Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok.

Tegnap beültem a kocsiba reggel és mikor indítottam, elég furcsán viselkedett a motor. Néztem a fordulatszám mérőt és olyan 1000 és 1300 között nagyon hirtelen ugrált és a motor hangján is lehetett hallani hogy olyan furcsa az egész. Aztán mikor adtam neki egy kis gázt akkor abbamaradt. Menet közben semmi gondja baja, ha meleg a motor akkor se csinál ilyet indításnál, most kezdett el ilyet játszadozni.

Szerintetek mi lehet a gond?

Módosítva : ftamas0201
Link to comment
Megosztás:

HI!

Ennek a modulnak az elkészítését ki tudja elvállalni - persze nem ingyen - hol lehet hozzá embert keresni, tényleg ekkora probléma?

https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes/idozites

Amennyire utána olvastam eléggé általános probléma ez az opeloknál..

De a leírásból egyedül a végét értem:

"A piros, és zöld vezetéket, ami a szervóba megy, kell megszakítani, és egy-egy csavaros sorkapocsba, a két-két véget rögzíteni. Plusz egy testet, és egy gyújtás +12V-ot azért kell neki adni."

Csak egy ötlet, nem ajánlás, és aki kényes a kocsija eredetiségére (legalább optikailag), az inkább ne is olvassa!

Ha rákényszerülnék, vagy csak rám jönne, hogy megoldjam a problémát, a (szerintem) legegyszerűbb megoldást választanám: egy nyomógombot fúrnék be valahova a három meglévő mellé, és csak a kettőt egyszerre nyomva működne a zsaluállítás.

Amint a buhera gombot elengedem, nyílna az áramkör és kész.

Elég változatos a kapcsolókínálat, biztosan találnék olyat, ami nem ütné agyon a középkonzol egységes képét.

Link to comment
Megosztás:

HI!

Ennek a modulnak az elkészítését ki tudja elvállalni - persze nem ingyen - hol lehet hozzá embert keresni, tényleg ekkora probléma?

https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes/idozites

Amennyire utána olvastam eléggé általános probléma ez az opeloknál..

De a leírásból egyedül a végét értem:

"A piros, és zöld vezetéket, ami a szervóba megy, kell megszakítani, és egy-egy csavaros sorkapocsba, a két-két véget rögzíteni. Plusz egy testet, és egy gyújtás +12V-ot azért kell neki adni."

Szia!

Nálam Zafira A -nál volt ezzel a motorral probléma, le volt égve, úgy oldottam meg, hogy fénymásológépből kiszerelt motort építettem be, a trükk annyi benne hogy az 24V-os, picit lassabban vált át, de legalább bírni fogja az állandó 12V-ot hosszú távon.

üdv.

Link to comment
Megosztás:

Csak egy ötlet, nem ajánlás, és aki kényes a kocsija eredetiségére (legalább optikailag), az inkább ne is olvassa!

Ha rákényszerülnék, vagy csak rám jönne, hogy megoldjam a problémát, a (szerintem) legegyszerűbb megoldást választanám: egy nyomógombot fúrnék be valahova a három meglévő mellé, és csak a kettőt egyszerre nyomva működne a zsaluállítás.

Amint a buhera gombot elengedem, nyílna az áramkör és kész.

Elég változatos a kapcsolókínálat, biztosan találnék olyat, ami nem ütné agyon a középkonzol egységes képét.

Nem akarok kötekedni, de keresztbe beszélsz a saját írásodon.

Ezt a modult ha megépíted a kesztyűtartó mögé bárhova eltudod dugni, semmi nem látszik belőle, sőt a vezetékezésből sem.

Azt pedig nem utolsóként mondom hogy amit DarthVödör márkatárs épít az nem bóvli cucc. Több dolgot csinált nekem és mind nagyon jól teszi a dolgát.

Régebben valaki mondta hogy majd írjam le milyen a CC LED II. Nos kb 5000 km óta és fél éve teszi a dolgát úgy ahogy kell!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Összefoglalnám nálam mi történt eddig.

Z14XE (ferdehátú) 2000, 140E km, szervizkönyv, vezetett javítási lista, számlák stb.

A hibajelenség a következő volt:

Országúton kb 70-80 körüli sebességnél ha kinyomtam a kuplungot (pl fékezésnél), hajlamos volt elengedni az alapjáratot, és leállt a motor.

Városi körülmények között semmi probléma nem volt, pöccre indult, tartotta az alapjáratot, nem rángatott stb.

Leállás után általában újraindult.

Mikor megvettem, látszott hogy cserés a kipufogó, a hátsó dob már olyan volt, mint a szita.

Cserélve lett tehát az hátsó dob, illetve az elülső flexi cső. Eredmény: semmi

Ezek után, mivel a szerviztörténet alapján 2x volt már EGR cserélve, ez lett a gyanúsított.

Ki lett takarítva az EGR (a szerelő elmondása szerint nem volt nagyon koszos), valamint a fojtószelep, illetve a légtömegmérő.

Utóbbiak inkább koszosak voltak.

Ezek után próba, országúti körülmények között 8-10 alkalommal rápróbálva a kuplung kinyomásos szituációra, nem jelentkezett a hiba (örülés volt).

Másnap azonban újból előjött, de azért csak elmentem vele a célba.

Menet közben állandó sebességnél is volt időnként némi rángatás, a motor nem járt valami egyenletesen.

Hibakód, sárga lámpa eddig egy alkalommal sem jött.

Szerelő kb tanácstalan. Máshonnan jövő javaslat, alapjárati motor alapbeállítás elvégzése.

Szerelő nem talál ilyen opciót a kütyüjében ehhez a motorhoz, szerinte nem kell.

Javaslom, próbáljunk már meg valami hibakódot kicsikarni a gépből, ezért leszedjük az EGR csatlakozóját.

Elindulunk próbaútra, jól meghajtja a gépet, nem jön elő a hibajelenség, nem áll le a motor.

"EGR szelep feszültség kicsi" hiba viszont jön.

Visszakötjük az EGR csatlakozóját, ugyanúgy próbaút, semmi változás, ugyanúgy megy, leállós hiba nem jön.

Otthon azért én megcsinálom az alapjárati motor alapbeállítással állítólag egyenértékű fél órás akksi lekötést.

Hátha agybaja van, és legalább azt is elfelejti :)

Sok sok fórum olvasgatás, internet böngészés a témával kapcsolatban.

Lukoil benzinről leszokás, átszokás OMV-re, fél tank benzinre egy injektor tisztító.

Lájtos "fagyizás", amennyire a körülmények engedték (nem autópálya) 3500-4500 közötti fordulaton 2x32 km.

Utána érezhetően jobban, egyenletesebben jár a motor.

Azóta mentem kb 220 km-t országúton, a kuplungos leállós történet nem jelentkezett, szépen tartja akkor is a fordulatot.

Öröm viszont még nincs, továbbra sem gyorsul jól a gép, bár legalább tudok vele rendesen közlekedni.

Hidegen azóta azt vettem észre, hogy alkalomadtán kicsit pöfög, ilyenkor berezonál a kipufogó is.

Nyomkodni kell neki ilyenkor a gázt, és akkor elkapja, és húzza neki már az emelt alapjáratot.

Előfordul az is, hogy mikor már elindultam, és váltásnál kinyomom a kuplungot, felszökik 2500-3000-ig is a fordulat.

Ezt kb akkor csinálja, ha a pöfögéskor nem nyomkodom neki, és nem várom meg míg elkapja a "ritmust", hanem hamarabb elindulok.

Ez a pöfögés, kb 40%-ban van hidegindításkor.

De általában kb fél perc alatt elkapja a ritmust, és elkezd egyenletesen járni a motor.

Emellett (még mindig) erőtlen az autó, nem húz.

Hiába próbáltam stílust váltani, jobban kipörgetni és úgy váltani, sehogy se tudok vele jól gyorsulni.

Néha olyan, mintha bizonyos fordulat fölött kb 2500-nál hirtelen megindulna, de nem tart sokáig az ereje.

Céges kb ugyanilyen 1.4 16V motorral szerelt pár évvel fiatalabb, 3 emberrel megpakolt, akkor 275E km-t futott Astra sedannal nem volt ilyen hiányérzetem a gyorsulás terén (igaz évekkel ezelőtt volt).

(...)

Országúton néha úgy érzem, hogy már már padlózva is nehézkes már a 90-100-at is tartani.

Az adott sebességhez nem kellene annyira nyomni (szerintem).

A fogyasztáson nem vettem észre különöset, igaz pontosan még nem tudtam nézni.

7-8 körül lehet vegyesen. Legutóbb 10 litert tankoltam, azóta kb 140-et mentem (90% országút), de még nem jár ott a mutató, ahol tankolás előtt.

EGR lefalazáshoz folyamatban, készülnek a lemezeim.

Csak reménykedem, hogy az EGR képes ennyire visszafogni a teljesítményt.

Még benzinszűrő illetve benzinszivattyú bajra gondoltam, rá lesz majd nézve.

Várom a fizut, olajcsere is lesz, elég régi már benne (9000km, 1 év, GM 10w40), valamint légszűrő csere is mondhat majd valamit okosat.

Városi használat lehet hamarabb megfogja a szűrőt.

Olajból 5w40-et terveztem beletenni, mielőtt valaki megkiabálna :D

Benzinszűrő cserélve lesz.

Benzinpumpát hogyan lehet tesztelni, hogy jó-e?

Arra tudok még gondolni, hogy nem elég a nyomás.

Persze arra is jönni kéne hibakódnak...

Gyertyákban elvileg 10E km van (NGK BKR5EK).

Nem gondolnám, hogy az erő hiánya gyertya hibára utal.

Egyébként ti milyen gyertyát ajánlanátok?

(...)

Na.

Lefalaztam az EGR-t az itteni leírás alapján.

Igaz kicsit késve, mivel úgy kezdődött a leírás, hogy "csak a megfelelő szerszámmal állj neki"...

Első alkalommal ez nem teljesült, így kérnem kellett kölcsön valami f*szább szerszámot. :D

Sima kis hajlított torx készlet erre alkalmatlan volt :)

EGR lefalazás

Követtem tehát a leírást, és lefalaztam.

A csatlakozója elég rövid volt, így csak a képeken látható állapotban tudtam félrefordítani, hogy ne feszüljön nagyon a kábel.

Az EGR egyébként valóban nem volt túl koszos, finom koromréteg volt csak rajta.

Igaz kb 1 hónapja volt kitakarítva.

Ezek után hidegindítás, nem éreztem különbséget.

Ugyanúgy megvan a korábban már említett "pöfögés" indításnál.

Ilyenkor berezonál az egész kipufogó. A fordulatszámot egyébként óra szerint tartja.

Szoktam neki nyomkodni egy kicsit a gázt, és akkor kb fél perc után elkapja a ritmust, és egyenletesen jár.

Ez egyébként már állandósult, az hidegindítások 90%-nál már ez van. (ma reggel egyébként pont nem volt)

Arra tudok gondolni hogy sz*r már benne az olaj, meg kevés is (min fölött 2 osztásra, tehát kb 4 decivel fölötte), és hidegen nincs még annyira kenés, ezért egyenetlenebbül jár.

De ez csak feltételezés, holnap szerviz, kiderül.

Kivittem országútra, és ismét előjött a "leállásos" hibám, ami 220 km országút óta nem jelentkezett.

(Nem gondoltam egyébként hogy elmúlt, csak reméltem, az akksi levételen kívül semmi beavatkozás nem történt azóta.)

Tehát a 70-80 körül kuplung kinyomásnál látom kezdenek a lámpák felvillanni a műszerfalon, le akar állni.

Gyors gázadással még vissza tudtam hozni az "életbe", és nem állt le. De ezt a jelenséget egyébként mindig egyenetlen, beteges járás követi.

Utána rápróbáltam még erre a hibára néhányszor, de nem jött elő ismét. Viszont betegesen járt, meg sz*rul "gyorsult".

EGR-t tehát kizárhatjuk szerintem. De nem gondolom, hogy az EGR lezárása okozta volna a hibám visszatértét.

(Azért megfordult benne a gondolat, hogy vissza kéne kötni...)

Az lehet, hogy az ECU-nak idő kell míg "megtanulja", hogy más a levegő összetétele, mivel nincs EGR felől jövő pukigáz?

Ez lehetséges?

A gép így városban alacsonyabb fordulatokon mintha jobban, élénkebben járna, jobban húzna (kivéve amikor nem :)), jobban gyorsulna (de lehet ez csak placebo hatás).

Viszont a problémám még mindig megvan. Városban is néha "elnehezedik az autó", teljesen random módon.

Hiába nyomom neki, nem akar menni úgy, ahogy kellene. Ilyenkor egy bizonyos fordulatot elérek, akkor meg hirtelen el kezd húzni, kb olyan 2500 körül.

Tehát a problémám továbbra is fennáll. :(

Benzinszivattyúra tudok még gondolni, bár szerintem az folyamatosan kéne, hogy problémát okozzon.

Ránézünk.

Lesz cserélve gyertya is, NGK helyett gyárira, nem gondolnám, hogy ez is hozna bármi eredményt.

Benzinszűrő is cserélve lesz, ez sem gondolnám, hogy sokat hozhat.

Valakinek egyéb ötlet? <_<

Próbáltam ismételten kivillogtatni a hibákat, hogy van-e benne.

Most sem sikerült. Gáz fék együttesen lenyom, gyújtás ráad.

Két lehetőség volt eddig.

Vagy folyamatosan villog a sárga lámpa (többet mint tizet, ötven után már nem számoltam...).

Ez számomra nem értelmezhető...

Vagy a gyújtás ráadásakor kialszik, és abszolút nem villog.

Kb soha nincs hibakódom, műszerrel nézve.

Egyre inkább ECU hibára gyanakszom. :blink:

Arra gyanakszom, hogy a korábbi akksi lekötés is csak olyan módon segített, hogy az ECU agyából egy kicsit kiment a hülyeség...

Jó lenne már rövidre zárni a dolgot.

Nyaralni sem merek így elindulni vele. :(

Link to comment
Megosztás:

Na.

Lefalaztam az EGR-t az itteni leírás alapján.

Igaz kicsit késve, mivel úgy kezdődött a leírás, hogy "csak a megfelelő szerszámmal állj neki"...

Első alkalommal ez nem teljesült, így kérnem kellett kölcsön valami f*szább szerszámot. :D

Sima kis hajlított torx készlet erre alkalmatlan volt :)

EGR lefalazás

Követtem tehát a leírást, és lefalaztam.

A csatlakozója elég rövid volt, így csak a képeken látható állapotban tudtam félrefordítani, hogy ne feszüljön nagyon a kábel.

Az EGR egyébként valóban nem volt túl koszos, finom koromréteg volt csak rajta.

Igaz kb 1 hónapja volt kitakarítva.

Ezek után hidegindítás, nem éreztem különbséget.

Ugyanúgy megvan a korábban már említett "pöfögés" indításnál.

Ilyenkor berezonál az egész kipufogó. A fordulatszámot egyébként óra szerint tartja.

Szoktam neki nyomkodni egy kicsit a gázt, és akkor kb fél perc után elkapja a ritmust, és egyenletesen jár.

Ez egyébként már állandósult, az hidegindítások 90%-nál már ez van. (ma reggel egyébként pont nem volt)

Arra tudok gondolni hogy sz*r már benne az olaj, meg kevés is (min fölött 2 osztásra, tehát kb 4 decivel fölötte), és hidegen nincs még annyira kenés, ezért egyenetlenebbül jár.

De ez csak feltételezés, holnap szerviz, kiderül.

Kivittem országútra, és ismét előjött a "leállásos" hibám, ami 220 km országút óta nem jelentkezett.

(Nem gondoltam egyébként hogy elmúlt, csak reméltem, az akksi levételen kívül semmi beavatkozás nem történt azóta.)

Tehát a 70-80 körül kuplung kinyomásnál látom kezdenek a lámpák felvillanni a műszerfalon, le akar állni.

Gyors gázadással még vissza tudtam hozni az "életbe", és nem állt le. De ezt a jelenséget egyébként mindig egyenetlen, beteges járás követi.

Utána rápróbáltam még erre a hibára néhányszor, de nem jött elő ismét. Viszont betegesen járt, meg sz*rul "gyorsult".

EGR-t tehát kizárhatjuk szerintem. De nem gondolom, hogy az EGR lezárása okozta volna a hibám visszatértét.

(Azért megfordult benne a gondolat, hogy vissza kéne kötni...)

Az lehet, hogy az ECU-nak idő kell míg "megtanulja", hogy más a levegő összetétele, mivel nincs EGR felől jövő pukigáz?

Ez lehetséges?

A gép így városban alacsonyabb fordulatokon mintha jobban, élénkebben járna, jobban húzna (kivéve amikor nem :)), jobban gyorsulna (de lehet ez csak placebo hatás).

Viszont a problémám még mindig megvan. Városban is néha "elnehezedik az autó", teljesen random módon.

Hiába nyomom neki, nem akar menni úgy, ahogy kellene. Ilyenkor egy bizonyos fordulatot elérek, akkor meg hirtelen el kezd húzni, kb olyan 2500 körül.

Tehát a problémám továbbra is fennáll. :(

Benzinszivattyúra tudok még gondolni, bár szerintem az folyamatosan kéne, hogy problémát okozzon.

Ránézünk.

Lesz cserélve gyertya is, NGK helyett gyárira, nem gondolnám, hogy ez is hozna bármi eredményt.

Benzinszűrő is cserélve lesz, ez sem gondolnám, hogy sokat hozhat.

Valakinek egyéb ötlet? <_<

Próbáltam ismételten kivillogtatni a hibákat, hogy van-e benne.

Most sem sikerült. Gáz fék együttesen lenyom, gyújtás ráad.

Két lehetőség volt eddig.

Vagy folyamatosan villog a sárga lámpa (többet mint tizet, ötven után már nem számoltam...).

Ez számomra nem értelmezhető...

Vagy a gyújtás ráadásakor kialszik, és abszolút nem villog.

Kb soha nincs hibakódom, műszerrel nézve.

Egyre inkább ECU hibára gyanakszom. :blink:

Arra gyanakszom, hogy a korábbi akksi lekötés is csak olyan módon segített, hogy az ECU agyából egy kicsit kiment a hülyeség...

Jó lenne már rövidre zárni a dolgot.

Nyaralni sem merek így elindulni vele. :(

Nekem is hasonlót produkált a Z16XE, mert hiába volt lefalazva az EGR már meg-megszorult néha, gázra fulladt, kuplung kinyomásra leállt. aztán ebay-es új egr és azóta hibátlan. Félrefordítva.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is hasonlót produkált a Z16XE, mert hiába volt lefalazva az EGR már meg-megszorult néha, gázra fulladt, kuplung kinyomásra leállt. aztán ebay-es új egr és azóta hibátlan. Félrefordítva.

Ez érdekes.

Nekem egyébként semmi hibakódot nem ad semmire, többek között az EGR-re sem.

És ha szorul, az mit határoz a motor működésében, ha egyébként meg le van falazva?

Végül is gázt nem kap vissza a motorba.

Hát EGR-t ezért biztos nem veszek, de egy ilyet lehet megpróbálok :P

Link to comment
Megosztás:

Ez érdekes.

Nekem egyébként semmi hibakódot nem ad semmire, többek között az EGR-re sem.

És ha szorul, az mit határoz a motor működésében, ha egyébként meg le van falazva?

Végül is gázt nem kap vissza a motorba.

Hát EGR-t ezért biztos nem veszek, de egy ilyet lehet megpróbálok :P

Semmit,csak sárga lámpát dob meg 1405 hibakódot

Neked nem EGR problémád van...

Módosítva : csicsó
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Folyamatosan P0100-as hibát dob be a kocsi. Már a második légtomegmérő van a kocsiba!

Nincs tippetek, h mit kellene még megnézni!?

Kocsi jól húz semmi hiba nincs csak a lámpa világit. Ki lett ütve a hiba 5-ik indítás után megint bedobta! Légtömegmérő, ill. légmennyiségmérő.

Kábel vagy csatlakozó lehet? Fars levegőnél is beírja a hibát? Valaki járt hasonló cipőbe? :(

Módosítva : szpeki
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

van egy 2002-es Astra G 1,7 D-m. Egy ideje tartósan pörgetett motornál (kb 3000-es fordulat) megjelenik a "kis sárga autó". Hibakód kiolvasás P0335. Mik a tapasztalatok fordulatszám jeladó csere után megszűnik a probléma, vagy lehet más is a hibás? Köszi a válaszokat

Módosítva : furas
Link to comment
Megosztás:

Nem akarok kötekedni, de keresztbe beszélsz a saját írásodon.

Ezt a modult ha megépíted a kesztyűtartó mögé bárhova eltudod dugni, semmi nem látszik belőle, sőt a vezetékezésből sem.

Azt pedig nem utolsóként mondom hogy amit DarthVödör márkatárs épít az nem bóvli cucc. Több dolgot csinált nekem és mind nagyon jól teszi a dolgát.

Régebben valaki mondta hogy majd írjam le milyen a CC LED II. Nos kb 5000 km óta és fél éve teszi a dolgát úgy ahogy kell!

Nem akarnám terhelni a topicot lényegtelen témáról való vitázással, de nem szeretek elvarratlan szálakat hagyni.

"és aki kényes a kocsija eredetiségére (legalább optikailag), az inkább ne is olvassa!"

"egy nyomógombot fúrnék be valahova"

Ezt tőlem idézted, de a kiemelés a tiéd, tehát nyilván erre céloztál a keresztbe beszélésen.

Nem tudom, te ezt hogy értetted, én ellentmondásnak fordítottam, de az idézett szövegrészek között nincs ellentmondás, feltéve hogy nem csak annyit jegyeztél meg, amit kiemeltél.

Én használati tárgynak tartom a kocsit, nálam belefér, hogy ha a szükség úgy hozza, oly módon javítsak meg egy hibát, amitől már nem lesz gyári állapotú - ezalatt azért nem igénytelen gányolást értek.

Aki ettől ódzkodik, "az inkább ne is olvassa", tehát nemhogy az ötletem megvalósítására biztattam volna, éppen ellenkezőleg.

Ennél érthetőbben már nem tudom megfogalmazni, de gondolom nem is kell.

Egyébként a Nagyúr tevékenységét én is nagyra értékelem (hogy a munkái nem bóvli cuccok, ezt nem is értem, miért láttad szükségesnek megjegyezni), csak konkrétan ezt a hibát parasztosabban hárítanám el, mert se a hozzáértésem, se a felszerelésem nem olyan színvonalú, hogy megérje számomra a babrálást.

A komfort ablakemelőn viszont komolyan elgondolkodtam, ha egyszer elkap az ihlet, szívesen meg is próbálkozom vele, legalábbis a legegyszerűbb változattal, de még ahhoz is be kell szereznem egy precíziós forrasztásra alkalmas pákát a jelenlegi csehszlovák(?) féltégla helyett.

Link to comment
Megosztás:

A komfort ablakemelőn viszont komolyan elgondolkodtam, ha egyszer elkap az ihlet, szívesen meg is próbálkozom vele, legalábbis a legegyszerűbb változattal, de még ahhoz is be kell szereznem egy precíziós forrasztásra alkalmas pákát a jelenlegi csehszlovák(?) féltégla helyett.

Nincs szükség precíziós pákára! Egy egyszerű pillanatforrasztó is megteszi!

Link to comment
Megosztás:

Nem akarnám terhelni a topicot lényegtelen témáról való vitázással, de nem szeretek elvarratlan szálakat hagyni.

"és aki kényes a kocsija eredetiségére (legalább optikailag), az inkább ne is olvassa!"

"egy nyomógombot fúrnék be valahova"

Ezt tőlem idézted, de a kiemelés a tiéd, tehát nyilván erre céloztál a keresztbe beszélésen.

Nem tudom, te ezt hogy értetted, én ellentmondásnak fordítottam, de az idézett szövegrészek között nincs ellentmondás, feltéve hogy nem csak annyit jegyeztél meg, amit kiemeltél.

Én használati tárgynak tartom a kocsit, nálam belefér, hogy ha a szükség úgy hozza, oly módon javítsak meg egy hibát, amitől már nem lesz gyári állapotú - ezalatt azért nem igénytelen gányolást értek.

Aki ettől ódzkodik, "az inkább ne is olvassa", tehát nemhogy az ötletem megvalósítására biztattam volna, éppen ellenkezőleg.

Ennél érthetőbben már nem tudom megfogalmazni, de gondolom nem is kell.

Egyébként a Nagyúr tevékenységét én is nagyra értékelem (hogy a munkái nem bóvli cuccok, ezt nem is értem, miért láttad szükségesnek megjegyezni), csak konkrétan ezt a hibát parasztosabban hárítanám el, mert se a hozzáértésem, se a felszerelésem nem olyan színvonalú, hogy megérje számomra a babrálást.

A komfort ablakemelőn viszont komolyan elgondolkodtam, ha egyszer elkap az ihlet, szívesen meg is próbálkozom vele, legalábbis a legegyszerűbb változattal, de még ahhoz is be kell szereznem egy precíziós forrasztásra alkalmas pákát a jelenlegi csehszlovák(?) féltégla helyett.

Én se akarom terhelni offolni a topicot, de bocsánatot kell kérjek tőled. Félre olvastam, félre értettem az este amit írtál :omg:

De azért amellett ne menjünk el hogy nem egyszerűbb egy modult beépíteni mint szétfaragni a műszerfalat? Megrendeled a modult, megküldik postán, berakod és örülsz, nem kell szenvedni a plusz faragással ;)

Link to comment
Megosztás:

Én se akarom terhelni offolni a topicot, de bocsánatot kell kérjek tőled. Félre olvastam, félre értettem az este amit írtál :omg:

De azért amellett ne menjünk el hogy nem egyszerűbb egy modult beépíteni mint szétfaragni a műszerfalat? Megrendeled a modult, megküldik postán, berakod és örülsz, nem kell szenvedni a plusz faragással ;)

Akkor én is figyelmetlen voltam, amikor ezeket az okosságokat olvastam, mert nem tudatosodott, hogy a modulhoz készen is hozzá lehet jutni, így viszont az egész sztornó, ennyire azért nem erőltetem a parasztos megoldásokat.

Link to comment
Megosztás:

Nincs szükség precíziós pákára! Egy egyszerű pillanatforrasztó is megteszi!

A legegyszerűbb megoldás gondolom az, ahol össze kell kötni két pólust, és kép csak a nyákos forrasztáshoz van, az túl szűkösnek tűnik, de most beugrott, hogy a leírás szerint elég összekötni két blankolt vezetéket, ahhoz tényleg nem kell agysebészkedni.

Nem láttam élőben azt a modult, lehet, hogy a nyákon is elboldogulnék, azért forrasztottam már ezt-azt ezzel a szörnyeteggel is, de a kocsi fontos rendszeréhez nem biztos, hogy hozzá mernék vele nyúlni.

Ez egy réges-régi huzalos hegyű változat, amikor elfogy, egy vastagabb rézdrótból hajlítok rá újat, elég bumfordi a vége.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

ujra segítséget/tanácsot/ötletet kérnék.

Pár hete,(3-4) kicseréltem az EGR szelepet, mert 1500-2000 között a kocsi random berángatott.

Sajnos a rángatás nem múlt el. Csak itt csinálja, de minden sebesség fokozatba, hideg és meleg motornál is, menet közben és egyhelyben állva is.

Viszont néha nem, legalábbis azt vettem észre, ha hidegebb a környező levegő hömérséklete akkor nem mindig.

Nem tudom már mi lehet, de nagyon kellemetlen tud lenni.

Lehetséges itt is olyan hiba, mint korábbi ibizámnál, hogy ahol a levegőt szívta be (pillangó szelep talán) évente le olajkoszolódott és csak takarítani kellett utána jó volt, vagy itt komolyabb gond lehet?

Köszi előre is a tanácsokat, ötleteket. Bármit szívesen fogadok ami előrébb visz a hiba behatárolásához.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

ujra segítséget/tanácsot/ötletet kérnék.

Pár hete,(3-4) kicseréltem az EGR szelepet, mert 1500-2000 között a kocsi random berángatott.

Sajnos a rángatás nem múlt el. Csak itt csinálja, de minden sebesség fokozatba, hideg és meleg motornál is, menet közben és egyhelyben állva is.

Viszont néha nem, legalábbis azt vettem észre, ha hidegebb a környező levegő hömérséklete akkor nem mindig.

Nem tudom már mi lehet, de nagyon kellemetlen tud lenni.

Lehetséges itt is olyan hiba, mint korábbi ibizámnál, hogy ahol a levegőt szívta be (pillangó szelep talán) évente le olajkoszolódott és csak takarítani kellett utána jó volt, vagy itt komolyabb gond lehet?

Köszi előre is a tanácsokat, ötleteket. Bármit szívesen fogadok ami előrébb visz a hiba behatárolásához.

Egy helyben állva hogy rángat? :)

Fojtószelepházat szerintem mindenképp ki lehet takarítani, ha még nem volt, azzal nem vesztesz semmit.

Hibakód, sárga lámpa van?

Szerintem még fogják ajánlani, hogy hajtsd meg a gépet autópályán 4000-5000 körüli fordulaton (40-50 km), égjen ki aminek égnie kell...

Nekem is hasonló problémám van.

EGR-t már én is kizártam.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A legegyszerűbb megoldás gondolom az, ahol össze kell kötni két pólust, és kép csak a nyákos forrasztáshoz van, az túl szűkösnek tűnik, de most beugrott, hogy a leírás szerint elég összekötni két blankolt vezetéket, ahhoz tényleg nem kell agysebészkedni.

Nem láttam élőben azt a modult, lehet, hogy a nyákon is elboldogulnék, azért forrasztottam már ezt-azt ezzel a szörnyeteggel is, de a kocsi fontos rendszeréhez nem biztos, hogy hozzá mernék vele nyúlni.

Ez egy réges-régi huzalos hegyű változat, amikor elfogy, egy vastagabb rézdrótból hajlítok rá újat, elég bumfordi a vége.

Én a két szál vezetéket blankoltam meg és ott forrasztottam össze egy kis darab vezetékkel. Nem bántottam a vezérlő nyákját!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egy helyben állva hogy rángat? :)

Fojtószelepházat szerintem mindenképp ki lehet takarítani, ha még nem volt, azzal nem vesztesz semmit.

Hibakód, sárga lámpa van?

Szerintem még fogják ajánlani, hogy hajtsd meg a gépet autópályán 4000-5000 körüli fordulaton (40-50 km), égjen ki aminek égnie kell...

Nekem is hasonló problémám van.

EGR-t már én is kizártam.

Nincs hiba lámpa. EGR csere előtt sem volt, csak zavart és kicseréltem az EGR-t.

Autópályázunk vele havonta Bp-Fehérvár között, így ott nincs is gond, hisz 4000 felett van a 140-es utazó tempónál, de utána is képes csinálni.

Link to comment
Megosztás:

Én a két szál vezetéket blankoltam meg és ott forrasztottam össze egy kis darab vezetékkel. Nem bántottam a vezérlő nyákját!

Szia!

Ehhez a művelethez gondolom nem kell leszedni az akku sarut,elég ha kiveszem a gyújtáskapcsolóból a kulcsot?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

van egy 2002-es Astra G 1,7 D-m. Egy ideje tartósan pörgetett motornál (kb 3000-es fordulat) megjelenik a "kis sárga autó". Hibakód kiolvasás P0335. Mik a tapasztalatok fordulatszám jeladó csere után megszűnik a probléma, vagy lehet más is a hibás? Köszi a válaszokat

ne vegyél utángyártottat.általában megszünik.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.