Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szevasztok srácok. Ennek igy kellene kinézni? Mind a két oldalon ennyire el van távolodva, vagy ez gyárilag ilyen és semmi gond?!

Az enyém is ilyen. Gyárilag biztos nem így néz ki, vagy a rugók fáradtak el valamennyire, vagy a toronyszilent. Különösebb problémát nem észleltem, talán rázós úton halkabb lenne a futómű, de kifejezett kopogás nincs, csak valamilyen szintű dübörgés.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kiolvastam a hibát!

P1555

P0352

Segítség?

De most még nem rángatott, nemsokára megyek vele megint biztos fog.és akkor kijön annak a hibája is! :( :(

0352 - 2-es ( B ) trafó hiba.

Angolul találtam rá hibakeresést. Ha szükséges lefordítom :)

http://www.obd-codes.com/p0352

P1555 - Ez elvileg EVO kimenet hiba. Erre azt találtam, hogy fojtószelep takarítás az elsö lépés.

Már csak nekem kéne valahogy kiprüntyögni a hibám :)

Szerk: Kövezzetek meg, de ha jól tudom, akkor a hibát tárolja. Nem kell ahhoz hogy rángasson közben.

Link to comment
Megosztás:

Mégvalami!

Neked ha hidegen ugrál és kicsit melegszik újraindítás után megszűnik a probléma? (mert nekem ilyent csinált akkor ha kicsit párás volt az idő, de 10-ből 2 szer)

Igen, elmúlik bemelegedésnél.

Ma jártam vele én is. Kb 15-20 perc után megszünik a remegés és nem is jelentkezett utána. Àltam kétszer kb fél órát de valószínüleg nem hült vissza azalatt.

Még amúgy akku töltésre is gyanakszom.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém is ilyen. Gyárilag biztos nem így néz ki, vagy a rugók fáradtak el valamennyire, vagy a toronyszilent. Különösebb problémát nem észleltem, talán rázós úton halkabb lenne a futómű, de kifejezett kopogás nincs, csak valamilyen szintű dübörgés.

Köszi. Majd az ünnepek alatt, után jobban megnézem, szétkapom s kicserélem a szilenteket is, ha szükséges, bár nem kopog, s szemügyre veszem a lengéscsillapitot is. Azért igy nyugodtabb az ember, mégegyszer köszi.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok srácok. Ennek igy kellene kinézni? Mind a két oldalon ennyire el van távolodva, vagy ez gyárilag ilyen és semmi gond?!

a1_2013_11_30_nchp579elg_tn.jpg

Az enyém is ilyen. Gyárilag biztos nem így néz ki, vagy a rugók fáradtak el valamennyire, vagy a toronyszilent. Különösebb problémát nem észleltem, talán rázós úton halkabb lenne a futómű, de kifejezett kopogás nincs, csak valamilyen szintű dübörgés.

Pénteken cseréltettem lengéscsillapítót és toronyszilentet (+ stabpálca). Most felfekszik, előtte nekem is ilyen volt...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Most már én is utána kerestem és elvileg jeladó probléma! (eddig sajnos csak telefonról tudtam netezni) De megpróbálom a takarítást mind a Pillangószelepnél és az AGR szelepet is kitakarítom!

A válasz a kérdésedre.. Igen tárolja a hibát "elvileg ha jól tudom akkor csak hibakiolvasóval lehet törölni a hibát". Ezért akarom én is megcsinálni szerda előtt! Mert akkor megyek hibakiolvasásra!

Nekem működött a kiolvasás pedálokkal, igaz 3ik próbálkozásra! :) :) :) próbáld te is többször!

0352 - 2-es ( B ) trafó hiba.

Angolul találtam rá hibakeresést. Ha szükséges lefordítom :)

http://www.obd-codes.com/p0352

P1555 - Ez elvileg EVO kimenet hiba. Erre azt találtam, hogy fojtószelep takarítás az elsö lépés.

Már csak nekem kéne valahogy kiprüntyögni a hibám :)

Szerk: Kövezzetek meg, de ha jól tudom, akkor a hibát tárolja. Nem kell ahhoz hogy rángasson közben.

Link to comment
Megosztás:

Sajnálatos módon a z18xe motorhoz nem lehet külön fojtószelep jeladót venni? Csak kompletten vagy bontottan tudok venni?

Igazából még nem néztem meg, h pontosan milyen van az enyémben mert nem kellet még ott szerelnem hála isten.. De majd rálesek a problémára! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma délután egy 20 perces kocsikázás után (50es tempó max) megálltam, majd 10perc múlva indultam volna tovább, de furcsa volt, mintha nem menne egy henger, remegett az autó, pedig az alapjára a szokásos 750. Megálltam, bementem a boltba, majd mikor indultam haza, már nem produkálta a hibát, de nehezebben indult, nem a szokásos pöcc-röff. Itthon feltűnt, hogy néha eltűnik a gyújtás ráadáskor megszokott sípolós hang, helyette csak kattan egyet, de van, amikor sípol normálisan. Kivillogtatós módszerrel próbáltam hibát kiolvasni, hátha, de nem hozott eredményt, csak folyamatosan villogott (vagy ennek is van valami jelentése?). Semmi hibajelzés nem jelent meg a műszerfalon. Nemrég volt olajcsere, 9000km-rel ezelőtt pedig új GM gyertyákat kapott. Mi lehet a probléma? Holnap el merjek indulni vele egy kisebb útra? (40km)

Z14XEP

http://youtu.be/lHaisxO32iU

Helló!

Nekem EGR csere lett a vége.

Pályára fel és ha mázlid van kiég a retek belőle.

Üdv X

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi. És mennyibe fájt a művelet?

23e/db a Sach lengéscsillapító, 2990/db a Ruville toronyszilent. A szerelőnek van kedvezménye, így abban maradtunk, hogy 50ezer cserével együtt (bár még pl az üzemanyag szűrőt cseréltettem vele és meg megnéztünk az emelőn ezt-azt, az nem került semmibe)...

Link to comment
Megosztás:

23e/db a Sach lengéscsillapító, 2990/db a Ruville toronyszilent. A szerelőnek van kedvezménye, így abban maradtunk, hogy 50ezer cserével együtt (bár még pl az üzemanyag szűrőt cseréltettem vele és meg megnéztünk az emelőn ezt-azt, az nem került semmibe)...

Köszi. Majd, ha szét lesz kapva kiderül mit kell cserélni. Bár a szilenteket már akkor is kicserélem, ha jó a lengéscsillapító, ha nem.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Most már én is utána kerestem és elvileg jeladó probléma! (eddig sajnos csak telefonról tudtam netezni) De megpróbálom a takarítást mind a Pillangószelepnél és az AGR szelepet is kitakarítom!

A válasz a kérdésedre.. Igen tárolja a hibát "elvileg ha jól tudom akkor csak hibakiolvasóval lehet törölni a hibát". Ezért akarom én is megcsinálni szerda előtt! Mert akkor megyek hibakiolvasásra!

Nekem működött a kiolvasás pedálokkal, igaz 3ik próbálkozásra! :) :) :) próbáld te is többször!

AGR (EGR) szelep hála a jó égnek nincs Z18XE motorban. Azt nem kell kitakarítanod :)

Link to comment
Megosztás:

Szép estét mindenkinek.

Pár napja hallok egy fura kerepelő hangot az utastérben. Sebességtől, fordulattól függetlenül, de mintha kanyarban csendesedne. Gondoltam befülelek a fedél alá hátha ott van valami.

Ezt kagylóztam bent. És ilyesmi hangot hallok az utastérben is, csak sokkal tompábbat.

Kérdés: Miért van ilyen varrógép hangja?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne egy kérdésem: a hátsó középső biztonsági öv nem jön ki, folyamatosan akad, gondolom a felcsévélő automata adta meg magát... Hogyan kell kiszerelni az ülésből ? Ha a kárpitot lebontottam a hátuljáról, van alatta egy csavar, 22es kulcs fogja. Kicsavartam, de az automata nem igen mozdul. Mi a trükkje a kiszerelésnek ? Köszi a választ előre is ! Üdv

Link to comment
Megosztás:

A töltéssel eddig semmi problémám nem volt!

Most a hideg beálltával jött elő a zaj is egyik napról a másikra!

Majd meglátjuk elég lesz-e csak a csapágycsere!

Holnap nyakamba veszem a várost valami szaki után és majd kiderül...

Na ezt nem értem!!!

Mire lebeszéltem a szerelővel vasárnapra egy időpontot megszűnt a zaj is!

Elvittem hozzá,hátha ő észre vesz valami rendellenességet,de semmi...

Még sem nyikkant,normálisan járt a motor!

Azt mondta,hogy jelentkezzek mikor folyamatos lesz a zaj,mert így nem lát és nem hall rajta semmit!

Ez mitől lehet? A csapágy tud ilyet csinálni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

2 kérdésem lenne, hátha valaki tudja a megoldást, vagy a miértjét.

1.járó motornál tompított felkapcsolva.....tekerem a kormányt, és lepislákol a lámpa, gondolom a szervó motorja miatt.

ez így normális?

2.hátsó csomagtartó ajtót éppen lezárom, és a felénél, egyet-egyet lekapcsol, pislant, a csomagtér világítás lámpája, de csak a felénél.

megpiszkáltam az átvezető "gumikotont" de semmi, próbáltam a kapcsolóját is mozgatni, piszkálni, de semmi.

ha a felénél tovább hajtom be, akkor ég rendesen amíg teljesen le nem zárom.

Köszönöm az eddigi segítségeteket is!

Balázs

Link to comment
Megosztás:

Na ezt nem értem!!!

Mire lebeszéltem a szerelővel vasárnapra egy időpontot megszűnt a zaj is!

Elvittem hozzá,hátha ő észre vesz valami rendellenességet,de semmi...

Még sem nyikkant,normálisan járt a motor!

Azt mondta,hogy jelentkezzek mikor folyamatos lesz a zaj,mert így nem lát és nem hall rajta semmit!

Ez mitől lehet? A csapágy tud ilyet csinálni?

Üdv.

amikor nekem generátor gondom volt, ahova elvittem ott sztetoszkóppal hallgatták meg.

akkor kiderűl mi a bibi.

csapágyat cseréltek, meg valami forgórészt is piszkáltak.

Üdv,

Balázs

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

amikor nekem generátor gondom volt, ahova elvittem ott sztetoszkóppal hallgatták meg.

akkor kiderűl mi a bibi.

csapágyat cseréltek, meg valami forgórészt is piszkáltak.

Üdv,

Balázs

Aha,értem,köszi!

A hétvégén úgy is viszem még egy másik szerelőhöz is futómű javításra és ha addig nem lesz semmi hallható zaj,akkor felvetem neki az ötletet!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

2 kérdésem lenne, hátha valaki tudja a megoldást, vagy a miértjét.

1.járó motornál tompított felkapcsolva.....tekerem a kormányt, és lepislákol a lámpa, gondolom a szervó motorja miatt.

ez így normális?

2.hátsó csomagtartó ajtót éppen lezárom, és a felénél, egyet-egyet lekapcsol, pislant, a csomagtér világítás lámpája, de csak a felénél.

megpiszkáltam az átvezető "gumikotont" de semmi, próbáltam a kapcsolóját is mozgatni, piszkálni, de semmi.

ha a felénél tovább hajtom be, akkor ég rendesen amíg teljesen le nem zárom.

Köszönöm az eddigi segítségeteket is!

Balázs

1, Igen, az természetes, mert az elektro-hidraulikus szervó akkor dolgozik

2, pedig az vezetéktörés gyanús... de lehet szét kellene szedni, de az nagyobb munka.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

2 kérdésem lenne, hátha valaki tudja a megoldást, vagy a miértjét.

1.járó motornál tompított felkapcsolva.....tekerem a kormányt, és lepislákol a lámpa, gondolom a szervó motorja miatt.

ez így normális?

2.hátsó csomagtartó ajtót éppen lezárom, és a felénél, egyet-egyet lekapcsol, pislant, a csomagtér világítás lámpája, de csak a felénél.

megpiszkáltam az átvezető "gumikotont" de semmi, próbáltam a kapcsolóját is mozgatni, piszkálni, de semmi.

ha a felénél tovább hajtom be, akkor ég rendesen amíg teljesen le nem zárom.

Köszönöm az eddigi segítségeteket is!

Balázs

Amikor lecseréltem a kábelátvezető gumicsövet(mert kirepedezett) akkor olyan kép fogadott, amire azt mondtam hogy ba&meg.A vezetékekről a szigetelés le volt töredezve.Lehet hogy nálad is ez van.A gumicső cseréje egy jó fél nap.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

2 kérdésem lenne, hátha valaki tudja a megoldást, vagy a miértjét.

1.járó motornál tompított felkapcsolva.....tekerem a kormányt, és lepislákol a lámpa, gondolom a szervó motorja miatt.

ez így normális?

2.hátsó csomagtartó ajtót éppen lezárom, és a felénél, egyet-egyet lekapcsol, pislant, a csomagtér világítás lámpája, de csak a felénél.

megpiszkáltam az átvezető "gumikotont" de semmi, próbáltam a kapcsolóját is mozgatni, piszkálni, de semmi.

ha a felénél tovább hajtom be, akkor ég rendesen amíg teljesen le nem zárom.

Köszönöm az eddigi segítségeteket is!

Balázs

Szeva!

A csomagtartóval nekem is megvolt ez a problémám. Nézd meg magát az izzófoglalat csatlakozásait!

Nekem ott volt a probléma, pedig szemmel láthatóan semmi baja sem volt, de amikor kézzel megmozgattam akkor láttam,

hogy ott a bibi. Ugyan így pislákolt a világításom miközben nyitottam fel a fedelet, én is a vezetékkötegre gyanakodtam, de végül nem az lett.

Pedig nem volt oxidálódva semmi sem a foglalatban, de átforrasztottam és azóta jól szuperál.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.