Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

"félig elzárás" alatt mit értesz?

Azt, hogy csak a szívósorra menő ág van csak levakítva, azaz a szelepbe bekerül a kipufogógáz, és tovább kokszosítja azt. És jön a rángatás, menet közbeni kuplungkinyomáskor a leállás és a többi...

Egyébként a túlnyomórészt városi, alacsony fordulatú, félmeleg üzemmódú használatnál sajnos az AGR képes úgy teleköpködni elsősorban az 1.-es hengert, hogy a szelepeken, szelepfészkekben felhalmozódik a koksz, és ilyenkor már nem segít az AGR pucolgatása sem, sőt, egy bizonyos kokszolódási szint fölött már kiégetni se lehet a sokat emlegetett „fagyizással” se. Ilyenkor persze dadog a motor, egyenetlen az alapjárat is, az elektronika próbál utánamenni, de nem tud.

Hengerfej levétel/takarítás hozhat eredményt. Egy szelepszár szimering sor cserét se árt már ilyenkor megejteni. És ez után - kövezzenek meg a környezetvédők - a kitisztított AGR szelepet „nem ajánlott” eredeti funkciójába visszarakni. Több kárt okoz, mint hasznot. Jómagam évekig görcsöltem vele, cseréltem többször is, volt motorgenerálom is (persze csak részben miatta), félig zártam le, pucolgattam... Elég volt... Szégyen ez az alkatrész a tervezőkre is.

Megoldás: 1. félrefordítva levakítani, 2. leprogramozni, 3. közbetéttel lezárni, 4. AGR-cheaterrel becsapni az ECU-t. Ha valamit kihagytam, majd pótoljátok. (Persze, több tízezerért lehet venni újat is, de ez az én olvasatomban nem opció... )

Link to comment
Megosztás:

Szia! Én is hasonló gondokkal "küzdök". Azért írom idézőjelben, mert lehet, hogy másnak fel sem tűnne, de engem is annyira zavar, mint téged.

Nálam alacsonyabb tartományban jellemző leginkább, 2000-2200fölött már kevésbé. Fogyasztáson semmi nem látszik és tökéletesen gyorsul. EGR takarítva volt, benzinszűrő cserélve, próbálkoztam spurival, következő olajcserekor már biztos cserélek gyertyákat is, meg nemsokára nézünk majd gyertyaképet, hátha kiderül a huncutság :D szívesen fogadok egy-két ötletet, hogy milyen gyertya kerüljön bele, legutóbb gyárit kapott.

Link to comment
Megosztás:

Szia,remélem tudok segíteni.Tegnap beszéltem egy taggal,aki azt mondta,hogy 100%-ig biztos benne,hogy a gyújtótrafó hibásodott meg,mert rengetegszer találkozott ilyen jellegű problémával,és szinte mindig a gyújtótrafó volt a hunyó!Ő amúgy ő igazából ért az autókhoz,nem csak találgat,

tényleg 5-perc beszélgetés után láttam rajta a magabiztosságot.és ami nekem nagyon tetszett az az,hogy nem kért egy fillért sem hanem azt mondta hogy valamelyik opeles ismerőstől kérjek kölcsön egy trafót ne vegyem meg addig az ujjat,tegyük be,győződjünk meg róla,hogy 100%-hogy az a probléma,ne

költsem a pénzem felesleges alkatrészekre mert a gyújtótrafó is nem apró pénz kB-40.000ft.Végre valaki aki nem csak lehúzni akar.És ha az a probléma csak akkor kell neki fizetnem 2000ft-t.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia,remélem tudok segíteni.Tegnap beszéltem egy taggal,aki azt mondta,hogy 100%-ig biztos benne,hogy a gyújtótrafó hibásodott meg,mert rengetegszer találkozott ilyen jellegű problémával,és szinte mindig a gyújtótrafó volt a hunyó!Ő amúgy ő igazából ért az autókhoz,nem csak találgat,

tényleg 5-perc beszélgetés után láttam rajta a magabiztosságot.és ami nekem nagyon tetszett az az,hogy nem kért egy fillért sem hanem azt mondta hogy valamelyik opeles ismerőstől kérjek kölcsön egy trafót ne vegyem meg addig az ujjat,tegyük be,győződjünk meg róla,hogy 100%-hogy az a probléma,ne

költsem a pénzem felesleges alkatrészekre mert a gyújtótrafó is nem apró pénz kB-40.000ft.Végre valaki aki nem csak lehúzni akar.És ha az a probléma csak akkor kell neki fizetnem 2000ft-t.

Ősszel volt cserélve a gyújtótrafóm, mert csak 3 henger ment. Én is így próbáltam ki, h após Astrájáról levettem a trafót, és így tutira mentem, nem lutrira vettem új trafót. Viszont így, h új nem valószínű, h ez okozza a kis rángatásokat... :S

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia,remélem tudok segíteni.Tegnap beszéltem egy taggal,aki azt mondta,hogy 100%-ig biztos benne,hogy a gyújtótrafó hibásodott meg,mert rengetegszer találkozott ilyen jellegű problémával,és szinte mindig a gyújtótrafó volt a hunyó!Ő amúgy ő igazából ért az autókhoz,nem csak találgat,

tényleg 5-perc beszélgetés után láttam rajta a magabiztosságot.és ami nekem nagyon tetszett az az,hogy nem kért egy fillért sem hanem azt mondta hogy valamelyik opeles ismerőstől kérjek kölcsön egy trafót ne vegyem meg addig az ujjat,tegyük be,győződjünk meg róla,hogy 100%-hogy az a probléma,ne

költsem a pénzem felesleges alkatrészekre mert a gyújtótrafó is nem apró pénz kB-40.000ft.Végre valaki aki nem csak lehúzni akar.És ha az a probléma csak akkor kell neki fizetnem 2000ft-t.

Hello!

Igen, ezt már az én szerelőm is mondta, csak sajnos nincs a közelben senki olyan, akivel annyira jóban lennék, hogy kölcsönkérjem a trafót...

Link to comment
Megosztás:

169000.A szerelők(régi opel márkaszerfvizesek) szerint nem volt buherálva,a kocsi állapotát tekintve még sokalták is.Mi is azért hoztuk el,mert nagyon makulátlan a beltere,az alváza,fényezése.Néztünk 5 éves H astrát drágbábban,rohadó küszöbbel,meg kipufogóval.

Holnap megy vissza a srácokhoz,mert közben kaptam sárga lámpát.Most kiderül mi a baja.

Ismeretlen hibát írt ki a diagnosztika.Hibakód kettő:

30001

30401

Valaki találkozott már ilyennel?

Link to comment
Megosztás:

Ismeretlen hibát írt ki a diagnosztika.Hibakód kettő:

30001

30401

Valaki találkozott már ilyennel?

Persze. Leánykori nevükön:

P0300 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0304 cylinder misfire detected 4 B-021

Rosszul olvastad (olvasták) ki a kódot ;) Véletlenszerű és 4-es henger égéskimaradás. Az ok sokféle lehet, valamiért nem jön össze a benzin+levegő+szikra szentháromság. Trafóhíd is lehet, gyertya is lehet, sok minden lehet.

(Ha szagember olvasta ki, akkor oda ne vidd vissza, keress jobban hozzáértőt, ha már itt elvérzik :) )

A legrosszabb forgatókönyv az szokott lenni, hogy ECU hiba. Ott csúnyán zsebbe kell nyúlni ha az cserés.

Módosítva : beghyn
Link to comment
Megosztás:

2000km-t kínlódtam végig NGK gyertyával. Katalógus szerint ez kellett bele. Rángatott, nem akart úgy menni mint előtte a 60.000km-t futott gyertyával. Vettem Bosch gyertyákat (gyárilag ez volt benne), a hiba megszünt, olyan lett mint előtte.

Régen az volt a mondás, hogy német autóba német gyertyát, franciába franciát, japánba japánt, olaszba olaszt (illetve ladába is).

Ez nálam működött. Volt egy Peugeot-m, francia gyertyával prímán járt, NGK-val meg botrány volt...

Ezek szerint ma se kell elvetni ezt a tézist.

Az Astra gyári gyorsulása 12,5. Nyomatékban van ám 30Nm előnye a Fabiának, ráadásul igen alacsony fordulaton tudja.

NGK Iridiumot használok, érezhetően jobb mint a gyári.

Ha sok egymást követő rövid táv megtételekor egyre nehezebben indít, érezhetően elfárad.

Meg a Fabia-nak van 13 év előnye is... :P

Akksiboltban rá tudnak esetleg mérni? 4 évesen még ne temessem?

Azt, hogy csak a szívósorra menő ág van csak levakítva, azaz a szelepbe bekerül a kipufogógáz, és tovább kokszosítja azt. És jön a rángatás, menet közbeni kuplungkinyomáskor a leállás és a többi...

Egyébként a túlnyomórészt városi, alacsony fordulatú, félmeleg üzemmódú használatnál sajnos az AGR képes úgy teleköpködni elsősorban az 1.-es hengert, hogy a szelepeken, szelepfészkekben felhalmozódik a koksz, és ilyenkor már nem segít az AGR pucolgatása sem, sőt, egy bizonyos kokszolódási szint fölött már kiégetni se lehet a sokat emlegetett „fagyizással” se. Ilyenkor persze dadog a motor, egyenetlen az alapjárat is, az elektronika próbál utánamenni, de nem tud.

Hengerfej levétel/takarítás hozhat eredményt. Egy szelepszár szimering sor cserét se árt már ilyenkor megejteni. És ez után - kövezzenek meg a környezetvédők - a kitisztított AGR szelepet „nem ajánlott” eredeti funkciójába visszarakni. Több kárt okoz, mint hasznot. Jómagam évekig görcsöltem vele, cseréltem többször is, volt motorgenerálom is (persze csak részben miatta), félig zártam le, pucolgattam... Elég volt... Szégyen ez az alkatrész a tervezőkre is.

Megoldás: 1. félrefordítva levakítani, 2. leprogramozni, 3. közbetéttel lezárni, 4. AGR-cheaterrel becsapni az ECU-t. Ha valamit kihagytam, majd pótoljátok. (Persze, több tízezerért lehet venni újat is, de ez az én olvasatomban nem opció... )

Számomra az nem egyértelmű, hogy melyik lukon jön a gáz, és melyik megy a motor felé.

Itt is valaki ezt mondta valaki azt. EGR sajnos még nem volt a kezemben, abból nem tudom megállapítani.

Ha a jobb oldaliból jön a gáz, és a bal oldali tart a motor felé, akkor a lyukas zárólemez is jó, mert a jobb oldali lyukat az lezárja, a lyukon keresztül meg működik a szelep.

Ilyenkor ugye a szelep nem kap semmi mocskot, mert ahonnan jön, az le van zárva.

Ha a baloldali lukon jön a gáz, és a jobb oldalin keresztül megy a motor felé, akkor a lukas lemez szintén megfogja a mocskot, és az nem megy a motorba, a szelep viszont kapja, és az megszorulhat.

Ez esetben nem jó a lukas lemez, csak a teli.

Valaki meg tudja mondani fixre, melyik verzió felel meg a valóságnak? :)

Nekem mindkét verzió készül :P

Már alig várom...

Valószínűleg az én EGR-em csak felületesen lett megpucolva.

Nem hiszem, hogy áztatgatva lett.

gallery_123_176_34687.jpg

Link to comment
Megosztás:

Régen az volt a mondás, hogy német autóba német gyertyát, franciába franciát, japánba japánt, olaszba olaszt (illetve ladába is).

Ez nálam működött. Volt egy Peugeot-m, francia gyertyával prímán járt, NGK-val meg botrány volt...

Ezek szerint ma se kell elvetni ezt a tézist.

Meg a Fabia-nak van 13 év előnye is... :P

Akksiboltban rá tudnak esetleg mérni? 4 évesen még ne temessem?

Számomra az nem egyértelmű, hogy melyik lukon jön a gáz, és melyik megy a motor felé.

Itt is valaki ezt mondta valaki azt. EGR sajnos még nem volt a kezemben, abból nem tudom megállapítani.

Ha a jobb oldaliból jön a gáz, és a bal oldali tart a motor felé, akkor a lyukas zárólemez is jó, mert a jobb oldali lyukat az lezárja, a lyukon keresztül meg működik a szelep.

Ilyenkor ugye a szelep nem kap semmi mocskot, mert ahonnan jön, az le van zárva.

Ha a baloldali lukon jön a gáz, és a jobb oldalin keresztül megy a motor felé, akkor a lukas lemez szintén megfogja a mocskot, és az nem megy a motorba, a szelep viszont kapja, és az megszorulhat.

Ez esetben nem jó a lukas lemez, csak a teli.

Valaki meg tudja mondani fixre, melyik verzió felel meg a valóságnak? :)

Nekem mindkét verzió készül :P

Már alig várom...

Valószínűleg az én EGR-em csak felületesen lett megpucolva.

Nem hiszem, hogy áztatgatva lett.

gallery_123_176_34687.jpg

A kisebbik furatot kell lezárni,akkor nem jut be a szelepbe a gáz :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Számomra az nem egyértelmű, hogy melyik lukon jön a gáz, és melyik megy a motor felé.

Itt is valaki ezt mondta valaki azt. EGR sajnos még nem volt a kezemben, abból nem tudom megállapítani.

Ha a jobb oldaliból jön a gáz, és a bal oldali tart a motor felé, akkor a lyukas zárólemez is jó, mert a jobb oldali lyukat az lezárja, a lyukon keresztül meg működik a szelep.

Ilyenkor ugye a szelep nem kap semmi mocskot, mert ahonnan jön, az le van zárva.

Ha a baloldali lukon jön a gáz, és a jobb oldalin keresztül megy a motor felé, akkor a lukas lemez szintén megfogja a mocskot, és az nem megy a motorba, a szelep viszont kapja, és az megszorulhat.

Ez esetben nem jó a lukas lemez, csak a teli.

Valaki meg tudja mondani fixre, melyik verzió felel meg a valóságnak? :)

Maga a valóság:

Z14XE_AGR_TXT_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szia,remélem tudok segíteni.Tegnap beszéltem egy taggal,aki azt mondta,hogy 100%-ig biztos benne,hogy a gyújtótrafó hibásodott meg,mert rengetegszer találkozott ilyen jellegű problémával,és szinte mindig a gyújtótrafó volt a hunyó!Ő amúgy ő igazából ért az autókhoz,nem csak találgat,

tényleg 5-perc beszélgetés után láttam rajta a magabiztosságot.és ami nekem nagyon tetszett az az,hogy nem kért egy fillért sem hanem azt mondta hogy valamelyik opeles ismerőstől kérjek kölcsön egy trafót ne vegyem meg addig az ujjat,tegyük be,győződjünk meg róla,hogy 100%-hogy az a probléma,ne

költsem a pénzem felesleges alkatrészekre mert a gyújtótrafó is nem apró pénz kB-40.000ft.Végre valaki aki nem csak lehúzni akar.És ha az a probléma csak akkor kell neki fizetnem 2000ft-t.

Tippnek jó, de mérget ne vegyünk rá, hogy a gyújtótrafó.

A rángatást esetlegesen okozó égéskimaradásban csak az egyik láncszem a trafó, még ott van az üza. ellátás is, a gyertyák, az ECU is például.

De a drága alkatrészek cseréje helyett mindenképpen érdemes bepróbálni egy biztosan jól működőt.

Link to comment
Megosztás:

Tippnek jó, de mérget ne vegyünk rá, hogy a gyújtótrafó.

A rángatást esetlegesen okozó égéskimaradásban csak az egyik láncszem a trafó, még ott van az üza. ellátás is, a gyertyák, az ECU is például.

De a drága alkatrészek cseréje helyett mindenképpen érdemes bepróbálni egy biztosan jól működőt.

Link to comment
Megosztás:

Persze igazad van,de szerintem ez k...vára gáz,hogy 2014-ben egy opel márkaszervizbe beviszel egy problémával egy autót,ráadásul egy mindennapos gyakori problémával,és mindenki csak néz rád bambán senkinek semmi ötlete,hogy mi lehet a gond,de az egyből eszébe jut mindenkinek,hogy "hát cseréljük le ezt meg ezt oszt hátha jó lesz" na nekem EBBŐL VAN ELEGEM!!!!én tisztességesen kifizetem a munkabérüket az a minimum,hogy korrekten és lehúzásmentesen segítenek nekem megjavítani az autómat.Úgyhogy én nem veszek már semmire mérget :icon1: ezért is irtam,hogy kölcsönkérek egy gyújtótrafót berakom és meglátom,hogy mi lesz,és ez mind ingyen,nem akarok minden felesleges alkatrészt megvenni,hogy utána különböző oldalakon árulgassam mint nagyon sok társunk!! :blink:

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenki először is köszönöm mindenkinek hogy itt lehetek.

Nos szüleimnek van egy G-s 2001-es 1.6-os motorral szerel autója sajnos az utóbbi időben sok vele a gond

a hiba ugy kezdődött hogy mikor a motor bemelegedett leállt az autó addig amíg vissza nem hült nem indult be

elvittük szerelőhöz azt mondta hogy a motrorvezérlőben kiment valami ezt megoldotta úgy hogy az akksira rákött egy szál kábelt és bevezette az egyik reléhez(ha jól tudom a szivattyú reléje de nem biztos) a hiba megszünt ideáig ezután elkezdett olyat produkálni hogy menetközben elkezd rángatni és ha üresbe teszem kuplungot felengedem vagy állok akkor a motor leáll nagynehezen visszaindúl és egy darabig megint megy aztán megint csinálja computeren már volt hibának az EGR-t hozza és a benzinszivattyút az EGR most volt cserélve a benzinszivattyút pedig azt mondta a szerelő hogy azért hozza hibának mert annak a reléje van utólagosan összekötve az akksival.

Valaki járt már így mi lehet a hiba? Kérem aki tud segítsen mert hosszabb útra mennének a kocsival és így nem mernek elindulni vele:(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 2003-as 1,7 dízel G astra kombim van. Elektromos probléma lépett fel a múlt héten 1,5 nap alatt lemerült az akkum. Nem tapasztalok semmi más hibát csak azt hogy mikor bezárom a centrálzárral az utastérvilágítás elhalványodás után kattan a relé és újra felvillan aztán utána alszik ki véglegesen. Az utastérvilágítás reléje jó, azt már kicseréltük egy másik autóéval. Lenne valami ötletetek hogy mi lehet a gond és mit nézzek meg? Arra gyanakszom hogy valahol beázhattam és az okozhatja a hibát.

Köszönöm a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Persze igazad van,de szerintem ez k...vára gáz,hogy 2014-ben egy opel márkaszervizbe beviszel egy problémával egy autót,ráadásul egy mindennapos gyakori problémával,és mindenki csak néz rád bambán senkinek semmi ötlete,hogy mi lehet a gond,de az egyből eszébe jut mindenkinek,hogy "hát cseréljük le ezt meg ezt oszt hátha jó lesz" na nekem EBBŐL VAN ELEGEM!!!!én tisztességesen kifizetem a munkabérüket az a minimum,hogy korrekten és lehúzásmentesen segítenek nekem megjavítani az autómat.Úgyhogy én nem veszek már semmire mérget :icon1: ezért is irtam,hogy kölcsönkérek egy gyújtótrafót berakom és meglátom,hogy mi lesz,és ez mind ingyen,nem akarok minden felesleges alkatrészt megvenni,hogy utána különböző oldalakon árulgassam mint nagyon sok társunk!! :blink:

Az egészségügyben is ugyenez van.2014-ben megyek az orvoshoz és találgatnak,hogy mi bajom van.Néznek rám bambán.Én nem fizetem ki a munkabérüket,csak a TB-t.Ezzel csak az a baj,hogy szerveket nem lehet kölcsönkérni.Úgyhogy most ott tartok,hogy interneten gyógyítom magam :) Meg fórumokon.Ahány orvos annyi diagnózis.Ahány autószerelő annyi probléma:)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

http://youtu.be/qGCZN2oj1DQ

3:30 körül a bűnös működés közben...

Nem csak a perem miatt kell félrefordítani :)

Így van, erről beszélünk már itt jó ideje.

Ha jól tudom, F Astrának van olyan AGR-e, amiben nem mozog ki a szeleptüske a felfekvési síkból, oda elég egy teli lemez, és vissza lehet rakni fölé az AGR-t.

Nálunk ez közbetéttel oldható meg, pl. ilyennel:

Z14XE__AGR_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Persze igazad van,de szerintem ez k...vára gáz,hogy 2014-ben egy opel márkaszervizbe beviszel egy problémával egy autót,ráadásul egy mindennapos gyakori problémával,és mindenki csak néz rád bambán senkinek semmi ötlete,hogy mi lehet a gond,de az egyből eszébe jut mindenkinek,hogy "hát cseréljük le ezt meg ezt oszt hátha jó lesz" na nekem EBBŐL VAN ELEGEM!!!!én tisztességesen kifizetem a munkabérüket az a minimum,hogy korrekten és lehúzásmentesen segítenek nekem megjavítani az autómat.Úgyhogy én nem veszek már semmire mérget :icon1: ezért is irtam,hogy kölcsönkérek egy gyújtótrafót berakom és meglátom,hogy mi lesz,és ez mind ingyen,nem akarok minden felesleges alkatrészt megvenni,hogy utána különböző oldalakon árulgassam mint nagyon sok társunk!! :blink:

Megértem a dühödet, de ilyen ez a popszakma...

Sajnos, nagyon elment az autószerelés is az alkatrész-(be)szerelés irányába. Nincs idő, türelem, szakértelem utána menni a dolgoknak. Egyszerűbb kidobni a gyanús alkatrészt, és ha nem jön be a csere, sajnálkozni, majd egy másik alkatrészt kicserélni.... Másfelől (szándékosan) annyira bonyolulttá, szerelhetetlenné kezdenek válni az egyes komponensek, hogy sokszor egyszerűbb/olcsóbb kidobni a még esetleg javítható alkatrészt, mint gyógyítgatni.

A G Astra még talán vállalható kompromisszumokkal üzemeltethető, de az egyre újabb, „modernebb” (mitől is?) generációkban (akár a modern dízelekben) is kisebb vagyon megmozdítani akármit is.

Persze, lehet venni új autót... Nyilván ez is a cél: Örülj az újnak, használd, ha kicsit kehes lesz, add el/dobd el, vegyél újat... majd kezdd elölről az egészet. Sajnos, nincs ebben semmi rendkívüli.

Link to comment
Megosztás:

Megértem a dühödet, de ilyen ez a popszakma...

Sajnos, nagyon elment az autószerelés is az alkatrész-(be)szerelés irányába. Nincs idő, türelem, szakértelem utána menni a dolgoknak. Egyszerűbb kidobni a gyanús alkatrészt, és ha nem jön be a csere, sajnálkozni, majd egy másik alkatrészt kicserélni.... Másfelől (szándékosan) annyira bonyolulttá, szerelhetetlenné kezdenek válni az egyes komponensek, hogy sokszor egyszerűbb/olcsóbb kidobni a még esetleg javítható alkatrészt, mint gyógyítgatni.

A G Astra még talán vállalható kompromisszumokkal üzemeltethető, de az egyre újabb, „modernebb” (mitől is?) generációkban (akár a modern dízelekben) is kisebb vagyon megmozdítani akármit is.

Persze, lehet venni új autót... Nyilván ez is a cél: Örülj az újnak, használd, ha kicsit kehes lesz, add el/dobd el, vegyél újat... majd kezdd elölről az egészet. Sajnos, nincs ebben semmi rendkívüli.

Pontosan így van, ott a pont!

(Szakmámból/munkakörömből kifolyólag van szerencsém látni -gyakran teszt fázisban- az új fejlesztéseket -elektronikai egységek- és ki merem jelenteni, iszonyat irányba tart az autóipar komplexitás terén. Persze valahol/részben ezt a fogyasztó/felhasználó generálja ám, hiszen ma már egy Corsa-tól elvárjuk azt a kényelmet, biztonságot, felszereltséget amit 15-20 éve egy E Mercedes tudott. Ennek ára van. Elvárjuk hogy az autó "zöld" legyen, menjen úgy egy 1.2-es mint régebben egy 1.8-2.0 szívó benzines, de a fogyasztása alacsony legyen. Ez a csoda technikai megoldásokkal x ideig működhet is, kérdés hogy mennyi időt fed le az x intervallum, utána lehet zsebbe nyúlni. Szóval kétélű játék ez...)

Munkatárs a napokban vett egy 4 éves Golf VI-ot a Weltauto-tól. Szép az autó, mindenben bitang jó, az 1.4TSI úgy viszi ezt az autót hogy ihaj. De 90%-ban csak városi rövidtávra használja. Én is ezzel gyilkolom az autóm sajnos (bár igyekszem hosszabb utakra is vinni, ill. gyakori és prémium kenőanyag amit nem sajnálok), nem tudom hogy ez a láncos csodamotor mennyit fog kibírni hiba nélkül. Az olcsón fenntartható Citroen 106-ot (?) cserélte le (talán 10 évesen 60k km-el), hát annak a fenntartási költségeihez mérten tartok tőle hogy másra számíthat majd idővel... De erre volt ugyebár igénye...

Link to comment
Megosztás:

Így van, erről beszélünk már itt jó ideje.

Ha jól tudom, F Astrának van olyan AGR-e, amiben nem mozog ki a szeleptüske a felfekvési síkból, oda elég egy teli lemez, és vissza lehet rakni fölé az AGR-t.

Nálunk ez közbetéttel oldható meg, pl. ilyennel:

Z14XE__AGR_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez a jó fajta "cucc", ez a tökéletes megoldás. A Cromax-nál rendelhető darabról nem tudta megmondani a srác hogy ki van-e könnyítve (zsákfurat) így a lemez a szelepnek...

Link to comment
Megosztás:

Pontosan így van, ott a pont!

(Szakmámból/munkakörömből kifolyólag van szerencsém látni -gyakran teszt fázisban- az új fejlesztéseket -elektronikai egységek- és ki merem jelenteni, iszonyat irányba tart az autóipar komplexitás terén. Persze valahol/részben ezt a fogyasztó/felhasználó generálja ám, hiszen ma már egy Corsa-tól elvárjuk azt a kényelmet, biztonságot, felszereltséget amit 15-20 éve egy E Mercedes tudott. Ennek ára van. Elvárjuk hogy az autó "zöld" legyen, menjen úgy egy 1.2-es mint régebben egy 1.8-2.0 szívó benzines, de a fogyasztása alacsony legyen. Ez a csoda technikai megoldásokkal x ideig működhet is, kérdés hogy mennyi időt fed le az x intervallum, utána lehet zsebbe nyúlni. Szóval kétélű játék ez...)

Munkatárs a napokban vett egy 4 éves Golf VI-ot a Weltauto-tól. Szép az autó, mindenben bitang jó, az 1.4TSI úgy viszi ezt az autót hogy ihaj. De 90%-ban csak városi rövidtávra használja. Én is ezzel gyilkolom az autóm sajnos (bár igyekszem hosszabb utakra is vinni, ill. gyakori és prémium kenőanyag amit nem sajnálok), nem tudom hogy ez a láncos csodamotor mennyit fog kibírni hiba nélkül. Az olcsón fenntartható Citroen 106-ot (?) cserélte le (talán 10 évesen 60k km-el), hát annak a fenntartási költségeihez mérten tartok tőle hogy másra számíthat majd idővel... De erre volt ugyebár igénye...

Link to comment
Megosztás:

Igen amit leírtál az valóban így van,ezzel én is egyetértek.De nekem azzal van gondom,(rövidre fogom)elvittem az autómat egy szerelőhöz mert probléma volt vele,azt mondta nekem:ÉN TUDOM MI A BAJA HAGYD ITT MEGCSINÁLOM ÉS GARANCIÁT VÁLLALOK RÁ HOGY JÓ LESZ!!!!

Ott is hagytam az autó meg persze 250.000 ft-ot amiből az alkatrész 170.000 a többi munkadíj.De az autónál 2-nap után újra jelentkezett a probléma,

visszavittem és az a F...kalap azt mondta,hogy ő nem vállalt garanciát semmire csak azokra az alkatrészekre amit ő rakott be.

Elvittem egy másik szerelőhöz mert kicsit összekaptunk ezzel a F...kalappal :angry: aki megállapította,hogy mi is a valós probléma meg is csinálta JÓ IS LETT, mindez még 50.000ft ból.Szóval az F...kalap ha kicsit is emberséges lett volna akkor legalább a munkadíjat vissza adta volna,én meg buktam volna így is 170.000ft. :wacko: Én ha hülye vagyok valamihez akkor nem piszkálom,nem nyúlok hozzá,ha mégis akkor nem okozok senkinek ekkora anyagi kárt.Közben eladtam az autót,vettem egy 2007 1.4 twinport astrát nagyon szeretem nagyon hűséges kis autó,viszont most jelentkezett egy kis probléma egyenletes haladásnál,apró piciket kihagy a motor,elvittem szerelőhöz aki nem tudta megállapítani,hogy mi a baj és azt mondta,cseréljük ki a gyújtótrafót meg az EGR szelepet ez kb 80.000ft és HÁTHA JÓ LESZ! :icon7: :icon7: :icon4: :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.