy idényre pont elég.) Nyáron pedig kap deszt vizet/nem ioncserélt vizet/.

Igaz a deszt víz ingyér van. Fater hozza melóhelyről. :D

Eddig még soha nem fagyott bele. És a szélvédőre sem dermedt még rá.

Én egy télen minimum 10l-t elhasználok, utálom, ha koszos a szélvédő. Főleg pályán fogy sok....

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Még mindig aktuálisak a kérdések. :icon1:

Esetleg tudtok segíteni?

Nekem minden bólintáskor (amikor pl mindkét első kerék egy mélyedésbe "huppan") nyekken/nyekkent egy nagyot. Szerelővel a toronyszilentre gondoltunk (vagy a csapágy, de az nem jellemző hogy 120k km környékén letérdelne). Szétszedték, majd összerakták. A lengéscsillapító elfogyott, így az úthibákon nyekken, dobbant egyet. Jövőhétre van csere betervezve... (Ill. mindkét oldali szilentet is cseréljük, + 4000Ft az egypár Ruville hozzá, ezen ne múljon ha már szét lesz szedve). A stabpálca ára db ár...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Még mindig aktuálisak a kérdések. :icon1:

Esetleg tudtok segíteni?

két variáció van :

A: kikötöd és fogod érezni

B:nem szereled ki de annyira meg kell emelni hogy fesztelenítve legyen a stab pálca és megmozgatod úgy

szerintem sokkal egyerűbb ki kötni az egyik ponton

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

két variáció van :

A: kikötöd és fogod érezni

B:nem szereled ki de annyira meg kell emelni hogy fesztelenítve legyen a stab pálca és megmozgatod úgy

szerintem sokkal egyerűbb ki kötni az egyik ponton

Hát én is ezt mondom! :icon13:

De még mindig nem éééééérti! :confused: :cry:

Link to comment
Megosztás:

A történet a következő:anno a gyári betét és tárcsa volt ugye,kapott egy szabályozást,új gyári betéteket.Aztán jött a Brembo tárcsa,megint gyári betétekkel.Na amikor kopófélben volt a Brembó kezte ezt a hullámozást,fölszabályoztuk kapott új Juratek betéteket de igazából nem szünt meg a baj.Ekkor Döntöttem úgy,hogy jön az új Meyle tárcsa az alig kopott szinte új Juratek betétekkel.Na itt tartok most!De a Brembo tárcsákkal is állítólag volt ilyen gond,hogy eldeformálódtak...Akkor most azt tegyem,hogy vegyek megint új tárcsát,új betétet?Attól félek,hogy más a gond...nem szeretném kidobálni a pénzt :(

Link to comment
Megosztás:

Nekem nincs autószerelői tapasztalatom, de azért megpróbálom érthetően leírni, amatőr nyelven:

Jól gondolod, egyben van az agy, a csapágy és a jeladó, tehát az egészet cserélni kell.

Első lépésként amíg nincs felemelve a kocsi, le kell lazítani a féltengely anyáját. Ha ez megvan, akkor kerék le, féknyereg felakaszt, féktárcsa le.

Kormányösszekötő gömbfej anyáját leszedni, majd ki kell akasztani. Mivel a kerékagy hátulról van megfogatva 3db E-torx csavarral, ami nehezen hozzáférhető és meg is vannak húzva, ezért a lengéscsillapítót alulról tartó 2db hatlapfejű csavart és a kutyacsont felső csavarját kivettem. Így már vissza lehet nyomni annyira a féltengelyt, hogy kivedd a kerékagyból. Alulról még a trapézgömbfej fogja, itt keresztben van egy hatlapfejű csavar, amit ha kiszedsz akkor már ki lehet kocogtatni a gömbfejet és kijön az egész kerékagy és a konzolja. Ki kell tekerni a már említett 3db torx csavart és ezután ki lehet ütni/venni a régi kerékagyat a csapággyal együtt.

Szükséges szerszámok:

30-as dugókulcs a féltengely anyájához

18-as csillag/villás/dugó kulcs a kormányösszekötő, trapézgömbfej és a lengéscsillapító csavarjához

E20-as torx kulcs a kerékagy csavarjaihoz

Ha ki tudod szedni beépített állapotban a 3 torx csavart, akkor természetesen egyszerűbb a művelet.

A leírás 1,4 és 1.6 Ecotec-hez biztosan jó, remélem Neked is tudtam segíteni.

Ma (vagyis tegnap, mivel már éjfél elmúlt) kicseréltem a jobb első csapágyat. Addy leírása sokat segített, főleg a szerszámok beszerzésében. Kellett rendelnem egy E-torx készletet, a többi volt itthon szerencsére. Kb. két órás művelet volt, az autó most úgy megy mint egy új. Illetve majdnem, mert szerelés közben nyilvánvalóvá vált, hogy a toronyszilentek is cserések lennének. Érdekes, hogy menet közben nem igazán hallani zörgést. Ezenkívül ami problémába ütköztem, az új kerékagy belső átmérője nagyobb, a porvédő kupak beleesik. :blink: Ezt nem értem, mert nem tized milliméteres az eltérés, hanem 2-3 mm.

Ezenkívül minden stimmel.

Egyúttal felraktam a téli kerekeket is, itt volt az ideje.

Link to comment
Megosztás:

A történet a következő:anno a gyári betét és tárcsa volt ugye,kapott egy szabályozást,új gyári betéteket.Aztán jött a Brembo tárcsa,megint gyári betétekkel.Na amikor kopófélben volt a Brembó kezte ezt a hullámozást,fölszabályoztuk kapott új Juratek betéteket de igazából nem szünt meg a baj.Ekkor Döntöttem úgy,hogy jön az új Meyle tárcsa az alig kopott szinte új Juratek betétekkel.Na itt tartok most!De a Brembo tárcsákkal is állítólag volt ilyen gond,hogy eldeformálódtak...Akkor most azt tegyem,hogy vegyek megint új tárcsát,új betétet?Attól félek,hogy más a gond...nem szeretném kidobálni a pénzt :(

Ezt látni és érezni kellene
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.