Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Megcsináltam rendesen a rajzot.

A korábbi szkennelt rajz volt, a tömítés be lett szkennelve és abból lett rajz csinálva.

Árnyékolás stb miatt nem volt egészen pontos.

Ez már az (a tömítés alapján).

Méretezett rajz:

https://drive.google.com/file/d/0B3Ogu6D3BWeCZGZqMFZWUDdWN28/edit?usp=sharing

DXF, DWG (lézervágónak):

https://drive.google.com/file/d/0B3Ogu6D3BWeCZlhTb28tVnk0Vmc/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B3Ogu6D3BWeCQS1pbm4yc2RwTG8/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B3Ogu6D3BWeCN0tTNzNGMURBeWM/edit?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B3Ogu6D3BWeCMHBLVnJUeXFGMms/edit?usp=sharing

Prototípus sajnos még nincs. :(

A sz*r EGR visszafoghatja az autót?

Állítólag igen. Elég sz*rul megy az autó (még mindig).

Tegnap mentem céges autóval Fabia 1.2 TSI

Lóerőben kevesebb valamennyivel (63kW/86LE), de sokkal jobban ment/gyorsult. (jó persze ez turbós)

Hidegen főleg, de melegen se viszi túlzásba.

Alacsonyabb fordulatokon alig akar húzni, aztán meg hirtelen 2500 körül megjön az ereje (persze az sem tart sokáig).

Nem érzem rajta a 90LE-t.

Céges G Astránál nem volt ilyen hiányérzetem.

Ugyanúgy 1.4 16V (ráadásul sedan, nagyobb súly), 3 emberrel megpakolva, nem ment szarul. (a motorkódját nem tudom)

Sajna még EGR lezáróm csak készülget, de kíváncsi leszek mi lesz vakolás után.

Olajcsere, szűrőcserék (olaj, levegő, benzin) remélem szintén segíthetnek a dolgon.

Az olaj már elég régi 9000km, 1 éves lesz jövő hónapban. GM 10W40, már elég fekete :P

Köszönöm!

A kiemelt érdességjel mire vonatkozik a rajzon és miért van kor acélból?

Link to comment
Megosztás:

ÉN TUDOM MI A BAJA HAGYD ITT MEGCSINÁLOM ÉS GARANCIÁT VÁLLALOK RÁ HOGY JÓ LESZ!!!!

Valaha volt egy Trabantom, állandóan szerelgettem, egyszer karburátor tisztítás-állítás után nem húztam meg rendesen a csavarokat, és bemelegedés után elkezdett falsot szívni, ennek megfelelő hibajelenséget produkálva (ez persze "spoiler", akkor még nemhogy én, de a szerelők se tudták, hogy ez a gond).

Elvittem egy szervizbe, gyújtást állítottak, gyertyát cseréltek, mittoménmi, fizettem egy nem túl magas összeget, irány haza.

Mire hazaértem, előjött újra a hiba.

Na de: visszamentem a szervizbe, ezt-azt még babráltak vele, üa. szűrő csere, effélék, és nem fizettem érte semmit, mert az előző ottjártamkor elvégzett munka nem oldotta meg a problémát, és ezt beszámították!

Az már más történet, hogy ismét jelentkezett a hiba, és végül magam orvosoltam a saját hülyeségem következményét, de a lényeg, hogy létezett garancia, és nem a beépített alkatrészekre, hanem az elvégzett munkára!

A kuncsaft egy hibásan működő autót általában nem azzal visz szerelőhöz, hogy ezt vagy azt cseréljen ki, hanem elmondja, mit tapasztalt, és kéri annak megszüntetését.

A gyújtótrafós példánál maradva: ha nem javul meg a cserétől a kocsi, visszamegyek, viszem a kiszerelt, hibásnak vélt példányt, a szerelő visszacseréli, tovább keresi és elhárítja a hibát, majd az új számlán visszatéríti a trafó árát (a korábbi munkadíjról most nem akarok feltétlenül állást foglalni).

Ez egy kulturált megoldás lehetne, szerintem nem is problémás az alkatrész szempontjából sem, gondolom sorozatszám alapján megelőzhető, hogy a szervizt átqrja a nyájas ügyfél egy használt/hibás trafóval, de szám nélküli cucc esetén sem hiszem, hogy ne lehetne megoldani.

Na de ennek a témának a rendezetlensége apró csöpp abban a mocsárban, ami nálunk jogrendszer néven ismert, elvégre ha mindent kitakarítanának, eltűnne a zavaros, és felkopna a "halászok" álla.

Link to comment
Megosztás:

Valaha volt egy Trabantom, állandóan szerelgettem, egyszer karburátor tisztítás-állítás után nem húztam meg rendesen a csavarokat, és bemelegedés után elkezdett falsot szívni, ennek megfelelő hibajelenséget produkálva (ez persze "spoiler", akkor még nemhogy én, de a szerelők se tudták, hogy ez a gond).

Elvittem egy szervizbe, gyújtást állítottak, gyertyát cseréltek, mittoménmi, fizettem egy nem túl magas összeget, irány haza.

Mire hazaértem, előjött újra a hiba.

Na de: visszamentem a szervizbe, ezt-azt még babráltak vele, üa. szűrő csere, effélék, és nem fizettem érte semmit, mert az előző ottjártamkor elvégzett munka nem oldotta meg a problémát, és ezt beszámították!

Az már más történet, hogy ismét jelentkezett a hiba, és végül magam orvosoltam a saját hülyeségem következményét, de a lényeg, hogy létezett garancia, és nem a beépített alkatrészekre, hanem az elvégzett munkára!

A kuncsaft egy hibásan működő autót általában nem azzal visz szerelőhöz, hogy ezt vagy azt cseréljen ki, hanem elmondja, mit tapasztalt, és kéri annak megszüntetését.

A gyújtótrafós példánál maradva: ha nem javul meg a cserétől a kocsi, visszamegyek, viszem a kiszerelt, hibásnak vélt példányt, a szerelő visszacseréli, tovább keresi és elhárítja a hibát, majd az új számlán visszatéríti a trafó árát (a korábbi munkadíjról most nem akarok feltétlenül állást foglalni).

Ez egy kulturált megoldás lehetne, szerintem nem is problémás az alkatrész szempontjából sem, gondolom sorozatszám alapján megelőzhető, hogy a szervizt átqrja a nyájas ügyfél egy használt/hibás trafóval, de szám nélküli cucc esetén sem hiszem, hogy ne lehetne megoldani.

Na de ennek a témának a rendezetlensége apró csöpp abban a mocsárban, ami nálunk jogrendszer néven ismert, elvégre ha mindent kitakarítanának, eltűnne a zavaros, és felkopna a "halászok" álla.

Nekem is volt Trabantom 1995-ben.Na az sosem látott szerelőt.Ami baja volt azt megcsináltuk faterral.Nekem hála az égnek normális szerelőm van.Gyerekkori haverom,és azóta is jóban vagyunk.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is volt Trabantom 1995-ben.Na az sosem látott szerelőt.

Én is arra jöttem rá hamar, hogy jobb, ha magam megcsinálok mindent, amihez van legalább halvány fi..om.

Volt pl., hogy főtengellyel a vállamon sétáltam be a közeli szervizbe, és megkértem, ugyan cseréljék már ki a hozott csapágyakat.

Öt perc múlva egy ötszázassal könnyebben távoztam (cca. 20 évvel ezelőtt), de kevésbé voltam lehúzva, mint ha csak otthagyom a kocsit, hogy javítsák meg.

Módosítva : koopal
Link to comment
Megosztás:

Az egész felületre

Ha az egész felületre van, akkor miért kell külön kiemelt érdességet rakni a jelölésbe, ami nincs az alkatrészre kirajzolva?

Én ma próba képen leblindeltem az EGR szelepet, sörösdobozból vágtam ki az alátétlemezzel megegyező lyuk nélküli lemezt. Nem mindegyik szelepnél kell vastag blindelő, mert van amelyik szelepnek sík az alja, ezt érdemes megnézni, mert lényegesen leegyszerűsíti a megoldást.

http://kepfeltoltes.hu/140604/IMG_1133_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/140604/IMG_1135_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A hibám megmaradt, de ezt legalább kizártam.

Link to comment
Megosztás:

Ez a jó fajta "cucc", ez a tökéletes megoldás. A Cromax-nál rendelhető darabról nem tudta megmondani a srác hogy ki van-e könnyítve (zsákfurat) így a lemez a szelepnek...

Szerintem ők a gyári lemezt árulják.

Abban szerintem nincs zsákfurat.

Azzal van lezárva a későbbi modellek EGR nyílása (gyárilag).

Köszönöm!

A kiemelt érdességjel mire vonatkozik a rajzon és miért van kor acélból?

A kiemelt érdesség az összes felületre vonatkozik.

Anyagminőséget adtam meg, abból az anyagból meg számtalan formában gyártanak termékeket, többek között lemezből is.

http://www.steelnumber.com/en/steel_composition_eu.php?name_id=494

"EN 10028 - 7 : 2007 Flat products made of steels for pressure purposes. Stainless steels"

Egyébként tűrésezve sincs a rajz, ha feltűnt. :)

A DXF alapján kivágva a lézervágó pontossága simán elég.

Habár azt sem adtam meg, hogy lézervágott legyen :)

Az anyagminőséget igazából elírtam, de a megadott minőség is jó, sőt jobb :)

Az kifejezetten hőálló (kúszásálló) rm. acél.

Én más megnevezést szoktam használni, de a tervező progiban ez alapján vannak rendszerezve az anyagok, és nem találtam azt a megnevezést, amit használni szoktam. Azt hittem ez az.

A werkstoffnummer-ek alapján jobban ismerem az anyagokat.

Az enyém 1.4301 anyagból fog készülni, ez egy széles körben használt, elterjedt, könnyen beszerezhető ausztenites rm. acél.

Egy számot tévedtem :P

X5CrNi18-10

Ha az egész felületre van, akkor miért kell külön kiemelt érdességet rakni a jelölésbe, ami nincs az alkatrészre kirajzolva?

Én ma próba képen leblindeltem az EGR szelepet, sörösdobozból vágtam ki az alátétlemezzel megegyező lyuk nélküli lemezt. Nem mindegyik szelepnél kell vastag blindelő, mert van amelyik szelepnek sík az alja, ezt érdemes megnézni, mert lényegesen leegyszerűsíti a megoldást.

http://kepfeltoltes.hu/140604/IMG_1133_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/140604/IMG_1135_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A hibám megmaradt, de ezt legalább kizártam.

Nem egészen értem a kérdést, de megpróbálok válaszolni.

A kiemelt felületi érdesség az összes felületre vonatkozik.

Jelen esetben ez 6 felület, amit min. 4 felületi érdesség jellel kellene definiálni a rajzon, kiemelt érdesség hiányában.

Egyébként minden rajzra rá szoktam ezt tenni, mint alap felületi érdesség, és ahol ennél szigorúbb, vagy durvább megengedhető, ott jelölöm.

Annyiban talán igazad van, hogy ha az alkatrészen nincs jelölve külön érdesség, akkor a zárójeles jel nem szükséges.

A 3,2-es érdesség egyébként lézerrel tartható, a lemezfelületnek pedig (főként hogy rozsdamentes lemezről van szó) gyárilag sokkal jobb az érdessége.

Szerintem 1,6-2,5 közötti.

Ezek a fenti dolgok szerintem bőven beleférnek az alkotói szabadságba :D

De az "ajándék lónak ne nézd a fogát" is érvényes :D

Ez a sörösdobozos megoldás csak akkor jó, ha nem ilyen az EGR:

http://youtu.be/1siPbgfKPRE

Lényeg 3:00 körül.

Tehát ha kifelé nem mozog.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem működik az elülső ablaktörlőm első (szakaszos) fokozata.

Van valakinek ötlete mi okozhatja?

Lehet hogy hülyeséget mondok, de ha a többi kapcsolóállásban működik, akkor lehet a kapcsolóval van a probléma...

Hello mindenki először is köszönöm mindenkinek hogy itt lehetek.

Nos szüleimnek van egy G-s 2001-es 1.6-os motorral szerel autója sajnos az utóbbi időben sok vele a gond

a hiba ugy kezdődött hogy mikor a motor bemelegedett leállt az autó addig amíg vissza nem hült nem indult be

elvittük szerelőhöz azt mondta hogy a motrorvezérlőben kiment valami ezt megoldotta úgy hogy az akksira rákött egy szál kábelt és bevezette az egyik reléhez(ha jól tudom a szivattyú reléje de nem biztos) a hiba megszünt ideáig ezután elkezdett olyat produkálni hogy menetközben elkezd rángatni és ha üresbe teszem kuplungot felengedem vagy állok akkor a motor leáll nagynehezen visszaindúl és egy darabig megint megy aztán megint csinálja computeren már volt hibának az EGR-t hozza és a benzinszivattyút az EGR most volt cserélve a benzinszivattyút pedig azt mondta a szerelő hogy azért hozza hibának mert annak a reléje van utólagosan összekötve az akksival.

Valaki járt már így mi lehet a hiba? Kérem aki tud segítsen mert hosszabb útra mennének a kocsival és így nem mernek elindulni vele:(

Azok alapján amiket leírtál, én szerelőt váltanék.

Bár a történet kicsit zavaros, az akksira közvetlenül rákötött benzinpumpával (ezt nem tartom valószínűleg, hogy valóban így van).

A szerelő az elmondottak alapján hajlamos "kókányolni". Én nem szeretem az ilyet.

Bár a vevői igényeket ki kell elégíteni (árban is), de azért van egy (műszaki) színvonal, ami alá nem szabad menni.

Vezérlőt is lehet (állítólag) javíttatni, használtan felújítva stb venni, ami jóval olcsóbb mint a bolti ára...

Megbízható, jó szerelőt lehet nehezebb találni :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

A kiemelt érdességjel mire vonatkozik a rajzon és miért van kor acélból?

"kor acélból" alatt azt értettem, hogy köracélból :D

De szerintem te nem arra gondoltál :D

Ebay-en láttam hogy rozsdamentesből árulják.

Mellesleg a gyári lemez is annak néz ki, vagy csak simán krómozott.

A képek alapján a te EGR-ed más, én másmilyen tömítes alapján rajzoltam...

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Opel Astra G-ben ég vagyis kiírja a InSP-t mikor ráadom a gyújtást,karbantartás ideje 1998-as.
Olajaz most volt cserélve,vezérlés is fel van írva,tavaly volt,nem tom van annak már ilyenkor jelentősége... 1blink.gif
Mert akkor lehet majd törlöm,hogy nem írja ki...

Link to comment
Megosztás:

"kor acélból" alatt azt értettem, hogy köracélból :D

De szerintem te nem arra gondoltál :D

Ebay-en láttam hogy rozsdamentesből árulják.

Mellesleg a gyári lemez is annak néz ki, vagy csak simán krómozott.

A képek alapján a te EGR-ed más, én másmilyen tömítes alapján rajzoltam...

Azért írtam, hogy mielőtt valaki nekiáll beleölni az idejét, egy vaskos rozsdamentes lemezbe fészket marni, kiszabni, az előtt érdemes megnézni, hogy szükség van e rá egyáltalán? A sörösdobozból 15 perc beszereléssel .

Gépész vagy, nem? Nem fér bele az alkotói szabadságba a felületi érdesség ilyen fokú hanyag megadása! Ha nincs a felületen a nagy általános érdességet jelölő érdességen kívül más, akkor nem lehet zárójeles kiemelt érdességjel a rajzon! Hová jut így ez a világ? Holnap már a szemetet is eldobják majd az utcán?? És mielőtt zokon veszed, komolyan mondtam! :))))

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Opel Astra G-ben ég vagyis kiírja a InSP-t mikor ráadom a gyújtást,karbantartás ideje 1998-as.

Olajaz most volt cserélve,vezérlés is fel van írva,tavaly volt,nem tom van annak már ilyenkor jelentősége... 1blink.gif

Mert akkor lehet majd törlöm,hogy nem írja ki...

Helló!

Csak a km alapján ajánlott szervizlátogatásra figyelmeztet, más jelentősége nincs.

A kilométerszámláló nullázóját nyomjad, add rá a gyújtást, nyomd tovább a gombot, amíg el nem tűnik a felirat. Ennyi. :)

Uff

Link to comment
Megosztás:

Persze igazad van,de szerintem ez k...vára gáz,hogy 2014-ben egy opel márkaszervizbe beviszel egy problémával egy autót,ráadásul egy mindennapos gyakori problémával,és mindenki csak néz rád bambán senkinek semmi ötlete,hogy mi lehet a gond,de az egyből eszébe jut mindenkinek,hogy "hát cseréljük le ezt meg ezt oszt hátha jó lesz" na nekem EBBŐL VAN ELEGEM!!!!én tisztességesen kifizetem a munkabérüket az a minimum,hogy korrekten és lehúzásmentesen segítenek nekem megjavítani az autómat.Úgyhogy én nem veszek már semmire mérget :icon1: ezért is irtam,hogy kölcsönkérek egy gyújtótrafót berakom és meglátom,hogy mi lesz,és ez mind ingyen,nem akarok minden felesleges alkatrészt megvenni,hogy utána különböző oldalakon árulgassam mint nagyon sok társunk!! :blink:

Akinek ilyen baja van (= cserét ajánl neki a szerelő, hátha azzal megszűnik a hiba), annak célszerű lenne megírnia, h pontosan milyen motorja van, milyen alkatrészt keres és hol lakik (legalább nagyjából), hátha lenne itt a fórumon olyan jólelkű kolléga, aki közel lakik és szívesen segítene akár egy ilyesfajta cserével. Nemde??? (Lehet, h egymástól csak pár km-re lakunk oszt kesergünk, h nincs haver akivel cserélgetni lehetne egy próba erejéért...

Link to comment
Megosztás:

Az újabb astrákban nincs már EGR szelep?? Ezért van lezárva a helye gyárilag ezzel a lemezzel? Mi van akkor helyette, vagy azok szennyezhetnek?

Z14XE motorban 2003-2004-től már nincs EGR. Gyárilag le van zárva egy lemezzel. Gondolom az ECU-ban más programmal kompenzálják valahogy.

De többen mondták, hogy korábbi ilyen motorral szerelt autójuk, levakolt, félrefordított EGR-el is átmegy a vizsgán.

Link to comment
Megosztás:

Z14XE motorban 2003-2004-től már nincs EGR. Gyárilag le van zárva egy lemezzel. Gondolom az ECU-ban más programmal kompenzálják valahogy.

De többen mondták, hogy korábbi ilyen motorral szerelt autójuk, levakolt, félrefordított EGR-el is átmegy a vizsgán.

Újabb, jobb hatásfokú katalizátor van azokon, amin nincs EGR tudtommal. Nyilván más program is kell hozzá, hogy ne akarja nyitogatni a szelepet, de ez csak részletkérdés.

Link to comment
Megosztás:

Z14XE motorban 2003-2004-től már nincs EGR. Gyárilag le van zárva egy lemezzel. Gondolom az ECU-ban más programmal kompenzálják valahogy.

De többen mondták, hogy korábbi ilyen motorral szerelt autójuk, levakolt, félrefordított EGR-el is átmegy a vizsgán.

Nekem 2003-as Z14XE és van benne EGR (apósé szintén zenész). 2004-től meg tudtommal az XEP-s motorokat csinálták a Classic II-be. Nem?

Link to comment
Megosztás:

ELM327 Milyen OBD eszközt érdemes venni, amivel ki tudom törölni a hibákat is egy 1999-es Astra g-ből?

Csak saját autó bizgetésére kellene, ezért nem kell drága hiperszuper kütyü!

Ez engem is érdekelne.

http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=243&akt=2

Itt vannak tesztek, jobb oldalt kék linkek.

Ha esetleg megveszed ezt a 10 dollcsis vackot, és működik, szólj :D

Veszek egyet én is :)

Link to comment
Megosztás:

Szia Az biztos,hogy 40.000km után nem lehet elkopva a hidrotőkéd,én biztos,hogy nem ezzel kezdeném.Még ha rossz olajat is használtál akkor is

100.000km kibírnak a hidrotőkék.Olajszint az autóban ok?Van rendesen kenés a szelepeknél?Milyen olajat használsz?Szerintem legelőször ezeket

nézesd meg,mert ha kicserélteted a hidrotőkéket és az olajzással van valami probléma,adtál a sz...nak egy pofont.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Csak a km alapján ajánlott szervizlátogatásra figyelmeztet, más jelentősége nincs.

A kilométerszámláló nullázóját nyomjad, add rá a gyújtást, nyomd tovább a gombot, amíg el nem tűnik a felirat. Ennyi. :)

Uff

Azt tudom,hogy kel törölni,de akkor törlöm is. :)

Link to comment
Megosztás:

ELM327 Milyen OBD eszközt érdemes venni, amivel ki tudom törölni a hibákat is egy 1999-es Astra g-ből?

Csak saját autó bizgetésére kellene, ezért nem kell drága hiperszuper kütyü!

Nekem ilyen van, de valami nem oké, mert Torque Pro nem látta vele a régebben előfordult 03xx hibát, amit "pedálozással" kijelzett a kocsi.

Talán egy kategóriával feljebb már megbízhatóbb kütyük vannak, én úgy voltam vele, ~2000-et megér egy próbálkozás, de ennél komolyabban nem érdekel a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.